abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 juli 2025 @ 01:19:30 #76
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_218125158
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2025 21:13 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
In Nederland iig Betty Koster uiteraard _O_
Daar doelde ik ook op.
Ik bezoek/spreek haar morgen weer.
Vraag haar, als je je kaasplateau weer eens via haar samenstelt, even naar de combi verse druiven en kaas.

En nu ben ik in afwachting van de foto's van je kaasplateau van gisteren…
  zaterdag 5 juli 2025 @ 12:22:34 #77
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218127816
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 01:19 schreef MadMaster het volgende:

Je zult nog even geduld moeten hebben.
Mickeytt
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 6 juli 2025 @ 11:43:56 #78
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_218137751
quote:

[..]
Daar doelde ik ook op.
Ik bezoek/spreek haar morgen weer.
Vraag haar, als je je kaasplateau weer eens via haar samenstelt, even naar de combi verse druiven en kaas.

Vraag het haar eens :9

Even gegoogled en zie een artikel van d'r waar ze 't ook afraadt: https://www.maxvandaag.nl(...)je-van-betty-koster/
quote:
Geef er in ieder geval geen trosje druiven bij. Die worden vaak bij kaas geserveerd, maar in de druif zit een stof die in combinatie met kaas gist in onze maag. Wilt u er toch een druif bij? Doe de druiven dan eerst 30 minuten in de over op 200 graden. De vruchtjes karameliseren dan en het stofje wat de gisting veroorzaak is er dan uit.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  zondag 6 juli 2025 @ 11:45:16 #79
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_218137759
quote:
quote:
81s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 12:22 schreef golfer het volgende:
Je zult nog even geduld moeten hebben.
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2025 21:18 schreef TheFreshPrince het volgende:
Hou ik je aan.
Wanneer die reacties van Lienekien verwijderd worden, komen de foto's :9 Geen zin in een topic gekaapt door getroll.
Je mag ook DM'en als je de foto's wil zien.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mikeytt op 06-07-2025 11:51:25 ]
  zondag 6 juli 2025 @ 11:51:36 #80
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_218137794
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 11:43 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Even gegoogled en zie een artikel van d'r waar ze 't ook afraadt: https://www.maxvandaag.nl(...)je-van-betty-koster/
[..]

Gisteren was ze helaas zelf niet in de winkel aanwezig, maar ik hoef het haar niet te vragen.
Ik heb diverse proeverijen bij haar meegemaakt, waarbij ook druiven in combinatie met kaas gepresenteerd werden.

quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 11:45 schreef Mikeytt het volgende:

Wanneer die reacties van Lienekien verwijderd worden, komen de foto's :9 Geen zin in een topic gekaapt door getroll.
Je opmerkingen over trollen in het FB topic zijn door de moderator beoordeeld en door nu geen foto te plaatsen weet ik genoeg. Ook dus over wie er trollt… :')
  zondag 6 juli 2025 @ 11:54:42 #81
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_218137821
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 11:43 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

[..]

Die dame mag daar weleens een beredenering voor neerleggen want dat gistverhaal slaat werkelijk nergens op

Als je gezond bent heb je een maaglediging die dusdanig is dat daar geen gisting in gaat optreden, zeker niet in de tijd dat die kaas en druiven daar in zitten.
Qua tijd èn omstandigheden bedoel ik, hoogst hoogst onwaarschijnlijk

En als je dusdanig ongezond bent dat dit een issue is, moet je vooral denk ik geen spannende kaasjes en ook geen suikers gaan eten :+

Plus dat dit niet echt hetzelfde argument is wat je eerst aandroeg om geen druiven te eten erbij. Maar dat terzijde
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_218137921
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2024 20:58 schreef Mikeytt het volgende:
Ik zie weleens dit soort afbeeldingen van kaasplankjes...
[ afbeelding ]

Echte no-go's. Kaasplankjes hoeven geen kermis te zijn. Zulke overvolle plankjes met ingrediënten die ook niet eens bij een kaasplankje horen... Witte druiven en kaas is geen goede combinatie!

Bij een kaasplank hoort de kaas centraal te staan. Een goede vuistregel is: NOOIT meer garnituurtjes dan kazen. Kies alleen een garnituurtje bij de kazen die niet iedereen meteen zal gaan eten zoals de blauwschimmelkazen of een schapenkaas.

Zorg er ook voor dat er voldoende ruimte is tussen de kazen. Maak er geen overvol kermis van. Het moet wel praktisch blijven... :')

Maak een kaasplankje altijd van een oneven aantal, het liefst 5 of 7. Gebruik dan verschillende kazenfamilies.

Bij 5 kazen:
- Een witschimmelkaas
- Een roodkorstkaas
- Een geiten- of schapenkaas
- Een oude kaas
- Een blauwschimmelkaas
Bij 7 kazen kan je hier nog een halfharde kaas en extra roodkorstkaas toevoegen.

Dit zijn echte kaasplankjes!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ben het niet met je eens met deze OP :)
Als je veel verschillende mensen op je feessie hebt leg je er juist lekker veel op, voor elk wat wils.
Ik heb een hekel aan de zg. 'kaaspolitie'. Er IS geen regel, het heeft allemaal met smaak te maken.
En er gaat echt niks gisten in je buik _O-
  zondag 6 juli 2025 @ 19:45:49 #83
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_218143887
quote:
7s.gif Op zondag 6 juli 2025 11:51 schreef MadMaster het volgende:
Je opmerkingen over trollen in het FB topic zijn door de moderator beoordeeld en door nu geen foto te plaatsen weet ik genoeg.
Ben ik het helaas niet mee eens. Je mag me natuurlijk altijd DM'en voor de foto :9
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')