abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215546336
https://nos.nl/artikel/25(...)zwarte-piet-in-krant

Het is toch ongelofelijk dat mensen nog steeds niet beseffen dat zwarte piet zwart is. Zo klopt de titel: per ongeluk foto Zwarte Piet in krant

Dat is geen ongeluk, dat is politiek correct. Het is toch van de ZOTTE dat buitenlanders hier een partij gaan bepalen over hoe wij onze cultuur uitoefenen. Als ik in Saudi Arabia ga verkondigen , hey jongens stoppen jullie effe met de Islam. Dan gaat de kop eraf. Hun laten namelijk niet voor zich bepalen hoe zij leven, waarom laten wij dat wel voor ons doen? Dat doen wij omdat de linkse partijen ruggegraatloze individuen zijn die het liefst alle buitenlanders over zich heen laten lopen en alle Nederlanders willen vervangen door buitenlanders want die soep mix is de ideale natte droom van links Nederland. De politiek hier in Nederland beschermt de eigen Nederlanders NIET, en het beleid hier wordt bepaald door de buitenlanders, met de ondergang van eigen Nederlandse volk en cultuur. Dit moet gestopt worden. Zwarte Piet zal daarom voor ALTIJD zwart blijven, ongeacht wat de politiek of algemene opvattingen hierover in de maatschappij zijn. Wij knielen NIET voor Kick out Zwarte Piet. Laat ze maar ergens anders op deze wereld gaan wonen als ze het er niet mee eens zijn dit is ONS LAND! ONZE CULTUUR en niemand maar dan ook niemand zal ons tegenhouden om onze eigen cultuur tot expressie te brengen.
pi_215546347
Als we al twee nachten op rij Jodenjachten in Amsterdam goedpraten met zn allen dan vrees ik dat Zwarte Piet inmiddels allang dood en begraven is. Nederland zoals ik dat toen ik klein was heb gekend (en dat is nog niet eens enorm lang geleden) bestaat allang niet meer. Lekker ergens in een dorp in de provincie wonen (bij voorkeur het zuiden van Brabant of Limburg (hoogste percentage PVV stemmers) of lekker emigreren als je wat kan.
  maandag 11 november 2024 @ 02:26:30 #3
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_215546390
Dat we ons hier al voor moeten verontschuldigen..

Als ik kinderen zou hebben zou ik dat hele Sinterklaasgebeuren overslaan want het leuke is er wel vanaf inmiddels. Kerst is een goed alternatief al zou ik er niet gek van opkijken als dat over een paar jaar ook aan de beurt is.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_215546442
Ben je uitgeschreeuwd? Hier een koekje en een dekentje, mag je even lekker rustig bijkomen op de bank.
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
  maandag 11 november 2024 @ 06:40:58 #5
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215546588
De politiek gaat niet over de kleur van Piet, dus daar ga je al de mist in TS.

Verder moeten mensen vooral zelf maar bepalen welke kleur Piet op hun eigen feestje heeft. En mag iedereen daar van vinden wat die wil. Ook mensen die van een andere komaf zijn.
  maandag 11 november 2024 @ 06:43:08 #6
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215546590
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 02:26 schreef PzKpfw het volgende:

Als ik kinderen zou hebben zou ik dat hele Sinterklaasgebeuren overslaan want het leuke is er wel vanaf inmiddels. Kerst is een goed alternatief al zou ik er niet gek van opkijken als dat over een paar jaar ook aan de beurt is.
Wat een onzin. Kinderen vinden Sinterklaas leuk omdat ze snoep en cadeautjes krijgen. De kleur van Piet zal ze aan hun hol roesten. Daar maken zich enkel verbitterde mannen zich druk om.
  Moderator maandag 11 november 2024 @ 06:45:56 #7
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215546599
Aan beide kanten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator maandag 11 november 2024 @ 07:02:16 #8
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215546632
Verder wel eens, ik zou het denk ook overslaan, het leuke is er idd vanaf en je loopt het risico tegen een demonstratie vol idioten aan te lopen met je kinderen

Of gewoon binnenshuis vieren zoals het hoort, waar het nog gezellig is en waar je zelf mag bepalen welke kleur schmink je gebruikt en hoe groot de oorbellen zijn O+
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 11 november 2024 @ 07:08:21 #9
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215546641
Maar TS, je post is exemplarisch waar het mis is gegaan voor de Zwarte Piet.

Cultuur bepaalt de politiek niet, maar de samenleving. Dus daar is iedereen vrij het debat over aan te gaan. Ook als je vind dat Piet Zwart moet blijven.

Echter staat je post vol onjuistheden, verdraaiingen, demagogie, complottheorieen en onversneden vreemdelingenhaat. En je bent niet de enige. Daarmee is de Zwarte Piet door die "cultuurverdedigers" helemaal zelf de nek omgedraaid. Meer dan 1000 Akwasi's voor elkaar hadden gekregen.
  maandag 11 november 2024 @ 08:10:17 #10
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_215546935
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 06:43 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Wat een onzin. Kinderen vinden Sinterklaas leuk omdat ze snoep en cadeautjes krijgen. De kleur van Piet zal ze aan hun hol roesten. Daar maken zich enkel verbitterde mannen zich druk om.
Net of kinderen niets meekrijgen van die hele hetze.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  maandag 11 november 2024 @ 08:12:02 #11
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215546942
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 08:10 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Vast, maar met snoep en cadeautjes is het snel weer prima.

Die maken zich eerder boos als de Sint niet het A merk speelgoed op hun verlanglijstje geeft maar een of ander goedkoop B-merk.
pi_215546955
De zwarte piet discussie is verleden tijd. Laat het los.
-nee-
pi_215546956
quote:

[..]
Wat de kinderen mee krijgen is meestal wat de ouders vinden, niet veel meer. Als ouders zich dus niet opwinden, valt het de kinderen niet op.

Een snoep uitdelende Piet is een snoep uitdelende Piet, of die nu groen, geel, blauw, zwart, gestreept, gespikkeld of geruit is. Al moet ik zeggen dat mijn nogal bang uitgevallen zoontje naar de echt zwarte pieten niet durfde te gaan, die zien er het engst uit.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_215546979
Heeft weinig met Politiek te maken. Schopje VER.

En TS, verzoek om ook te reageren in je eigen topics. :D
Definitely not CIA
  maandag 11 november 2024 @ 08:17:46 #15
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_215546983
Volwassenen die zich ieder jaar weer drukmaken om een kinderfeest terwijl het de daadwerkelijke doelgroep alleen te doen is om kruidnoten en chocoladeletters zal nooit niet treurig zijn.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_215547018
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 08:12 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Vast, maar met snoep en cadeautjes is het snel weer prima.

Die maken zich eerder boos als de Sint niet het A merk speelgoed op hun verlanglijstje geeft maar een of ander goedkoop B-merk.
Je moet gedrag van je eigen kinderen niet gaan projecteren op andermans kinderen
  maandag 11 november 2024 @ 08:49:16 #17
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_215547225
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 08:17 schreef Koffieplanter het volgende:
Volwassenen die zich ieder jaar weer drukmaken om een kinderfeest terwijl het de daadwerkelijke doelgroep alleen te doen is om kruidnoten en chocoladeletters zal nooit niet treurig zijn.
beetje een slecht argument. volwassenen beleven die cultuur net zo hard mee wanneer ze het overdragen aan hun kinderen en een grote factor is juist het grijpen van die nostalgie. cultuur verandert natuurlijk continu maar dit is wel in rap tempo en onder druk van een soort onbegrip en gebrek aan context bij mensen die buiten de cultuur staan. (californian PC culture). vaak mensen die zichzelf en hun moraliteit verheven voelen boven die van anderen.

lijkt me niet wenselijk dat we elke culturele uiting vanuit een soort Amerikaanse lens gaan herinterpreteren en dan voor anderen gaan bepalen wat wel of niet acceptabel is.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  maandag 11 november 2024 @ 08:57:53 #18
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215547263
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 08:20 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Je moet gedrag van je eigen kinderen niet gaan projecteren op andermans kinderen
Ik heb geen kinderen
pi_215547655
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 08:57 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik heb geen kinderen
Godzijdank.
pi_215550717
quote:

[..]
Natuurlijk niet. Kinderen geloven in Sinterklaas tot en met een jaar of 6/7. Die kinderen krijgen al deze discussie zeker niet mee, en genieten lekker van het feest met Piet en Sint. De NTR doet het ook fantastisch.
pi_215555305
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 01:47 schreef Eagles89 het volgende:
Als we al twee nachten op rij Jodenjachten in Amsterdam goedpraten met zn allen dan vrees ik dat Zwarte Piet inmiddels allang dood en begraven is. Nederland zoals ik dat toen ik klein was heb gekend (en dat is nog niet eens enorm lang geleden) bestaat allang niet meer. Lekker ergens in een dorp in de provincie wonen (bij voorkeur het zuiden van Brabant of Limburg (hoogste percentage PVV stemmers) of lekker emigreren als je wat kan.
Alleen als wij als Nederlanders dat toestaan, wij hebben namelijk het grote probleem dat wij iedereen en alles maar over ons heen laten lopen, omdat wij anders zo 'bang' zijn dat we hun gevoelens kwesten. Weet je wat die Moslims denken? Vermoorden die zooi, over ons heen lopen, weg met onze Westerse cultuur en alles Islamitisch. Die zeggen Bedankt Nederland, dat jullie zo DOM zijn om ons over jullie heen te laten lopen.
pi_215555309
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2024 02:26 schreef PzKpfw het volgende:

Dat is nou net het probleem, als jij het 'toestaat' dat andere mensen de leuke dingen in het leven van jouw afpakken , dan heb je niet begrepen dat je voor je vrijheden moet vechten, en dat je andere mensen niet moet toestaan om jouw levensgeluk van je af te nemen.
pi_215584663
Zwarte Piet is zwart.

Jezus zeg, zo leer ik elke dag weer wat nieuws.

Laat mij raden: Groen gras is groen? Witte boterhammen zijn wit? Bruin bier is bruin?

Maak mij gek, man!
pi_215585650
Ik vier dit jaar lekker gewoon sinterklaas in mijn huis met puderwetse zwarte pieten en swastika's aan de schoorsteenmantel en er is niemand me tegenhoudt.
-nee-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')