Het punt is dat 'geslacht in paspoort' dus incorrect kan zijn, zoals hier het geval is. Dan krijg je dus problemen. In de Westerse wereld is er juist meer begrip voor dit soort aandoeningen en wordt er ook op getest, zodat er in een vroeger stadium ingegrepen kan worden. In minder ontwikkelde landen is er geen begrip of kennis en komen fouten in de registratie dus vaker voor. Bij deze specifieke aandoening komen de symptomen pas echt naar boven bij de puberteit. Het is daarom ook niet zo gek dat Khelif als meisje opgevoed is, niemand wist beter.quote:Op dinsdag 5 november 2024 11:38 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar het is niet gewoon zo voor mensen met dat soort aandoeningen. Hun lichaam ontwikkelt zich niet perse richting een geslacht. Al hebben ze XX of XY chromosomen. Waarom is er zo weinig begrip voor dit soort aandoeningen. Waarom moeten deze mensen zich maar naar hun chromosomen gedragen? Qua sport is er ook niet een aparte categorie voor hun eventueel. Imane vecht gewoon onder geslacht in haar paspoort.
Maar er is geen spectrum. Het is puur binair. Mannelijk of vrouwelijk en zo nu en dan maakt de natuur een foutje. Geslacht of sekse is geen spectrum.quote:Op dinsdag 5 november 2024 13:43 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En dat is dus pertinent onwaar, en dat geef je zelf ook toe door te stellen dat er wel degelijk variatie is.
Variatie in aandoeningen (Disorders of Sexual Development) is er zeker, maar voor een groot deel van deze aandoeningen geldt dat die exclusief voorkomen bij één geslacht. Zoals in dit geval, 5α-Reductase 2 deficiency komt alleen bij mensen van het mannelijke geslacht voor. Bij de andere aandoeningen is het gevolg uiteraard anders op basis van het geslacht.quote:Op dinsdag 5 november 2024 13:43 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En dat is dus pertinent onwaar, en dat geef je zelf ook toe door te stellen dat er wel degelijk variatie is.
Je bent wel goed in mensen woorden in de mond leggen hé? Dat er een spectrum is wil niet zeggen dat er niet alsnog 2 uitkomstmaten zijn. Uiteindelijk ben je toch ook wél of niet autistisch? Ondanks dat er een spectrum is?quote:Op dinsdag 5 november 2024 13:43 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 5 november 2024 13:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Maar er is geen spectrum. Het is puur binair.
Huh wat is het nouquote:Op dinsdag 5 november 2024 13:54 schreef Solispolar het volgende:
Dat er een spectrum is wil niet zeggen dat er niet alsnog 2 uitkomstmaten zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Huilen dan.
quote:Op dinsdag 5 november 2024 14:02 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
[..]
Huh wat is het nou.
ik impliceer dan ook niet dat er een spectrum is, ik sluit dat uit. Geslacht is binair.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
Welke statistiek?quote:Op dinsdag 5 november 2024 13:31 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Dat laatste denk ik wel ja. Sterker nog; ik geloof dat dat precies is wat er nu gaande is. Lees je voor de aardigheid eens in in wat statistieken over de ontwikkeling van het aantal transgenders en wat dit voor psychologische ballast met zich meebrengt.
Als jij zegt „10%“ dan is dat geen mening. Als jij zegt dat er een sterke stijging is, dan is dat ook geen mening. Dan is dat iets wat jij hier als feit poneert, in dit geval zonder enige onderbouwing. Dat is niet hetzelfde.quote:Maar hé, dit is slechts mijn mening hoor. En wat mij betreft doen ze er niemand kwaad mee, tenzij ze op boxen gaan
Dat is eerder een culturele simplificatie van de realiteit, een realiteit waarin er ook mensen zijn die van nature een combinatie van kenmerken hebben die als mannelijk of vrouwelijk worden beschouwd, dan dat het een natuurwet is.quote:Op dinsdag 5 november 2024 14:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
ik impliceer dan ook niet dat er een spectrum is, ik sluit dat uit. Geslacht is binair.
Ik denk dat je een beetje langs elkaar praat, jij hebt het hier over geslachtsrollen, terwijl dit topic over geslacht danwel sekse gaat. De taal maakt het hier verwarrend. Geslachtsrollen in de maatschappij zijn hier alleen van toepassing in de zin van een verklaring waarom een jongetje dat geboren wordt met een DSD opgevoed wordt als meisje in Algerije.quote:Op dinsdag 5 november 2024 14:20 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat is eerder een culturele simplificatie van de realiteit, een realiteit waarin er ook mensen zijn die van nature een combinatie van kenmerken hebben die als mannelijk of vrouwelijk worden beschouwd, dan dat het een natuurwet is.
Ja dat is het dus wel. De natuur is wel binair.quote:Op dinsdag 5 november 2024 14:20 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat is eerder een culturele simplificatie van de realiteit, een realiteit waarin er ook mensen zijn die van nature een combinatie van kenmerken hebben die als mannelijk of vrouwelijk worden beschouwd, dan dat het een natuurwet is.
Onze biologie is niet binair, dus dat in een binair model proberen te proppen werkt in sommige gevallen niet zo goed. Een uitstekend voorbeeld daarvan is het onderwerp van dit topic.
Pro homo activisten nog welquote:Op woensdag 6 november 2024 08:49 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
En nu hoor je al die pro homo activisten niet meer.
Het is een vent, XY.
Dat is in principe waar het steeds op uitdraait inderdaad.quote:
Waar staan ze niet achter?quote:Op woensdag 6 november 2024 10:33 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
die staan er immers voor het grootste gedeelte niet achter.
Ja het lichaam ontwikkelt zich richting een geslacht, ja ook met een extra chromosoom.quote:Op dinsdag 5 november 2024 11:38 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar het is niet gewoon zo voor mensen met dat soort aandoeningen. Hun lichaam ontwikkelt zich niet perse richting een geslacht. Al hebben ze XX of XY chromosomen. Waarom is er zo weinig begrip voor dit soort aandoeningen. Waarom moeten deze mensen zich maar naar hun chromosomen gedragen? Qua sport is er ook niet een aparte categorie voor hun eventueel. Imane vecht gewoon onder geslacht in haar paspoort.
De extremistische vorm van pro trans.quote:
Pro trans?quote:Op woensdag 6 november 2024 11:10 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
De extremistische vorm van pro trans.
Het schreeuw volk wat permanent online is en van alles probeert te bepalen, op scholen, media etc.
Oh ik wist niet dat je zogenaamd niks begrijpt.quote:
Acceptatie van homoseksualiteit en transgenders is nu met je lul voor kinderen gaan rondzwaaien geworden? Zijn potloodventers dan ook toonbeeld voor de heteroseksuele man? Ben jij ook zo iemand die een filmpje op social media ziet en dan je complete visie van miljoenen wereldwijd aanpast daar op? Net zo veel gekkigheid als mensen die bijvoorbeeld Anders Breivik als toonbeeld zien voor de witte man.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Oh ik wist niet dat je zogenaamd niks begrijpt.
Homo’s staan er niet achter nee.
Net als pride, willen de meeste niks mee te maken mee hebben.
Gezien het van acceptatie naar pure kinky exhibitionisme is gegaan.
Met je lul voor kinderen gaan rondzwaaien etc.
Trans is onzin, net als pride.
Het een word toegestaan, op de dam naakt rondlopen tijdens pride, het ander is terecht strafbaar.quote:Op woensdag 6 november 2024 11:48 schreef Momo het volgende:
[..]
Acceptatie van homoseksualiteit en transgenders is nu met je lul voor kinderen gaan rondzwaaien geworden? Zijn potloodventers dan ook toonbeeld voor de heteroseksuele man? Ben jij ook zo iemand die een filmpje op social media ziet en dan je complete visie van miljoenen wereldwijd aanpast daar op? Net zo veel gekkigheid als mensen die bijvoorbeeld Anders Breivik als toonbeeld zien voor de witte man.
Gewoon 2 klasses: 1 voor het sterke geslacht en 1 voor het zwakke geslacht. Als je niet buiten iedere twijfel om bij het zwakke geslacht hoort, doe je met het sterke geslacht mee.quote:Op woensdag 6 november 2024 08:56 schreef CarbonC het volgende:
3 wedstrijdklasses: mannen, vrouwen en "it's complicated".
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |