In principe neem ik alle toffe platen die ik nu langs hoor komen zeker mee in mijn overwegingen voor volgend jaar. Heb o.a. al wat spul van HIM, Nada Surf, 30STM en Moby op mijn lijstje staan. Ook Smashing Pumpkins zullen zeker een nieuwe kans krijgenquote:Op maandag 4 november 2024 16:21 schreef Tussle266 het volgende: [..] Mogen we acitevoeren? Ik ben wel bereid een tiktokje ervoor te openen.
Die zit daar ook niet in, dus je zit goed. Schapen doen alleen tweede stem op Natural Blues en Porcelain.quote:Op maandag 4 november 2024 16:29 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Het gaat om het nummer Go. Dat schaap kan ik even niet plaatsen
Ah ja. Die vind ik iets minder, staan beide niet op de longlist.quote:Op maandag 4 november 2024 16:30 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Die zit daar ook niet in, dus je zit goed. Schapen doen alleen tweede stem op Natural Blues en Porcelain.
Go is jarenlang een Top 2000 actieplaatje geweest. Daar weet @Gretzl alles over.quote:Op maandag 4 november 2024 16:31 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ah ja. Die vind ik iets minder, staan beide niet op de longlist.
Nah, vind de eeuwigheidswaarde van Another love ook wel enigszins overschat de laatste jaren. Als dit een teken is dat de populariteit over de top is, vind ik dat primaquote:Op maandag 4 november 2024 16:51 schreef Gretzl het volgende:
Had Another Love pas op de laatste dag verwacht.
Beter dan het gros van de Kink 1500-mastodonten
Niet mijn actie, maar had in die periode wel met enige regelmaat contact met de initiatiefnemerquote:Op maandag 4 november 2024 16:32 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Go is jarenlang een Top 2000 actieplaatje geweest. Daar weet @:Gretzl alles over.
Wie, Mariah Carey?quote:Op maandag 4 november 2024 16:42 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Krijgen we straks echt weer de grootste hit ooit met een voorsprong van 4000 punten op nummer 2 Last Christmas (in de Dutch Single Top 100) in een Alternative lijst
Veruit de mooiste Veils imo. Maar die zal wel volledig kansloos zijn voor een notering?quote:Op maandag 4 november 2024 16:37 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ik heb nog wel wat advice for young mother to be: begin er niet aan
Another Love is een moderne evergreen.quote:Op maandag 4 november 2024 16:52 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Nah, vind de eeuwigheidswaarde van Another love ook wel enigszins overschat de laatste jaren. Als dit een teken is dat de populariteit over de top is, vind ik dat prima
Denk dat de rek voor deze Odell in de Top 2000 er zeker nog niet helemaal uit is. Zie Another Love nog wel eens bij de bovenste 25 platen staan.quote:Op maandag 4 november 2024 16:55 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Another Love is een moderne evergreen.
Wel vrij poppy natuurlijk, dus snap dat niet iedereen hier het op prijs stelt.
Tom Odell dus. Staat om één of andere reden in z'n totaliteit al bijna 5 jaar in de Single Top 100quote:
Dat lijkt me wel ambitieus.quote:Op maandag 4 november 2024 16:57 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Denk dat de rek voor deze Odell in de Top 2000 er zeker nog niet helemaal uit is. Zie Another Love nog wel eens bij de bovenste 25 platen staan.
Er is een reden dat ik niet naar die Top2000 luister.quote:Op maandag 4 november 2024 16:57 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Denk dat de rek voor deze Odell in de Top 2000 er zeker nog niet helemaal uit is. Zie Another Love nog wel eens bij de bovenste 25 platen staan.
Welke muziek vind je eigenlijk wel mooi? Ik zie je alleen maar posten als je iets kut vindt.quote:Op maandag 4 november 2024 17:01 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Er is een reden dat ik niet naar die Top2000 luister.
Ah, maar Tom Odell is toch eigenlijk begonnen als indiepopzanger?quote:Op maandag 4 november 2024 16:59 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Tom Odell dus. Staat om één of andere reden in z'n totaliteit al bijna 5 jaar in de Single Top 100
Ja eigenlijk verbaast Billie Eilish in deze lijst me ook wel.quote:Op maandag 4 november 2024 17:02 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ah, maar Tom Odell is toch eigenlijk begonnen als indiepopzanger?
Als je met een vergrootglas gaat kijken zijn er zoveel noteringen die weinig met Alternative (rock) te maken. Genretecnisch, of het waren gewoon enorme hits. Denk bijvoorbeeld nu aan Billie Eilish - Bury a Friend en The Prodigy - Out of Space
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
Geloof het of niet maar het gros van de Kink1500 vind ik prima te doen. Alleen dat er bagger als Anouk in beland is en er van die druip als Ben Howard of Tom Odell in staat vind ik dan weer een beetje jammer.quote:Op maandag 4 november 2024 17:02 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Welke muziek vind je eigenlijk wel mooi? Ik zie je alleen maar posten als je iets kut vindt.
Als iets zó massaal wordt opgepakt raakt het z'n alternative label toch wel echt kwijt. Zou toch ook gek zijn als het meest gestreamde nummer ooit Blinding Lights opduikt in deze lijstquote:Op maandag 4 november 2024 17:02 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ah, maar Tom Odell is toch eigenlijk begonnen als indiepopzanger?
Als je met een vergrootglas gaat kijken zijn er zoveel noteringen die weinig met Alternative (rock) te maken. Genretecnisch, of het waren gewoon enorme hits. Denk bijvoorbeeld nu aan Billie Eilish - Bury a Friend en The Prodigy - Out of Space
Hier heb je op zich een punt.quote:Op maandag 4 november 2024 17:05 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Als iets zó massaal wordt opgepakt raakt het z'n alternative label toch wel echt kwijt.
Nothing But Thieves is een gevalletje alternative turned mainstream en Mr Brightside zul je nooit op Q horen.quote:Op maandag 4 november 2024 17:09 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Hier heb je op zich een punt.
Maar trek je die lijn door dan zijn er wel meer hoge Kink-noteringen die eigenlijk te mainstream zijn geworden voor de lijst. Zoals Mr. Brightside en Impossible
In de hitlijsten heeft Mr. Brightside in ieder geval helemaal niets gedaan. 3 weken in de Single Top 100 gestaan zie ikquote:Op maandag 4 november 2024 17:09 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Hier heb je op zich een punt.
Maar trek je die lijn door dan zijn er wel meer hoge Kink-noteringen die eigenlijk te mainstream zijn geworden voor de lijst. Zoals Mr. Brightside en Impossible
Ja oké, of iets op de Q playlist staat (of in hun top 2000) is misschien een goede benchmark. Maar zou Kink dan een paar van de populairste nummers handmatig moeten gaan weren, omdat ze eigenlijk niet helemaal in het format passen? Lastig om dan een grens te bepalen.quote:Op maandag 4 november 2024 17:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nothing But Thieves is een gevalletje alternative turned mainstream en Mr Brightside zul je nooit op Q horen.
Keuzelijsted.quote:Op maandag 4 november 2024 17:12 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ja oké, of iets op de Q playlist staat (of in hun top 2000) is misschien een goede benchmark. Maar zou Kink dan een paar van de populairste nummers handmatig moeten gaan weren, omdat ze eigenlijk niet helemaal in het format passen? Lastig om dan een grens te bepalen.
Ja, destijds waren The KIllers nog vrij underground. Heb het idee dat Mr. Brightside langzaam door de jaren heen is uitgegroeid tot een anthem, met dank aan sportevenementen en tal van andere plekken waar je het nummer kunt horen. Toen ik 2 maanden geleden bij het concert van Chappell Roan was kwam het nummer ook gewoon voorbij in de dj-set voorafquote:Op maandag 4 november 2024 17:10 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
In de hitlijsten heeft Mr. Brightside in ieder geval helemaal niets gedaan. 3 weken in de Single Top 100 gestaan zie ik
Deze snap ik niet. Wie was dat dan?quote:Op maandag 4 november 2024 17:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik bedoel maar, er zijn een groot aantal relevante artiesten die de keuzelijst niet halen maar anders de lijst makkelijk zouden halen. De man die boos werd toen iemand een Ron Jansje deed op het podium bijvoorbeeld.
Dit nieuwsfeit staat me even niet meer bij. Wie? En wat is een Ron Jansje ook alweer?quote:Op maandag 4 november 2024 17:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
De man die boos werd toen iemand een Ron Jansje deed op het podium bijvoorbeeld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |