Zipportal | dinsdag 5 november 2024 @ 16:26 |
https://www.tubantia.nl/e(...)taling-aan~ab249c54/ | |
Mikeytt | dinsdag 5 november 2024 @ 16:26 |
Wat vind je hier zelf van, TS? | |
Zipportal | dinsdag 5 november 2024 @ 16:27 |
Dood aan alle e-bikes. Nu mag jij. ![]() | |
inslagenreuring | dinsdag 5 november 2024 @ 16:28 |
Haha en de Chinezen lachen zich wederom de ballen uit de broek met die export van fatbikes beneden de 800 euro. | |
Mikeytt | dinsdag 5 november 2024 @ 16:29 |
Dit is gewoon het kapitalisme aan het werk. Dat willen we graag. | |
heywoodu | dinsdag 5 november 2024 @ 16:43 |
Oei, daar gaat Nunspeet's 'trots'. | |
Troel | dinsdag 5 november 2024 @ 16:46 |
Ik schrik hier eigenlijk best wel van. Er zijn natuurlijk tal van mensen die een Stella hebben, hoe gaat het met de reparaties en dergelijke daar van? | |
Farenji | dinsdag 5 november 2024 @ 16:47 |
Tijdens corona ging juist iedereen massaal fietsen kopen. Dit lijkt me eerder mismanagement, veel te snel willen groeien, graaimentaliteit. | |
voetbalmanager2 | dinsdag 5 november 2024 @ 16:53 |
Stella gebruikt voornamelijk standaardonderdelen en daarvoor kan je bij de meeste fietsenmakers die e-bike's repareren terecht. | |
halfway | dinsdag 5 november 2024 @ 16:55 |
Werk genoeg, sommige dingen moet je overlaten aan landen die het goedkoper kunnen. Een uitzendkracht inhuren kost tegenwoordig al ¤26 pu | |
#ANONIEM | dinsdag 5 november 2024 @ 16:56 |
die kunnen over het algemeen bij normale winkels terecht, maar niet voor de speciale techniek omdat die niet aan onderdelen kunnen komen zoals een nieuwe computer, net zoals een vanmoof, dus hopen op een doorstart voor al die klanten. remmen enzo is geen probleem [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2024 16:56:54 ] | |
RamboDirk | dinsdag 5 november 2024 @ 16:57 |
Mokerslag voor de familie Ragas. Hopelijk kunnen ze de hovenier nog wel betalen straks. | |
tjoptjop | dinsdag 5 november 2024 @ 17:05 |
Merendeel lijkt gewoon een B.osch of Shimano motor te hebben dus dat scheelt. Alleen de voornaafmotor is een "eigen merk", dat zijn maar een paar modellen | |
Doug-Heffernan | dinsdag 5 november 2024 @ 17:18 |
Ik fiets trots verder op mijn Gazelle | |
Doug-Heffernan | dinsdag 5 november 2024 @ 17:19 |
Ik ken niemand die fietsen van aliexpress heeft (behalve pubertjes met aliexpress fatbikes) ik ken wel mensen die fietsen van stella hebben ![]() | |
Cockwhale | dinsdag 5 november 2024 @ 17:39 |
ff uitSTELLAAAAAAA | |
Boca_Raton | dinsdag 5 november 2024 @ 17:49 |
Hier ben ik ook benieuwd naar. Iemand? | |
Doug-Heffernan | dinsdag 5 november 2024 @ 17:52 |
Zoals al eerder vermeld hebben de meeste Stella fietsen gewoon standaard onderdelen. Het is geen hip merkje zoals dat gekke vanmoof he | |
michaelmoore | dinsdag 5 november 2024 @ 17:55 |
ik blijf gewoon op mijn stella rijden , ik hoef geen fatbike hij gaat nooit kapot , ik heb hem al drie jaar stella heeft veel te veel fysieke winkels, kost bakken met geld | |
Pizzakoppo | dinsdag 5 november 2024 @ 18:18 |
Wij hebben 2 jaar geleden een elektrische Stella fiets gekocht voor 1600 euro. Eigenlijk vanaf het begin zijn er dingen kapot gegaan en defecten opgetreden zoals de schakelaars voor de electronica waar vocht in kwam en daardoor kapot gingen, contactpunten voor de accu die roesten, trappers die in de as loszitten, allerlei dopjes die eraf zijn gevallen waardoor schroeven roesten. Het meest matige vond ik dat zelfs binnen de garantie voorrijkosten werden berekend. Op enig moment was de fiets niet meer aan te krijgen en moesten wij óf 40 euro voorrijkosten of de fiets op locatie brengen. Gelukkig was dat voor ons te doen maar woon je verder weg of heb je geen vervoer mag je 40 euro betalen voor een kwalitatief matig onderdeel. | |
Seeburg54 | dinsdag 5 november 2024 @ 18:20 |
Elke fietsenmaker kan mijn Stella Livorno repareren. Maar er mankeert nooit wat aan, heb hem al jaren. | |
devlinmr | dinsdag 5 november 2024 @ 18:21 |
Niet gewoon een Santos rijden ![]() | |
Origami94 | dinsdag 5 november 2024 @ 18:22 |
Genoeg Polen die zwart werken. En anders werf je een bak met stagiaires | |
Lichtloper | dinsdag 5 november 2024 @ 18:24 |
Ja, als het tij zakt zie je wie er naakt zwemt. Combinatie van een hoge voorraad en wegvallende vraag is dan dodelijk. Plus ze hebben zitten kloten met hun BTW-aangifte, waardoor ze een naheffing van 5 miljoen kregen. | |
Doug-Heffernan | dinsdag 5 november 2024 @ 18:27 |
niks bijzonders voor een fiets van 3 jaar | |
Seeburg54 | dinsdag 5 november 2024 @ 18:36 |
Hangt van de mate van gebruik en mishandeling af natuurlijk. | |
stavromulabeta | dinsdag 5 november 2024 @ 18:36 |
Het FD heeft dit iets uitgebreider verwoord. Het komt neer op grote vraag tijdens corona maar ook leverketenproblemen door Corona. Dus maar alle onderdelen besteld die ze konden bestellen. En toen die uiteindelijk binnenkwamen aan het eind van Corona zaten ze met enorme voorraden maar een inzakkende vraag. | |
spectrumanalyser | dinsdag 5 november 2024 @ 18:44 |
Stella fietsen staat gelijk aan irritante tv-reclames. Geen idee waarom. | |
michaelmoore | dinsdag 5 november 2024 @ 19:13 |
veel grote dure winkels, veel personeel, geen klanten in de winkel , dat is het beeld dat ik heb en in iedere begin augustus massaal verkoop van winkeldochters tegen afbraakprijzen [ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 05-11-2024 19:25:17 ] | |
DIJK | dinsdag 5 november 2024 @ 19:57 |
Die dingen zijn echt schandalig duur. Ik denk dat zij de fabriek een week dichtdoen als ze weer een fiets verkocht hebben. | |
Lichtloper | dinsdag 5 november 2024 @ 19:59 |
De echte vraag is nu vooral of je hierdoor een goedkope fiets op de kop kan tikken ![]() | |
devlinmr | dinsdag 5 november 2024 @ 21:56 |
Ze rijden dan ook subliem | |
Farenji | dinsdag 5 november 2024 @ 23:17 |
Ze zijn vooral duur door de onderdelen die je er op zet. Rohloff naaf, Magura hydraulische remmen, Gates riemaandrijving, etc. Voor echte kwaliteit betaal je nou eenmaal veel. Maar dan heb je wel een fiets die tientallen jaren mee kan gaan en als een tank rijdt. Overigens rijden de echte bazen niet op Santos maar op Avaghon. ![]() | |
DIJK | woensdag 6 november 2024 @ 00:21 |
Ze gebruiken topmateriaal maar 6 of 7 ruggen voor zo’n fiets is gewoon veel. Dat is ook geen optelsom van de onderdelen plus een goede marge. Die zijn de afgelopen jaren ook naast hun schoenen gaan lopen omdat het niet op kon. Het zou mij niks verbazen als zo’n Santos ook flink moet snoeien in de kosten omdat ze nog maar de helft verkopen. | |
Farenji | woensdag 6 november 2024 @ 08:47 |
Santos fietsen zijn inderdaad wel flink duurder geworden, 6 of 7 duizend vind ik ook wel wat te veel. Mijn Avaghon fiets (echt volledig op maat gepimpt) kostte 4.5k en dat vond ik nog wel acceptabel gezien de prijs van onderdelen en kwaliteit. Was wel al 6 jaar geleden. Destijds was een vergelijkbare Santos slechts een paar honderd euro duurder maar ik vond de Avaghon fijner fietsen. | |
Fietsenrek | woensdag 6 november 2024 @ 08:49 |
Stella fietsen ook al uitstel van betaling aangevraagd. Blokker ook laatst las ik. Tevens staan meerdere bedrijven er slecht voor. Zullen we in een crisis gaan komen? | |
stavromulabeta | woensdag 6 november 2024 @ 09:33 |
Bij de Blokker is het eerder een wonder dat ze het tot vandaag uitgehouden hebben en niet al veel eerder de V&D achterna gegaan zijn. De laatste keer dat ze geen verlies gedraaid hebben, is iets van 15 jaar geleden. Afgelopen jaar was zelfs het minst slechte jaar in jaren maar op een gegeven moment is het geld op. En bij Stella is het ook weer een voor de fietsenmarkt specifieke samenloop van omstandigheden, hele grote voorraden in combinatie met een inzakkende vraag na corona. Ik denk dat we de komende tijd wel meer faillissementen gaan zien maar dat zou ik meer als een opruiming van te lang kunstmatig in leven gehouden (door belastinguitstel in coronatijd die nu weer betaald moet worden) bedrijven beschouwen dan als een teken van crisis. Het kan eerder economisch positief zijn omdat er nu weer personeel en marktruimte vrijkomt voor nieuwe, wel winstgevende bedrijven. | |
tjoptjop | woensdag 6 november 2024 @ 10:13 |
Het is imho niet normaal wat de topsegment fietsen kosten tegenwoordig. Racefietsen die zonder problemen boven de 10k gaan ![]() Avaghon kende ik niet, mooie fietsen. Zo'n Grave Flatbar met Pinion of Rohloff en riem ![]() | |
Toine51 | woensdag 6 november 2024 @ 10:16 |
Heb er zelf ook 2 van Stella. Prima fietsen en ik kon ze echt niet goedkoper krijgen van dezelfde kwaliteit. Ja, bij Itek kun je goedkope e-bikes kopen maar die winkel en personeel is al van erbarmelijke kwaliteit... | |
Zipportal | vrijdag 8 november 2024 @ 15:41 |
Stella-fiets repareren lastig: 'Ze hebben monopolie op onderdelen' https://www.gld.nl/nieuws(...)opolie-op-onderdelen Stella Fietsen failliet verklaard, medewerkers geïnformeerd https://www.ad.nl/economi(...)informeerd~a41d2357/ | |
GereDathan | vrijdag 8 november 2024 @ 16:07 |
Totaal verschillende casussen. Blokker leefde al jaren in de reservetijd en hebben zo ongeveer op alle vlakken binnen de retail de boot gemist. Sneu, maar als je achterover blijft leunen en niet of te laat vernieuwd dan krijg je de deksel op de neus. Fietsen totaal andere handel. Groot deel van de mensen kiest voor de "oude merken". Bekend, betrouwbaar en betaalbaar. Hipster fietsmerken zijn leuk voor een select deel van de kopers, maar dat is beperkte markt. Ook bieden de "oude merken" voldoende moderne en duurdere modellen aan. Ook wil het overgrote deel van de kopers gewoon naar een vakman in de buurt gaan, daar waar de hipster merken dan weer niet staan. Natuurlijk beide sneu, maar hoort er ook gewoon bij. Faillissementen zijn van alle tijden, staat wel weer iets nieuws op. Gelukkig voor de medewerkers is er grote krapte op de arbeidsmarkt, verwacht dat het overgrote deel komende maandag (in theorie!) elders kan beginnen. | |
Akkerdjie | vrijdag 8 november 2024 @ 16:35 |
Oude merken gaan ook niet goed. Batavus stond begin vorige maand ook op instorten. Dat is alweer gerekt tot 2030 totdat leningen aflopen, maar tegen die tijd moet er drastisch iets veranderd zijn. | |
GereDathan | vrijdag 8 november 2024 @ 16:46 |
Ze hebben allemaal hetzelfde probleem, handel is ingestort. Verschil is echter dat de “oude merken” een stevige basis hebben dankzij hun historie en daar nu van profiteren omdat ze geholpen worden door hun investeerders. Geen garantie voor de toekomst, Stella gaat niet de laatste zijn. | |
spectrumanalyser | vrijdag 8 november 2024 @ 18:12 |
Stella is niet meegegaan met de Fatbike-hype. | |
Hexagon | vrijdag 8 november 2024 @ 19:35 |
Terecht, mijn schoonouders hebben er wel eens een fiets gekocht. Wat een faalbedrijf. |