abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216439263
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2025 17:25 schreef Sinister-D- het volgende:
Kaartjes in de pocket voor Billie's :7
Wat is Billies?
Vakman pur sang
pi_216439317
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2025 16:40 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Wat is Billies?
Groot bierfestival in Antwerpen
pi_216440525
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2025 16:34 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Aah dat verklaart een hoop :D
Steeds meer mensen zijn klaar met de hoge muntprijs op gewone bierfestivals dus dan is zo'n all you can drink festival niet eens veel duurder of misschien wel goedkoper, en de line-up is vaak ook wel aardig.
  maandag 27 januari 2025 @ 07:40:28 #104
35189 Troel
scherp en bot
pi_216446234
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2025 18:35 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Steeds meer mensen zijn klaar met de hoge muntprijs op gewone bierfestivals dus dan is zo'n all you can drink festival niet eens veel duurder of misschien wel goedkoper, en de line-up is vaak ook wel aardig.
Maar het gaat toch niet om zoveel mogelijk drinken, maar om lekkere dingen te drinken? Ik kom wel eens of festivals waar ze echt gewoon afrekenen per glas en dan komen mensen ladderzat naar buiten, of wat ik vorig jaar meemaakte, gaan ze een fittie beginnen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_216446723
quote:
2s.gif Op maandag 27 januari 2025 07:40 schreef Troel het volgende:

[..]
Maar het gaat toch niet om zoveel mogelijk drinken, maar om lekkere dingen te drinken? Ik kom wel eens of festivals waar ze echt gewoon afrekenen per glas en dan komen mensen ladderzat naar buiten, of wat ik vorig jaar meemaakte, gaan ze een fittie beginnen.
O, fitties heb ik op een serieus bierfestival nog nooit gezien. Bijkomend voordeel van Billies is dat ze ook altijd wel een paar brouwerijen binnen halen waarvan het bier niet of niet zo vaak (makkelijk) te drinken is in Europa. Dat heb je met andere onbeperkt drinken festivals ook, de line-up is vaak gewoon heel goed. Die muntenfestivals die je elk weekend tegenwoordig wel hebt pitchen toch, met behulp van importeurs, overal dezelfde voorspelbare brouwerijen. Prima als je een keertje speciaalbier wil drinken maar minder leuk als het echt je hobby is, dan kijk je uit naar een Billies.
  maandag 27 januari 2025 @ 09:52:14 #106
37248 BertV
Klei indiaan
pi_216447103
Ik heb in mijn plaatselijke Boni de restanten van 75cl Jopen bier gevonden, nog bedoeld voor de kerst.
...waarschijnlijk te duur voor veel van de klanten.

Ze gaan bijna weg voor de prijs van 33cl flesjes. 10,-
Koopje.

De exacte batch is slecht te vinden op internet.
Barrel aged voor een jaar in diverse soorten whiskey vaten. Alcohol percentages van boven de 13%.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_216447507
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 09:52 schreef BertV het volgende:
Ik heb in mijn plaatselijke Boni de restanten van 75cl Jopen bier gevonden, nog bedoeld voor de kerst.
...waarschijnlijk te duur voor veel van de klanten.

Ze gaan bijna weg voor de prijs van 33cl flesjes. 10,-
Koopje.

De exacte batch is slecht te vinden op internet.
Barrel aged voor een jaar in diverse soorten whiskey vaten. Alcohol percentages van boven de 13%.
Goede prijs idd als je het omrekent naar prijs per liter. Thanks voor de tip. Hier is de Boni verandert in een Nettorama, maar ga wel even kijken. Ben daar sowieso nog nooit geweest dus wel benieuwd.

Wel rond kerst bij Dekamarkt wat Jopen meegenomen, maar was iets met stroopwafel marshmallow oid en zo'n oak infused quad. Nog wel allebei in de kast staan.
  maandag 27 januari 2025 @ 11:11:29 #108
37248 BertV
Klei indiaan
pi_216447765
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 10:37 schreef Sapstengel het volgende:

[..]
Goede prijs idd als je het omrekent naar prijs per liter. Thanks voor de tip. Hier is de Boni verandert in een Nettorama, maar ga wel even kijken. Ben daar sowieso nog nooit geweest dus wel benieuwd.

Wel rond kerst bij Dekamarkt wat Jopen meegenomen, maar was iets met stroopwafel marshmallow oid en zo'n oak infused quad. Nog wel allebei in de kast staan.
Boni Leusden, Ik weet niet in hoeverre vestigingen zelf kunnen (in)kopen.

Er stonden nog een stuk of 15 flessen.
Zo verleidelijk om ze allemaal te kopen, maar ik weet van mezelf dat ik ze dan te snel op heb.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
  maandag 27 januari 2025 @ 11:13:48 #109
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_216447791
Ik ben één keer bij Billies geweest en ik merkte dat ik wel echt de laagdrempeligheid van andere festivals miste. Iedereen (inclusief wij) is gecoördineerd om op de juiste momenten de bijzonderste bieren te halen en als je niet retesnel de 10 tot 20 procenters er doorheen knalt blijf je met het minder interessante spul over. Plus dat ontbreken van een muntjessysteem in feite een bier waardeloos maakt; is het niet lekker, dan drink je het gewoon niet op, en je kan onbeperkt doorzuipen dus mensen worden echt verschrikkelijk dronken. Ik denk niet dat Billies heel leuk is als je geen ontzettende liefhebber bent, en dat is wel jammer.

Andere festivals hebben vaak wel de laagdrempelige sfeer, maar niet de fatsoenlijke prijzen of échte knallers/interessante bieren. Laat staan dat je je hele picknicktafel met zelf meegenomen tapas kan vullen :P
Makkelijk eerste
  maandag 27 januari 2025 @ 11:38:18 #110
35189 Troel
scherp en bot
pi_216447959
Billies zou voor mij hoe dan ook een no go zijn. Ik ga naar een festival ook rustig als bob mee, vanwege de gezelligheid en zulks. En als ik niet als bob ga, dan zijn er een paar biertjes die ik misschien lekker vind. Dat maakt een normaal festival al prijzig voor me, laat staan zo'n festival ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_216448117
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2025 11:13 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik ben één keer bij Billies geweest en ik merkte dat ik wel echt de laagdrempeligheid van andere festivals miste. Iedereen (inclusief wij) is gecoördineerd om op de juiste momenten de bijzonderste bieren te halen en als je niet retesnel de 10 tot 20 procenters er doorheen knalt blijf je met het minder interessante spul over. Plus dat ontbreken van een muntjessysteem in feite een bier waardeloos maakt; is het niet lekker, dan drink je het gewoon niet op, en je kan onbeperkt doorzuipen dus mensen worden echt verschrikkelijk dronken. Ik denk niet dat Billies heel leuk is als je geen ontzettende liefhebber bent, en dat is wel jammer.

Andere festivals hebben vaak wel de laagdrempelige sfeer, maar niet de fatsoenlijke prijzen of échte knallers/interessante bieren. Laat staan dat je je hele picknicktafel met zelf meegenomen tapas kan vullen :P
Ik gooi zelden bier weg, dus op Billies ook niet. Ik heb trouwens ook wel eens kotsende mensen gezien na een van moll fest. Je moet op Billies gewoon steady door blijven drinken met genoeg water tussendoor, dan kun je niet dronken worden. Ben het wel eens dat de nadruk bij billies ligt op de speciale dingen, dat heb je b.v. bij MBCC minder.
pi_216448227
quote:
2s.gif Op maandag 27 januari 2025 11:38 schreef Troel het volgende:
Billies zou voor mij hoe dan ook een no go zijn. Ik ga naar een festival ook rustig als bob mee, vanwege de gezelligheid en zulks. En als ik niet als bob ga, dan zijn er een paar biertjes die ik misschien lekker vind. Dat maakt een normaal festival al prijzig voor me, laat staan zo'n festival ;)
Lijkt me ook een bijzonder sfeertje geven als iedereen komt om flink te drinken (want je hebt toch al veel betaald). Normaal heb je inderdaad genoeg mensen er tussen lopen die of de bob zijn of maar een paar biertjes proeven.

Sowieso ben ik persoonlijk meer van de kleinere festivals.
pi_216448380
quote:
2s.gif Op maandag 27 januari 2025 11:38 schreef Troel het volgende:
Hoe dan ook blijft speciaalbier geen goedkope aangelegenheid dus ik snap je wel
  maandag 27 januari 2025 @ 14:16:35 #114
474254 GurneyIsBestOke
pi_216449636
Billies is voor de hardcore en als je dat niet bent heb je er ook niet zo veel te zoeken, Borefts zit ik gewoon lekker met mijn ouders en vrienden, dat vind ik ook prettiger.
Makkelijk eerste
pi_216449931
Dus maar hopen dat er nog een 15e editie komt dan!
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_216465590
En brouwerij Ramses stopt er ook mee -O-
Hun Dorstige Tijger vond ik een erg fijne IPA.
pi_216496426
Gaan er nog Fok!kers naar het afscheidsfeest van Nevel dit weekend?
Gisteren is Nevel trouwens nog uitgeroepen tot beste brouwerij tijdens het Dutch CRAFT beer conference. Collegabrouwers mochten stemmen dus het kan worden gezien als een mooi eerbetoon.
  vrijdag 31 januari 2025 @ 17:50:48 #118
474254 GurneyIsBestOke
pi_216496484
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2025 23:59 schreef Sarabi het volgende:
En brouwerij Ramses stopt er ook mee -O-
Hun Dorstige Tijger vond ik een erg fijne IPA.
Bij bosjes, zonde want het is een sympathieke brouwer met goede bieren.

Ik moet wel eerdelijk zeggen dat ik geen tranen meer laat. Voor mij zijn de brouwerijen die sporadisch een topbier produceren (Moersleutel, Folkinge, Frontaal) en het Rotterdamse gezelschap (Noordt, Vet&Lazy, Kaapse) nog echt belangrijk. De rest gun ik het beste, maar de markt is overvol.
Makkelijk eerste
pi_216496585
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 17:50 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Bij bosjes, zonde want het is een sympathieke brouwer met goede bieren.

Ik moet wel eerdelijk zeggen dat ik geen tranen meer laat. Voor mij zijn de brouwerijen die sporadisch een topbier produceren (Moersleutel, Folkinge, Frontaal) en het Rotterdamse gezelschap (Noordt, Vet&Lazy, Kaapse) nog echt belangrijk. De rest gun ik het beste, maar de markt is overvol.
Ramses vind ik persoonlijk wel echt heel jammer. Daar kocht ik ook best nog wel vaak bieren van.

En de markt is/was zeker overvol. Maar het gaat nu wel echt hard. En ook de wereld er omheen zoals speciaal bierwinkels hebben het erg lastig. Je moet er toch niet aan denken dat je straks alleen maar nog het speciaal bier uit de supermarkt kan kopen.

Frontaal wordt ook wel vaak genoemd als een brouwerij die het lastig heeft op dit moment, maar we gaan het zien.
  vrijdag 31 januari 2025 @ 22:34:19 #120
35189 Troel
scherp en bot
pi_216500262
Gewoon geen alcohol meer in de supermarkten, maar alleen nog bij slijters en dergelijke.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 1 februari 2025 @ 00:05:34 #121
474254 GurneyIsBestOke
pi_216501601
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2025 18:00 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Ramses vind ik persoonlijk wel echt heel jammer. Daar kocht ik ook best nog wel vaak bieren van.

En de markt is/was zeker overvol. Maar het gaat nu wel echt hard. En ook de wereld er omheen zoals speciaal bierwinkels hebben het erg lastig. Je moet er toch niet aan denken dat je straks alleen maar nog het speciaal bier uit de supermarkt kan kopen.

Frontaal wordt ook wel vaak genoemd als een brouwerij die het lastig heeft op dit moment, maar we gaan het zien.
Mijn favoriete winkel in Rotterdam (de Hop-in) is ook dicht. Ik vind het heel jammer voor de eigenaar, maar; ik ik had ook een lichte opluchting, omdat ik geen reden had om daar meer te komen in vergelijking met andere speciaalbierzaken (Karreman, Bierloods, de Plus en de AH). Het is gewoon een stukje marktwerking wat ik dien te accepteren.

Zolang brouwerijen, winkels en taprooms die iets unieks toe te voegen hebben het overleven, ben ik wel oké. Frontaal hoort zeker in die categorie, maar voor mijn gevoel investeren die ook niet goed en maken ze slechte keuzes…
Makkelijk eerste
pi_216574888
Borefts gaat dit jaar nog door...
  donderdag 6 februari 2025 @ 19:45:04 #123
474254 GurneyIsBestOke
pi_216575662
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 18:52 schreef Sarabi het volgende:
Borefts gaat dit jaar nog door...
Ja, gelukkig! Maar dit wordt wel de laatste keer verwacht ik. Dit jaar het dus maar uitspelen
Makkelijk eerste
pi_216575757
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2025 19:45 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]
Ja, gelukkig! Maar dit wordt wel de laatste keer verwacht ik. Dit jaar het dus maar uitspelen
Mwah ik heb er ook niet een heel fijn gevoel bij. Als je een beetje De Molen support ga je nu natuurlijk niet je geld uitgeven aan een organisatie die er voor heeft gezorgd dat er geen De Molen meer is.

Maar ik heb makkelijk praten Borefts was altijd te massaal voor mij.
pi_216578357
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2025 19:49 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Mwah ik heb er ook niet een heel fijn gevoel bij. Als je een beetje De Molen support ga je nu natuurlijk niet je geld uitgeven aan een organisatie die er voor heeft gezorgd dat er geen De Molen meer is.

Maar ik heb makkelijk praten Borefts was altijd te massaal voor mij.
:')

Blijf je toch thuis en ga je je eigen saaie bier opdrinken. Ik ga nog wel een keer genieten van dit mooie feestje. Denk dat het ook wel snel gaat uitverkopen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Jeroboam op 06-02-2025 23:07:16 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')