Nederland blijft toch een klein GOAT-landje! Volledig vertrouwen in onze handelsdrift.quote:
Stukje VOC-mentaliteit.quote:Op maandag 11 november 2024 23:18 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Nederland blijft toch een klein GOAT-landje! Volledig vertrouwen in onze handelsdrift.
TOCH??!!quote:Op maandag 11 november 2024 23:19 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Stukje VOC-mentaliteit.
quote:Op maandag 11 november 2024 22:53 schreef Szura het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)-uit-albanie-ophalen
De BFF van ONZE Mark Rutte die het afbreken van de rechtsstaat zou voorbereiden om deportaties mogelijk te maken? Ik ben geschokt.quote:Op dinsdag 12 november 2024 08:03 schreef Steven184 het volgende:
[..]
„De zoveelste anti-Italiaanse uitspraak door een communistische rechter”, reageerde Matteo Salvini
Senaatsvoorzitter Ignazio La Russa, partijgenoot van premier Giorgia Meloni bij het radicaal-rechtse Broeders van Italië, merkte op dat magistraten „moeten respecteren dat rechts de verkiezingen won”. Hij hintte op een mogelijke grondwetshervorming die „de relatie tussen politiek en magistratuur duidelijker kan stellen”.
Nog heel even en we hebben nergens meer een rechtsstaat
Weet je waar ze de relatie tussen politiek en magistratuur bijzonder duidelijk hadden gesteld?quote:Op dinsdag 12 november 2024 08:03 schreef Steven184 het volgende:
[..]
„De zoveelste anti-Italiaanse uitspraak door een communistische rechter”, reageerde Matteo Salvini
Senaatsvoorzitter Ignazio La Russa, partijgenoot van premier Giorgia Meloni bij het radicaal-rechtse Broeders van Italië, merkte op dat magistraten „moeten respecteren dat rechts de verkiezingen won”. Hij hintte op een mogelijke grondwetshervorming die „de relatie tussen politiek en magistratuur duidelijker kan stellen”.
Nog heel even en we hebben nergens meer een rechtsstaat
Voor ik een echte conclusie kan trekken moet ik eerst de hele uitspraak lezen, maar als dit de belangrijkste redenering is vind ik dat het hof onwaardig. Dit is de gedachtegang van een kind van vijf. Toevallig ook precies de verdediging van Shell, ik heb geen idee waarom je zo'n zwak verweer zou overnemen. In eerste instantie heeft de rechter ook aangetoond dat dit verweer niet klopt, benieuwd waarom dit argument nu ineens wel op zou gaan.quote:Op dinsdag 12 november 2024 09:06 schreef Szura het volgende:
Omdat concurrenten de vervuilende teringzooi zullen overnemen, houden we de status quo maar liever gewoon in stand. Gaaf land!
Dat staat gewoon in het wetboek van Strafrecht.quote:Op dinsdag 12 november 2024 11:23 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
We gaan voortaan ook geen drugslabs meer oprollen, want iemand anders neemt daarna de productie toch wel weer over.
Om het denkniveau van deze redenering even weer te geven.
Gelukkig hebben we in Nederland nog de altijd neutrale politie om ons te beschermen tegen de politiek.quote:Op dinsdag 12 november 2024 10:39 schreef AllesKaputt het volgende:
[..]
Weet je waar ze de relatie tussen politiek en magistratuur bijzonder duidelijk hadden gesteld?
Groetjes, Roland Freisler.
Bescherming tegen klimaatverandering is een mensenrecht, ook weer bevestigd door het hof. En juist bedrijven als Shell dragen een verantwoordelijkheid, zover wil het hof ook nog gaan. Maar om daar dan concreet iets aan vast te koppelen? Dat gaat niet want er zijn ook nog andere bedrijven, ofzo. Jij zal als aandeelhouder ongetwijfeld blij zijn, maar deze gedachtegang rammelt aan alle kanten. Juist door de eigen verantwoordelijkheid die Shell heeft is het niet zo rullevant wat andere bedrijven doen.quote:Op dinsdag 12 november 2024 11:29 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Dat staat gewoon in het wetboek van Strafrecht.
Denk dat dit alleen werkt als je gelijk de grootste concurrenten of een overkoepelend orgaan of brancheorganisatie meeneemt in de aanklacht.quote:Op dinsdag 12 november 2024 11:46 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Bescherming tegen klimaatverandering is een mensenrecht, ook weer bevestigd door het hof. En juist bedrijven als Shell dragen een verantwoordelijkheid, zover wil het hof ook nog gaan. Maar om daar dan concreet iets aan vast te koppelen? Dat gaat niet want er zijn ook nog andere bedrijven, ofzo. Jij zal als aandeelhouder ongetwijfeld blij zijn, maar deze gedachtegang rammelt aan alle kanten. Juist door de eigen verantwoordelijkheid die Shell heeft is het niet zo rullevant wat andere bedrijven doen.
Overigens is het niet zo dat Shell niets hoeft te doen, ze moeten nog steeds hun uitstoot terugdringen, maar enkele aanvullende opdrachten zijn wel weggevallen. Op basis van zeer povere argumenten. Toch maar weer een tripje naar de Hoge Raad maken dan maar, paar jaar vertraging erbij, hoera!
Ik vind het inderdaad onzin dat 1 bedrijf zijn scope 3 moet reduceren en de andere bedrijven niet. Dat een bedrijf eigen uitstoot moet terugdringen heb ik geen enkele moeite mee, maar ik zou toch wel graag zien dat dit gewoon fatsoenlijk in de wet geregeld wordt zodat we praten over "gelijke monikken, gelijke kappen".quote:Op dinsdag 12 november 2024 11:46 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Bescherming tegen klimaatverandering is een mensenrecht, ook weer bevestigd door het hof. En juist bedrijven als Shell dragen een verantwoordelijkheid, zover wil het hof ook nog gaan. Maar om daar dan concreet iets aan vast te koppelen? Dat gaat niet want er zijn ook nog andere bedrijven, ofzo. Jij zal als aandeelhouder ongetwijfeld blij zijn, maar deze gedachtegang rammelt aan alle kanten. Juist door de eigen verantwoordelijkheid die Shell heeft is het niet zo rullevant wat andere bedrijven doen.
Overigens is het niet zo dat Shell niets hoeft te doen, ze moeten nog steeds hun uitstoot terugdringen, maar enkele aanvullende opdrachten zijn wel weggevallen. Op basis van zeer povere argumenten. Toch maar weer een tripje naar de Hoge Raad maken dan maar, paar jaar vertraging erbij, hoera!
Hoezeer ik ook eens ben met dat de bedrijven veel meer moeten doen om bij te dragen aan de reductie snap ik wel dat het wel lastig verhaal wordt als je één bedrijf eruit pikt. Je zou eigenlijk moeten willen dat de wetgever (hallo kabinet + Kamer) hier iets voor bedenkt en dus van alle bedrijven die actief zijn in Nederland eist dat ze meer doen.quote:Op dinsdag 12 november 2024 11:46 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |