abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215545690
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 22:27 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Oeh wat heftig.. hopelijk komt hij erbovenop. Die arme man.
Want het is normaal dat een Palestijnse vlag in de fik wordt gestoken waardoor er wellicht een heel huis in vlammen kan opgaan?
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_215545695
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 22:08 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Omdat je toch wel kan verwachten dat immigranten jongeren uit het Midden Oosten gaan rotzooien?
Gaan ze dan ook Chinezen aanvallen om wat daar gebeurt of is het toch vooral jodenhaat?
pi_215545700
quote:
17s.gif Op zondag 10 november 2024 22:33 schreef Mikeytt het volgende:
Ik heb het gevoel dat ik emotioneel raak en waarschijnlijk over de streep ga... Ik ben even weg uit dit topic :@
Verstandig, je hebt in elk geval genoeg vlaggen om je tranen in op te vangen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zondag 10 november 2024 @ 22:39:00 #54
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_215545703
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2024 22:28 schreef capricia het volgende:

[..]
Het is een vervolg op deze discussie.
capricia in NWS / Jodenjacht in Amsterdam #Deel 16

Vind je het vervelend om te lezen?
Nee hoor, ik vroeg me en vraag me alleen af welk punt je hiermee wilt maken. Ik zag geen link naar een vorige discussie in je post.
  zondag 10 november 2024 @ 22:39:50 #55
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_215545709
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 22:11 schreef Werkperd het volgende:
Hier de situatie van een Amsterdammer horen:

[ x ]
Lijkt me een erg betrouwbare man.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 10 november 2024 @ 22:40:02 #56
485843 crew  Jippie
pi_215545710
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2024 22:34 schreef capricia het volgende:
Tot nu toe hoor ik eigenlijk helemaal niets over Ajax-aanhangers/hooligans.

Zijn die allemaal braaf naar huis gegaan na de match? Heel lovenswaardig, want het is tenslotte hun stad waarin deze ellende gebeurde die avond.
Ik hoorde bij Nieuwsuur (dacht ik) dat een Pro-Palestijnse demonstrant donderdagavond klappen had gehad op het CS van een Ajax-supporter. Maar ben dat nergens anders tegengekomen.
  Moderator zondag 10 november 2024 @ 22:40:02 #57
236264 crew  capricia
pi_215545711
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 22:33 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Dat Nederland altijd al antisemitische neigingen had. De autochtone pro-pallie-gekkies zijn de nieuwe NSB'ers. Tijdens WO 2 werden in Nederland de meeste joden weggevoerd en dat lag niet alleen aan de goede bevolkingsadministratie. Je ziet toch al jaren dat islamitische antisemieten vrij spel hebben? Joden worden niet beschermd. Gek, want het zijn gewoon Nederlanders die meer met autochtonen gemeenschappelijk hebben dan de islamitische horden.
Ik zou het niet zo hard gezegd hebben, maar dit is wel een beetje de ondertoon die er al jaren is. Sinds WO2.

We kennen toch allemaal de verhalen van overlevenden die na een kamp eenzaam bij hun huis in NL terug kwamen en zien dat alles ingenomen is. Zelfs dat huis en hun huisraad.
"U wordt door niemand verwacht".

Veel van die dossiers zijn trouwens nog steeds gesloten. Want er is wel degelijk een claim ingediend voor teruggave van eigendom. Maar zie dat maar eens te krijgen. :')
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215545712
quote:

Zijn die allemaal braaf naar huis gegaan na de match? Heel lovenswaardig, want het is tenslotte hun stad waarin deze ellende gebeurde die avond.
Die zijn idd allemaal naar huis gegaan. Die durfde blijkbaar ook niet de straat op.

Zou mij niets verbazen dat ze al wisten dat dit zou gaan gebeuren.
Hell To The Liars
pi_215545713
Nog een vraagstuk. Wat deed de politie en waarom liet Halsema de tweede dag de Israelische hooligans hun gang gaan?

Amsterdammers waren stomverbaasd dat de politie niet ingreep toen de Israelieten geweld begonnen te gebruiken. Het begon met racistische leuzen. Vervolgens werd elk gebouw of persoon met een Palestijnse vlag of symbool als doelwit beschouwd. Bijstanders die klappen kregen werden door de politie genegeerd of kregen antwoorden te horen zoals ''moest je maar niet erbij staan''.

Ik krijg steeds meer het idee dat politie Amsterdam en de burgermeester opdracht hebben gekregen om bewust niet in te grijpen. Wie is de opdrachtgever? Wie oefent macht uit op onze instanties??

Bullshit verhalen van MSM over klopjacht op Joden zijn compleet vals omdat je daartegenover duizenden Amsterdamse ooggetuigen hebt die het weerleggen.
pi_215545714
Wel leuk die ophef over een vlag. Alsof een Isralische vlag bij het Rokin lang zou blijven hangen.
- verwijderd door admin -
  zondag 10 november 2024 @ 22:41:10 #61
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_215545720
quote:

Die hebben gewoon weer netjes de trein naar Groningen en Brabant gepakt.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_215545723
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 22:37 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Want het is normaal dat een Palestijnse vlag in de fik wordt gestoken waardoor er wellicht een heel huis in vlammen kan opgaan?
Niet normaal. Hoewel de harde kern van GroenLinks ( RaRa) hier in het verleden geen moeite mee had.
pi_215545724
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 22:37 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Zou het wellicht een beetje zijn aangedikt door ome Mo? Er zijn die avond wel schokkender dingen gebeurd lijkt mij? Stel jij had daar gelopen en je was aangevallen door deze of gene, dan zou ik dat schokkend vinden. Die kutvlag niet, al moet je daar natuurlijk niet de fik in steken.
  Moderator zondag 10 november 2024 @ 22:41:28 #64
236264 crew  capricia
pi_215545725
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 22:39 schreef Repentless het volgende:

[..]
Nee hoor, ik vroeg me en vraag me alleen af welk punt je hiermee wilt maken. Ik zag geen link naar een vorige discussie in je post.
Hoe vind jezelf dat wij omgaan met onze Joodse gemeenschap?
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 10 november 2024 @ 22:42:02 #65
396386 sturmpie
for night & nature
pi_215545729
als je het probleem tussen hamas&israel wil oplossen dan zul je de wapens van beide partijen moeten afpakken, dan zal er 'n derde partij genstalleerd moeten worden
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  Forum Admin zondag 10 november 2024 @ 22:42:36 #66
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_215545735
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 22:41 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Zou het wellicht een beetje zijn aangedikt door ome Mo? Er zijn die avond wel schokkender dingen gebeurd lijkt mij? Stel jij had daar gelopen en je was aangevallen door deze of gene, dan zou ik dat schokkend vinden. Die kutvlag niet, al moet je daar natuurlijk niet de fik in steken.
Dat vul je dan wel zelf in, ik ga er wel vanuit dat het heeft plaats gevonden en zoiets is dood eng om mee te maken.

Het past helaas in het patroon en beeld van die avond. En niet alleen die avond..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_215545739
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 21:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Duidelijke taal van Greenblatt.
Zeker duidelijke taal. En hij heeft gelijk.

Maar wat denk je dat er gaat gebeuren? Ik hoop serieus dat de rest een keer zn bek gaat houden en dat pvv/vvd nu wel eens laat zien wat dat 'keihard' aanpakken nou is.

Laat maar zien.

En halsema met de rest van gl-pvda? Die mogen hun kantoren uitruimen in de stopera.

Bij1 wat de taxichauffeurs bedankten? Uitruimen.
Samidoun? Verbieden en de leiders arresteren en deporteren.
De daders verder opzoeken en oppakken.

Laat maar zien aan die gemeenschap dat dit gedrag niet welkom is.

Dat zijn de enige antwoorden. Woorden helpen niet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_215545741
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2024 22:40 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik zou het niet zo hard gezegd hebben, maar dit is wel een beetje de ondertoon die er al jaren is. Sinds WO2.

We kennen toch allemaal de verhalen van overlevenden die na een kamp eenzaam bij hun huis in NL terug komen en zien dat alles ingenomen is. Zelfs dat huis.
"U wordt door niemand verwacht".
Munchen '72, en dat de Spelen gewoon doorgingen.

Het is Israel tegen de rest van de wereld en sinds een paar decenia krijgen ze hulp van Amerika.
Europa laat het ook afweten.
Hell To The Liars
pi_215545742
quote:

80% van die supporters woont in de provincie en worden op vrijdagochtend gewoon verwacht op een bureaustoel.
- verwijderd door admin -
pi_215545745
Nog een vraag. Hooligans hebben hier de lokale bevolking bedreigd, fysiek en verbaal aangevallen. Ruiten ingegooid, vlaggen van huizen afgetrokken, taxichauffeurs en hun auto's aangevallen. Waarom zijn deze mensen met buitenlandse paspoorten niet massaal gearresteerd? WIE GEEFT OPDRACHT AAN DE AMSTERDAMSE POLITIE?!!!

Nederland nog wel soeverein?
pi_215545751
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 22:42 schreef sturmpie het volgende:
als je het probleem tussen hamas&israel wil oplossen dan zul je de wapens van beide partijen moeten afpakken, dan zal er 'n derde partij genstalleerd moeten worden
Noem 1 partij buiten Amerika om.
Hell To The Liars
pi_215545754
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 22:40 schreef Droopie het volgende:

[..]
Die zijn idd allemaal naar huis gegaan. Die durfde blijkbaar ook niet de straat op.

Misschien is Ajax een 'joodse' club.
  Moderator zondag 10 november 2024 @ 22:45:47 #73
236264 crew  capricia
pi_215545759
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 22:43 schreef Droopie het volgende:

[..]
Munchen '72, en dat de Spelen gewoon doorgingen.

Het is Israel tegen de rest van de wereld en sinds een paar decenia krijgen ze hulp van Amerika.
Europa laat het ook afweten.
Ja. Had ik niet eens aan gedacht. Ook zo'n voorbeeld.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215545760
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 22:41 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Dat zijn wel heel veel aannames
pi_215545761
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 21:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Duidelijke taal van Greenblatt.
Dit krijg je ervan als je een jaar lang Hamas gezinde lieden met hun useful idiots door de straten van Amsterdam laat marcheren; dan gaan ze denken dat ze de dienst uit maken en dus over kunnen gaan op antisemitische acties.
pi_215545762
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 21:41 schreef Repentless het volgende:

[..]
Hoe droevig is het wel niet gesteld dat het advies voor joden/Israli in 2024 is om "beter niet naar Frankrijk af te reizen om je eigen veiligheid te waarborgen". Niet naar Saudi-Arabi, Irak, Iran, Syri of wat dan ook, maar Frankrijk.
Uitvloeisel omdat jarenlang zonder goed beleid die troep uit die landen hier is gemporteerd. En de ogen sluiten voor wat er gaande is in die gemeenschap en de oren sluiten voor rechtse partijen die hier al jaren voor waarschuwen.
1947-2016
pi_215545764
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 22:44 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Misschien is Ajax een 'joodse' club.
Nee hoor, dat denken heel veel mensen. Vroeger liepen alle supporters door een Joodse buurt naar het stadion, daar komt dat vandaan.

Die naam hebben de supporters omarmd.
Hell To The Liars
pi_215545766
Gelukkig hebben we nog Nederlanders zoals George van Houts:

twitter
  Moderator zondag 10 november 2024 @ 22:47:24 #79
236264 crew  capricia
pi_215545769
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 22:40 schreef Droopie het volgende:

[..]

Zou mij niets verbazen dat ze al wisten dat dit zou gaan gebeuren.
Dan moet de NCTV toch echt ergens steken hebben laten vallen? Als hele gemeenschappen dit wisten...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215545775
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 22:42 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat vul je dan wel zelf in, ik ga er wel vanuit dat het heeft plaats gevonden en zoiets is dood eng om mee te maken.

Het past helaas in het patroon en beeld van die avond. En niet alleen die avond..
Joodse mensen vonden het afgelopen 7 oktober ook doodeng denk ik, toen ze een vreedzame manifestatie wilden bijwonen. En mbt die vlag..die kan je toch losmaken en naar beneden gooien lijkt mij. Maar ik begrijp het wel. Men wil perse een moslimslachtoffer.
pi_215545776
twitter

De volgende pogrom wordt alvast gepland.
pi_215545779
quote:
17s.gif Op zondag 10 november 2024 21:58 schreef Mikeytt het volgende:
@:jippie , kan die Radio Genoa tweet weggehaald worden? is een extreemrechts en antisemitisch platform.
Mij staan de tweets van Jazzie Veldhuizen en Asha ten Broeke niet aan. Zijn extreem linkse en antisemitische figuren.

Maar laat maar mooi staan want als iedereen gaat lopen bedelen om de hem/haar ongevallige bijdragen weg te laten halen wordt het wel een erg dun forumpje.
-
pi_215545783
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2024 22:47 schreef capricia het volgende:

[..]
Dan moet de NCTV toch echt ergens steken hebben laten vallen? Als hele gemeenschappen dit wisten...
Die wisten dat ook, zelfs de lokale driehoek van te voren. Er is altijd een normale marokkaan die even de politie tipt. Durf zelf wel te stellen dat ze tientallen tips hebben gekregen van normale marokkanen.

Alleen toen kwamen er blijkbaar scooters ipv groepen ofzo.
Hell To The Liars
  zondag 10 november 2024 @ 22:49:23 #84
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_215545784
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2024 22:41 schreef capricia het volgende:

[..]
Hoe vind jezelf dat wij omgaan met onze Joodse gemeenschap?
Over het algemeen prima na die donkere WOII-jaren. Je wilt toch hopelijk de gebeurtenissen van afgelopen donderdag niet als iets typisch 'Nederlands' of van 'ons' als Nederlanders kwalificeren?
pi_215545789
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 22:43 schreef Werkperd het volgende:
Nog een vraag. Hooligans hebben hier de lokale bevolking bedreigd, fysiek en verbaal aangevallen. Ruiten ingegooid, vlaggen van huizen afgetrokken, taxichauffeurs en hun auto's aangevallen. Waarom zijn deze mensen met buitenlandse paspoorten niet massaal gearresteerd? WIE GEEFT OPDRACHT AAN DE AMSTERDAMSE POLITIE?!!!

Nederland nog wel soeverein?
Jij mag soeverein zijn wanneer je dat wilt.
pi_215545790
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 22:47 schreef Werkperd het volgende:

[ x ]
Je mag over deze Israelische regering best sceptisch zijn natuurlijk.
pi_215545791
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2024 22:46 schreef Droopie het volgende:

[..]
Nee hoor, dat denken heel veel mensen. Vroeger liepen alle supporters door een Joodse buurt naar het stadion, daar komt dat vandaan.

Die naam hebben de supporters omarmd.
Ik vind het maar nepjoden. Het wordt ze even te heet onder de voeten, het komt even niet zo goed uit om 'joods' te zijn.
pi_215545797
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 22:49 schreef Repentless het volgende:

[..]
Over het algemeen prima na die donkere WOII-jaren. Je wilt toch hopelijk de gebeurtenissen van afgelopen donderdag niet als iets typisch 'Nederlands' of van 'ons' als Nederlanders kwalificeren?
Jawel, daar lijkt het wel op.
  Forum Admin zondag 10 november 2024 @ 22:51:46 #89
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_215545803
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 22:48 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Joodse mensen vonden het afgelopen 7 oktober ook doodeng denk ik, toen ze een vreedzame manifestatie wilden bijwonen. En mbt die vlag..die kan je toch losmaken en naar beneden gooien lijkt mij. Maar ik begrijp het wel. Men wil perse een moslimslachtoffer.
Nah dit is zoeken naar Pleun. Valt me een beetje tegen. Je gaat er per definitie vanuit dat het niet klopt. Dat is net zo waardeloos als het willen zoeken naar een slachtofferrol.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator zondag 10 november 2024 @ 22:51:49 #90
236264 crew  capricia
pi_215545804
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 22:49 schreef Repentless het volgende:

[..]
Vertel eens in welke Europese landen dit nog meer gebeurd is dan?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215545806
quote:
14s.gif Op zondag 10 november 2024 22:17 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het vernielen van andermans eigendommen mag niet en brandstichting gaat alle perken te buiten. Dat moet dus hard bestraft worden. De vraag blijft alleen wel wat deze Mohamed hier precies doet als hij de vlag ophangt van een groep mensen die op 7 oktober op barbaarse wijze een oorlog tegen Isral zijn begonnen. Misschien is Marrakesh een betere plek voor hem, dit is het Westen het verheerlijken van Islamitisch terreur en oorlogsvoering zou niet moeten worden toegestaan.
Dit.

En wat heeft slachtoffertje mo'tje zelf op zijn kerfstok?
Hij hangt die terroristenvlag zelf openlijk op. Hij zal ook vaker wel zijn mening hebben lopen ventileren. En die zal gezien dat openlijm steunen ook niet mals geweest zijn over Jodenmensen.

Nu speelt hij de vermoorde onschuld. Boehoe...
1947-2016
  zondag 10 november 2024 @ 22:53:10 #92
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_215545813
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2024 22:51 schreef capricia het volgende:

[..]
Hahahaha. Je wilt dit dus echt als iets Nederlands kwalificeren ja?
pi_215545815
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 22:47 schreef Werkperd het volgende:

[ x ]
Of Israel gaat helpen eigen burgers te identificeren die zich hebben schuldig gemaakt aan strafbare feiten. Dat zou een logischere aanname zijn.

Beweren dat Isral zich gaat bemoeien met opsporing en strafmaat in Nederland is misleiding.
  zondag 10 november 2024 @ 22:53:16 #94
396386 sturmpie
for night & nature
pi_215545816
laten we 't vooral nederlands houden en niet teveel uitwijken naar de strijdende partijen
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_215545822
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2024 22:47 schreef capricia het volgende:

[..]
Die wisten dat ook, zelfs de lokale driehoek van te voren. Er is altijd een normale marokkaan die even de politie tipt. Durf zelf wel te stellen dat ze tientallen tips hebben gekregen van normale marokkanen.

Alleen toen kwamen er blijkbaar scooters ipv groepen ofzo.
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2024 22:51 schreef capricia het volgende:

[..]
Engeland, Frankrijk.
Alleen de meeste joden zijn daar al vertrokken.
Hell To The Liars
pi_215545825
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 22:53 schreef sturmpie het volgende:
laten we 't vooral nederlands houden en niet teveel uitwijken naar de strijdende partijen
Grap is natuurlijk dat hier geen enkele Nederlander aan te pas is gekomen.
  Moderator zondag 10 november 2024 @ 22:55:39 #97
236264 crew  capricia
pi_215545839
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 22:53 schreef Repentless het volgende:

[..]
Hahahaha. Je wilt dit dus echt als iets Nederlands kwalificeren ja?
Hoe wij in NL omgaan en omgingen met onze Joodse minderheid is typisch Nederlands ja.

Vind je dat vreemd om te lezen? :D
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215545851
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 22:46 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Dat zijn wel heel veel aannames
Klopt, persoonlijk letsel oplopen lijkt mij iets vervelender dan de bibberitus krijgen omdat je vlaggetje in de hens vliegt.
  Moderator zondag 10 november 2024 @ 22:59:00 #99
236264 crew  capricia
pi_215545865
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 22:57 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Klopt, persoonlijk letsel oplopen lijkt mij iets vervelender dan de bibberitus krijgen omdat je vlaggetje in de hens vliegt.
Het lijkt me trouwens geen in de EU vervaardigde vlag als ie zo makkelijk brandt. :D

[ Bericht 0% gewijzigd door capricia op 10-11-2024 23:15:57 ]
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215545866
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2024 22:54 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Grap is natuurlijk dat hier geen enkele Nederlander aan te pas is gekomen.
Zonder de Duitse bezetter was er geen Jodenvervolging geweest, en zonder geimporteerde islamitische rotjochies had de jacht van afgelopen vrijdag niet plaatsgevonden.

Hoe walgelijk de oa vandaag weer protesterende autochtone enablers ook zijn, zij waren niet degenen die direct meededen aan de jacht. Wel zijn zij net als toen de goedpraters en wegkijkers, met name als ze in een lokaal bestuur zitten, die dit mede mogelijk maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')