In principe neem ik alle toffe platen die ik nu langs hoor komen zeker mee in mijn overwegingen voor volgend jaar. Heb o.a. al wat spul van HIM, Nada Surf, 30STM en Moby op mijn lijstje staan. Ook Smashing Pumpkins zullen zeker een nieuwe kans krijgenquote:Op maandag 4 november 2024 16:21 schreef Tussle266 het volgende: [..] Mogen we acitevoeren? Ik ben wel bereid een tiktokje ervoor te openen.
Die zit daar ook niet in, dus je zit goed. Schapen doen alleen tweede stem op Natural Blues en Porcelain.quote:Op maandag 4 november 2024 16:29 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Het gaat om het nummer Go. Dat schaap kan ik even niet plaatsen
Ah ja. Die vind ik iets minder, staan beide niet op de longlist.quote:Op maandag 4 november 2024 16:30 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Die zit daar ook niet in, dus je zit goed. Schapen doen alleen tweede stem op Natural Blues en Porcelain.
Go is jarenlang een Top 2000 actieplaatje geweest. Daar weet @Gretzl alles over.quote:Op maandag 4 november 2024 16:31 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ah ja. Die vind ik iets minder, staan beide niet op de longlist.
Nah, vind de eeuwigheidswaarde van Another love ook wel enigszins overschat de laatste jaren. Als dit een teken is dat de populariteit over de top is, vind ik dat primaquote:Op maandag 4 november 2024 16:51 schreef Gretzl het volgende:
Had Another Love pas op de laatste dag verwacht.
Beter dan het gros van de Kink 1500-mastodonten
Niet mijn actie, maar had in die periode wel met enige regelmaat contact met de initiatiefnemerquote:Op maandag 4 november 2024 16:32 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Go is jarenlang een Top 2000 actieplaatje geweest. Daar weet @:Gretzl alles over.
Wie, Mariah Carey?quote:Op maandag 4 november 2024 16:42 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Krijgen we straks echt weer de grootste hit ooit met een voorsprong van 4000 punten op nummer 2 Last Christmas (in de Dutch Single Top 100) in een Alternative lijst
Veruit de mooiste Veils imo. Maar die zal wel volledig kansloos zijn voor een notering?quote:Op maandag 4 november 2024 16:37 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ik heb nog wel wat advice for young mother to be: begin er niet aan
Another Love is een moderne evergreen.quote:Op maandag 4 november 2024 16:52 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Nah, vind de eeuwigheidswaarde van Another love ook wel enigszins overschat de laatste jaren. Als dit een teken is dat de populariteit over de top is, vind ik dat prima
Denk dat de rek voor deze Odell in de Top 2000 er zeker nog niet helemaal uit is. Zie Another Love nog wel eens bij de bovenste 25 platen staan.quote:Op maandag 4 november 2024 16:55 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Another Love is een moderne evergreen.
Wel vrij poppy natuurlijk, dus snap dat niet iedereen hier het op prijs stelt.
Tom Odell dus. Staat om één of andere reden in z'n totaliteit al bijna 5 jaar in de Single Top 100quote:
Dat lijkt me wel ambitieus.quote:Op maandag 4 november 2024 16:57 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Denk dat de rek voor deze Odell in de Top 2000 er zeker nog niet helemaal uit is. Zie Another Love nog wel eens bij de bovenste 25 platen staan.
Er is een reden dat ik niet naar die Top2000 luister.quote:Op maandag 4 november 2024 16:57 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Denk dat de rek voor deze Odell in de Top 2000 er zeker nog niet helemaal uit is. Zie Another Love nog wel eens bij de bovenste 25 platen staan.
Welke muziek vind je eigenlijk wel mooi? Ik zie je alleen maar posten als je iets kut vindt.quote:Op maandag 4 november 2024 17:01 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Er is een reden dat ik niet naar die Top2000 luister.
Ah, maar Tom Odell is toch eigenlijk begonnen als indiepopzanger?quote:Op maandag 4 november 2024 16:59 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Tom Odell dus. Staat om één of andere reden in z'n totaliteit al bijna 5 jaar in de Single Top 100
Ja eigenlijk verbaast Billie Eilish in deze lijst me ook wel.quote:Op maandag 4 november 2024 17:02 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ah, maar Tom Odell is toch eigenlijk begonnen als indiepopzanger?
Als je met een vergrootglas gaat kijken zijn er zoveel noteringen die weinig met Alternative (rock) te maken. Genretecnisch, of het waren gewoon enorme hits. Denk bijvoorbeeld nu aan Billie Eilish - Bury a Friend en The Prodigy - Out of Space
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
Geloof het of niet maar het gros van de Kink1500 vind ik prima te doen. Alleen dat er bagger als Anouk in beland is en er van die druip als Ben Howard of Tom Odell in staat vind ik dan weer een beetje jammer.quote:Op maandag 4 november 2024 17:02 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Welke muziek vind je eigenlijk wel mooi? Ik zie je alleen maar posten als je iets kut vindt.
Als iets zó massaal wordt opgepakt raakt het z'n alternative label toch wel echt kwijt. Zou toch ook gek zijn als het meest gestreamde nummer ooit Blinding Lights opduikt in deze lijstquote:Op maandag 4 november 2024 17:02 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ah, maar Tom Odell is toch eigenlijk begonnen als indiepopzanger?
Als je met een vergrootglas gaat kijken zijn er zoveel noteringen die weinig met Alternative (rock) te maken. Genretecnisch, of het waren gewoon enorme hits. Denk bijvoorbeeld nu aan Billie Eilish - Bury a Friend en The Prodigy - Out of Space
Hier heb je op zich een punt.quote:Op maandag 4 november 2024 17:05 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Als iets zó massaal wordt opgepakt raakt het z'n alternative label toch wel echt kwijt.
Nothing But Thieves is een gevalletje alternative turned mainstream en Mr Brightside zul je nooit op Q horen.quote:Op maandag 4 november 2024 17:09 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Hier heb je op zich een punt.
Maar trek je die lijn door dan zijn er wel meer hoge Kink-noteringen die eigenlijk te mainstream zijn geworden voor de lijst. Zoals Mr. Brightside en Impossible
In de hitlijsten heeft Mr. Brightside in ieder geval helemaal niets gedaan. 3 weken in de Single Top 100 gestaan zie ikquote:Op maandag 4 november 2024 17:09 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Hier heb je op zich een punt.
Maar trek je die lijn door dan zijn er wel meer hoge Kink-noteringen die eigenlijk te mainstream zijn geworden voor de lijst. Zoals Mr. Brightside en Impossible
Ja oké, of iets op de Q playlist staat (of in hun top 2000) is misschien een goede benchmark. Maar zou Kink dan een paar van de populairste nummers handmatig moeten gaan weren, omdat ze eigenlijk niet helemaal in het format passen? Lastig om dan een grens te bepalen.quote:Op maandag 4 november 2024 17:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nothing But Thieves is een gevalletje alternative turned mainstream en Mr Brightside zul je nooit op Q horen.
Keuzelijsted.quote:Op maandag 4 november 2024 17:12 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ja oké, of iets op de Q playlist staat (of in hun top 2000) is misschien een goede benchmark. Maar zou Kink dan een paar van de populairste nummers handmatig moeten gaan weren, omdat ze eigenlijk niet helemaal in het format passen? Lastig om dan een grens te bepalen.
Ja, destijds waren The KIllers nog vrij underground. Heb het idee dat Mr. Brightside langzaam door de jaren heen is uitgegroeid tot een anthem, met dank aan sportevenementen en tal van andere plekken waar je het nummer kunt horen. Toen ik 2 maanden geleden bij het concert van Chappell Roan was kwam het nummer ook gewoon voorbij in de dj-set voorafquote:Op maandag 4 november 2024 17:10 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
In de hitlijsten heeft Mr. Brightside in ieder geval helemaal niets gedaan. 3 weken in de Single Top 100 gestaan zie ik
Deze snap ik niet. Wie was dat dan?quote:Op maandag 4 november 2024 17:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik bedoel maar, er zijn een groot aantal relevante artiesten die de keuzelijst niet halen maar anders de lijst makkelijk zouden halen. De man die boos werd toen iemand een Ron Jansje deed op het podium bijvoorbeeld.
Dit nieuwsfeit staat me even niet meer bij. Wie? En wat is een Ron Jansje ook alweer?quote:Op maandag 4 november 2024 17:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
De man die boos werd toen iemand een Ron Jansje deed op het podium bijvoorbeeld.
Is die terug? Mijn stream loopt achter dus dit gaat vast ergens anders over.quote:
Oh jaquote:Op maandag 4 november 2024 17:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
Een Ron Jansje doen is meerappen met een bepaald woord.
Er zijn er meer die op die manier verpest zijn, maar deze staat wel heel hoog op dat lijstje inderdaad. Vooral ook fijn voor die mensen waar het nummer werkelijk over gaat.quote:Op maandag 4 november 2024 17:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dit is ook een soort coronawappienummer geworden helaas.
Met een afkomst van iemand die direct op de zwarte lijst stond indertijd en daarom naar het buitenland is gevlucht doet dat wel meer pijn bij deze dan bij anderen ja.quote:Op maandag 4 november 2024 17:26 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Er zijn er meer die op die manier verpest zijn, maar deze staat wel heel hoog op dat lijstje inderdaad. Vooral ook fijn voor die mensen waar het nummer werkelijk over gaat.
Lootjes getrokken jaquote:Op maandag 4 november 2024 17:48 schreef Tussle266 het volgende:
Soms voelt het wel een beetje alsof er gepuzzeld is hoor.
T. Rex met Get It On (Bang a Gong) mag er best in jaquote:Op maandag 4 november 2024 17:59 schreef Tussle266 het volgende:
zullen we gokken waar de gong uiteindelijk terechtkomt? Ik zeg top 100, dus laat ik 38 roepen.
De eerste keer ooit voor BohRap in de kinklijst? Ik hoop lager dan 200, doe maar #216.quote:Op maandag 4 november 2024 17:59 schreef Tussle266 het volgende:
zullen we gokken waar de gong uiteindelijk terechtkomt? Ik zeg top 100, dus laat ik 38 roepen.
Nee die komt niet. Eagles, Dire Straits, Duran Duran en nog wat andere Top2000-bands mogen nog niet meespelen van de organisatie.quote:Op maandag 4 november 2024 18:12 schreef Gretzl het volgende:
[..]
De eerste keer ooit voor BohRap in de kinklijst? Ik hoop lager dan 200, doe maar #216.
Verwachtten jullie dan trouwens Hotel California ook?
Eagles of Death Metal en Queens of the Stone Age zijn wel typische Kink-bands. Is er niet een of ander obscuur indie-bandje dat 'Dire Straits of Black Rock' ofzo heet?quote:Op maandag 4 november 2024 18:17 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Nee die komt niet. Eagles, Dire Straits, Duran Duran en nog wat andere Top2000-bands mogen nog niet meespelen van de organisatie.
Pure willekeurquote:Op maandag 4 november 2024 18:17 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Nee die komt niet. Eagles, Dire Straits, Duran Duran en nog wat andere Top2000-bands mogen nog niet meespelen van de organisatie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Het wordt in ieder geval een ervaring, we weten alleen nog niet helemaal wat voor ervaring.quote:Op maandag 4 november 2024 19:00 schreef DecoAoreste het volgende:
Nog 450 nummers te gaan komende dagen, dat wordt echt fantastisch!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 4 november 2024 20:22 schreef Hamlapjes het volgende:
Lijstjesupdatetijd!
En we hebben intussen 179 nieuwe noteringen gehoord, en tot en met nummertje 800 van vorig jaar hebben we er tot nu toe ook zo'n 180 nog niet gehad:Alles tussen 800 en 900 op dit lijstje geef ik nog een redelijke tot een 99% kans, Blauw staat er net buiten maar die lijkt me ook nog uitgeschakeld. De rest lijkt me eraan voor de moeite. Maar vandaag waren er ook weer wat gekke dingen, dus er zit vast nog iets tussen wat van 1200 naar 266 springt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.All Day I Dream About Stemlijsten
Ik zit al klaar voor de spectaculaire jump van Ou Est Le Swimming Pool van 1492 naar 400quote:Op maandag 4 november 2024 21:42 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Alles tussen 800 en 900 op dit lijstje geef ik nog een redelijke tot een 99% kans, Blauw staat er net buiten maar die lijkt me ook nog uitgeschakeld. De rest lijkt me eraan voor de moeite. Maar vandaag waren er ook weer wat gekke dingen, dus er zit vast nog iets tussen wat van 1200 naar 266 springt.
Dat kon zeker, ik heb erop gestemd. Zou heel vet zijn als die het zou halen.quote:Op maandag 4 november 2024 22:52 schreef DarkSonic2 het volgende:
Ik hoop stiekem dat Arriving Somewhere But Not Here ook nog binnenkomt maar ik weet niet of daarop gestemd kon worden. En ik hoop dat Out of the Black er toch nog in staat.
Stilte voor de storm. De twintig minuten bliss tussen dat de Pippies naar school zijn en ik echt dingen moet gaan doen voor mijn werk.quote:Op dinsdag 5 november 2024 08:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
Rustig hier. Iedereen aan het werk? Jeetje
Ohja in de V500 gelden de Radio 2 wetten rond Radiohead hequote:Op dinsdag 5 november 2024 08:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
Toch weer meer Radioheads van na 1997 dan in de V500.
Te weinig consensus over Radioheads na '97 denk ikquote:Op dinsdag 5 november 2024 08:52 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Ohja in de V500 gelden de Radio 2 wetten rond Radiohead he
Viva la Vida stemplaatgenotquote:Op dinsdag 5 november 2024 08:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
De ochtend begin ik wel vaker met een koude plee.
Oohja die komt ook gewoon nieuw binnen. Vind ik eigenlijk wel een terechte entree i.t.t. Clocksquote:Op dinsdag 5 november 2024 09:01 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Viva la Vida stemplaatgenot. Die had ik hier niet verwacht, veel te recente Coldplay voor Kink zou je zeggen.
Graag gedaan dan!quote:Op dinsdag 5 november 2024 09:03 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Oohja die komt ook gewoon nieuw binnen. Vind ik eigenlijk wel een terechte entree i.t.t. Clocks
Je weet nu ook dat dat nummer dat iedereen goed vindt behalve die ene man op de derde rij op de raket omhoog zit.quote:Op dinsdag 5 november 2024 09:03 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Oohja die komt ook gewoon nieuw binnen. Vind ik eigenlijk wel een terechte entree i.t.t. Clocks
Ik vind dat @PippenScottie voor 1 nummer zijn vetorecht zou mogen uitsprekenquote:Op dinsdag 5 november 2024 09:08 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Je weet nu ook dat dat nummer dat iedereen goed vindt behalve die ene man op de derde rij op de raket omhoog zit.
Tsja, gemist is ook weer een groot woord. Ik vind hem wel aardig, maar het voegt ook weer niet heel veel toequote:Op dinsdag 5 november 2024 09:14 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Een nieuwe Snow Patrol? Die heb ik even gemist dit jaar
Sommige mensen hebben na 25 jaar nog steeds geen smaak ontwikkeldquote:Op dinsdag 5 november 2024 09:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dit blijft ook wel een heel irritante he?
The Greatest Show On Earth!quote:Op dinsdag 5 november 2024 09:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
Al die lange platen die ook hoog in de Top 2000 staan moeten ook nog komen he? The End, Child in Time, (Bohemian Rhapsody), Jesus of Suburbia, November Rain, Estranged, Thinking of a Place, Time To Give...
Hebben we al een van die echte lange nummers die je ook op radio 2 hoort al gehad?
Nee. SOYCD wel denk ik. Dat is dan ook meteen de langste in deze lijst.quote:Op dinsdag 5 november 2024 09:33 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
The Greatest Show On Earth!
Nee oké die niet
Tubular Bells en Echoes staan hier normaliter ook niet in toch?
We gaan ook nog een uur vullen met drie liedjes van Pink Floyd. Er is nog niets van dat alles geweest.quote:Op dinsdag 5 november 2024 09:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
Al die lange platen die ook hoog in de Top 2000 staan moeten ook nog komen he? The End, Child in Time, (Bohemian Rhapsody), Jesus of Suburbia, November Rain, Estranged, Thinking of a Place, Time To Give...
Hebben we al een van die echte lange nummers die je ook op radio 2 hoort al gehad?
De rest van de Floyd is niet zo overdreven lang toch? Comfortably Numb is 6 minuut nogwat? Ik neem alleen nummers boven de 7 serieus. Albumversie van Purple Rain, had ik die al genoemd?quote:Op dinsdag 5 november 2024 09:34 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
We gaan ook nog een uur vullen met drie liedjes van Pink Floyd. Er is nog niets van dat alles geweest.
8,5 minuut Hurricane en Like a Hurricane schieten me als eerste te binnenquote:Op dinsdag 5 november 2024 09:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
Gelukkig geen Echoes in deze lijstquote:Op dinsdag 5 november 2024 09:34 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
We gaan ook nog een uur vullen met drie liedjes van Pink Floyd. Er is nog niets van dat alles geweest.
Fear Inoculum krijgen we nogquote:Op dinsdag 5 november 2024 09:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
Innuendo en Stairway ook nog even noemen. Al is Innuendo denk ik ook net onder de 7, net als Comfortably Numb.
Zou Svefn-g-Englar het langste nummer zijn wat niet in de Top 2000 staat?
Oh ja, die is 18 seconden langer!quote:Op dinsdag 5 november 2024 09:45 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Fear Inoculum krijgen we nog
Tellen Master of Puppets en One ook mee?quote:Op dinsdag 5 november 2024 09:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
Mja, die mogen ook op de grote hoop. Al weet je daarvan wel écht zeker dat ze op de laatste dag gaan komenquote:Op dinsdag 5 november 2024 09:51 schreef DarkSonic2 het volgende:
[..]
Tellen Master of Puppets en One ook mee?
Dit is wel hun grootste baggerplaat in deze lijst hequote:Op dinsdag 5 november 2024 10:11 schreef Tussle266 het volgende:
Hier is de BCC dicht. En toen hij nog open was waren ze ook niet enthousiast met welkomheten.
How's it been in Utrecht, Noah?quote:Op dinsdag 5 november 2024 10:20 schreef DarkSonic2 het volgende:
En dan nu een nummer over de spits van FC Utrecht.
Dat is nog even afwachten welke versie het isquote:
Mét gitaarsolo tussenstuk! Kan Radio 2 wat van lerenquote:Op dinsdag 5 november 2024 10:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat is nog even afwachten welke versie het is
2 van de 3 in Gale500 jaquote:Op dinsdag 5 november 2024 10:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ohio - Reaper - Believe is wel een prachtblokje.
Bij mij 1 op 480 en 2 in het bubbeltjesplasticquote:
Dacht even dat Cher de lijst had gehaaldquote:
Stiekem nog best een hoop soulplaatjes op een alternative rock radiostationquote:
Zou ik oprecht niet erg vindenquote:Op dinsdag 5 november 2024 08:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
Misschien kan Merol nog in deze lijst.
Niet dat ik toen al luisterde maar ik weet dat K's Choice op Kink in de 90's één van de huisbands wasquote:Op dinsdag 5 november 2024 11:44 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Dacht even dat Cher de lijst had gehaaldBlijkt dus een single te zijn van K's Choice die ik helemaal niet ken. Alleen genoteerd in de Kink 1600 zeker? Heb hem nooit voorbij horen komen in een Snob, Top of Ladder.
Het is wel die ‘ik heet Michael en ik doe Pink Floyd na’, maar het is wel tegen soul aan inderdaad.quote:Op dinsdag 5 november 2024 11:47 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Stiekem nog best een hoop soulplaatjes op een alternative rock radiostation
Prima voor een alternatieve lijst. Kids is veel meer mainstream bekendquote:Op dinsdag 5 november 2024 11:59 schreef Gretzl het volgende:
Blijf het verrassend vinden dat Time to Pretend zoveel beter scoort hier dan Kids. In de T2000 is het precies andersom
Toepasselijk om die precies op 5 november voorbij horen te komenquote:Op dinsdag 5 november 2024 08:51 schreef Gale_Boetticher het volgende:
American Idiot krijgen we ook nog. Stukjes Trump
Je bedoelde zeker die andere Merel met haar onoriginele artiestennaam, allicht de meest overschatte Nederlandse artiest op NPO Radio 2quote:Op dinsdag 5 november 2024 08:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
Misschien kan Merol nog in deze lijst.
Fake Empire gaat nog komen. Vorig jaar 263quote:Op dinsdag 5 november 2024 12:09 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Toepasselijk om die precies op 5 november voorbij horen te komen
Mr. November (aka John Kerry) of Fake Empire (campagnenummer van Obama destijds) horen imo ook in de lijst, maar de playlistsamenstellers willen niet meewerken
Yesquote:
Gale500 zegt ook DDTK. Wel maar 23 plekjes boven The Last Man On Earthquote:Op dinsdag 5 november 2024 12:15 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Yes![]()
En die songtekst is ook zo prachtig he
In het Wolf Alice oeuvre gaat er voor mij wss nooit meer iets boven DDTK, maar The Last Man on Earth is wel uitgegroeid tot nummer 2 of 3
Dan hebben de National groupies gelukkig hun werk gedaan. Best wel hoge positie dan met de wetenschap dat het nummer vrij zelden op de Kink playlist staatquote:Op dinsdag 5 november 2024 12:11 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Fake Empire gaat nog komen. Vorig jaar 263
Die playlist doet er dan ook nauwelijks nog toe als je naar deze lijst met Schemers, Billies en wat Phils hier en daar kijkt.quote:Op dinsdag 5 november 2024 12:17 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Dan hebben de National groupies gelukkig hun werk gedaan. Best wel hoge positie dan met de wetenschap dat het nummer vrij zelden op de Kink playlist staat
[ afbeelding ]
Wie zijn de Schemers ook alweer?quote:Op dinsdag 5 november 2024 12:20 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Die playlist doet er dan ook nauwelijks nog toe als je naar deze lijst met Schemers, Billies en wat Phils hier en daar kijkt.
quote:Op dinsdag 5 november 2024 12:26 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Wie zijn de Schemers ook alweer?
Kwestie van tijd denk ik tot de Froukje-fanbase ook de Kink 1500-stemming kaapt.Eminem.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.All Day I Dream About Stemlijsten
Jammer, een van de leukere dj's.quote:Op dinsdag 5 november 2024 13:17 schreef Hamlapjes het volgende:
In ander nieuws, de volgende DJ die KINK gaat verlaten, zo lijkt het:
[ x ]
Vanaf volgende week ook een nieuwe programmering met doordeweeks:
6-9: KINKSTART met Michiel Veenstra
9-12: Eric Corton
12-15: Michiel Jurrjens
15-18: Stefan Koren
18-21: Jim Vorwald
Tsja, net zoals Tom Odell zou ik dit hier niet missen idd. Niet echt alternative en ook geen superbelangrijke invloed op alternatieve muziek (misschien een beetje op Haagse bands in het algemeen en datis het wel) wat je in ieder geval Bowie en de Beatles nog kunt toeschrijvenquote:Op dinsdag 5 november 2024 13:26 schreef Gretzl het volgende:
Echt alternatief is deze Golden Earring eigenlijk niet, grote #1-hit geweest en al 25 jaar hoog in de Top 2000
Daar heb ik nog niets over gezien, vertelt hij misschien zelf wel vanavond!quote:Op dinsdag 5 november 2024 13:24 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Jammer, een van de leukere dj's.
Is al bekend waarom Jasper vertrekt?
Oostende is anders nergens te bekennenquote:Op dinsdag 5 november 2024 13:58 schreef Gretzl het volgende:
De mooiste Spinvis in de lijst![]()
![]()
Wel een plek of 300 (minimaal) te laag
Heb ik op gestemd. Maarja.quote:Op dinsdag 5 november 2024 13:58 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Had Ik Wil Alleen Maar Zwemmen eigenlijk ook wel in deze lijst verwacht
Je zou dan zeggen nog 10 stemmen erbij en hij red de 1500 welquote:
Even een rondje nominaties gedaan:quote:Op dinsdag 5 november 2024 14:04 schreef ieniminimuis het volgende:
Grotendeel van mijn stemlijst heeft de lijst nog niet gehaald
quote:Geweest (9/55):
0396. (0771) Agnes Obel - Riverside
0416. (0723) First Aid Kit - My Silver Lining
0484. (0160) boygenius - Not Strong Enough
0502. (0393) Kate Bush - Cloudbusting
0608. (0583) Phoebe Bridgers - Kyoto
0819. (NEW) Beabadoobee - Beaches
0861. (0720) Florence + The Machine - Shake It Out
1341. (NEW) Suzanne Vega - Luka
1358. (1449) Republica - Ready to Go
quote:Nog niet geweest (10/55):
(0026) Sinead O'Connor - Troy
(0172) Evanescence - My Immortal
(0201) Tori Amos - Winter
(0675) PJ Harvey - Down by the Water
(0863) Mazzy Star - Fade Into You
(NEW) The Beaches - Blame Brett
(NEW) The Last Dinner Party - Nothing Matters
Billie Eilish - Everything I Wanted
Courtney Barnett - Pedestrian at Best
Taylor Swift & Bon Iver - Exile
quote:(Normaliter) niet in de lijst (36/55):
Aldous Harding - Treasure
Alex Lahey - Don't Be So Hard On Yourself
Arlo Parks - Caroline
Beach House - Myth
Big Thief - Not
Blondie - Atomic
CHVRCHES - The Mother We Share![]()
Daughter - Youth
Eefje de Visser - Scheef
girl in red - I Wanna Be Your Girlfriend
Grimes - Genesis
HAIM - Don't Save Me
Imogen Heap - Hide and Seek*
Jade Bird - Lottery
Jamie xx & Romy - Loud Places
Jessie Ware - Wildest Moments*
Julia Jacklin - Pressure to Party*
King Princess - 1950
Lana Del Rey - Venice Bitch![]()
London Grammar - Hey Now
Lorde - Green Light
Makthaverskan - Asleep*
Nena - Nur Getraumt
Pip Blom - Is This Love?
Robyn - Dancing on My Own
Santigold - Disparate Youth
Sharon Van Etten - Seventeen
Sky Ferreira - Everything Is Embarrassing*
The Cranberries - Just My Imagination
The Knife - Heartbeats
The Pretenders - Brass in Pocket
The Sundays - Here's Where The Story Ends
The Ting Tings - Shut Up And Let Me Go
Warpaint - Undertow
Wies - Soms Is Het Te Laat
Wir Sind Helden - Wenn Es Passiert
Veel genot. Je bent wel optimistisch ingesteld dat je verwacht dat Exile, Pedestrian At Best en Everything I Wanted nog komenquote:Op dinsdag 5 november 2024 14:20 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Even een rondje nominaties gedaan:
[..]
[..]
[..]
Billie is niet kansloos.quote:Op dinsdag 5 november 2024 14:25 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Veel genot. Je bent wel optimistisch ingesteld dat je verwacht dat Exile, Pedestrian At Best en Everything I Wanted nog komen
Ja, probeer op voorhand nog een beetje positief te blijvenquote:Op dinsdag 5 november 2024 14:25 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Veel genot. Je bent wel optimistisch ingesteld dat je verwacht dat Exile, Pedestrian At Best en Everything I Wanted nog komen
Johnny is gewoon country en geen alternative light.quote:Op dinsdag 5 november 2024 14:26 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Er is wel echt een grote bak "Top 2000 alternative light" opengetrokken aan binnenkomers he
Dat Courtney niet ergens onderin te vinden is is een schande jaquote:Op dinsdag 5 november 2024 14:27 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ja, probeer op voorhand nog een beetje positief te blijven![]()
Zie nu net dat Bon Iver nog helemaal niet voorbij gekomen is, krijgen we dan ook een Skinny Love-loze lijst?![]()
Courtney B. vind ik wel een typische Kink-naam, dus wel verrast als haar grootste hit ontbreekt.
Die zou nog kunnen ja als Billie #3quote:
Klopt ja. Des te opvallender dat die in een Alternative Rock lijst te vinden isquote:Op dinsdag 5 november 2024 14:28 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Johnny is gewoon country en geen alternative light.
Ik heb dan nog wel een lijstquote:Op dinsdag 5 november 2024 14:29 schreef Gretzl het volgende:
Handig om te weten dat ik dan volgend jaar ook naar hartelust op Kacey Musgraves kan stemmen. Kink niet vies van goede countrypop dus
Zit tessa mol er nog in t weekend?quote:Op dinsdag 5 november 2024 13:38 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Daar heb ik nog niets over gezien, vertelt hij misschien zelf wel vanavond!
Wel jammer, ja, zijn er naast Michiel nog jocks over die er sinds 2019 zitten?
Beaches van Beabadoobee is ook geweest trouwens. Was hier ook een stemplaatje:)quote:Op dinsdag 5 november 2024 14:20 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Even een rondje nominaties gedaan:
[..]
[..]
[..]
Nee, is inmiddels vertrokken naar Joequote:Op dinsdag 5 november 2024 14:31 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Zit tessa mol er nog in t weekend?
Lenny/Bruce. Daar schuilt een R.E.M. reference joke inquote:Op dinsdag 5 november 2024 14:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ah voor de verandering een liedje van Lenny/Bruce/Tom/etc
Eerlijk is eerlijk, als je dan wordt blootgesteld aan Bankzitters verlang je terug naar zelfs de Bloodhound Gang.quote:Op dinsdag 5 november 2024 14:43 schreef Tussle266 het volgende:
Ik vind het vooral al 9 dagen alsof ik naar de eigenlijke week 53 zit te luisteren. Als dat zo was zou het prima zijn, maar hier klopt het niet helemaal.
Precies mijn punt.quote:Op dinsdag 5 november 2024 14:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, als je dan wordt blootgesteld aan Bankzitters verlang je terug naar zelfs de Bloodhound Gang.
Dit is absoluut waar. En in de Radio 2 90's Top hoorden de Lenny Kravitz nummers bv. ook tot de betere helft. Naast happy hardcore crap enzoquote:Op dinsdag 5 november 2024 14:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, als je dan wordt blootgesteld aan Bankzitters verlang je terug naar zelfs de Bloodhound Gang.
1x te vaak hier. Maar niet vandaag. Blijft wel een mooie ja, al vind ik de tweede helft mooier dan de eerste.quote:Op dinsdag 5 november 2024 15:07 schreef ok01 het volgende:
Deze blijft mooi, hoevaak ik hem inmiddels ook al gehoord heb
Hear hear. Vind em ook altijd wat traag op gang komen maar 2e deel is wel genot jaquote:Op dinsdag 5 november 2024 15:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
1x te vaak hier. Maar niet vandaag. Blijft wel een mooie ja, al vind ik de tweede helft mooier dan de eerste.
Daar ben ik het helemaal mee eensquote:Op dinsdag 5 november 2024 15:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
1x te vaak hier. Maar niet vandaag. Blijft wel een mooie ja, al vind ik de tweede helft mooier dan de eerste.
Kan me niet voorstellen dat die vanaf 658 eruit dondertquote:Op dinsdag 5 november 2024 15:23 schreef Scorpion_17 het volgende:
Nog steeds geen Gorky - Mia gehoord. Die stond vorig jaar op 658. Die is of gigantisch gestegen of vanuit 658 eruit gegaan
Misschien een kleine bonus omdat er een tribute-album (VOS) is verschenen en het inmiddels bijna 10 jaar geleden is. Laten we het hopenquote:Op dinsdag 5 november 2024 15:23 schreef Scorpion_17 het volgende:
Nog steeds geen Gorky - Mia gehoord. Die stond vorig jaar op 658. Die is of gigantisch gestegen of vanuit 658 eruit gegaan
Van The Gathering staat alleen Strange Machines er nog in jaquote:Op dinsdag 5 november 2024 15:27 schreef Gretzl het volgende:
Frank Turner heeft het zeker niet gehaald?
Suske en Wiske-titelquote:Op dinsdag 5 november 2024 15:35 schreef Scorpion_17 het volgende:
Nooit bij stilgestaan dat muscle en museum net voor en net na Muse komen in t woordenboek
Dit soort opmerkingen zijn gevaarlijk met Mex in de buurt.quote:Op dinsdag 5 november 2024 15:41 schreef Gretzl het volgende:
Zou er nog een BBC komen of was Eat Sleep Wake (Nothing But You) de enige?
Michael Kiwanuka komt toch nog?quote:Op dinsdag 5 november 2024 15:44 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Dit soort opmerkingen zijn gevaarlijk met Mex in de buurt.
quote:Op dinsdag 5 november 2024 15:44 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Dit soort opmerkingen zijn gevaarlijk met Mex in de buurt.
Klinkt op papier als top 100 materiaal in week 53quote:Op dinsdag 5 november 2024 15:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ah ja, Nothing But Thieves goes Ed Sheeran meets War on Drugs
Ik vond 600 vorig jaar nog wat laag jaquote:Op dinsdag 5 november 2024 15:55 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Klinkt op papier als top 100 materiaal in week 53
BCC vind ik wel nog erger dan Overcome. Die solo is nog wel lekkerquote:Op dinsdag 5 november 2024 15:56 schreef Tussle266 het volgende:
Ik vind deze minstens zo failliet als de BCC. Met 2c’s dus…
Zit wat in, maar ik vind het allebei niet echt hoezee.quote:Op dinsdag 5 november 2024 15:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
BCC vind ik wel nog erger dan Overcome. Die solo is nog wel lekker
182 is de bandnaam, niet de positiequote:Op dinsdag 5 november 2024 16:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik begin steeds minder van deze lijst te snappen
Zou zomaar door kunnen stijgen vanuit de extra 500 later dit jaarquote:Op dinsdag 5 november 2024 16:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
Toch is deze ook wel echt lekker hoor.
Die komen nog wel een keerquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |