Als mensen blijkbaar geen rationele, goed overwogen keuzes kunnen valt de hele basis onder de principes democratie en stemrecht toch wel een beetje weg? Misschien moeten we daar dan ook maar eens van af. Niet dat er per se veel betere alternatieven zijn, maar toch.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:28 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Wat heb je eraan om kiezers de schuld te geven? Je kan ze niet forceren om een rationele, goed afgewogen ethische keuze te maken.
De rol van (social) media mag ook zeker niet buiten schot blijven overigens.
Dat kunnen mensen wel, maar dan moet er heel veel veranderen want ze doen het niet uit zichzelf. De mensheid wordt op dit moment langzaam steeds dommer.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:30 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Als mensen blijkbaar geen rationele, goed overwogen keuzes kunnen valt de hele basis onder de principes democratie en stemrecht toch wel een beetje weg? Misschien moeten we daar dan ook maar eens van af. Niet dat er per se veel betere alternatieven zijn, maar toch.
Ik kan het zo snel niet vinden, maar er was tijdje terug een onderzoek dat in Gen Z de verschillen tussen mannen en vrouwen veel groter zijn qua politieke beelden en voorkeuren dan andere generaties.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:08 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Zijn Latino's in de VS niet relatief vaak jong? Jonge mannen zijn echt snel conservatiever aan het worden. Blijkt op wel meer plekken dat dat zwaarder weegt dan huidskleur.
Sorry hoor, maar als de keuze hebt tussen:quote:Op woensdag 6 november 2024 11:28 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Wat heb je eraan om kiezers de schuld te geven? Je kan ze niet forceren om een rationele, goed afgewogen ethische keuze te maken.
De rol van (social) media mag ook zeker niet buiten schot blijven overigens.
Schrik er in mijn omgeving ook wel van hoe lacherig er door sommigen gedaan wordt over heel de democratische afbreuk. De doelpalen worden elke keer verschoven. En dat zijn in principe best slimme gasten, niet per se wappies.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:32 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat kunnen mensen wel, maar dan moet er heel veel veranderen want ze doen het niet uit zichzelf. De mensheid wordt op dit moment langzaam steeds dommer.
Ik denk vooral dat jongeren steeds extremer worden in gedachtegoed, ongeacht welke kant op. Social media en lockdowns hebben goed geholpen die richting op.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:19 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Zien we ook in Nederland een beetje. Jeugd die opeens conversatieve gedachten op nahoudt, vooral over de vrouwen.
Geen begrip. Ik denk alleen dat het een gevolg is van slechter onderwijs, gebrek aan kritische media en vooral de desastreuze rol van social media. Als je dat niet aanpakt ga je nooit meer genoeg kiezers krijgen die op fatsoenlijke kandidaten stemmen.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:34 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar als de keuze hebt tussen:
- niet stemmen
- stemmen op de vrouwelijke tegenstander
- stemmen op een 80-jarige idioot die de democratie bewust probeert te slopen, dat al eerder 4 jaar lang heeft gedaan en het volk heeft opgejut tot een staatsgreep.
En je kiest voor die laatste, dan mag je dat mensen best kwalijk nemen.
Net zoals de 25% van de stemmers die hier zn stem heeft gegeven aan een racistische, fascistoïde man. Na 20 jaar had je beter moeten weten, echt geen greintje begrip van mijn kant. Ik hoef over 20 jaar niet te horen dat ze dit ook niet konden weten in 2024.
Social media fuik is wel echt een ding, als je de hele dag urenlang naar Thierry Baudet en Andrew Tate luistert heeft dat vast invloed....quote:Op woensdag 6 november 2024 11:42 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik denk vooral dat jongeren steeds extremer worden in gedachtegoed, ongeacht welke kant op. Social media en lockdowns hebben goed geholpen die richting op.
Je komt wel in een neerwaartse spiraal terecht wanneer de (inmiddels zittende) politiek steeds minder baat heeft om dit aan te gaan pakken.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:42 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Geen begrip. Ik denk alleen dat het een gevolg is van slechter onderwijs, gebrek aan kritische media en vooral de desastreuze rol van social media. Als je dat niet aanpakt ga je nooit meer genoeg kiezers krijgen die op fatsoenlijke kandidaten stemmen.
Kijk voor de grap eens wat de 10 meest geluisterde podcasts in de VS zijn.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Social media fuik is wel echt een ding, als je de hele dag urenlang naar Thierry Baudet en Andrew Tate luistert heeft dat vast invloed....
Het je ook de winnende lottogetallen nog?quote:Op dinsdag 5 november 2024 22:19 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Harris gaat alle 7 swing-states + Iowa winnen. Je las het hier voor het eerst.
Appeal is waarschijnlijk ook wel de sensatie over dat soort podcasts, jeetje zoals VI hier op TV.quote:Op woensdag 6 november 2024 12:06 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Kijk voor de grap eens wat de 10 meest geluisterde podcasts in de VS zijn.
Daar hadden die moslims dan even wat beter over na moeten denken, want Trump gaat Netanyahu echt niet tegenhouden, sterker nog, hij zal hem volop aanmoedigen. Kan het erger worden? Ja, dat kan, dat kan absoluut.quote:Op woensdag 6 november 2024 10:41 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Als ik een tweet goed heb gelezen is het vooral de shift van Latino mannen die massaal voor Trump gingen stemmen. De andere groepen bleven ongeveer gelijk qua aantallen voor R en D. Waardoor die shift komt weet ik niet. In Michigan vooral een shift van de moslims naar Trump vanwege Israel-standpunt van Biden/Harris.
Klinkt een beetje als het brexit verhaalquote:Op woensdag 6 november 2024 12:38 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Daar hadden die moslims dan even wat beter over na moeten denken, want Trump gaat Netanyahu echt niet tegenhouden, sterker nog, hij zal hem volop aanmoedigen. Kan het erger worden? Ja, dat kan, dat kan absoluut.
Wat mij betreft is het altijd en en. Rechtste stemmers (ze lezen mee dus dit is leuk) hebben vooral psychologische problemen, een soort fundamentele onzekerheid/angst om hun vinex-huis te verliezen zeg maar. Die psychologische problemen moet je toch adresseren, en dat kan met goed links beleid.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:24 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Wel vermoeiend hoe er altijd wordt gekeken naar wat 'links' zogenaamd fout heeft gedaan qua overtuigen van de kiezers wanneer extreemrechts weer eens een zege haalt. Ook in Nederland. Terwijl de simpele realiteit blijkbaar is dat de meerderheid van de mensen facistische, racistische, xenofobe neonazis zijn. Waarom krijgen de kiezers zelf nooit de schuld?
De invloed van al die oorlogen op het stemgedrag van mensen wordt ook gigantisch overschat. Dat boeit de gemiddelde Amerikaan echt niks.
De invloed van social-media in de radicalisering van de mensheid wordt dan weer gruwelijk onderschat.
Je zag in de trends al wel dat mannen van kleur rechtser gingen stemmen. Traditioneel was er veel herinnering aan slavernij, ongelijke rechten etc. Maar op culturele waarden waren ze gemiddeld altijd al conservatief. De herinneringen vervagen en dan neemt het cultureel conservatieve over (hetzelfde als hier met WO II).quote:Op woensdag 6 november 2024 10:41 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Als ik een tweet goed heb gelezen is het vooral de shift van Latino mannen die massaal voor Trump gingen stemmen. De andere groepen bleven ongeveer gelijk qua aantallen voor R en D. Waardoor die shift komt weet ik niet. In Michigan vooral een shift van de moslims naar Trump vanwege Israel-standpunt van Biden/Harris.
quote:Op donderdag 31 oktober 2024 21:35 schreef wimderon het volgende:
Ondertussen heeft Kevin van Veen een groot probleem.
Dit is het merendeel van de kiezersquote:Op woensdag 6 november 2024 13:40 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Wat een extreme domheid in POL. Is dit iets van de laatste tijd, gaat dit ooit stoppen?
Hoe kijken ze eigenlijk in de zandbak tegen deze verkiezingen aan, of is er weinig aandacht voor en geloven die vaatdoeken het wel?quote:Op woensdag 6 november 2024 13:49 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Dit is het merendeel van de kiezers
Hier in Azië lijkt het niet veel te boeien, maar mensen zijn ook niet zo opinionated in het algemeen. Heb wel medelijden met m'n Taiwanese vrienden, daar valt dit niet zo goed.quote:Op woensdag 6 november 2024 15:47 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Hoe kijken ze eigenlijk in de zandbak tegen deze verkiezingen aan, of is er weinig aandacht voor en geloven die vaatdoeken het wel?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |