abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215550421
Overigens zijn 2 van de verdachte die nog vastzitten in A'dam minderjarig en dus kind. Ook is bekend dat in Gaza de gijzelaars gewoon vast werden gehouden in woonhuizen/appartementen waar ze als huisslaaf werden gebruikt door de mannen en vrouwen die daar wonen.

Vind het persoonlijk een beetje onzinnig worden dat een vrouw en kind per definitie onschuldig zijn omdat het vrouwen en kinderen zijn, dat is al lang niet meer de realiteit. Dat gezegd, zullen die in de meerderheid waarschijnlijk wel onschuldig zijn.

Probleem blijft met guerrillaoorlogvoering dat het verschil tussen een burger en strijder verdwijnt, en dat is het hele doel. Hamas heeft direct baat bij een hoge hoeveelheid burgerslachtoffers om zo de internationale druk op Israël maximaal op te schroeven. Dat is hun enige manier om te 'winnen' in dit conflict. Al het gelul over genocide is koren op de molen.

Feit blijft, 43000 doden zijn er teveel. Maar als Israël een genocide pleegt door zoveel mogelijk burgers om te willen leggen dan is 43000 doden in een ommuurd gebied twee keer zo groot als Texel in een meer dan een jaar tijd met een hypermodern leger beschamend laag.
  maandag 11 november 2024 @ 15:25:05 #152
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215550422
quote:
14s.gif Op maandag 11 november 2024 15:22 schreef HowardRoark het volgende:
Nee, dit is geen propaganda maar het betreffen feiten die jouw anti-Israël wereldbeeld niet welgevallig zijn.
Volgens mij schreef ik net dat ik een zionist ben?

En nee de media is niet eerlijk. Dat waren ze niet over de oorlog in Oekraine maar ook niet over de oorlog in Gaza.
pi_215550439
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 15:19 schreef Caland het volgende:

[..]
Dit is inderdaad in een ideale fantasiewereld het geval. De realiteit van dit soort rellen is doorgaans iets weerbarstiger.
Dat staat je nog steeds niet in de weg om de joden jacht toch keihard te veroordelen ipv te bagatelliseren.
  maandag 11 november 2024 @ 15:26:52 #154
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215550441
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 15:25 schreef Timwonnacott het volgende:
Overigens zijn 2 van de verdachte die nog vastzitten in A'dam minderjarig en dus kind. Ook is bekend dat in Gaza de gijzelaars gewoon vast werden gehouden in woonhuizen/appartementen waar ze als huisslaaf werden gebruikt door de mannen en vrouwen die daar wonen.

Vind het persoonlijk een beetje onzinnig worden dat een vrouw en kind per definitie onschuldig zijn omdat het vrouwen en kinderen zijn, dat is al lang niet meer de realiteit. Dat gezegd, zullen die in de meerderheid waarschijnlijk wel onschuldig zijn.

Probleem blijft met guerrillaoorlogvoering dat het verschil tussen een burger en strijder verdwijnt, en dat is het hele doel. Hamas heeft direct baat bij een hoge hoeveelheid burgerslachtoffers om zo de internationale druk op Israël maximaal op te schroeven. Dat is hun enige manier om te 'winnen' in dit conflict. Al het gelul over genocide is koren op de molen.

Feit blijft, 43000 doden zijn er teveel. Maar als Israël een genocide pleegt door zoveel mogelijk burgers om te willen leggen dan is 43000 doden in een ommuurd gebied twee keer zo groot als Texel in een meer dan een jaar tijd beschamend laag.
Internationale druk op Israel?

Israel vermoordt hulpverleners, artsen, journalisten. Welke internationale druk?

Ik bedoel Putin is met vele malen minder dan Netanyahu persona non grada gemaakt.
pi_215550443
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 15:25 schreef Timwonnacott het volgende:

Feit blijft, 43000 doden zijn er teveel. Maar als Israël een genocide pleegt door zoveel mogelijk burgers om te willen leggen dan is 43000 doden in een ommuurd gebied twee keer zo groot als Texel in een meer dan een jaar tijd beschamend laag.
Correct. En dit zegt natuurlijk weer veel over de Palestijnen als volk. Menig gijzelaar is ook van familie naar familie gegaan in het begin van de oorlog. Iedereen was hier simpelweg bereid om aan mee te werken.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 11 november 2024 @ 15:27:31 #156
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215550450
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2024 15:26 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Dat staat je nog steeds niet in de weg om de joden jacht toch keihard te veroordelen ipv te bagatelliseren.
Nee je hoeft het niet te veroordelen. Iedereen begrijpt dat onschuldigen lastig vallen totaal niet oke is.
  maandag 11 november 2024 @ 15:31:17 #157
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215550486
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2024 15:26 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Reeds aangegeven dat het jodenhatend moslimtuig dat door straten trekt keihard aangepakt moet worden. Wat mij betreft geven we dat volk straks na veroordeling ook gewoon de kans om het Nederlandse paspoort in te leveren en op kosten van de staat een vliegtuig naar die zandbak te pakken met nog een weekje zakgeld voordat ze zich aansluiten bij de gewapende strijd als ze echt zo begaan zijn met die woestijnoorlog daar. Lijkt me een win win situatie.

Eigenlijk moeten we dat met iedereen doen die zo begaan is met dat oorlogje daar, aan welke kant je ook staat. Kunnen we er daarna mooi een parkeerplaats van maken :)
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_215550498
Raak artikel op EW.

De Amsterdamse burgemeester Femke Halsema zag de Jodenjacht in haar stad niet aankomen. Het product van jarenlang wegkijken, schrijft Marthe-Geke Bracht.

Heel Amsterdam weet wie ze zijn, de daders van de ‘Kristallnacht’. Ze zijn heel makkelijk te herkennen en het wemelt er soms van. Ze slingeren zich meestal ongehinderd een weg door het verkeer. Schijt aan alles. Harder rijdend dan een auto. Zittend met z’n tweeën op een scooter of een fatbike. Wie doet ze wat. Als je ze aanspreekt omdat ze iemand op een zebrapad overhoop hebben gereden, ben je niet zeker van je leven en blijk je hoe dan ook een ‘kankerhoer’.

Ze hangen rond in speeltuintjes, waar ze de boel terroriseren. Elke zomer doen ze in het zwembad hun slechte reputatie eer aan. Op straat zie je ze steeds vaker dealen vanaf hun scootertjes. Daar is dan dikwijls ook een taxichauffeur bij betrokken. Autoraampjes als loketten voor afhaaldrugs.

Het zijn de jongens die als kind al tot ’s avonds laat op pleintjes doelloos rondhingen. Wier zusjes niet mee mochten op schoolkamp, omdat er ook jongens meegingen. Op een school die inmiddels paars ziet van woedend woke. Waar een meisje hoe dan ook moet plassen naast een jongen, want dat vinden wij zo vreselijk belangrijk, maar waar wordt gezwegen over de Holocaust en vrouwenonderdrukking.

De rest te lezen via https://www.ewmagazine.nl(...)ht-al-jaren-1437841/
-
pi_215550518
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 15:26 schreef Origami94 het volgende:

[..]

Israel vermoordt hulpverleners, artsen, journalisten. Welke internationale druk?

Ik bedoel Putin is met vele malen minder dan Netanyahu persona non grada gemaakt.
Nee, als er aanwijzingen zijn dat een plek wordt gebruikt als militaire schuilplaats door Palestijnse 'strijders' is het een legitiem doelwit. Dit is juist om zulke praktijken tegen te gaan. Anders zou bijvoorbeeld Rusland half Europa kunnen bombarderen en dan zich verschuilen achter hun eigen burgers wat dan immuniteit zou bieden. Zie ook:

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_215550537
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 15:26 schreef Origami94 het volgende:

[..]

Vergeleken met wat Poetin doet is Netanyahu een lieverdje. Poetin bombardeert ziekenhuizen voor de lol, niet omdat er soldaten in zitten. Ook de bloedbaden die Russische soldaten uitvoeren binnen Oekraïne zijn totaal niet te vergelijken met de doden in Gaza, die zijn eerder te vergelijken met de acties van Hamas op 7 oktober.

Het kromme van je vergelijking is dat Poetin Oekraïne is binnengevallen, terwijl Hamas dit conflict is gestart.
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 11 november 2024 @ 15:38:37 #161
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_215550541
twitter

Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_215550557
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 15:32 schreef quo_ het volgende:
Raak artikel op EW.

De Amsterdamse burgemeester Femke Halsema zag de Jodenjacht in haar stad niet aankomen. Het product van jarenlang wegkijken, schrijft Marthe-Geke Bracht.

Heel Amsterdam weet wie ze zijn, de daders van de ‘Kristallnacht’. Ze zijn heel makkelijk te herkennen en het wemelt er soms van. Ze slingeren zich meestal ongehinderd een weg door het verkeer. Schijt aan alles. Harder rijdend dan een auto. Zittend met z’n tweeën op een scooter of een fatbike. Wie doet ze wat. Als je ze aanspreekt omdat ze iemand op een zebrapad overhoop hebben gereden, ben je niet zeker van je leven en blijk je hoe dan ook een ‘kankerhoer’.

Ze hangen rond in speeltuintjes, waar ze de boel terroriseren. Elke zomer doen ze in het zwembad hun slechte reputatie eer aan. Op straat zie je ze steeds vaker dealen vanaf hun scootertjes. Daar is dan dikwijls ook een taxichauffeur bij betrokken. Autoraampjes als loketten voor afhaaldrugs.

Het zijn de jongens die als kind al tot ’s avonds laat op pleintjes doelloos rondhingen. Wier zusjes niet mee mochten op schoolkamp, omdat er ook jongens meegingen. Op een school die inmiddels paars ziet van woedend woke. Waar een meisje hoe dan ook moet plassen naast een jongen, want dat vinden wij zo vreselijk belangrijk, maar waar wordt gezwegen over de Holocaust en vrouwenonderdrukking.

Wat een heerlijk anekdotisch bewijs weer. Dat mensen hier in trappen _O-
blablablabla
pi_215550577
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 15:40 schreef Elan het volgende:

[..]
Wil je het ontkennen dan? :')
pi_215550582
quote:
14s.gif Op maandag 11 november 2024 14:30 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je kunt zelfs mensen die moslim zijn zelfs het land uitzetten (denk aan Jihadisten), dus zeker ook een stad. En liever het land dan de stad. Islamtische scholen verbieden kan ook, de vraag is alleen of dat de oplossing is. Dat lijkt mij niet.
Die jihasisten of terroristen het land uitzetten kan helaas alleen als die persoon niet (alleen) de Nederlandse nationaliteit bezit. Daarom zijn er tot dusverre pas 29 mensen het land uitgezet en 5 vrijwillig vertrokken. Dus 'kunnen' is helaas vooral theoretisch of een grote wens.

Blijft nog wel mijn vraag wat Halsema of een burgemeester echt kan doen aan antisemitisme in zijn of haar stad. Volgens mij wordt Halsema meer verweten dan waar zij invloed op heeft. Wst in Amsterdam is gebeurd had in meer grote Nederlandse steden kunnen gebeuren
pi_215550585
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 15:32 schreef quo_ het volgende:
Raak artikel op EW.

Spijker, kop. De uitbarsting van jodenhaat die we nu zien is al jaren aan het borrelen onder het tuig wat grote steden onveilig maakt. Het overgrote deel draagt Allah een warm hart toe en ontkend in alle toonaarden de Holocaust, danwel zeggen ze dat de Joden er zelf schuldig aan waren.

Heel links is te druk met genderissues en hun Woke Kerk levend te houden om te zien wat er in de achtertuin gebeurde. Voor deze woke linkse kliek kwam vorige week als een verrassing, voor elke andere gezond-verstand hebbende ziel buiten de woke kliek was dit de jodenhaat die logischerwijs volgt op een jaar lang pro-Hamas demonstraties in de straten mogen aanschouwen zonder dat de geweldsverheerlijkende 5e kolonne een strobreed in de weg werd gelegd.
pi_215550590
quote:

[..]
Klopt wel. Ons heel dagelijks leven - ons hele bestaan- wordt geterroriseerd.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_215550614
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2024 15:43 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Die jihasisten of terroristen het land uitzetten kan helaas alleen als die persoon niet (alleen) de Nederlandse nationaliteit bezit. Daarom zijn er tot dusverre pas 29 mensen het land uitgezet en 5 vrijwillig vertrokken. Dus 'kunnen' is helaas vooral theoretisch of een grote wens.

Blijft nog wel mijn vraag wat Halsema of een burgemeester echt kan doen aan antisemitisme in zijn of haar stad. Volgens mij wordt Halsema meer verweten dan waar zij invloed op heeft. Wst in Amsterdam is gebeurd had in meer grote Nederlandse steden kunnen gebeuren
Correct. Maar dit betrof voornamelijk Marokkaanse jongeren en die hebben per definitie een Marokkaans paspoort omdat Marokko het niet toestaat dat zulke mensen dit intrekken. Die kun je dus in grote getale het Nederlanderschap afnemen en uitzetten.

En ik zou daar een groot voorstander van zijn, er moeten simpelweg draconische maatregelen worden getroffen die heel hard duidelijk maken dat dit grensoverschrijdend is en niet kan. En taakstrafjes of voorwaardelijke gevangenisstraffen gaat het hem echt niet meer doen.
  maandag 11 november 2024 @ 15:47:39 #168
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_215550619
quote:

[..]
Ja lachen man. Gewoon de waarheid en prima verwoord.
  maandag 11 november 2024 @ 15:49:02 #169
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215550634
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 15:38 schreef Timwonnacott het volgende:
Poetin bombardeert ziekenhuizen voor de lol, niet omdat er soldaten in zitten.
Ahhh oke. Ziekenhuizen bombarderen mag. Zolang je maar als excuus "Hamas" gebruikt.

Journalisten vermoorden? Hamas
Hulpverleners vermoorden? Hamas
VN gezanten vermoorden? Hamas
pi_215550635
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 15:47 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Bijzonder dat links hier de schuld van krijgt terwijl rechts hier ook niets aan gedaan heeft. En ik geloof dat afgelopen 15 jaar de kabinetten overwegend rechts waren dus ja...

Het is gewoon een issue wat je in meerdere landen ziet en waar de regeringen kennelijk moeilijk grip op krijgen.
Zodra rechts hier aan iets aan probeert te doen wordt er 'racisme' en 'Islamofobie' geschreeuwd. Er stonden dit weekend alweer stukken op Joop over het vermeende slachtofferschap van Marokkaanse jongeren.
  maandag 11 november 2024 @ 15:49:37 #171
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215550639
quote:
14s.gif Op maandag 11 november 2024 15:47 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Correct. Maar dit betrof voornamelijk Marokkaanse jongeren en die hebben per definitie een Marokkaans paspoort omdat Marokko het niet toestaat dat zulke mensen dit intrekken. Die kun je dus in grote getale het Nederlanderschap afnemen en uitzetten.
Ze zijn in Marokko pas net begonnen met het terugnemen van uitgeprocedeerde asielzoekers uit eigen land na jarenlang diplomatiek gesteggel. Die gaan echt in geen enkel geval Marokkanen 'terug'nemen die niet eens in dat land geboren zijn, hetgeen sowieso compleet onrealistisch is natuurlijk.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_215550640
quote:
14s.gif Op maandag 11 november 2024 15:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik quote een letterlijk artikel van de New York Times, dat trouwens niet premium is maar gratis te lezen als je een account aanmaakt. Kortom, als ik dus een artikel deel van zulke media ga jij beweren dat ik het allemaal maar verzin.

Bovendien ondersteund dit artikel mijn initiële claim juist wél. Maar jouw reactie toont aan dat je hier eigenlijk helemaal geen discussie over wilt. Je wilt simpelweg op basis van de onderbuik wil je blijven beweren dat Israël genocide zou plegen.
[..]
Nee, dit is geen propaganda maar het betreffen feiten die jouw anti-Israël wereldbeeld niet welgevallig zijn.
Maar legitimeert het feit dat Hamas dat zich in tunnels onder woonwijken verstopt Israël om dan maar meteen de hele wijk plat te gooien? Want dat is wat jij beweert. Verder blijkt wat jij hier schrijft:

quote:
De Palestijnse terroristenleiders zijn dan ook gebaad bij zoveel mogelijk slachtoffers.
Helemaal niet uit dat artikel. Dat is jouw invulling. Die mensen wonen daar gewoon met ca 1 miljoen op een stukje land zo groot als de gemeente Utrecht. En zelfs als dat zo zou zijn zou je van Israël meer menselijkheid verwachten t.a.v. mensenrechten dan van een groep terroristen. Maar die zijn kennelijk bereid 1000 onschuldige vrouwen en kinderen te doden als ze daarbij maar 100 Hamasstrijders kunnen doden.
blablablabla
  maandag 11 november 2024 @ 15:49:57 #173
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_215550642
twitter

Er is nog hoop dat ze oprot *O*
  maandag 11 november 2024 @ 15:50:13 #174
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215550645
quote:
14s.gif Op maandag 11 november 2024 15:35 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, als er aanwijzingen zijn dat een plek wordt gebruikt als militaire schuilplaats door Palestijnse 'strijders' is het een legitiem doelwit. Dit is juist om zulke praktijken tegen te gaan. Anders zou bijvoorbeeld Rusland half Europa kunnen bombarderen en dan zich verschuilen achter hun eigen burgers wat dan immuniteit zou bieden. Zie ook:

[ twitter ]
Ga eens inhoudelijk op de gehele post in.

Feit is dat Israel journalisten, hulpverleners, artsen en kinderen heeft vermoord. Jij vindt dat het moet kunnen?
pi_215550654
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 15:49 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Ahhh oke. Ziekenhuizen bombarderen mag. Zolang je maar als excuus "Hamas" gebruikt.

Het is meer dat de Palestijnse terroristen zulke plekken gebruiken en het daardoor legitieme doelwitten zijn. En het is trouwens ook lastig te geloven dat instanties die werken, hier niets vanaf zouden weten.

Dit doet bijvoorbeeld ook weer denken aan de situatie in Zuid-Libanon, waar Hezbollah de militaire basissen met tunnelstelsel een tiental meter van een UNIFIL kantoor had.
  maandag 11 november 2024 @ 15:51:27 #176
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_215550655
quote:
14s.gif Op maandag 11 november 2024 15:49 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Zodra rechts hier aan iets aan probeert te doen wordt er 'racisme' en 'Islamofobie' geschreeuwd. Er stonden dit weekend alweer stukken op Joop over het vermeende slachtofferschap van Marokkaanse jongeren.
Of je geeft gewoon toe dat de rechtse partijen hier ook te weinig aan hebben gedaan. Kom op zeg, er waren gewoon rechtse meerderheden aan het regeren in Nederland. Destijds hebben ze gewoon de kans gehad om meerderheid te vinden voor maatregelen voor betere integratie bijvoorbeeld of om illegale mensen uit te zetten of om paspoort in te nemen of welke maatregel je ook wil verzinnen...

Best knap dat de rechtse partijen zich dan laten tegenhouden door die ene linkse partij die iets roept.
  maandag 11 november 2024 @ 15:51:50 #177
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_215550656
quote:
14s.gif Op maandag 11 november 2024 15:49 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
https://www.bnnvara.nl/jo(...)marokkaanse-jongeren

Om te kotsen deze "journalist".
  maandag 11 november 2024 @ 15:51:51 #178
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215550657
quote:
6s.gif Op maandag 11 november 2024 15:49 schreef ikweethetookniet het volgende:
[ x ]

Er is nog hoop dat ze oprot *O*
Halsema gaat niet over de politie. Als Halsema de schuld hiervan krijgt is dat de politiek op zijn kop.

Alsof je de commissie van landbouw de schuld geeft voor de toeslagenaffaire.
pi_215550659
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 15:50 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Ga eens inhoudelijk op de gehele post in.

Feit is dat Israel journalisten, hulpverleners, artsen en kinderen heeft vermoord. Jij vindt dat het moet kunnen?
worden ze vermoord of worden die misbruikt door Hamas. Nogmaals, menselijk schild. Spreek je hamas vriendjes er maar op aan
  maandag 11 november 2024 @ 15:52:15 #180
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215550662
quote:
14s.gif Op maandag 11 november 2024 15:51 schreef HowardRoark het volgende:

Dit doet bijvoorbeeld ook weer denken aan de situatie in Zuid-Libanon, waar Hezbollah de militaire basissen met tunnelstelsel een tiental meter van een UNIFIL kantoor had.
Bron?
pi_215550667
quote:
14s.gif Op maandag 11 november 2024 15:51 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is meer dat de Palestijnse terroristen zulke plekken gebruiken en het daardoor legitieme doelwitten zijn. En het is trouwens ook lastig te geloven dat instanties die werken, hier niets vanaf zouden weten.

Dus wanneer terroristen een walgelijke strategie hanteren is genocide onder de burgerbevolking geoorloofd voor de tegenstander? Dat is namelijk wat jij schrijft hier. En dat klinkt niet erg humaan.
blablablabla
  maandag 11 november 2024 @ 15:53:10 #182
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215550669
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2024 15:52 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
worden ze vermoord of worden die misbruikt door Hamas. Nogmaals, menselijk schild. Spreek je hamas vriendjes er maar op aan
Met deze post kan ik vrij weinig. Ga er inhoudelijk op in, kom met feiten. Of reageer niet op mij.
  maandag 11 november 2024 @ 15:53:29 #183
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_215550674
Terwijl de gewonden nog geteld werden en er onzekerheid was over vermissingen, besprak de Amsterdamse politiek vrijdagochtend hoe zij Geert Wilders en de landelijke politiek de wind uit de zeilen konden houden. In een besloten bijeenkomst van burgemeester Femke Halsema en de fractievoorzitters, werd uitgebreid overlegd hoe er eerder dan de Tweede Kamer gedebatteerd kon worden over de nacht waarin openlijk op Israëliërs werd gejaagd.

De burgemeester adviseerde de raad om de regie te houden, voordat landelijke politici die zouden overnemen. Vanuit de fractievoorzitters werd daarop geopperd om het spoeddebat naar voren te halen en zo de Tweede Kamer voor te zijn. Ook Halsema beaamde dat het verstandig was om op deze wijze het parlement ’de pas af te snijden’. Het zou volgens haar goed zijn als Den Haag wat ’teruggeduwd’ werd.

Aftreden
Dat vond ze niet alleen vanwege haar eigen positie, maar ook die van de gemeenteraad zelf. Vanuit de lokale partijleiders klonk de wens om de burgemeester niet ’de kop van jut’ te maken. Er moest voorkomen worden dat de discussie alleen over Halsema zou gaan, want Wilders had toen al opgeroepen tot haar aftreden.

Alles maar dan ook alles om maar te kunnen blijven zitten :r
pi_215550684
quote:
10s.gif Op maandag 11 november 2024 15:49 schreef Caland het volgende:

[..]
Ze zijn in Marokko pas net begonnen met het terugnemen van uitgeprocedeerde asielzoekers uit eigen land na jarenlang diplomatiek gesteggel. Die gaan echt in geen enkel geval Marokkanen 'terug'nemen die niet eens in dat land geboren zijn, hetgeen sowieso compleet onrealistisch is natuurlijk.
Als Nederland die mensen het Nederlanderschap afpakt en op het vliegtuig zet naar Marokko, is het enige wat zij nog hebben een Marokkaans staatsburgerschap. Marokko kan die mensen moeilijk de toegang weigeren dan. Daarnaast zit Marokko juist te springen om jonge mensen vanuit het Westen omdat die vaak beter opgeleid zijn en meer talen spreken.
pi_215550688
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 15:52 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Bron?
Een filmpje van een luik onderaan een heuvel met boven op de heuvel een VN uitkijktoren. Zie je wel heel de VN is corrupt.
pi_215550690
quote:

[..]
https://www.omroepflevola(...)hc-politie-grijpt-in

Groep jongens die maar gewoon gaan relschoppen bij een hockeyclub, al 2 weken oprij.

quote:
"Jammer dat het zo moet. We staan voor de veiligheid van onze leden, ouders, supporters en sponsors. We hebben een keurige club waar nog nooit eerder een vechtpartij heeft plaatsgevonden."
https://www.omroepflevola(...)-nieuwe-misdragingen

Twee weken later hebben ze beveiliging ingehuurd en de buurtvader van de nabijgelegen moskee uitgenodigd, die kent het groepje, om herhaling te voorkomen.

En ja als je goed kijkt, dat waren hockeywedstrijden voor jonge meiden.
pi_215550691
quote:

[..]

Deze discussie hoort helemaal niet over een gecompliceerde internationale politiek te gaan. Daar zijn andere topics voor zeg ik tegen jou maar ook tegen anderen.

Waar het over hoort te gaan is wat wij binnen onze landsgrenzen normaal en niet normaal willen vinden en hoe de overheid zich verhoudt tot wat er gaande is.
  maandag 11 november 2024 @ 15:55:26 #188
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215550693
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 15:52 schreef Elan het volgende:

[..]
Dus wanneer terroristen een walgelijke strategie hanteren is genocide onder de burgerbevolking geoorloofd voor de tegenstander? Dat is namelijk wat jij schrijft hier.
Het is zelfs nooit bewezen.

Maar goed als je VN gezanten en journalisten vermoord kan er ook moeilijk gefactcheckt worden.

Israel kan roepen dat Hamas morgen kernwapens heeft en niemand die het kan betwisten of durft te betwisten.

Een artikel van een paar weken geleden hoe medewerkers van het ICC geschaduwd en bedreigd werden door agenten van de Mossad.
  maandag 11 november 2024 @ 15:55:41 #189
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215550696
quote:
14s.gif Op maandag 11 november 2024 15:54 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Als Nederland die mensen het Nederlanderschap afpakt en op het vliegtuig zet naar Marokko, is het enige wat zij nog hebben een Marokkaans staatsburgerschap. Marokko kan die mensen moeilijk de toegang weigeren dan.
Dat kunnen ze juist heel makkelijk, dat hebben ze ook jarenlang gedaan bij uitgeprocedeerde Marokkaanse asielzoekers. Ze hebben niet de plicht deze mensen toe te laten en zullen dat dan ook niet doen. Niet in de laatste plaats omdat deze 'onderdanen' dat zelf niet eens willen.

De enige andere optie is om deze mensen uit het vliegtuig te gooien, maar daar moeten we wellicht het koningshuis voor bellen hoe we dat het beste kunnen aanpakken.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_215550705
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 15:51 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Of je geeft gewoon toe dat de rechtse partijen hier ook te weinig aan hebben gedaan. Kom op zeg, er waren gewoon rechtse meerderheden aan het regeren in Nederland. Destijds hebben ze gewoon de kans gehad om meerderheid te vinden voor maatregelen voor betere integratie bijvoorbeeld of om illegale mensen uit te zetten of om paspoort in te nemen of welke maatregel je ook wil verzinnen...

Best knap dat de rechtse partijen zich dan laten tegenhouden door die ene linkse partij die iets roept.
Rechtse partijen hebben ook gefaald tot op heden, dat zul je mij niet horen ontkennen. Maar één reden daarvan is dat een keiharde aanpak al snel kritiek oplevert. Dat zien we nu met de PVV ook, dan krijg je te maken met termen als 'inhumaan', 'racisme', 'Islamofobie', 'xenofobie' etc.
  maandag 11 november 2024 @ 15:57:12 #191
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_215550710
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 15:51 schreef Origami94 het volgende:
Halsema gaat niet over de politie. Als Halsema de schuld hiervan krijgt is dat de politiek op zijn kop.
Alsof je de commissie van landbouw de schuld geeft voor de toeslagenaffaire.
:')
Je snapt er geen reet van en gaat mee in de prietpraat van Halsema om te kunnen blijven zitten :|W

De bekendste taken van de burgemeesters liggen op het terrein van veiligheid. Zo is de burgemeester in zijn rol als ordebewaker verantwoordelijk voor de handhaving van de openbare orde. Aan de burgemeester zijn hiervoor diverse bevoegdheden gegeven die het hem of haar mogelijk maken de veiligheid in de gemeente te bewaken. De burgemeester is daarnaast lid van het bestuur van de Veiligheidsregio en heeft het gezag over de politie, wanneer deze optreedt in het kader van de handhaving van de openbare orde en hulpverlening. De burgemeester is opperbevelhebber bij rampen en crisis.

https://www.burgemeesters(...)van-de-burgemeester/

Eindverantwoordelijk dus en gierend incompetent :R :R
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 11 november 2024 @ 15:57:29 #192
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_215550713

quote:
Geen olie op het vuur
Het geweld in Amsterdam maakt ons allemaal boos en leidt wereldwijd tot afschuw. Op de dag dat we de Kristallnacht herdachten, werden Israëlische fans opgejaagd en afgetuigd. Mensen die er Joods uit zouden zien, moesten zich identificeren met hun paspoort. Natuurlijk voel je je dan ook als Joodse Nederlander nog onveiliger dan je je al voelde. De daders moeten worden opgespoord, en onderzoek moet uitwijzen of hier organisatie aan ten grondslag lag. Het past helaas bij een trend van toenemend antisemitisme in Nederland.

Dit weekend mocht ik de dienst in de synagoge in Maastricht bijwonen. De aanwezigen vertelden me over hun boosheid en angst. Antisemitisme in Europa is immers nooit ver weg. Ik moest denken aan een uitspraak van de Franse oud-minister Badinter: ‘Iedere Jood heeft, zo niet een echte, dan wel een denkbeeldige ingepakte koffer klaarstaan’. Voor het geval het weer misgaat…

Het is inmiddels duidelijk dat een deel van de harde kern van de supporters van Maccabi Tel Aviv zich ernstig heeft misdragen. Supporters zongen trots dat er geen scholen meer zijn in Gaza en mishandelden een taxichauffeur. Waar de wet is overtreden moet vervolging plaatsvinden. Ook deze uitingen van discriminatie en haat moeten benoemd en afgekeurd worden. In een rechtsstaat wordt iedere vorm van wangedrag aangepakt en vormt het wangedrag van de één nooit een excuus voor wangedrag van de ander.

Juist nu is het nodig dat we elkaar proberen te begrijpen, in plaats van elkaar de maat te nemen en verdeeldheid te zaaien.

Een tevreden Frans Timmermans tijdens het verkiezingscongres van GroenLinks-PvdA.
Frans Timmermans –
Fractievoorzitter GroenLinks-PvdA in de Tweede Kamer

Zodra we beschikken over een feitenrelaas, wil ik in debat met het kabinet. Dan kunnen we bespreken wat we hiervan kunnen leren, en hoe we de voedingsbodem voor antisemitisme en toenemende spanningen kunnen wegnemen.

Politici die het wangedrag van de daders van donderdagnacht afschuiven op Nederlandse moslims dragen niet bij aan de oplossing, maar vergroten het probleem. Bestrijd haat niet met haat, en maak niet hele bevolkingsgroepen verantwoordelijk voor de daden van individuen. Nederlandse moslims worden nu collectief schuldig gemaakt aan het geweld van relschoppers en crimineel tuig. De leider van de grootste coalitiepartij roept zelfs op tot deportaties.

Dat maakt ook Nederlandse moslims bang. Marokkaanse Nederlanders vragen elkaar op familiefeestjes of ze hun paspoort al klaar hebben liggen. Er gaat een beklemmende angst achter schuil. En nu zijn ze terecht boos omdat ze collectief verantwoordelijk worden gehouden voor het geweld.

Laten we als politici niet nog meer olie op het vuur gooien, maar rustig analyseren wat er is gebeurd. Juist nu is het nodig dat we elkaar proberen te begrijpen, in plaats van elkaar de maat te nemen en verdeeldheid te zaaien. Jodenhaat kan je niet bestrijden met moslimhaat. Want waar de haat voor de ander groeit, is geen minderheid veilig. Wat wel nodig is, is dat we de voedingsbodem voor antisemitisme en andere vormen van haat structureel wegnemen. Daar ligt een verantwoordelijkheid voor de politiek en de gehele samenleving. Want of je nu een keppeltje, een davidster of een hoofddoek draagt, iedereen in Nederland verdient het om veilig de deur uit te kunnen gaan.
https://groenlinkspvda.nl/blog/geen-olie-op-het-vuur/
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_215550719
quote:

[..]

Als een ziekenhuis wordt gebruikt door Hamas dan is dat inderdaad een legitiem doel volgens oorlogsrecht. Het is dan aan Israël om aan te tonen dat het geval is, en ook het ICJ doet daar onderzoek naar.
pi_215550721
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 15:55 schreef Origami94 het volgende:

[..]

Israel kan roepen dat Hamas morgen kernwapens heeft en niemand die het kan betwisten of durft te betwisten.

Hoe groot kan je fantasie zijn zeg.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_215550726
quote:
14s.gif Op maandag 11 november 2024 15:47 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

En ik zou daar een groot voorstander van zijn, er moeten simpelweg draconische maatregelen worden getroffen die heel hard duidelijk maken dat dit grensoverschrijdend is en niet kan. En taakstrafjes of voorwaardelijke gevangenisstraffen gaat het hem echt niet meer doen.
Niks tegen in te brengen. Dat zou ik liever ook zo zien
pi_215550732
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 15:53 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Met deze post kan ik vrij weinig. Ga er inhoudelijk op in, kom met feiten. Of reageer niet op mij.
Ik ga er inhoudelijk op in (net als de andere user die ook niet inhoudelijk is volgens jou), dat jij dingen niet begrijpt is verder niet belangrijk voor mij.

En ik reageer op wie ik wil, heb jij niks over te zeggen.
pi_215550739
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 15:55 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
https://www.omroepflevola(...)hc-politie-grijpt-in

Groep jongens die maar gewoon gaan relschoppen bij een hockeyclub, al 2 weken oprij.
[..]
https://www.omroepflevola(...)-nieuwe-misdragingen

Twee weken later hebben ze beveiliging ingehuurd en de buurtvader van de nabijgelegen moskee uitgenodigd, die kent het groepje, om herhaling te voorkomen.

En ja als je goed kijkt, dat waren hockeywedstrijden voor jonge meiden.
Dit noemen ze dus anekdotisch bewijs. n=1.
blablablabla
pi_215550740
quote:

[..]
Weerleg het dan maar eens als jij zo vreselijk veel slimmer bent dan de rest hier.
-
  maandag 11 november 2024 @ 16:00:32 #199
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215550741
quote:
1s.gif Op maandag 11 november 2024 15:58 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Niks tegen in te brengen. Dat zou ik liever ook zo zien
Het is alleen ongeveer net zo realistisch als gratis bier voor iedereen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_215550742
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 16:00 schreef Elan het volgende:

[..]
Dit noemen ze dus anekdotisch bewijs. n=1.
Nee dat noemen ze een patroon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')