abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215484358
quote:
Stella, het bekendste e-bikemerk van Nederland, heeft uitstel van betaling aangevraagd. De verliezen zijn zo sterk opgelopen dat het niet langer aan zijn financiële verplichtingen kan voldoen. Dat schrijft Het Financieele Dagblad.

Eigenaar DMEP, de investeringsmaatschappij van keukenondernemer Ben Mandemakers, vindt het ‘niet verantwoord’ er nog meer geld in te steken. Het in 2011 opgerichte Stella Fietsen uit Nunspeet ontwikkelde zich in het afgelopen decennium op stormachtige wijze tot een groeiparel in de Nederlandse fietsensector, met een omzet van ruim 100 miljoen euro. Het telt 48 filialen in Nederland en België, en circa 440 werknemers.

Vorig jaar gingen bij een reorganisatie tientallen banen verloren en werden de activiteiten in andere landen, waaronder Duitsland, gestaakt. Om het tij te keren, werd de bankschuld van het bedrijf verder afgelost. De aandeelhouders brachten 8 miljoen euro in vanuit vertrouwen in een gezonde toekomst.

Krimp
Na jaren van snelle groei in Nederland koerste Stella sinds 2018 op internationale groei. Hiertoe werden investeringen gedaan en medewerkers aangetrokken om deze groei aan te kunnen. Inmiddels is de groei eruit en is er sprake van krimp. Daardoor kampt Stella met grote voorraden.

Volgens de directie van Stella is de krimp onder meer het gevolg van de coronapandemie en dalend consumentenvertrouwen, waar ook andere bedrijven last van hebben. Stella greep de reorganisatie van vorig jaar aanom het bedrijf ‘gezonder en klantvriendelijker’ te maken. Zo moest de telefonische bereikbaarheid verder omhoog en de wachttijd voor service en onderhoud flink omlaag.

Bekendheid

Het grote verschil met andere fietsproducenten is dat Stella de tussenhandel overslaat en direct verkoopt aan klanten. Dat financiële voordeel heeft het bedrijf gebruikt om te investeren in bekendheid, met onder meer paginagrote advertenties in dagbladen.

De fietsen worden ontworpen in Nunspeet, de frames gemaakt in Azië en in lagelonenlanden landen als Litouwen vindt de montage plaats. In Nunspeet worden de fietsen naar de specifieke wensen van elke klant afgebouwd. Het bedrijf heeft 45 winkels in Nederland.
https://www.tubantia.nl/e(...)taling-aan~ab249c54/
  dinsdag 5 november 2024 @ 16:26:39 #2
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215484362
Wat vind je hier zelf van, TS?
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_215484372
quote:
17s.gif Op dinsdag 5 november 2024 16:26 schreef Mikeytt het volgende:
Wat vind je hier zelf van, TS?
Dood aan alle e-bikes.

Nu mag jij. :)
  dinsdag 5 november 2024 @ 16:28:06 #4
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_215484375
Haha en de Chinezen lachen zich wederom de ballen uit de broek met die export van fatbikes beneden de 800 euro.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  dinsdag 5 november 2024 @ 16:29:21 #5
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_215484386
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 16:27 schreef Zipportal het volgende:

[..]
Dood aan alle e-bikes.

Nu mag jij. :)
Dit is gewoon het kapitalisme aan het werk. Dat willen we graag.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 5 november 2024 @ 16:43:41 #6
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_215484509
Oei, daar gaat Nunspeet's 'trots'.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 5 november 2024 @ 16:46:26 #7
35189 Troel
scherp en bot
pi_215484536
Ik schrik hier eigenlijk best wel van. Er zijn natuurlijk tal van mensen die een Stella hebben, hoe gaat het met de reparaties en dergelijke daar van?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_215484541
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 16:26 schreef Zipportal het volgende:
Volgens de directie van Stella is de krimp onder meer het gevolg van de coronapandemie
Tijdens corona ging juist iedereen massaal fietsen kopen. Dit lijkt me eerder mismanagement, veel te snel willen groeien, graaimentaliteit.
pi_215484593
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 november 2024 16:46 schreef Troel het volgende:
Ik schrik hier eigenlijk best wel van. Er zijn natuurlijk tal van mensen die een Stella hebben, hoe gaat het met de reparaties en dergelijke daar van?
Stella gebruikt voornamelijk standaardonderdelen en daarvoor kan je bij de meeste fietsenmakers die e-bike's repareren terecht.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_215484608
Werk genoeg, sommige dingen moet je overlaten aan landen die het goedkoper kunnen.
Een uitzendkracht inhuren kost tegenwoordig al ¤26 pu
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_215484613
quote:
die kunnen over het algemeen bij normale winkels terecht, maar niet voor de speciale techniek omdat die niet aan onderdelen kunnen komen zoals een nieuwe computer, net zoals een vanmoof, dus hopen op een doorstart voor al die klanten. remmen enzo is geen probleem
  dinsdag 5 november 2024 @ 16:57:46 #12
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_215484622
Mokerslag voor de familie Ragas.
Hopelijk kunnen ze de hovenier nog wel betalen straks.
pi_215484682
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 16:56 schreef bonanza8 het volgende:

[..]
die kunnen over het algemeen bij normale winkels terecht, maar niet voor de speciale techniek omdat die niet aan onderdelen kunnen komen zoals een nieuwe computer, net zoals een vanmoof, dus hopen op een doorstart voor al die klanten. remmen enzo is geen probleem
Merendeel lijkt gewoon een B.osch of Shimano motor te hebben dus dat scheelt. Alleen de voornaafmotor is een "eigen merk", dat zijn maar een paar modellen
  dinsdag 5 november 2024 @ 17:18:06 #14
491175 Doug-Heffernan
Zet alleen nog TR's
pi_215484773
Ik fiets trots verder op mijn Gazelle
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet.
Stuk verdriet.
  dinsdag 5 november 2024 @ 17:19:44 #15
491175 Doug-Heffernan
Zet alleen nog TR's
pi_215484795
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 16:28 schreef inslagenreuring het volgende:
Haha en de Chinezen lachen zich wederom de ballen uit de broek met die export van fatbikes beneden de 800 euro.
Ik ken niemand die fietsen van aliexpress heeft (behalve pubertjes met aliexpress fatbikes)
ik ken wel mensen die fietsen van stella hebben

:o
Waardeloos in COR.
Stuk verdriet.
pi_215484952
ff uitSTELLAAAAAAA
  dinsdag 5 november 2024 @ 17:49:12 #17
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215485025
quote:
Hier ben ik ook benieuwd naar. Iemand?
  dinsdag 5 november 2024 @ 17:52:14 #18
491175 Doug-Heffernan
Zet alleen nog TR's
pi_215485058
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2024 17:49 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Hier ben ik ook benieuwd naar. Iemand?
Zoals al eerder vermeld hebben de meeste Stella fietsen gewoon standaard onderdelen.
Het is geen hip merkje zoals dat gekke vanmoof he
Waardeloos in COR.
Stuk verdriet.
  dinsdag 5 november 2024 @ 17:55:28 #19
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_215485089
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 17:52 schreef Doug-Heffernan het volgende:

[..]
Zoals al eerder vermeld hebben de meeste Stella fietsen gewoon standaard onderdelen.
Het is geen hip merkje zoals dat gekke vanmoof he
ik blijf gewoon op mijn stella rijden , ik hoef geen fatbike

quote:
hij gaat nooit kapot , ik heb hem al drie jaar

quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2024 16:47 schreef Farenji het volgende:

[..]
Tijdens corona ging juist iedereen massaal fietsen kopen. Dit lijkt me eerder mismanagement, veel te snel willen groeien, graaimentaliteit.
stella heeft veel te veel fysieke winkels, kost bakken met geld
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_215485315
Wij hebben 2 jaar geleden een elektrische Stella fiets gekocht voor 1600 euro. Eigenlijk vanaf het begin zijn er dingen kapot gegaan en defecten opgetreden zoals de schakelaars voor de electronica waar vocht in kwam en daardoor kapot gingen, contactpunten voor de accu die roesten, trappers die in de as loszitten, allerlei dopjes die eraf zijn gevallen waardoor schroeven roesten. Het meest matige vond ik dat zelfs binnen de garantie voorrijkosten werden berekend. Op enig moment was de fiets niet meer aan te krijgen en moesten wij óf 40 euro voorrijkosten of de fiets op locatie brengen. Gelukkig was dat voor ons te doen maar woon je verder weg of heb je geen vervoer mag je 40 euro betalen voor een kwalitatief matig onderdeel.
pi_215485329
Elke fietsenmaker kan mijn Stella Livorno repareren.
Maar er mankeert nooit wat aan, heb hem al jaren.
pi_215485337
Niet gewoon een Santos rijden :')
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  dinsdag 5 november 2024 @ 18:22:51 #23
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215485346
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2024 16:55 schreef halfway het volgende:
Werk genoeg, sommige dingen moet je overlaten aan landen die het goedkoper kunnen.
Een uitzendkracht inhuren kost tegenwoordig al ¤26 pu
Genoeg Polen die zwart werken. En anders werf je een bak met stagiaires
pi_215485367
quote:

[..]
Ja, als het tij zakt zie je wie er naakt zwemt. Combinatie van een hoge voorraad en wegvallende vraag is dan dodelijk.

Plus ze hebben zitten kloten met hun BTW-aangifte, waardoor ze een naheffing van 5 miljoen kregen.
  dinsdag 5 november 2024 @ 18:27:24 #25
491175 Doug-Heffernan
Zet alleen nog TR's
pi_215485420
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 17:55 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
hij gaat nooit kapot , ik heb hem al drie jaar

niks bijzonders voor een fiets van 3 jaar
Waardeloos in COR.
Stuk verdriet.
pi_215485541
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 18:27 schreef Doug-Heffernan het volgende:

[..]
niks bijzonders voor een fiets van 3 jaar
Hangt van de mate van gebruik en mishandeling af natuurlijk.
pi_215485543
quote:

[..]
Het FD heeft dit iets uitgebreider verwoord. Het komt neer op grote vraag tijdens corona maar ook leverketenproblemen door Corona. Dus maar alle onderdelen besteld die ze konden bestellen. En toen die uiteindelijk binnenkwamen aan het eind van Corona zaten ze met enorme voorraden maar een inzakkende vraag.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_215485639
Stella fietsen staat gelijk aan irritante tv-reclames. Geen idee waarom.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  dinsdag 5 november 2024 @ 19:13:21 #29
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_215486002
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 18:36 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Het FD heeft dit iets uitgebreider verwoord. Het komt neer op grote vraag tijdens corona maar ook leverketenproblemen door Corona. Dus maar alle onderdelen besteld die ze konden bestellen. En toen die uiteindelijk binnenkwamen aan het eind van Corona zaten ze met enorme voorraden maar een inzakkende vraag.
veel grote dure winkels, veel personeel, geen klanten in de winkel , dat is het beeld dat ik heb
en in iedere begin augustus massaal verkoop van winkeldochters tegen afbraakprijzen

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 05-11-2024 19:25:17 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_215486704
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2024 18:21 schreef devlinmr het volgende:
Niet gewoon een Santos rijden :')
Die dingen zijn echt schandalig duur. Ik denk dat zij de fabriek een week dichtdoen als ze weer een fiets verkocht hebben.
pi_215486749
De echte vraag is nu vooral of je hierdoor een goedkope fiets op de kop kan tikken :9
pi_215488420
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 19:57 schreef DIJK het volgende:

[..]
Die dingen zijn echt schandalig duur. Ik denk dat zij de fabriek een week dichtdoen als ze weer een fiets verkocht hebben.
Ze rijden dan ook subliem
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_215489406
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2024 19:57 schreef DIJK het volgende:

[..]
Ze zijn vooral duur door de onderdelen die je er op zet. Rohloff naaf, Magura hydraulische remmen, Gates riemaandrijving, etc. Voor echte kwaliteit betaal je nou eenmaal veel. Maar dan heb je wel een fiets die tientallen jaren mee kan gaan en als een tank rijdt. Overigens rijden de echte bazen niet op Santos maar op Avaghon. 8-)
pi_215489811
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 november 2024 23:17 schreef Farenji het volgende:

[..]
Ze zijn vooral duur door de onderdelen die je er op zet. Rohloff naaf, Magura hydraulische remmen, Gates riemaandrijving, etc. Voor echte kwaliteit betaal je nou eenmaal veel. Maar dan heb je wel een fiets die tientallen jaren mee kan gaan en als een tank rijdt. Overigens rijden de echte bazen niet op Santos maar op Avaghon. 8-)
Ze gebruiken topmateriaal maar 6 of 7 ruggen voor zo’n fiets is gewoon veel. Dat is ook geen optelsom van de onderdelen plus een goede marge. Die zijn de afgelopen jaren ook naast hun schoenen gaan lopen omdat het niet op kon. Het zou mij niks verbazen als zo’n Santos ook flink moet snoeien in de kosten omdat ze nog maar de helft verkopen.
pi_215492870
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 00:21 schreef DIJK het volgende:

[..]
Ze gebruiken topmateriaal maar 6 of 7 ruggen voor zo’n fiets is gewoon veel. Dat is ook geen optelsom van de onderdelen plus een goede marge. Die zijn de afgelopen jaren ook naast hun schoenen gaan lopen omdat het niet op kon. Het zou mij niks verbazen als zo’n Santos ook flink moet snoeien in de kosten omdat ze nog maar de helft verkopen.
Santos fietsen zijn inderdaad wel flink duurder geworden, 6 of 7 duizend vind ik ook wel wat te veel. Mijn Avaghon fiets (echt volledig op maat gepimpt) kostte 4.5k en dat vond ik nog wel acceptabel gezien de prijs van onderdelen en kwaliteit. Was wel al 6 jaar geleden. Destijds was een vergelijkbare Santos slechts een paar honderd euro duurder maar ik vond de Avaghon fijner fietsen.
pi_215492895
Stella fietsen ook al uitstel van betaling aangevraagd. Blokker ook laatst las ik. Tevens staan meerdere bedrijven er slecht voor. Zullen we in een crisis gaan komen?
pi_215493397
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 08:49 schreef Fietsenrek het volgende:
Stella fietsen ook al uitstel van betaling aangevraagd. Blokker ook laatst las ik. Tevens staan meerdere bedrijven er slecht voor. Zullen we in een crisis gaan komen?
Bij de Blokker is het eerder een wonder dat ze het tot vandaag uitgehouden hebben en niet al veel eerder de V&D achterna gegaan zijn. De laatste keer dat ze geen verlies gedraaid hebben, is iets van 15 jaar geleden. Afgelopen jaar was zelfs het minst slechte jaar in jaren maar op een gegeven moment is het geld op. En bij Stella is het ook weer een voor de fietsenmarkt specifieke samenloop van omstandigheden, hele grote voorraden in combinatie met een inzakkende vraag na corona.

Ik denk dat we de komende tijd wel meer faillissementen gaan zien maar dat zou ik meer als een opruiming van te lang kunstmatig in leven gehouden (door belastinguitstel in coronatijd die nu weer betaald moet worden) bedrijven beschouwen dan als een teken van crisis. Het kan eerder economisch positief zijn omdat er nu weer personeel en marktruimte vrijkomt voor nieuwe, wel winstgevende bedrijven.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_215493822
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2024 08:47 schreef Farenji het volgende:

[..]
Santos fietsen zijn inderdaad wel flink duurder geworden, 6 of 7 duizend vind ik ook wel wat te veel. Mijn Avaghon fiets (echt volledig op maat gepimpt) kostte 4.5k en dat vond ik nog wel acceptabel gezien de prijs van onderdelen en kwaliteit. Was wel al 6 jaar geleden. Destijds was een vergelijkbare Santos slechts een paar honderd euro duurder maar ik vond de Avaghon fijner fietsen.
Het is imho niet normaal wat de topsegment fietsen kosten tegenwoordig. Racefietsen die zonder problemen boven de 10k gaan :')

Avaghon kende ik niet, mooie fietsen. Zo'n Grave Flatbar met Pinion of Rohloff en riem :9
pi_215493854
Heb er zelf ook 2 van Stella.
Prima fietsen en ik kon ze echt niet goedkoper krijgen van dezelfde kwaliteit.
Ja, bij Itek kun je goedkope e-bikes kopen maar die winkel en personeel is al van erbarmelijke kwaliteit...
pi_215520771
Stella-fiets repareren lastig: 'Ze hebben monopolie op onderdelen'

https://www.gld.nl/nieuws(...)opolie-op-onderdelen

Stella Fietsen failliet verklaard, medewerkers geïnformeerd

https://www.ad.nl/economi(...)informeerd~a41d2357/
pi_215521066
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2024 08:49 schreef Fietsenrek het volgende:
Totaal verschillende casussen. Blokker leefde al jaren in de reservetijd en hebben zo ongeveer op alle vlakken binnen de retail de boot gemist. Sneu, maar als je achterover blijft leunen en niet of te laat vernieuwd dan krijg je de deksel op de neus.

Fietsen totaal andere handel. Groot deel van de mensen kiest voor de "oude merken". Bekend, betrouwbaar en betaalbaar. Hipster fietsmerken zijn leuk voor een select deel van de kopers, maar dat is beperkte markt. Ook bieden de "oude merken" voldoende moderne en duurdere modellen aan. Ook wil het overgrote deel van de kopers gewoon naar een vakman in de buurt gaan, daar waar de hipster merken dan weer niet staan.

Natuurlijk beide sneu, maar hoort er ook gewoon bij. Faillissementen zijn van alle tijden, staat wel weer iets nieuws op. Gelukkig voor de medewerkers is er grote krapte op de arbeidsmarkt, verwacht dat het overgrote deel komende maandag (in theorie!) elders kan beginnen.
pi_215521432
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 16:07 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Totaal verschillende casussen. Blokker leefde al jaren in de reservetijd en hebben zo ongeveer op alle vlakken binnen de retail de boot gemist. Sneu, maar als je achterover blijft leunen en niet of te laat vernieuwd dan krijg je de deksel op de neus.

Fietsen totaal andere handel. Groot deel van de mensen kiest voor de "oude merken". Bekend, betrouwbaar en betaalbaar. Hipster fietsmerken zijn leuk voor een select deel van de kopers, maar dat is beperkte markt. Ook bieden de "oude merken" voldoende moderne en duurdere modellen aan. Ook wil het overgrote deel van de kopers gewoon naar een vakman in de buurt gaan, daar waar de hipster merken dan weer niet staan.

Natuurlijk beide sneu, maar hoort er ook gewoon bij. Faillissementen zijn van alle tijden, staat wel weer iets nieuws op. Gelukkig voor de medewerkers is er grote krapte op de arbeidsmarkt, verwacht dat het overgrote deel komende maandag (in theorie!) elders kan beginnen.
Oude merken gaan ook niet goed. Batavus stond begin vorige maand ook op instorten. Dat is alweer gerekt tot 2030 totdat leningen aflopen, maar tegen die tijd moet er drastisch iets veranderd zijn.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_215521600
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2024 16:35 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Oude merken gaan ook niet goed. Batavus stond begin vorige maand ook op instorten. Dat is alweer gerekt tot 2030 totdat leningen aflopen, maar tegen die tijd moet er drastisch iets veranderd zijn.
Ze hebben allemaal hetzelfde probleem, handel is ingestort. Verschil is echter dat de “oude merken” een stevige basis hebben dankzij hun historie en daar nu van profiteren omdat ze geholpen worden door hun investeerders.

Geen garantie voor de toekomst, Stella gaat niet de laatste zijn.
pi_215522654
Stella is niet meegegaan met de Fatbike-hype.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  vrijdag 8 november 2024 @ 19:35:12 #45
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215523867
Terecht, mijn schoonouders hebben er wel eens een fiets gekocht. Wat een faalbedrijf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')