SiGNe | dinsdag 5 november 2024 @ 13:44 |
![]() ![]() Autódromo José Carlos Pace ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() # Hoe kan je een F1 superlicentie krijgen? # Countdown naar de sessies Info | |
SiGNe | dinsdag 5 november 2024 @ 13:44 |
Nah, dat stuk maken van die trofee was talent, geen geluk ![]() ![]() Ging volgens mij echt per ongeluk, niet expres. Kan zijn dat Norris op dat moment dacht "haha" maar heeft er wel z'n excuses voor aangeboden. Later is hij nog in de porceleinfabriek geweest om te zien hoe zo'n beker gemaakt wordt. Heeft ie uiteindelijk ook nog een mooie helm aan overgehouden. | |
Rianne84 | dinsdag 5 november 2024 @ 13:53 |
Oké, waarom moest Oscar dan aan de kant? | |
Nattekat | dinsdag 5 november 2024 @ 13:56 |
Uhuh | |
ESF1Gamer | dinsdag 5 november 2024 @ 13:58 |
De excuses worden nu gezocht | |
Rianne84 | dinsdag 5 november 2024 @ 14:13 |
Die Herbert is echt de weg kwijt, wat een dom argument ![]() | |
schommelstoel | dinsdag 5 november 2024 @ 14:18 |
Die man drinkt WC-EEND. | |
TheStigsDutchCousin | dinsdag 5 november 2024 @ 14:19 |
"Ja maar hunnie zeiden het ook!" | |
TweedeKlum | dinsdag 5 november 2024 @ 14:26 |
Hij begrijpt ook niet dat de functies van steward en analist onverenigbaar met elkaar zijn. Een voetbalanalist heeft ook geen functie als VAR of zo. | |
Dauthi | dinsdag 5 november 2024 @ 14:27 |
Kinnesinne. Opmerkingen die een F1 team onwaardig zijn. Zeg dan dat het WDC niet meer haalbaar is en je je volledig focust op het WCC, maar dat is echt een retorische flater. Edit: typefouten ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door Dauthi op 05-11-2024 14:51:19 ] | |
Dauthi | dinsdag 5 november 2024 @ 14:30 |
Mensen kunnen geen dubbele pet dragen daar zijn mensen te emotioneel voor. Herbert kan zijn emoties en mening als analyst niet uitschakelen wanneer hij steward is. Dat is dit weekend ook weer heel duidelijk geworden. | |
Adames | dinsdag 5 november 2024 @ 14:31 |
Omdat niet main target. Dus WDC punten mochten niet ten koste gaan van WCC punten. Maar die swap deed niks voor WCC, sprint heeft geen prestige voor een team als McLaren in deze vorm en voor WDC hielp het een puntje. | |
Adames | dinsdag 5 november 2024 @ 14:32 |
Probleem is ook dat een steward een vrijwilligersfunctie is. Las dat je 300 dollar vergoeding kreeg, dat is net genoeg voor de consumptiebonnen van een weekend. Onbegrijpelijk dat ze niet een fatsoenlijke vergoeding krijgen met al dat geld dat erin om gaat. | |
Red_85 | dinsdag 5 november 2024 @ 14:33 |
Ajax krijgt een penalty. Aanvaller die neer werd gehaald en trainer Farioli zijn het met de scheids eens. Doh!!! Wat een gelul van Johnny ![]() | |
Red_85 | dinsdag 5 november 2024 @ 14:35 |
[x] Ongeschikt | |
Sally | dinsdag 5 november 2024 @ 14:41 |
Het zal je maar gezegd worden als Lando zijnde. Maar ik denk dat ze nu (later dus) gedacht hadden: "Ach, als het Norris tóch kan lukken.... dan gaan we er ook maar voor!" | |
Red_85 | dinsdag 5 november 2024 @ 14:49 |
Zit wel een kern van waarheid in. Dat hele gezeur op de Hungaroring bijvoorbeeld. Kostte Lando ook punten in het WDC. Hebben ze bij Mclaren niet gedaan, terwijl hij toen ook dik kon inlopen op Max. Ze geloofden er bij Mclaren ook gewoonweg niet in, terwijl het echt wel kon met in ieder geval de strijd aangaan. Tot afgelopen zondag. | |
Sally | dinsdag 5 november 2024 @ 14:55 |
Dat. Ze hebben Oscar toen laten winnen in Hongarije (nu ja, Norris deed dat zelf eigenlijk). Dat hadden nog wel dure (verlies)punten kunnen wezen voor Norris, en dat blijkt nu inderdaad. Maar op Hongarije stond Lando er niet zó goed voor als tot Brazilie. | |
TweedeKlum | dinsdag 5 november 2024 @ 14:59 |
Ja, dat is natuurlijk volslagen idioot in een wereld waarin er miljarden om gaan. Geen idee waarom ze dat niet professionaliseren want dat dat hard nodig is staat buiten kijf. | |
TheStigsDutchCousin | dinsdag 5 november 2024 @ 14:59 |
En volgend jaar zal Piastri in het begin vooral voor zichzelf rijden. Als hij dan voor op Norris staat wordt het nog leuk tussen die twee. | |
Evenstar | dinsdag 5 november 2024 @ 15:16 |
Heb dit echt tien keer gelezen, om te kijken of er echt stond wat ik dacht dat er stond, maar het staat er echt ![]() De tering man .... Die gast is toch totaal ongeschikt voor zo'n functie. | |
Evenstar | dinsdag 5 november 2024 @ 15:17 |
Dat is nog enige kans voor Max volgend jaar eigenlijk. Piastri vs Norris Leclerc vs Lewis Max in z'n eentje. Russell zal ook wel alleen zijn verwacht ik. Lekker weer veel punten afsnoepen van elkaar. | |
TheStigsDutchCousin | dinsdag 5 november 2024 @ 15:26 |
Zoals ik al eerder postte ![]()
Max dus de lachende derde? ![]() | |
Nattekat | dinsdag 5 november 2024 @ 15:27 |
Ik verwacht weinig van Hamilton eigenlijk | |
TweedeKlum | dinsdag 5 november 2024 @ 15:34 |
Brundle is het niet met Norris eens. Bekijk deze YouTube-video | |
opgebaarde | dinsdag 5 november 2024 @ 15:39 |
Ik vind het fijn dat stewards in de media uitleg geven over de rol van stewards en bepaalde beslissingen. Maar iemand zou Herbert moeten zeggen dat hij met zijn interviews zijn anti-Verstappen en anti-Alonso bias laat zien. Dat is voor zijn reputatie schadelijk en zou consequenties moeten hebben voor zijn rol als neutrale steward. Dat het tot nu toe nog steeds zonder gevolgen blijft is hoogst opmerkelijk Edit: dat hij überhaupt zo'n domme redenering uit zijn mond krijgt geeft te denken | |
SiGNe | dinsdag 5 november 2024 @ 15:42 |
"Er is geen partijdigheid want de grootste concurrenten van Max vinden ook dat er geen partijdigheid is" ![]() Bizar.. Daar zou best wel een onderzoek naar gedaan kunnen worden door het CAS. Alleen al om enige belangenverstrengeling te voorkomen. Herbert wordt overigens ook nog eens betaald door een goksite voor interviews. Da's ook best bizar, dat degene die de regels moet handhaven speltips geeft. | |
Nattekat | dinsdag 5 november 2024 @ 15:57 |
![]() ![]() ![]() | |
Red_85 | dinsdag 5 november 2024 @ 16:03 |
![]() Eens. | |
ChevyCaprice | dinsdag 5 november 2024 @ 16:03 |
Omdat er op dat moment nog een kans was voor Norris om het WDC te winnen, en het voor de constructors niks uitmaakt. Als de insteek vanaf het begin was om WDC te worden dan hadden ze in Hongarije ook wel geswapt. | |
Red_85 | dinsdag 5 november 2024 @ 16:07 |
Zou ook een goede aanbeveling kunnen zijn. 2 vaste neutrale stewards die betaald worden als vol en 2 wisselende per GP met goede capaciteiten en bewezen trackrecord. Dat wisselen iedere keer zorgt juist voor de wisselende hanteringen | |
SiGNe | dinsdag 5 november 2024 @ 16:11 |
Misschien moet Jos zich ook maar eens aanmelden als steward ![]() | |
AgnesGru | dinsdag 5 november 2024 @ 16:11 |
Dat kan echt niet ![]() | |
bedachtzaam | dinsdag 5 november 2024 @ 16:13 |
Hoe kan dat nou niet de insteek zijn? | |
TweedeKlum | dinsdag 5 november 2024 @ 16:14 |
Het is ook onzin natuurlijk. | |
-XOR- | dinsdag 5 november 2024 @ 16:16 |
Bekijk deze YouTube-video | |
Sally | dinsdag 5 november 2024 @ 16:17 |
Wellicht geloofde McLaren er niet in, dat hun auto 'de beste van het veld' zou zijn. Maar van de andere kant, Lando is soms ook niet de beste coureur. En het team is strategisch ook niet de beste. ![]() ![]() | |
ChevyCaprice | dinsdag 5 november 2024 @ 16:18 |
Omdat je niet één duidelijk de ene rijder boven je andere rijder de voorkeur wil geven (tenzij je met een rijdersduo Verstappen-Perez werkt, waarbij de ander van een beduidend lager niveau is). Is waarschijnlijk politiek. Tenzij je de laatste races in gaat. | |
SiGNe | dinsdag 5 november 2024 @ 16:19 |
Naja, dat er van Max moeilijk te winnen valt weet iedereen.. maar Perz laat punten liggen dus WCC is makkelijker te halen. Zeker nu Max dit jaar niet zo dominant was als vorig jaar, vorig jar had Max in z'n eentje al punten genoeg gewonnen om WCC te worden, had Perez helemaal niet nodig. | |
Perox | dinsdag 5 november 2024 @ 16:22 |
Als Perez slechts de helft van het aantal punten van Max zou hebben, zou RBR nu bovenaan staan in de WCC. Dat feitje zegt wel genoeg. | |
Red_85 | dinsdag 5 november 2024 @ 16:24 |
De comments ![]() The backfire Sky krijgt hier ![]() Een selectie.
| |
TweedeKlum | dinsdag 5 november 2024 @ 16:26 |
Transcript radio VER![]() | |
Evenstar | dinsdag 5 november 2024 @ 16:29 |
Uitleg mag, niks mis mee. Niet iedereen duikte de documenten in, dus snap best dat ze soms wat willen uitleggen. Vooral als er iets niet duidelijk is of ergens veel gezeik over is ontstaan. Prima. Uitleg is: Wij hebben besloten dat coureur X overtreding Y heeft begaan en daarom heeft hij de bijbehorende straf Z gekregen. Uitleg is niet. Het is afschuwelijk wat Max doet. Uitleg is ook niet: Ik heb gelijk, want Norris en Brown vonden het ook erg. Verder inderdaad 100% met je eens dat iemand die zulke domme uitspraken kan doen gewoon geen geschikte steward kan (en mag) zijn. | |
bedachtzaam | dinsdag 5 november 2024 @ 16:30 |
Dat is voor later in het seizoen natuurlijk, elke coureur heeft recht op de kans om voor het kampioenschap te gaan. Dat betekent niet dat ze zich niet bezig houden met het rijderskampioenschap. McLaren had er bovendien de auto voor om dit jaar beide titels binnen te slepen en ik weet zeker dat indien Mercedes dit jaar die snelheid had gehad dat of Lewis of George kampioen geworden was want dat team weet wel hoe te winnen. | |
Evenstar | dinsdag 5 november 2024 @ 16:31 |
GP die de hele tijd alle kleuren van de regenboog schijt terwijl Max op cruise control FL na FL rijdt ![]() | |
opgebaarde | dinsdag 5 november 2024 @ 16:31 |
Goed idee. Jos is vast en zeker net zo goed in staat om 'objectief' de situaties te beoordelen. Alleen een klein dingetje. Als iemand zijn zoon van de baan beukt dan geeft de emotionele Jos die coureur geen zwarte vlag maar een beuk op de neus. Leuk, ik houd van controverse en sensatie, maar dat is bij nader inzien toch niet zo'n goed idee Olav Mol dan maar? | |
ChevyCaprice | dinsdag 5 november 2024 @ 16:34 |
Als je het WCC als prioriteit neemt dan zorg je ook ervoor dat je rijders punten pakken in het WDC, dat is inherent aan elkaar. Maar dan kan nog steeds wel de nadruk lligen op WCC
| |
Rianne84 | dinsdag 5 november 2024 @ 16:34 |
Mol zegt te vaak de verkeerde naam, ook geen goed plan. | |
Evenstar | dinsdag 5 november 2024 @ 16:34 |
Incident involving car no 4 under investigation. 10s penalty for car no 44. | |
TweedeKlum | dinsdag 5 november 2024 @ 16:37 |
Mol heeft ook zijn voorkeuren, dus nee. Jos heeft een strafblad. | |
TheStigsDutchCousin | dinsdag 5 november 2024 @ 16:40 |
Zou kijken. | |
Evenstar | dinsdag 5 november 2024 @ 16:40 |
Ik hoorde net ergens boardradio van Russell, man die is ook hard genaaid door zijn team ![]() Gerogie: I think this is going to go red mate. This should go red. We can not keep the car on the road like this. There is gonna be big crashes. There is a big puddle throught turn 4 to 13. There will be a crash there, we should stay out. Pitmuur: Ok understood, box box. Georgie: It is going to go red. Pitmuur: Box, box, box, we need to box. ![]() | |
TheStigsDutchCousin | dinsdag 5 november 2024 @ 16:41 |
Oh, hier de audio: Bekijk deze YouTube-video | |
Nattekat | dinsdag 5 november 2024 @ 16:41 |
![]() | |
TheStigsDutchCousin | dinsdag 5 november 2024 @ 16:41 |
Dat was ook heel erg dom ja. | |
schommelstoel | dinsdag 5 november 2024 @ 17:19 |
Als ik Georgie lees de k ik aan een andere Georgie ![]() They all float down here...
| |
opgebaarde | dinsdag 5 november 2024 @ 17:33 |
Ik denk dat ze dat zelfs vaker moeten doen, uitleg geven. En dan wellicht niet eens zo zeer de situaties die tot een straf hebben geleid, maar net de acties die alleen noted zijn of zelfs niet eens onderzocht. Nu denken veel fans dat ze maar wat doen en als het goed is zit er een heel systeem achter met een dataset van alle beslissingen in de geschiedenis van de F1. Herbert maakt zichzelf met dit en vorige gesprekken onhoudbaar. | |
WismutVeilchen83 | dinsdag 5 november 2024 @ 17:56 |
Wanneer had Russell dat moeten worden dan? Bij Williams? Of de laatste twee jaar bij Mercedes? In 3 jaar Mercedes verslaat hij Hamilton 2x. Daarbij komt nog dat ik nog moet zien of Hamilton echt slechter geworden is. Ik vond hem rond 21 nog heel aardig. | |
Nober | dinsdag 5 november 2024 @ 18:04 |
![]() | |
WismutVeilchen83 | dinsdag 5 november 2024 @ 18:11 |
Daarbij komt nog dat iemand toch echt moet begrijpen dat als je zo’n rol vervult, of je er nu royaal voor betaald wordt of niet, je je niet kunt uitlaten over de deelnemers. Je mag een straf uitleggen, prima zelfs, maar geen persoonlijke voorkeuren of meningkjes. Dat kan gewoon niet. Het feit dat hij dat niet zelf in ziet maakt hem totaal ongeschikt. En het argument ‘ja, McLaren vond het ook’, daarmee maakt hij zichzelf gewoon onmogelijk. Kun je nagaan hoe het in dat hoofd werkt. Dan weet je ook meteen hoe het in Mexico gegaan is. Is ook in de live feed naar voren gekomen dat McLaren druk aan het lobbyen was voor een tweede straf, die er ook kwam. Als iemand kennelijk zoveel waarde hecht aan wat een team vindt dan moet je toch echt direct stoppen. | |
Red_85 | dinsdag 5 november 2024 @ 18:15 |
Ging er om dat de stelling werd gemaakt dat Russel het beter deed met Hamilton dan Rosberg. Gezien de feitelijke resultaten is dat dus gewoon niet zo. | |
Red_85 | dinsdag 5 november 2024 @ 18:18 |
Ziek. Op de boordradio op ronde 68: GP: Max je mag het rustig aan doen hoor. MV: yeah im chilling out.. En wint nog tijd op iedereen. Koekkoek. | |
Nizno | dinsdag 5 november 2024 @ 18:24 |
ik las ergens iets over een boordradio van de laatste ronden van een coureur die vroeg of ze nog een poging voor de FL moesten doen... What is the fastest lap? You don't want to know. | |
WismutVeilchen83 | dinsdag 5 november 2024 @ 18:31 |
Dat vind ik dan zeer arbitrair. Dus als je geen wereldtitel haalt in een auto die een seconde sneller is dan wie dan ook dan kun je geen betere job doen? Vreemd. | |
ChevyCaprice | dinsdag 5 november 2024 @ 18:32 |
Het schijnt dat dat fragment (wat van Leclerc moest zijn geweest) helemaal niet heeft bestaan want er is nergens een fragment van te vinden. | |
Dauthi | dinsdag 5 november 2024 @ 18:41 |
De motivatie van een coureur als Hamilton en Schumacher is nogal anders wanneer die niet mee doen om een kampioenschap en al helemaal wanneer ze in de herfst van carrière zitten. Omdat te vergelijken met iemand die aan het begin van zijn carrière staat en alles moet bewijzen om überhaupt zijn stoeltje te behouden, terwijl qua prijzen niets op het spel staat is meer twijfelachtig. | |
quo_ | dinsdag 5 november 2024 @ 18:44 |
Maar je kunt wel zeggen dat hij het de laatste 2 rondjes kalm aan heeft gedaan. | |
WismutVeilchen83 | dinsdag 5 november 2024 @ 18:45 |
Nou, het zat gewoon in de live feed. | |
Rianne84 | dinsdag 5 november 2024 @ 18:46 |
Bekijk deze YouTube-video | |
ChevyCaprice | dinsdag 5 november 2024 @ 18:47 |
Timestamp? | |
WismutVeilchen83 | dinsdag 5 november 2024 @ 18:49 |
3 maanden voordat Russell begon met Hamilton verslaan won Hamilton nog 3 races op rij en zonder SC waren het er 4 geweest plus een wereldtitel. Ik vind het totale nonsens om te veronderstellen dat hij er daarna niks meer van kon. Ik 23 werd hij bovendien nog 3e en bijna 2e in het WK tegenover een superieure RedBull in een Mercedes die niet in staat tot winnen was. Ik weet dat iedereen hier graag wil doen alsof Hamilton er niet meer van kan, maar het is nergens op gebaseerd. Net zoals we ook na 10 races zonder zege niet hoeven te twijfelen aan Verstappen. Je moet altijd nog een auto hebben om het te kunnen doen. | |
WismutVeilchen83 | dinsdag 5 november 2024 @ 18:57 |
Ik heb het even uitgezocht. Blijkt een ouderwetse Alard Kalf-fake news kwestie te zijn. Hij meldt dat 2 ronden voor het einde. Heb de boordradio van Leclerc opgezocht. Die vraagt waar de FL is en zijn engineer zegt gewoon ‘Max with a 21.1’. | |
TheStigsDutchCousin | dinsdag 5 november 2024 @ 18:57 |
Hamilton kan best wel een potje sturen, dat zal niemand ontkennen. | |
Nizno | dinsdag 5 november 2024 @ 18:59 |
thanks. Ergens klinkt dat wel weer logisch | |
ChevyCaprice | dinsdag 5 november 2024 @ 18:59 |
Wat ik al zei dus inderdaad. | |
WismutVeilchen83 | dinsdag 5 november 2024 @ 19:01 |
Maar het zat dus wel in de uitzending. Alleen de betreffende boordradio zelf niet, hetgeen logisch is aangezien die niet bestaat ![]() | |
ChevyCaprice | dinsdag 5 november 2024 @ 19:01 |
Graag gedaan. | |
Dauthi | dinsdag 5 november 2024 @ 19:02 |
Oh, je begrijpt mij duidelijk verkeerd. Ik stel niet dat Hamilton er niets meer van kan, ik stel dat Hamilton minder gemotiveerd is in 2023 en 2024 dan in 2021, gezien hij een auto heeft waar hij niet mee kan winnen. Een auto die op de limiet ook nog eens onvoorspelbaar is en daardoor gevaarlijk. Een Russell heeft veel meer incentive om risico's te nemen en de limiet op te zoeken dan Hamilton in deze auto. | |
GotenSSJ | dinsdag 5 november 2024 @ 19:18 |
https://www.ad.nl/formule(...)hreef-ging~a48024e7/ HerbertGOD ![]() Lekker gokken. Verrassend. De concurrent vind dat de andere concurrent over de schreef gaat wanneer dat hen voordeel geeft, goed argument. | |
Rianne84 | dinsdag 5 november 2024 @ 19:27 |
Al besproken ![]() | |
GotenSSJ | dinsdag 5 november 2024 @ 19:30 |
Oh. Zag het zo gauw niet terug, zie het nu op pagina 1 in quotes inderdaad ![]() Mooi dat ik in ieder geval niet de enige stijl achterover sloeg toen ik dit las ![]() | |
opgebaarde | dinsdag 5 november 2024 @ 19:54 |
Ik zat blijkbaar helemaal fout met mijn bewering dat er geen precedent was. Die was er wel. Vorig jaar GP Italië 2023 is hetzelfde gebeurd als afgelopen zondag. Dus niet 'een rood licht aan einde pitstraat tijdens een actieve race' die iets zou betekenen voor iets 'als de race nog moet gaan starten'. Maar exact hetzelfde. Auto komt tijdens formation lap stil te staan, aborted start, knipperende lampen, en ondanks alles gaag de leider toch rijden voor een extra 'formation lap'. Toen: Ophef : 0,0. Helemaal niks. Fok : 5 (soort van) posts en niks negatiefs of gevaarlijk. Straf : niet eens noted Polesitter : geen Brit (ook geen VER). Stewards : Tim Mayer, Loïc Bacquelaine, Vitantonio Liuzzi, Matteo Perini Zondag is enorm opgeblazen. Norris en Russell zijn zelfs hard gestraft, misschien vanwege de regen. | |
RotatoR | dinsdag 5 november 2024 @ 19:56 |
Hij niet alleen ![]() | |
BehoorlijkKritisch | dinsdag 5 november 2024 @ 20:22 |
Azerbeidzjan 2021. Ook Norris overigens. | |
TweedeKlum | dinsdag 5 november 2024 @ 20:27 |
In Italië werd de start aborted en bleven alle auto's staan. Tsunoda stond rokend langs de kant, dus je vergelijking gaat mank. | |
Starflyer | dinsdag 5 november 2024 @ 20:47 |
Waarom kan ik daar niets over vinden? Can confirm, daar bleef iedereen stil staan. Zojuist de beelden teruggekeken. | |
opgebaarde | dinsdag 5 november 2024 @ 21:05 |
Speltip 7. Weet wanneer te bluffen Bij de eerste foto zie je twee Ferrari's wegrijden, P1 en P3. De linkerkant van de baan volgde als eerste ![]() ![]() | |
Rianne84 | dinsdag 5 november 2024 @ 21:10 |
Ik zie ook groene lampen ![]() | |
Nizno | dinsdag 5 november 2024 @ 21:11 |
en geen melding start aborted zoals zondag, dat het bij ons in beeld staat wil niet zeggen dat de coureurs dat ook zien | |
Armani XL | dinsdag 5 november 2024 @ 21:18 |
In Italië was het knipperend geel met groen eronder. | |
TweedeKlum | dinsdag 5 november 2024 @ 21:20 |
Knipperend geel met groen, al kwam groen een paar seconden nadat de voorsten wegreden, die zullen vanaf de pitmuur ingeseind zijn. | |
Starflyer | dinsdag 5 november 2024 @ 21:23 |
Waarschijnlijk bedoel je Latifi, die niet achter de SC de pitstraat inreed en daar een 10s stop & go voor kreeg. Totaal andere situatie. | |
opgebaarde | dinsdag 5 november 2024 @ 21:37 |
We hebben eindelijk de onboards van Russell en Yuki. Het zag er vanuit de heli lomp uit en vooral Russell. Is dit unsafe? | |
ChevyCaprice | dinsdag 5 november 2024 @ 21:39 |
Neh. | |
SiGNe | dinsdag 5 november 2024 @ 22:31 |
Bij Russell wel in elk geval, die moet uitwijken voor Norris. | |
opgebaarde | dinsdag 5 november 2024 @ 22:32 |
Lekker bijdehantje. De groene lampen gingen branden nadat een auto of vier de startlijn al hadden gepasseerd. Je had zoiets ook al op afbeelding twee kunnen zien want daar branden de groene lampen (nog) niet he ![]() ![]() | |
ChevyCaprice | dinsdag 5 november 2024 @ 22:40 |
Uitwijken moet je wel vaker. De vraag is of het onveilig was dat die moest uitwijken. Dat is niet het geval, sterker nog hij kon Lando gewooon nog inhalen. | |
SiGNe | dinsdag 5 november 2024 @ 22:51 |
Ik dacht dat jij hier de Russell fan was.. staat zelfs in je ondertitel ![]() ![]() In de regen moet je voorzichtiger zijn, dan moet je niet alleen op je eigen grip letten maar ook op die van de ander. Die ander kan namelijk door jou van de baan schieten en dan krijg jij weer straf. | |
ChevyCaprice | dinsdag 5 november 2024 @ 23:03 |
Klopt ik ben Russell fan. Dat betekent niet dat ik ineens ga oordelen dat Norris hier onveilig de baan op komt want dat heeft niks te maken met mijn voorkeur voor een rijder. Is een objectieve waarneming. En George kon hem hierdoor dus inhalen, alleen maar mooi dus. | |
Red_85 | dinsdag 5 november 2024 @ 23:14 |
Zoals het dus hoort volgens de procedure. Zoals gisterochtend uitgezocht. | |
BehoorlijkKritisch | dinsdag 5 november 2024 @ 23:15 |
Gewoon terug te vinden op Wikipedia, 3 plekken grid straf voor Norris na de kwalificatie ivm niet correct volgen rode vlag procedure. Er werd met rood gewapperd en Norris reed niet de pit in maar ging nog een rondje door op een niet vrijgegeven baan. | |
Red_85 | dinsdag 5 november 2024 @ 23:19 |
Bij 1 komt hij eerder gevaarlijk terug op piastri en 2 is wel degelijk want russel moet inhouden. En dat op de gevaarlijkste bocht van het circuit in die omstandigheden. Gaat ook om de manier waarop. Norris ramt tot 2x toe zn auto vol en vol gas na een fout terug het circuit op. Onder natte omstandigheden. En niet noted? Holy shit wat slecht. | |
Starflyer | dinsdag 5 november 2024 @ 23:25 |
Oké, dacht dat je een soortgelijke situatie in de race bedoelde. Maar met rood zwaaien is wat anders dan een aborted start, dus imho nog steeds niet te vergelijken. | |
Starflyer | dinsdag 5 november 2024 @ 23:38 |
Is ook volgens de regels. En afgelopen zondag was het deze regel
| |
ChevyCaprice | dinsdag 5 november 2024 @ 23:43 |
Russell moest inderdaad inhouden. Maar dat is verder niet per sé meteen gevaarlijk. Vind ik natuurlijk dan. En de teams/wedstrijdleiding blijkbaar ook. Het blijft natuurlijk wel racen. In het nat is dat altijd gevaarlijk, en je kan soms van de baan schieten. Inherent aan de sport. | |
Evenstar | dinsdag 5 november 2024 @ 23:44 |
Het is wel raar dat ze allebei op dezelfde manier beginnen. Als coureur moet je dan dus wachten of het alleen bij abort lights (knipperend oranje) blijft of dat er toch nog groen komt (en bordje met extra formation lap). Zowel in Italië als in Brazilië hebben de coureurs vooraan daar niet op gewacht. Verschil was wel dat Italië doodnormale situatie was terwijl Brazilië wel heel gevaarlijk was, inclusief takelwagen naast de baan. | |
Vliegbaard | dinsdag 5 november 2024 @ 23:55 |
Hij geldt dan ook wel als de Johnny Herbert van dit topic. Verder helemaal je goed recht hoor maar met een Britse bril sta je al snel aan de kant van het grote gelijk. We worden regels overtreden door Britse coureurs maar deze worden niet bestraft. Discutabel is het op zijn minst maar jij vindt natuurlijk dat het geen fouten waren en dat je gelijk hebt want er werd niet gehandhaafd. Die mening mag je natuurlijk helemaal zelf vormen. Op mij komt het alleen maar over alsof je hier een beetje loopt te zuigen en te kwallen. | |
ChevyCaprice | woensdag 6 november 2024 @ 00:04 |
Ik geef alleen maar m’n mening hier, zoals je zelf ook al aangeeft. Zoals iedereen het recht hier heeft om dat te doen. | |
opgebaarde | woensdag 6 november 2024 @ 00:08 |
Dus bij beide gevallen knippert de bovenste rij lampen, geel. Alleen bij Norris ook het essentiële bord "aborted start". Buiten kijf staat dat het uitermate maf is dat Norris niet registreert dat het aborted start brand terwijl die lampen nog wel als eerste gingen branden. Toch deed Sainz ook iets geks, misschien door de omstandigheden/verkeerde signalen? Zowel bij Sainz als Norris komt een auto bij de formarion lap stil te staan die weggehaald moet worden. Dus zelfde procedure? Bij beide knipperen de gele kampen. De groene lampen bij Sainz gaan pas tien seconden later branden, als er al een paar auto's weg zijn. Het bord met formation lap brand niet en op de radio, zover die synchroon met de beelden loopt, krijgt Sainz het ook niet te horen. Hij krijgt alleen te horen dat hij op de lampen moet letten en enige tijd later de melding 'aborted start' maar is dan (onbekend hoeveel tijd) onderweg. Sainz lijkt een fout te maken Ik denk enige gelijkenis te zien. Vanwege een aantal posters hier die heel hard roepen dat het een heel duidelijke DSQ is, en ook gevaar want marshals op de baan, is daarom die Sainz 2023 ineens enigszins interessant. Bij Sainz lijkt het er op dat niet alle signalen gegeven zijn dus dat kan voor verwarring zorgen. (Ondertussen staat daar Verstappen op P2 en die blijft relatief lang na het wegrijden van Sainz, Leclerc en anderen stklstaan want hij heeft alweer door dat 't niet klopt). Er is ook een race aborted set waarbij de oranje lampen knipperen en twee rijen rode lampen brands. Die is alleen voor tijdens de race? [ Bericht 4% gewijzigd door opgebaarde op 06-11-2024 00:25:21 ] | |
ChevyCaprice | woensdag 6 november 2024 @ 00:09 |
Er wordt hier gesteld dat Britten zouden wegkomen met bepaalde zogenaamde overtredingen omdat ze Brits zijn. Daarbij is het belangrijk om te verifiëren of ze überhaupt daadwerkelijk een overtreding hebben begaan, of dat het helemaal niet zo heftig was. Naar mijn mening was wat Norris deed niet heftig. | |
Red_85 | woensdag 6 november 2024 @ 01:14 |
Niet reageren op trollen. Altijd het beste. Het was heel gezellig hier zondag avond en maandag ochtend ![]() | |
Red_85 | woensdag 6 november 2024 @ 01:16 |
Zie dat ie mn naam niet heeft meegenomen dus geen alert. Zie m toch! Dank. Ik ga kijken. | |
BehoorlijkKritisch | woensdag 6 november 2024 @ 04:18 |
Zoals ik al eerder zei, het is inderdaad niet hetzelfde, maar in beide gevallen wel rijden op een niet vrijgegeven baan. Qua gevaar voor de marshalls is het wel hetzelfde en daar gaat het hier om. | |
Droopie | woensdag 6 november 2024 @ 05:04 |
. [ Bericht 99% gewijzigd door Droopie op 06-11-2024 05:04:37 ] | |
TheStigsDutchCousin | woensdag 6 november 2024 @ 08:15 |
Zag net dat post-race interview tussen Sky en Horner. Hill staat erbij alsof er een uitvaart is ![]() | |
Starflyer | woensdag 6 november 2024 @ 09:35 |
Die worden gebruikt als er een sessie wordt afgebroken, ja. En dat kan iedere sessie zijn, dus training, kwalificatie of race. En ook na de training als ze de start oefenen. (Waarbij ik er vanuit ga, dat de twee rijen rode lampen gelijk staan aan een rode vlag). En zo staat dit er nog een paar keer in voor de eerder genoemde situaties. | |
GotenSSJ | woensdag 6 november 2024 @ 09:41 |
Verrassend. ChevyHerbert ziet het allemaal weer heel anders. | |
ChevyCaprice | woensdag 6 november 2024 @ 10:46 |
En mensen hier vinden weer allemaal andere dingen dan de wedstrijdleiding/FIA. Mag ook allemaal. | |
schommelstoel | woensdag 6 november 2024 @ 10:57 |
Je snapt toch ook ook wel dat die wedstrijdleiding uit voornamelijk mensen bestaan. En wat doen mensen, die maken fouten of verkeerde beslissingen. Jij doet al een tijdje of het goden zijn die vrij zijn van fouten. Mag ook allemaal. | |
beantherio | woensdag 6 november 2024 @ 10:57 |
Als je het incident van Vettel/Hamilton van Canada 2019 er naast zet dan vind ik het toch wel heel veel op elkaar lijken. Ik ben trouwens wel benieuwd naar de reactie van Russell op de radio hierover. | |
ChevyCaprice | woensdag 6 november 2024 @ 11:02 |
Heb ff voor je gekeken. Russell zei helemaal niks op de radio over Norris. | |
GotenSSJ | woensdag 6 november 2024 @ 11:02 |
Hmmm, was degene die hier het meest voordeel uithaalde toevallig Brits? Het zal toch niet? | |
ChevyCaprice | woensdag 6 november 2024 @ 11:04 |
Ze maken vooral arbitraire beslissingen. Daar kan je het altijd mee eens of oneens zijn. Die penalty van Vettel 2019 vond ik bijvoorbeeld weer onzin. | |
Nattekat | woensdag 6 november 2024 @ 11:22 |
Ach ja, het gaat weer nergens over ![]() Slotje. |