https://twitter.com/GermanyNATO/status/1854156532117615019quote:🇩🇪 is planning to reintroduce national service to strengthen its national and collective deterrence & defence capabilities and build up a strong reserve. The new legislation was approved by the Cabinet today and will be debated in the Bundesrat and Bundestag early next year.
Under the new system, men will have to fill out a digital questionnaire when they turn 18, while women will have the option of doing so. The #Bundeswehr will choose the best and most motivated candidates, who will do military service for a period of six to 23 months.
https://www.telegraaf.nl/(...)ege-actuele-dreigingquote:Duitsland voert ’nieuwe dienstplicht’ in: Bundeswehr zoekt 200.000 reservisten ’vanwege actuele dreiging’
Omg, ja, dit lijkt me echt een slim idee! Nederland zou dit echt moeten overnemen, en ook andere Europese landen moeten eraan denken. Nu Trump weer herkozen is, is het niet zeker of Amerika nog wel blijft helpen met de verdediging van Europa, dus we moeten zelf voor onze veiligheid zorgen. De Russische dreiging is dichterbij dan ooit, en we kunnen niet blijven wachten op hulp van buitenaf.quote:
De Russen moeten heel wat landen door voordat ze hier zijn.quote:Op woensdag 6 november 2024 19:36 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Omg, ja, dit lijkt me echt een slim idee! Nederland zou dit echt moeten overnemen, en ook andere Europese landen moeten eraan denken. Nu Trump weer herkozen is, is het niet zeker of Amerika nog wel blijft helpen met de verdediging van Europa, dus we moeten zelf voor onze veiligheid zorgen. De Russische dreiging is dichterbij dan ooit, en we kunnen niet blijven wachten op hulp van buitenaf.
Wees daar maar niet zo zeker van.quote:Op woensdag 6 november 2024 19:36 schreef Haags het volgende:
Gelukkig vechten die moffen tegenwoordig aan onze kant.
Gewoon je bijdrage als EU land aan de NAVO voldoen is goedkoper.quote:Op woensdag 6 november 2024 19:36 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Omg, ja, dit lijkt me echt een slim idee! Nederland zou dit echt moeten overnemen, en ook andere Europese landen moeten eraan denken. Nu Trump weer herkozen is, is het niet zeker of Amerika nog wel blijft helpen met de verdediging van Europa, dus we moeten zelf voor onze veiligheid zorgen. De Russische dreiging is dichterbij dan ooit, en we kunnen niet blijven wachten op hulp van buitenaf.
quote:Op woensdag 6 november 2024 19:37 schreef DavD het volgende:
Ik zal zeker niet tegen de Russen (of wie dan ook) vechten. Politici (aan beide kanten) hebben schuld aan de oorlog, die mogen naar het front en hun levens opofferen of andere mensen vermoorden.
Lekker Wokequote:Op woensdag 6 november 2024 19:34 schreef Mikeytt het volgende:
Overigens ben ik wel voorstander van een maatschappelijke dienstplicht waarbij iedereen een tijdje moet werken in bepaalde sectoren zoals de zorg.
Hebben ze nog een beetje goede generaals enzo? Een nieuwe Von Manstein of Rommel.quote:Op woensdag 6 november 2024 19:36 schreef Haags het volgende:
Gelukkig vechten die moffen tegenwoordig aan onze kant.
Het Russische gevaar is echt, helaas. We zien al de sabotageacties die ze uitvoeren in Europa. En de oorlog in Oekraïne is niet ver weg, de spanningen nemen alleen maar toe. Een directe confrontatie is dichterbij dan je denkt, en we kunnen niet zomaar doen alsof alles veilig is. Europa moet zich nu echt wapenen!quote:Op woensdag 6 november 2024 19:33 schreef Mikeytt het volgende:
Dienstplicht is natuurlijk gewoon achterlijk, eveneens dat er een zogenaamde dreiging uit Rusland zou zijn voor Nederland
De wereld moet het doen met minder wapens en militairen, niet meer.
Dit is heel leuk bedacht maar werkt gewoon niet.quote:Op woensdag 6 november 2024 19:34 schreef Mikeytt het volgende:
Overigens ben ik wel voorstander van een maatschappelijke dienstplicht waarbij iedereen een tijdje moet werken in bepaalde sectoren zoals de zorg.
Het is de schuld van Oekraïne want ze had een kort rokje aanquote:Op woensdag 6 november 2024 19:37 schreef DavD het volgende:
Ik zal zeker niet tegen de Russen (of wie dan ook) vechten. Politici (aan beide kanten) hebben schuld aan de oorlog, die mogen naar het front en hun levens opofferen of andere mensen vermoorden.
Hahaha. Nee.quote:Op woensdag 6 november 2024 19:37 schreef DavD het volgende:
Nuttig werk bevorderen en mensen in contact laten komen met belangrijke functies zoals hulpverlening is woke?quote:
Waarom zou ik?quote:Op woensdag 6 november 2024 19:38 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Kan jij gewoon niet oprotten naar China of Rusland?
Als de Russen straks aan de grens met Polen staan, en die kans is aanwezig nu Trump herkozen is, dan moeten we wel.quote:Op woensdag 6 november 2024 19:38 schreef Straatcommando. het volgende:
Gaat niet gebeuren (en werken) in Nederland.
Tuurlijk, maar dan gaat het al een probleem worden om de beroeps volledig uitgerust die kant op te sturen. Laat staan een zooitje dienstplichtigen.quote:Op woensdag 6 november 2024 19:45 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als de Russen straks aan de grens met Polen staan, en die kans is aanwezig nu Trump herkozen is, dan moeten we wel.
Dan zijn we dus de sjaak in Europaquote:Op woensdag 6 november 2024 19:46 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar dan gaat het al een probleem worden om de beroeps volledig uitgerust die kant op te sturen. Laat staan een zooitje dienstplichtigen.
De gehele infrastructuur is er niet meer.
Zo zorg je juist voor respect.quote:Op woensdag 6 november 2024 19:39 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Dit is heel leuk bedacht maar werkt gewoon niet.
Net als mensen verplichten om in ruil voor bijstand "vrijwilligers" werk te laten doen.
Je krijgt er allen mensen mee die geen zin erin hebben, en die staan dan aan het bed van de meest kwetsbare mensen.
Genoeg snuffelstages gezien van middelbare scholen om te waarnemen tot wat voor wangedrag het kan komen.
Als we zo door gaan wel.quote:Op woensdag 6 november 2024 19:47 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dan zijn we dus de sjaak in Europa
Hangt er vanaf hoe hoog de nood is. De Russen hebben er ook geen moeite mee van alles bij elkaar te schrapen.quote:Op woensdag 6 november 2024 19:38 schreef Straatcommando. het volgende:
Gaat niet gebeuren (en werken) in Nederland.
Daarom moet Europa nu echt samen gaan werken en volwassen worden.. Maar ja, dat gaat wss nooit gebeuren .quote:Op woensdag 6 november 2024 19:46 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar dan gaat het al een probleem worden om de beroeps volledig uitgerust die kant op te sturen. Laat staan een zooitje dienstplichtigen.
Als het er al van komt zullen het minimale cijfers zijn de eerste paar jaren. Schiet niet op.quote:Op woensdag 6 november 2024 19:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hangt er vanaf hoe hoog de nood is. De Russen hebben er ook geen moeite mee van alles bij elkaar te schrapen.
De enige optie om dit te laten werken is een dienstplicht naar Fins model, maar daar is het al te laat voor als de Russische troepen bij Polen zouden staan.quote:Op woensdag 6 november 2024 19:46 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik ben het eens dat je beter met beroepsmensen de strijd aan kan. Maar mocht het nodig zijn dan kun je ook mobiliseren natuurlijk. Daar hebben ze in oorlogvoerende landen geen moeite mee.quote:Op woensdag 6 november 2024 19:50 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Als het er al van komt zullen het minimale cijfers zijn de eerste paar jaren. Schiet niet op.
Geld en moeite kun je dan beter in de beroepskant stoppen.
Als dit je argument is, dan weet je totaal niks over de oorlog daar, of die elders gevoerd worden om "democratie en vrijheid" te brengen. Van mij mag je in het leger dienen en voor Rutte/Schoof je leven gaan opofferen. Die lachen je gewoon uit, terwijl ze veilig achter hun bureaus zitten.quote:Op woensdag 6 november 2024 19:41 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Het is de schuld van Oekraïne want ze had een kort rokje aan
Zijn 2 landen heel veel?quote:Op woensdag 6 november 2024 19:37 schreef capricia het volgende:
[..]
De Russen moeten heel wat landen door voordat ze hier zijn.
Oh maar die mobilisatie komt er dan ook wel, het is alleen tekenend dat we daar nu pas over na gaan denken.quote:Op woensdag 6 november 2024 19:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik ben het eens dat je beter met beroepsmensen de strijd aan kan. Maar mocht het nodig zijn dan kun je ook mobiliseren natuurlijk. Daar hebben ze in oorlogvoerende landen geen moeite mee.
Het is wel handig om daar draaiboeken voor te maken idd.quote:Op woensdag 6 november 2024 19:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Oh maar die mobilisatie komt er dan ook wel, het is alleen tekenend dat we daar nu pas over na gaan denken.
Jij snapt niets van conflicten en oorlogsvoering als ik dit zo lees.quote:Op woensdag 6 november 2024 19:52 schreef DavD het volgende:
[..]
Als dit je argument is, dan weet je totaal niks over de oorlog daar, of die elders gevoerd worden om "democratie en vrijheid" te brengen. Van mij mag je in het leger dienen en voor Rutte/Schoof je leven gaan opofferen. Die lachen je gewoon uit, terwijl ze veilig achter hun bureaus zitten.
Dat gaan ze ook doen, maar dit keer met een ideologie die ze aan kinderen leren en een oorlogseconomie.quote:Op woensdag 6 november 2024 19:56 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat de Russen voorlopig weer in de spaarstand moeten voor ze weer nieuwe avonturen kunnen beginnen.
Die zullen er vast wel zijn, maar die ga je natuurlijk niet delen met de wereld.quote:Op woensdag 6 november 2024 19:56 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Het is wel handig om daar draaiboeken voor te maken idd.
Een oorlogseconomie houd je niet eeuwig vol. Anders zou het een goed idee zijn om eens lekker overal oorlog te voeren.quote:Op woensdag 6 november 2024 19:57 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat gaan ze ook doen, maar dit keer met een ideologie die ze aan kinderen leren en een oorlogseconomie.
Probleem met kernwapens is dat je ze eigenlijk niet kunt gebruiken. Kijk naar wat Oekraïne allemaal in rusland doet, al Poetins rode lijnen zijn overschreden, maar alsnog wordt er niet met kernwapens gegooid.quote:Op woensdag 6 november 2024 19:35 schreef halfway het volgende:
Moeilijke gedoe, gewoon 1000 kernwapens aanschaffen.
Voorbeeld is Poetin, niemand durft iets te doen.
Dienstplicht draait niet om jonge mensen op te leiden tot professionele soldaten. Dienstplicht is bedoelt om jonge mensen snelcursus te geven in geval er ooit in de toekomst gemobiliseerd moet worden. Je hebt dan mensen die in ieder geval weten hoe het rankensysteem binnen het leger werkt en hoe je een vuurwapen moet gebruiken.quote:Op woensdag 6 november 2024 19:35 schreef Canopus het volgende:
Een verplichting tot militaire dienst heeft vaak nadelen. Het is beter om een leger te hebben dat bestaat uit gemotiveerde, vrijwillige krachten in plaats van dienstplichtigen waarvan 90% er eigenlijk niet wil zijn. Een gemotiveerd leger kan efficiënter en effectiever zijn omdat de soldaten bewust voor hun rol hebben gekozen en dus waarschijnlijk beter voorbereid en toegewijd zijn.
Dat maakt de gap dus ook kleiner.. en het land gevaarlijkerquote:Op woensdag 6 november 2024 19:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Een oorlogseconomie houd je niet eeuwig vol. Anders zou het een goed idee zijn om eens lekker overal oorlog te voeren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |