Ja hoorquote:Op maandag 11 november 2024 15:57 schreef Paul het volgende:
Marokkaanse Nederlanders vragen elkaar op familiefeestjes of ze hun paspoort al klaar hebben liggen. Er gaat een beklemmende angst achter schuil.
De gemeentes hebben sinds de centralisatie van de politie naar de nationale politie vrij weinig bevoegdheden over de politie sinds 2014 (uit mijn hoofd). Halsema kan in de praktijk en staatsrechtelijk gezien risicogebieden aanwijzen maar de verantwoordelijkheid hierover valt bij het OM en de minister van V&Jquote:Op maandag 11 november 2024 15:57 schreef ikweethetookniet het volgende:
De burgemeester is daarnaast lid van het bestuur van de Veiligheidsregio en heeft het gezag over de politie, wanneer deze optreedt in het kader van de handhaving van de openbare orde en hulpverlening.
Het 'probleem' voor de rechtse partijen is dat Nederland ironisch genoeg door Job Cohen een van strengste asielwetten heeft sinds 2000. Heel veel meer kan dus niet meer. Op het moment dat je dan een enorme laag erbovenop wil doen dan kom je inderdaad op gebied van inhumaan beleid of racisme.quote:Op maandag 11 november 2024 15:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Rechtse partijen hebben ook gefaald tot op heden, dat zul je mij niet horen ontkennen. Maar één reden daarvan is dat een keiharde aanpak al snel kritiek oplevert. Dat zien we nu met de PVV ook, dan krijg je te maken met termen als 'inhumaan', 'racisme', 'Islamofobie', 'xenofobie' etc.
Dat is wel het probleem ja.quote:Op maandag 11 november 2024 15:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Correct. Maar dit betrof voornamelijk Marokkaanse jongeren en die hebben per definitie een Marokkaans paspoort omdat Marokko het niet toestaat dat zulke mensen dit intrekken. Die kun je dus in grote getale het Nederlanderschap afnemen en uitzetten.
En ik zou daar een groot voorstander van zijn, er moeten simpelweg draconische maatregelen worden getroffen die heel hard duidelijk maken dat dit grensoverschrijdend is en niet kan. En taakstrafjes of voorwaardelijke gevangenisstraffen gaat het hem echt niet meer doen.
Waarom zou ik dat soort onzin moeten verdedigen? De 'bewijzen' die worden aangedragen zijn lachwekkend. Zoals de hele morele paniek rondom Marokkanen dat al decennialang is.quote:Op maandag 11 november 2024 16:00 schreef quo_ het volgende:
[..]
Weerleg het dan maar eens als jij zo vreselijk veel slimmer bent dan de rest hier.
Dit is gewoon de praktijk. Israel kan beschuldigen, er kan niet betwist worden en als er betwist wordt dan wordt de antisemitisme kaart getrokken en wordt er bedreigd.quote:Op maandag 11 november 2024 15:58 schreef Montagui het volgende:
[..]
Hoe groot kan je fantasie zijn zeg.
Dat gaat helaas de praktijk zijn, ja. Hoge straffen zijn nauwelijks mogelijk en nauwelijks effectief omdat ze ten eerste er al vanuit gaan dat het alleen is omdat ze Marokkaan zijn en ze overtuigd zijn van het idee dat ze iets goeds hebben gedaan. "For the children! Free Palestine!"quote:Op maandag 11 november 2024 16:05 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Dat is wel het probleem ja.
Neem 1 geval apart, een jongen die een Israelier heeft geschopt en een rechter kan ook niet veel anders doen dan een taakstrafje geven.
Daar leert men echt niet van.
Voor joden geldt dat net zo goed natuurlijk. In tegenstelling tot de joodse gemeenschap, zorgt de Marokkaanse gemeenschap al jarenlang voor gezeik en problemen.quote:Op maandag 11 november 2024 16:03 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Ja hoor![]()
Wat is Frans toch een dramaqueen.
Wat is het patroon dan?quote:Op maandag 11 november 2024 16:00 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Nee dat noemen ze een patroon.
En toch kan je met beide beloftes veel stemmen winnen voor een tweede kamer verkiezing. Onrealistisch en tegelijk heel veel waardquote:Op maandag 11 november 2024 16:00 schreef Caland het volgende:
[..]
Het is alleen ongeveer net zo realistisch als gratis bier voor iedereen.
Waarom is dat ondenkbaar? Een deel van mijn familie komt van buiten Nederland (wel West-Europa) en ze hebben niet allemaal (ook) de Nederlandse nationaliteit. Daar wordt ook al gespeculeerd over een mogelijk noodzakelijk vertrek uit Nederland in de toekomst.quote:Op maandag 11 november 2024 16:03 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Ja hoor![]()
Wat is Frans toch een dramaqueen.
Dat Nederland om de twee jaar weer op de volgende populist springt die precies niks voor elkaar bokst draagt eerder bij aan het dooretteren van deze zweer aangaande (onder andere) antisemitisch mocrotuig.quote:Op maandag 11 november 2024 16:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En toch kan je met beide beloftes veel stemmen winnen voor een tweede kamer verkiezing. Onrealistisch en tegelijk heel veel waard
Mooi. Erg interessant interview met Lale Gul die hier deels op aansluitquote:Op maandag 11 november 2024 16:20 schreef Telefoonvork het volgende:
Eerst kwamen ze voor de joden, en ik zei niks, want ik was geen jood.
Toen kwamen ze voor de homo's, en ik zei niks, want ik was geen homo.
Toen kwamen ze voor de christenen, en ik zei niks, want ik was geen christen.
Toen kwamen ze voor de atheïsten, en ik zei niks, want ik was geen atheïst.
Toen kwamen ze voor mij, en er was niemand meer om wat voor mij te zeggen.
Misschien wordt het tijd voor wat wetswijzigingen en een hardere aanpak van criminelen met een dubbel paspoort in te voeren. Bijvoorbeeld door ze automatisch tot ongewenst vreemdeling te verklaren als ze zich één keer misdragen, ongeacht de leeftijd... met terugwerkende kracht.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)isme-zeker-een-optiequote:Op maandag 11 november 2024 16:05 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Dat is wel het probleem ja.
Neem 1 geval apart, een jongen die een Israelier heeft geschopt en een rechter kan ook niet veel anders doen dan een taakstrafje geven.
Daar leert men echt niet van.
Wat een epistel. Hele boekwerken worden volgeschreven over deze ellende. Hier op fok ook, deel 19 alweer van dit topic.quote:Op maandag 11 november 2024 15:57 schreef Paul het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
https://groenlinkspvda.nl/blog/geen-olie-op-het-vuur/
Je kan het ook simpeler maken en niet zo knuffelig zijn. Laat de asielzoeker maar bewijzen wie hij is en waarvoor hij op de vlucht is. Misdraagt hij zich, dan gaat hij zonder pardon het land uit. Dat zijn een paar verbeteringen die doorgevoerd kunnen worden.quote:Op maandag 11 november 2024 16:03 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Het 'probleem' voor de rechtse partijen is dat Nederland ironisch genoeg door Job Cohen een van strengste asielwetten heeft sinds 2000. Heel veel meer kan dus niet meer. Op het moment dat je dan een enorme laag erbovenop wil doen dan kom je inderdaad op gebied van inhumaan beleid of racisme.
Het kan nog strenger.quote:Je ziet ook dat je nu met meest rechtste regering sinds vele jaren nog niets bereikt hebt op gebied van asiel/migratie. Gewoonweg omdat het al zo streng is hier.
Als ze dat nou eens voor elkaar zouden krijgen, dan hebben wij reden om te vieren hier in Nederland. Het enige probleem is dat de mensen die hiernaartoe komen als "vluchteling" geen enkele intentie hebben om ook maar te doen alsof ze zich aanpassen.quote:Je kunt je blind blijven staren op asielmigratie of je zet in op betere integratie, betere handhaving, betere pakkans en opvolging. Maar dan verliest PVV hun enige talking point.
O jawel, het OM kan ook nu gewoon inzetten op een terroristisch en antisemitisch oogmerk. Dat gaan ze waarschijnlijk ook doen. Die middelen zijn er dus.quote:Op maandag 11 november 2024 16:33 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)isme-zeker-een-optie
Openlijke geweldpleging, aangevuld met terrorisme en antisemitisme zou maar een maximale straf opleveren van anderhalf jaar. En dat is als het OM zou kunnen bewijzen/beargumenteren dat het terroristisch was.
Iedereen en de politiek roept graag keihard aanpakken maar daar hebben we de wetten helemaal niet voor.
Nee, die anderhalf jaar is dus met het terroristisch en antisemitisch oogmerk als dus de hoogleraar in dat artikel.quote:Op maandag 11 november 2024 16:38 schreef Caland het volgende:
[..]
O jawel, het OM kan ook nu gewoon inzetten op een terroristisch en antisemitisch oogmerk. Dat gaan ze waarschijnlijk ook doen. Die middelen zijn er dus.
I know pik. Moest gewoon ontzettend hard lachen om dat antisemtisch tuig en dan je UI er nog bij, maakt het wel afquote:Op maandag 11 november 2024 16:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik maak graag grove grappen over welke minder- of meerderheid dan ook, of dat nu keepende negers of kampers zijn
Je snapt het denk ik niet helemaal.quote:Op maandag 11 november 2024 16:45 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De lui die zich overschreeuwen in dit topic geloven zelf niet wat ze schrijven zodra je groepen in hun posts gaat omdraaien.
<nope>
[..]
En opeens lijkt <nope>
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |