abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 november 2024 @ 22:32:05 #1
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215554384
https://english.news.cn/2(...)e45c7099cf944/c.html

quote:
Achter het kantelpunt in China van NEV's die brandstofauto's overtreffen – de opkomst van supercharging

SHENZHEN, 11 november (Xinhua) – Wanneer je je elektrische voertuig aansluit op een supercharger in Shenzhen, de technologische hub van China, verwonder je je over de snelle beweging van de laadvoortgangsbalk op het dashboard van de auto.



Bij het gloednieuwe Lianhuashan supercharging station in Shenzhen koppelde een bestuurder van een nieuw energievoertuig (NEV) met de achternaam Sun de laadkabel los en merkte op: "Ik heb bijna 500 km bereik gekregen in ongeveer 20 minuten, en dat is voldoende voor mijn dagelijkse woon-werkverkeer en weekenduitjes gedurende twee weken."

"Opladen tijdens een kop koffie voordat je weer de weg op gaat" is de slogan bij vele NEV supercharging stations die onlangs in de stad in de provincie Guangdong zijn verschenen. In juni 2023 lanceerde Shenzhen zijn eerste volledig vloeistofgekoelde supercharging demonstratiestation en kondigde een initiatief aan om Shenzhen tegen 2030 te vestigen als de "Stad van Supercharging."

Eind april had de stad, met ongeveer 18 miljoen vaste inwoners en de prominente NEV-producent BYD, 362 supercharging faciliteiten geïnstalleerd, waarmee het aantal tankstations werd overtroffen. De meest recente cijfers geven aan dat het aantal supercharging stations in de stad 670 bedraagt, en Shenzhen is van plan dit aantal tegen het einde van het jaar uit te breiden naar 1.000.

Deze niet-gedateerde foto toont een productielijn van nieuwe energievoertuigen (NEV's) van BYD in Shenzhen, provincie Guangdong in Zuid-China. (BYD/Handout via Xinhua)

Terwijl de technologische hub vooroploopt in de push voor ultrasnel opladen van NEV's, werd een nieuw kantelpunt bereikt in de auto-industrie, wat de groeiende dominantie van NEV's over traditionele brandstofauto's in het hele land benadrukt.



De NEV-sector in China overtrof voor het eerst het marktaandeel van brandstofauto's in juli. De detailhandelsverkopen van NEV's bereikten in juli landelijk 878.000 eenheden, goed voor 51,1 procent van de totale markt, volgens gegevens van de China Automobile Dealers Association.

Achter deze mijlpaal spelen de voortdurende inspanningen van het land om de laad infrastructuur te verbeteren een cruciale rol in het verlichten van de 'range anxiety' van bestuurders, wat op zijn beurt de acceptatie van NEV's aanzienlijk heeft gestimuleerd.

De beschikbaarheid van supercharging maakt NEV's aantrekkelijker omdat het de laadtijd aanzienlijk verkort. Waar het normaal zeven tot acht uur duurt om een voertuig op te laden met een langzame laadpaal, en één tot twee uur met een snelle laadpaal, kan een supercharger een elektrisch voertuig binnen 10 minuten tot 80 procent of meer opladen – dat levert tot één kilometer bereik per seconde op.

"Voor mij was de grootste zorg bij het rijden met een elektrische auto de langzamere laadsnelheid in vergelijking met tanken. Maar deze zorg is weggenomen door de mogelijkheid van supercharging," zei Sun.

Shenzhen herbergt meer dan een miljoen NEV's, wat een kwart van het totale wagenpark vertegenwoordigt. In de eerste helft van 2024 bereikte het penetratiepercentage van NEV's in Shenzhen 72,6 procent – ongeveer 72 van de 100 nieuw geregistreerde voertuigen in Shenzhen waren NEV's – ruim boven het nationale niveau.

De stad heeft meer dan 360.000 publieke laadpalen, wat neerkomt op ongeveer 180 palen per vierkante kilometer. De meeste nieuwe superchargers zijn gebouwd op bestaande openbare laadfaciliteiten en bevinden zich in grote zakelijke complexen, busstations en industrieterreinen in de stad.

In het hele land installeren ook andere megasteden supercharging faciliteiten en ontwikkelen ze plannen voor de opbouw van supercharging netwerken. De zuidwestelijke Chinese stad Chongqing is van plan om tegen 2025 meer dan 2.000 supercharging stations voor NEV's te bouwen. Peking is van plan om tegen eind 2025 1.000 supercharging stations te installeren.

Een chauffeur gebruikt een 600-kilowatt lader om zijn nieuwe energievoertuig (NEV) op te laden bij het supercharging station van het Shenzhen Convention and Exhibition Center in Shenzhen, provincie Guangdong in Zuid-China, 28 november 2023. (Xinhua/Mao Siqian)

In een beleidsinterpretatie die in augustus werd uitgebracht, zei de Beijing Municipal Commission of Development and Reform dat Chinese consumenten steeds meer een "on-the-go" laadervaring verwachten die vergelijkbaar is met het tanken van brandstof. De efficiëntie van laaddiensten, in het bijzonder, beïnvloedt de besluitvorming van consumenten bij de aanschaf van een auto.

De supercharging technologie en een sociaal servicenetwerk dat hieromheen is opgebouwd, zijn cruciaal voor de aantrekkingskracht van NEV's, volgens de autoriteiten.

Een Chinees industrieel onderzoeksinstituut genaamd Forward publiceerde een analyse rapport en constateerde dat medio juni het aantal supercharging stations in China de 7.700 had overschreden, op basis van gegevens van de Chinese mobiele kaartendienst Gaode Map. Provincie Guangdong staat bovenaan in termen van het aantal van dergelijke faciliteiten.

Het jaar 2024 wordt het eerste jaar voor de implementatie van supercharging gerelateerde normen, aldus Li Yangxing, vice-president R&D bij Sunwoda EVB Co., Ltd, een nieuw energie technologiebedrijf. Hij voegde eraan toe dat oplaadstations met hoog vermogen in de toekomst het openbare laadlandschap zullen domineren.

"We ontdekten tijdens ons onderzoek dat consumenten bereid zijn meer te betalen voor een upgrade naar supersnel laden. Als hun voertuigen in slechts 5 minuten een bereik van 200 km kunnen halen, zijn consumenten bereid tot 6.500 yuan (ongeveer 905,5 Amerikaanse dollar) te betalen om hun voertuigen aan te passen aan de laadfaciliteiten," zei Li.

Forward voorspelde dat productie op schaal en de uitgebreide bouw van supercharging stations naar verwachting de eenheidskosten verder zullen verlagen, wat zal bijdragen aan de brede acceptatie van supercharging.

Volgens het instituut kan, naarmate de overheid haar steun voor de nieuwe energiesector blijft intensiveren, de bouw en exploitatie van supercharging stations worden gegarandeerd.
Kan ze alleen maar prijzen. De snelheid waarop ze dit doen is echt ongelooflijk.
In 1 stad binnen een paar maanden van 360 naar 670 superchargers gaan. En beloven dat dit er voor eind 2024 1000 zullen zijn. :D

Serieus geen enkel ander land kan tegen deze groei op.
360.000 laadpalen in de stad... 180 laadpalen per km2 :D
En dan met de superchargers 1km bereik *per seconde* aan oplaadtijd.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  maandag 11 november 2024 @ 22:35:22 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_215554415
Wauw, die superchargers in Shenzhen zijn echt een gamechanger! Het is cool hoe snel je nu je auto kunt opladen, bijna net zo snel als tanken. Als dit overal komt, wordt elektrisch rijden echt veel chiller. Dit gaat de overstap naar EV's zeker sneller maken!
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_215554458
ok
  maandag 11 november 2024 @ 22:41:57 #4
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_215554496
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 22:32 schreef Mikeytt het volgende:
Ik heb bijna 500 km bereik gekregen in ongeveer 20 minuten
Dat heb ik in 2 minuten :')
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_215554594
quote:
16s.gif Op maandag 11 november 2024 22:35 schreef Starhopper het volgende:
Wauw, die superchargers in Shenzhen zijn echt een gamechanger! Het is cool hoe snel je nu je auto kunt opladen, bijna net zo snel als tanken. Als dit overal komt, wordt elektrisch rijden echt veel chiller. Dit gaat de overstap naar EV's zeker sneller maken!
:D _O- _O-
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  maandag 11 november 2024 @ 22:53:21 #6
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215554606
quote:
10s.gif Op maandag 11 november 2024 22:41 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Dat heb ik in 2 minuten :')
Wordt steeds sneller.
En niet heel relevant meer. Je gaat toch wel boodschappen doen, ontbijten, lunchen etc.

Je vergeet ook te vermelden dan benzine per km ~1500% duurder is dan elektriciteit
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_215554715
Het is gedaan met de brandstofauto. We moeten die industrie zo snel mogelijk ontmantelen, anders missen we de boot. De Duitsers hebben de boel genoeg opgehouden.
pi_215555561
gewoon thuis opladen, s'avonds in de stekker, s'ochtends eruit, schijnt beter te zijn voor de accu. Hoe langzamer je oplaadt hoe beter voor de accu. Net als seks.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_215555564
In die spooksteden daar zijn oplaadvoorzieningen toch helemaal niet nodig?
pi_215555684
Ja, het stroomnet in NL kan dit vast ook allemaal aan...

Oh, wacht...

:')
  dinsdag 12 november 2024 @ 07:49:46 #11
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_215555695
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 23:06 schreef Confetti het volgende:
Het is gedaan met de brandstofauto. We moeten die industrie zo snel mogelijk ontmantelen, anders missen we de boot. De Duitsers hebben de boel genoeg opgehouden.
Ook elektrische auto's zullen in Europa nooit zo goedkoop geproduceerd kunnen als in China.

Daar hebben de Brusselse bureaucraten wel voor gezorgd met hun alomvattende duurzaamheidswetgeving. In China doen ze niet zo moeilijk over kinderarbeid of milieuvervuiling in Afrika.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_215556065
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 november 2024 07:49 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Ook elektrische auto's zullen in Europa nooit zo goedkoop geproduceerd kunnen als in China.

Daar hebben de Brusselse bureaucraten wel voor gezorgd met hun alomvattende duurzaamheidswetgeving. In China doen ze niet zo moeilijk over kinderarbeid of milieuvervuiling in Afrika.
Volgens mij doet men in China sowieso weinig aan het tegengaan van milieuvervuiling.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_215556287
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 07:42 schreef Toine51 het volgende:
Ja, het stroomnet in NL kan dit vast ook allemaal aan...

Oh, wacht...

:')
Dan moeten we het stroomnet verbeteren.

Met "dat kan het niet aan" kom je nooit verder.

We hadden ooit geen stroomnet, geen gasnet, geen waterleiding, geen riolering, geen telefoonkabels, geen glasvezel (en geen FOK!).

Dat is allemaal aangelegd en niemand die toen zei "muhmuhmuh dat kan het niet aan".
pi_215556526
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 09:11 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Volgens mij doet men in China sowieso weinig aan het tegengaan van milieuvervuiling.
Dit is niet waar. China doet juist wél iets tegen milieuvervuiling. Niet omdat ze er zoveel om geven maar omdat ze onafhankelijk van de buitenwereld willen worden. Ze zijn in rap tempo aan het inzetten op groene energie zodat ze niet afhankelijk zijn van olie etc. Tov zeggen die tenminste en in dat jaar zijn we neutraal en verder. Geen bureaucratisch gezeik want anders hang je :P
pi_215556530
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 09:42 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dan moeten we het stroomnet verbeteren.

Met "dat kan het niet aan" kom je nooit verder.

We hadden ooit geen stroomnet, geen gasnet, geen waterleiding, geen riolering, geen telefoonkabels, geen glasvezel (en geen FOK!).

Dat is allemaal aangelegd en niemand die toen zei "muhmuhmuh dat kan het niet aan".
Investeringen in het net gaan ten koste van aandeelhouders dus dat doen we lekker niet :6
pi_215556604
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 10:17 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Dit is niet waar. China doet juist wél iets tegen milieuvervuiling. Niet omdat ze er zoveel om geven maar omdat ze onafhankelijk van de buitenwereld willen worden. Ze zijn in rap tempo aan het inzetten op groene energie zodat ze niet afhankelijk zijn van olie etc. Tov zeggen die tenminste en in dat jaar zijn we neutraal en verder. Geen bureaucratisch gezeik want anders hang je :P
Er worden nog steeds veel kolen verstookt in China en bij de productie van zeldzame aardmetalen zoals Neodyium en de raffinage van battery-grade Lithium voldoen de chinese plants op geen kilometers na aan bijv. europese millieu normen. China doet aan milieu dumping om zo een grotere plaats op de wereldmarkt te verkrijgen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_215556624
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 10:27 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Er worden nog steeds veel kolen verstookt in China en bij de productie van zeldzame aardmetalen zoals Neodyium en de raffinage van battery-grade Lithium voldoen de chinese plants op geen kilometers na aan bijv. europese millieu normen. China doet aan milieu dumping om zo een grotere plaats op de wereldmarkt te verkrijgen.
Klopt, maar China heeft wel een duidelijk plan om snel af te bouwen van kolen en uitstoot flink te verminderen. Dit gaat dus uiteraard gepaard met verhogen van output uit groene energie.

Je kan veel over ze zeggen, maar ze hebben wel plannen en voeren die ook gewoon uit.
pi_215556914
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 09:42 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dan moeten we het stroomnet verbeteren.

Met "dat kan het niet aan" kom je nooit verder.

We hadden ooit geen stroomnet, geen gasnet, geen waterleiding, geen riolering, geen telefoonkabels, geen glasvezel (en geen FOK!).

Dat is allemaal aangelegd en niemand die toen zei "muhmuhmuh dat kan het niet aan".
Je zegt het zelf al.
Dan "moeten we"

Begin dan eens!! Hier in NL lopen ze altijd achter de feiten aan.

Plannen te over,maar uitvoeren?
pi_215556930
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 10:30 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]

Je kan veel over ze zeggen, maar ze hebben wel plannen en voeren die ook gewoon uit.
Klopt en rigoreus ook, dat kan binnen een totalitair of dictatoriaal systeem. Ik ben echter westers opgegroeid en zou grote moeite hebben met een totalitair of dictatoriaal systeem ;)
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_215557030
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 11:09 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Klopt en rigoreus ook, dat kan binnen een totalitair of dictatoriaal systeem. Ik ben echter westers opgegroeid en zou grote moeite hebben met een totalitair of dictatoriaal systeem ;)
Maar dan heeft het ook geen zin om te wijzen naar China, die hier wél aan werken.
pi_215557192
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 11:18 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Maar dan heeft het ook geen zin om te wijzen naar China, die hier wél aan werken.
Het chinese regime werkt eraan zoals het ze uitkomt, het is geen gericht meer evenwichtig milieubeleid zoals we dat in bijv. Europa hebben.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_215557268
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 11:38 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Het chinese regime werkt eraan zoals het ze uitkomt, het is geen gericht meer evenwichtig milieubeleid zoals we dat in bijv. Europa hebben.
Welk milieubeleid? Die van stikstof waar al jaren plannen op de plank liggen? Die van de uitstoot die maar niet genoeg afneemt? Het uitkopen van CO2-krediet? Het exporteren van afval zodat het niet hier de verbrandingsoven in moet?

Pot-ketel
pi_215557289
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 11:48 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Welk milieubeleid? Die van stikstof waar al jaren plannen op de plank liggen? Die van de uitstoot die maar niet genoeg afneemt? Het uitkopen van CO2-krediet? Het exporteren van afval zodat het niet hier de verbrandingsoven in moet?

Pot-ketel
Het is hier niet perfect, maar ik zou toch niet met het chinese milieu beleid willen ruilen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_215564181
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 11:38 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Het chinese regime werkt eraan zoals het ze uitkomt, het is geen gericht meer evenwichtig milieubeleid zoals we dat in bijv. Europa hebben.
De grote kaders van het milieubeleid zijn te vinden in hun 14de vijfjarenplan (januari 2021 - december 2025). Het is een generieke kader. De Amerikaanse denktank CSET heeft dat in 2021 voor het grote publiek vertaald. De meest gevoelige onderdelen van hun beleid maken ze niet openbaar, maar milieuplannen vallen daar niet onder. Ik denk dat je het onderschat. De Chinezen willen ook schone lucht, grond en water. Ik denk niet dat men van houdt om smerige stoffen en metalen in te ademen, drinken of eten.

https://cset.georgetown.e(...)14th-five-year-plan/
pi_215564198
De EU zal wel weer extra belasting op Chinese EVs gaan zetten 🤡
  woensdag 13 november 2024 @ 05:33:57 #26
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_215564272
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 10:17 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Dit is niet waar. China doet juist wél iets tegen milieuvervuiling. Niet omdat ze er zoveel om geven maar omdat ze onafhankelijk van de buitenwereld willen worden. Ze zijn in rap tempo aan het inzetten op groene energie zodat ze niet afhankelijk zijn van olie etc. Tov zeggen die tenminste en in dat jaar zijn we neutraal en verder. Geen bureaucratisch gezeik want anders hang je :P
Logisch ook. Heel de buitenwereld (lees: VS en zijn vrinden) wil dat land maar al te graag vleugellam houden met debiele sancties en leveringsbeperkingen. Ik zou met zulke grillen ook geen afhankelijkheid willen van een ander.
Appears.
pi_215564865
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 03:48 schreef QAnonn het volgende:
De EU zal wel weer extra belasting op Chinese EVs gaan zetten 🤡
Dan mag dat voor Tesla's ook wel want het land waar die vandaan komt is binnenkort nauwelijks beter dan China kwa milieu en sociale voorzieningen.
  woensdag 13 november 2024 @ 09:11:55 #28
37248 BertV
Klei indiaan
pi_215564916
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 03:48 schreef QAnonn het volgende:
De EU zal wel weer extra belasting op Chinese EVs gaan zetten 🤡
Het EU-rijk maakt autorijden onbetaalbaar met al die verplichte systemen.

Intelligent Speed Assistance, Driver Drowsiness and attention Warning, Lane Keeping Assistance, Advanced Emergency Braking, Event Data Recorder

Gewoon simpele lichte karretjes met een goede veiligheidskooi, accu en elektromotor zou het voor veel meer mensen bereikbaar maken.

Milieu! Milieu! Milieu! :')
Handgemaakt
  woensdag 13 november 2024 @ 09:42:08 #29
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_215565117
Ok TS we beginnen.

Je huis wordt gesloopt de stad wil daar een laadstation bouwen.

Maar dan kan je nergens wonen?

Jouw probleem

Geld krijgen?

HAHAHAHHA

wegwezen. nu
  Redactie Frontpage woensdag 13 november 2024 @ 09:43:08 #30
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_215565127
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2024 09:11 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Volgens mij doet men in China sowieso weinig aan het tegengaan van milieuvervuiling.
Dat ziet TS toch niet, dit is het zoveelste China-adoratie topic.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  woensdag 13 november 2024 @ 21:28:38 #31
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_215573751
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 22:32 schreef Mikeytt het volgende:
https://english.news.cn/2(...)e45c7099cf944/c.html

Kan ze alleen maar prijzen.

Serieus geen enkel ander land kan tegen deze groei op.

Geweldig nieuws!

Terwijl de hele wereld hun steenkoolcentrales sluit, bouwt China er meer bij dan er in de rest van de hele wereld wordt afgebroken. Maar mooi dat ze die steenkoolcentrales gebruiken om electrische auto's op te laden. _O-
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 13 november 2024 @ 21:29:48 #32
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_215573763
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2024 09:11 schreef BertV het volgende:

Intelligent Speed Assistance, Driver Drowsiness and attention Warning, Lane Keeping Assistance, Advanced Emergency Braking,
Dat zit ook allemaal in mijn 18 jaar oude Volvo...

...als ik de bestuurder ben. ^O^
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')