abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215555351
quote:
17s.gif Op maandag 11 november 2024 18:14 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Aanvullen? Waaruit? Dit kabinet bezuinigd op de douane.

Nieuwe mensen aantrekken gaat ook niet snel gebeuren als je startsalaris concurreert met een kassamedewerker bij de Albert Heijn
[ afbeelding ]
Is dit netto? dan is het wel redelijk lijkt me..
Volgens mij zitten er ook nog vergoedingen bij vast..

Een AH medewerker verdient niet zoveel denk ik..
  dinsdag 12 november 2024 @ 02:00:36 #52
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_215555393
Laat ze het maar doen tijdens de periode dat men illegaal vuurwerk inkoopt.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  Moderator dinsdag 12 november 2024 @ 03:40:38 #53
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215555447
Kan Sinterklaas gewoon nog naar binnen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 12 november 2024 @ 10:04:27 #54
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215556434
quote:
Om de grenscontroles uit te voeren, krijgt de Koninklijke Marechaussee geen extra geld of personeel toegewezen.
Dus een paar van deze controles zijn gewoon symboolpolitiek. Maar zo te zien is de achterban er heel blij mee, net alsof je een kind een snoepje geeft. Als dit echt significant zou zijn voor het kabinet prioriteit had kwam er wel extra geld voor beschikbaar.
pi_215556552
Grote wassen neus natuurlijk, alsof een mensensmokkelaar netjes over de A16 bij Hazeldonk de grens over komt.
pi_215803646
quote:
Overlast door grenscontroles lijkt zeer beperkt te blijven
Burgemeesters van grensgemeenten maken zich minder zorgen dan eerst over de overlast door extra grenscontroles tegen migratie. Maandag gaan de extra controles in. Het kabinet wil ze houden om mensensmokkel en illegale immigratie tegen te gaan.

Burgemeesters zeiden eerder de plannen onduidelijk te vinden en bovendien bang te zijn voor files en andere overlast.

'Niet veel anders dan we gewend waren'
Deze week is er overleg geweest tussen minister Faber van Asiel en Migratie en burgemeesters en commissarissen van de koning. Burgemeester Bengevoord van Winterswijk was een van de deelnemers.

Hij zegt in het gesprek te zijn gerustgesteld over de mogelijke overlast, nu de Koninklijke Marechaussee de controles moet doen met de bestaande capaciteit aan personeel: "Dat betekent dat de controles in de praktijk niet veel anders zullen zijn dan we tot nu toe gewend waren."

'Gevolgen voor grensverkeer minimaal'
De bestuurders hebben ook te horen gekregen dat de marechaussees "informatie- en risicogericht" gaan werken. Ook dat betekent volgens Bengevoord dat mensen er in de praktijk weinig last van zullen hebben.

Ook Marechausseevereniging Marver denkt dat de directe gevolgen voor het grensverkeer minimaal zijn: "Bestaande en toekomstige innovaties maken de controles effectiever, waardoor mensen die om legitieme redenen Nederland binnenkomen minder hinder zullen ondervinden."
https://nos.nl/artikel/25(...)r-beperkt-te-blijven
^O^
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_215806261
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 17:58 schreef Cupfighter het volgende:
Zet Faber zelf aan de grens dan vlucht iedereen vanzelf terug
Goed idee, echter staat ze al als vogelverschrikker in het weiland.
  zondag 8 december 2024 @ 12:09:07 #58
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_215806409
Lekker een beetje met de Ateca langs de grens patrouilleren, bwoh ik zou het wel weten.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  zondag 8 december 2024 @ 12:11:14 #59
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215806423
Met die 50 extra man zitten de grenzen potdicht

FABERED
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_215806507
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 23:24 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Jij hebt werkelijk geen idee hoeveel grensovergangen er eigenlijk zijn. Ik ken hier zo 5 geitenpaadjes naar België zonder mijn best te doen. Dan ga je echt tienduizenden mensen nodig hebben. Bovendien heb je geen middelen: je kunt alleen iemand uitwijzen die vervolgens bij de volgende overgang erover loopt en asiel aanvraagt, wat gewoon een recht is.

En beter idee is investeren in plaats van bezuinigen op de IND zodat die enorme achterstand verdwijnt en we de mensen die geen vluchteling zijn kunnen uitwijzen. Maar dan moet je precies het omgekeerde doen van Faber.
Extra grenscontroles zonder extra middelen zal inderdaad niet veel helpen.
Maar mensen die geen vluchteling zijn vormen een groot deel van het probleem, niet alleen qua aantallen en overlast maar zeker ook qua perceptie en acceptatie.

In Emmen/Ter Apel is het weer bal. Terwijl in de hele regio het OV uitgeknepen is tot op het bot (en vaak nog verder) staat bij de asielzoekersbus een heel peloton BOA's om de boel in goede banen te leiden. WTF in Emmen, Drenthe !
'Het gaat volgens hen vaak om dezelfde groep die in en rond Ter Apel problemen veroorzaakt: met name mannen uit Marokko en Algerije. Als ze worden aangesproken op het niet hebben van een geldig vervoerbewijs, reageren sommigen intimiderend of agressief. " https://dvhn.nl/drenthe/e(...)ersbus-29301792.html
Deze figuren moeten we zo snel mogelijk weren en uitzetten.

Ca. 15 jaar Rutte met steun van CDA, PVDA en D66 heeft alleen maar meer ellende opgeleverd. Eerst maar eens een tijdje aanzien wat dit kabinet er van maakt, iets meer geduld zou wel eerlijk zijn.
-
pi_215879915
quote:
Kamer haalt acht ton uit slavernijfonds voor grensbewaking: ’Laat de marechaussee dat maar gebruiken’
Het fonds dat bij de excuses voor het slavernijverleden werd ingesteld, is door de Tweede Kamer een beetje afgeroomd. Op voorspraak van JA21-leider Joost Eerdmans wordt 800.000 euro uit de pot overgeheveld naar de Koninklijke Marechaussee voor grenscontroles in de Nederlandse Antillen.
https://www.telegraaf.nl/(...)e-dat-maar-gebruiken
~O>
  zondag 15 december 2024 @ 22:14:56 #62
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_215881552
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 20:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
~O>
Het is me niet helemaal duidelijk waar dit geld nu voor ingezet wordt: grenscontroles van de Marechaussee op de Nederlandse Antillen of aan de Nederlandse grens?
pi_215881672
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 22:14 schreef Repentless het volgende:

[..]
Het is me niet helemaal duidelijk waar dit geld nu voor ingezet wordt: grenscontroles van de Marechaussee op de Nederlandse Antillen of aan de Nederlandse grens?
Technisch gezien beide. De grenzen van de Nederlandse Antillen zijn ook grenzen van het Koninkrijk der Nederlanden. Maar dus inderdaad geld dat daar gebruikt word om onze grenzen te controleren.
  zondag 15 december 2024 @ 22:35:56 #64
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_215881857
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 22:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Technisch gezien beide. De grenzen van de Nederlandse Antillen zijn ook grenzen van het Koninkrijk der Nederlanden. Maar dus inderdaad geld dat daar gebruikt word om onze grenzen te controleren.
Dat snap ik inderdaad. Maar zover ik kan inschatten, speelt grensproblematiek daar minder. Ik heb niet het idee dat vreemdelingen die hier problemen veroorzaken, via de Antillen toegang tot Nederland proberen te verschaffen. Men zal dan toch eerst door de controle op het vliegveld moeten. Daarnaast zijn het ook geen binnenlandse vluchten meer.

Maar goed, daar kan ik helemaal naast zitten. :)
pi_215881973
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2024 22:35 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dat snap ik inderdaad. Maar zover ik kan inschatten, speelt grensproblematiek daar minder. Ik heb niet het idee dat vreemdelingen die hier problemen veroorzaken, via de Antillen toegang tot Nederland proberen te verschaffen. Men zal dan toch eerst door de controle op het vliegveld moeten. Daarnaast zijn het ook geen binnenlandse vluchten meer.

Maar goed, daar kan ik helemaal naast zitten. :)
Daarom is minder dan een miljoen uit het slavernijfonds al genoeg om de kosten van die extra controles te dekken.
pi_215884164
Hoorde ik nu dat in de grensstreken het vrachtverkeer op binnenwegen verveelvoudigd is om (duitse) grenscontroles op de snelweg te omzeilen? Dat klinkt een beetje als onveiligheid introduceren en als een vrachtwagen met bloemen al de controle simpel weet te ontwijken wat willen ze er dan nog mee bereiken?
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')