Het is vooral een Amerikaans bedrijf, waar werknemers sowieso weinig rechten hebben.quote:Op maandag 4 november 2024 04:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
Tesla is een relatief jong bedrijf, zullen waarschijnlijk veel relatief goedkopere jongeren hebben werken die nog niet zo veel rechten hebben opgebouwd.
Het was mij al eerder opgevallen, maar niemand sprak hierover 5 jaar terug. Ik zie pas de laatste 2 jaar heel stapsgewijs onder politici en burgers de discussie ontstaan. Heel goed, zeer trage bewustwording, maar ook dit proces van het aanstippen heeft lang geduurd. Die bedrijven dienen de voorkant met uitzondering van ASML. Er zijn ook veel bedrijven die bedrijven dienen en niet direct de consument, maar je hebt 100% een punt. Het is niet goed voor de verdiencapaciteit en daarmee de belastinginkomsten. Ik weet dat in NL 70% van de belastinginkomsten bij de Belastingdienst bij de afdeling Grote Ondernemingen (GO) wordt geïncasseerd. Ik weet niet wat de definitie is van GO bij de Nederlandse Belastingdienst, maar inderdaad cruciaal voor de maatschappij dat ze er in voldoende mate zijn.quote:Op zondag 3 november 2024 22:25 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Nou ja, de helft daarvan (Apple, Nvidia en Meta) zijn pas iets vanaf pakweg 2010. Apple bestond weliswaar al veel langer maar was half failiet. Nvidia maakte wat marginale hardware voor die-hard-gamers.
Waarom krijgt de VS (en China met Alibaba, Tencent, Bitedance) het wel voor elkaar en is het enige wapenfeit van Europa ASML?
In de industrie is Siemens nog wel een grote en qua zakelijke software SAP ook nog wel. ARM (chip architectuur) is Brits, maar verder is het wel wat karig idd.quote:Op zondag 3 november 2024 23:02 schreef koffiekoekjes het volgende:
Het enige wat wij in Europa dan hebben is ASML (& Spotify?).
Je mag ook geen industrieel beleid voeren van Brussel als lidstaat. Verboten. Gezamenlijk op Europees niveau is het tot op heden ook niet gebeurt. Dat betekent dat men geen plannen maakt als het gaat om technologische ontwikkelingen. Wie weet verandert dat in de komende jaren. Ik zou als eerste voorstellen stel een capabel ministerieel figuur (en dito bureaucratie in op EU-niveau) aan die de portefeuille onder zijn of haar hoede neemt. De politieke figuur moet een rijke technologische achtergrond hebben.quote:Op maandag 4 november 2024 19:37 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
In de industrie is Siemens nog wel een grote en qua zakelijke software SAP ook nog wel. ARM (chip architectuur) is Brits, maar verder is het wel wat karig idd.
Ik denk ook dat het te lang te goed is gegaan met Europa, waardoor we wat hooghartig teveel en te snel de sociale kant van de maatschappij als belangrijkste agendapunt zijn gaan voeren. De overdreven bescherming van de consument en de markt. De overdreven hang naar volledige digitale privacy. De extreme bescherming van werknemers. Daarnaast is er nog de veel striktere regelgeving voor het verkrijgen van vreemd kapitaal. Dit zorgt voor ondernemers voor een verstikkend klimaat waardoor concurreren in deze globale markt extreem moeilijk is.quote:Op maandag 4 november 2024 19:40 schreef Peppert het volgende:
[..]
Je mag ook geen industrieel beleid voeren van Brussel als lidstaat. Verboten. Gezamenlijk op Europees niveau is het tot op heden ook niet gebeurt. Dat betekent dat men geen plannen maakt als het gaat om technologische ontwikkelingen. Wie weet verandert dat in de komende jaren. Ik zou als eerste voorstellen stel een capabel ministerieel figuur (en dito bureaucratie in op EU-niveau) aan die de portefeuille onder zijn of haar hoede neemt. De politieke figuur moet een rijke technologische achtergrond hebben.
Die zetten inmiddels al fabrieken neer in de EU / Europa (zoals BYD in Tsjechië en Turkije en Tesla in Duitsland) en kunnen dan nog steeds op prijs concurreren.quote:Op dinsdag 5 november 2024 16:07 schreef Werkperd het volgende:
Simpel: importbelastingen voor troep uit Amerika en China omhoog schroeven
EV's worden goedkoper dan brandstofauto's, ook zonder subsidies. Dat omslagpunt is nabij, met name omdat accu's steeds grootschaliger en goedkoper geproduceerd kunnen worden, er minder onderdelen in een EV zitten en de bouwtijd korter is.quote:, stoppen met EV onzin en terug naar benzine/dieselmotoren.
Helaas moeten autofabrikanten vanwege nieuwe EU regelingen OPF filters in de uitlaatsystemen van hun auto's plaatsen. Een OPF filter zorgt voor schonere uitlaatgassen maar reduceert tegelijkertijd ook het geluid. Pops and bangs komen haast niet meer voor bij auto's vanaf 2019.quote:Op zondag 3 november 2024 18:15 schreef maily het volgende:
Volkswagen levert auto's met knalkende uitlaten. Ethisch onverantwoord
Maw EU is een verloren zaak.quote:Op dinsdag 5 november 2024 16:11 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Die zetten inmiddels al fabrieken neer in de EU / Europa (zoals BYD in Tsjechië en Turkije en Tesla in Duitsland) en kunnen dan nog steeds op prijs concurreren.
[..]
EV's worden goedkoper dan brandstofauto's, ook zonder subsidies. Dat omslagpunt is nabij, met name omdat accu's steeds grootschaliger en goedkoper geproduceerd kunnen worden, er minder onderdelen in een EV zitten en de bouwtijd korter is.
Voorlopig eerst voor auto's hoger dan het C-segment maar daarna ook B en A.
Geen idee hoe je dat eruit haalt.quote:
Ik doe verslag van wat ik lees en zie, dat heeft weinig met doordrammen of fantasie te maken.quote:Je ziet letterlijk voor je ogen dat Europa kapot gaat maar blijft doordrammen over je EV fantasieën.
De importbelasting van chinese EV's is al flink verhoogd afgelopen tijd. Daarnaast, Europa heeft nauwelijks eigen aardolie, dus moeten we dat vanuit de VS en/of het M.O. importeren, wat schieten we met een dergelijke afhankelijkheid op? EV's kunnen tenminste voor een groot deel op eigen europese niet fossiele energie werken, zoals zon, wind en waterkracht.quote:Op dinsdag 5 november 2024 16:07 schreef Werkperd het volgende:
Simpel: importbelastingen voor troep uit Amerika en China omhoog schroeven, stoppen met EV onzin en terug naar benzine/dieselmotoren.
Peperdure auto's van erbarmelijke kwaliteit bouwen en die steeds slechter aan de man kunnen brengen, een alles op zijn weg verslindende bureaucratie, compleet incompetente politici en steuntrekkers die met kruiwagens gratis geld overspoeld worden, het gaat echt geweldig in en met Duitsland.quote:Op zondag 3 november 2024 18:29 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Jij redeneert als een dogmatische nederlander, in Duitsland gaat dat ff anders.
Ben benieuwd of er flink gestaakt gaat worden want dat zal ze leren, er is immers Burgergeld zat
Het is nog geen mensenleven geleden dat Europa vergelijkbare bedrijven had; was indertijd bijv. prima te vergelijken met het van nu. Maar toen innovatie werd verruild voor maximalisatie van de kortetermijn winst was het snel afgelopen.quote:Op zondag 3 november 2024 22:03 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Ook in de VS komen steeds meer mensen in de knel. Het verschil tussen arm en rijk is daar ook steeds groter en groter. Het voordeel wat de VS heeft is dat je meer kans hebt om rijk te worden (of heel arm) en dat de overheid daar meer en sneller banen kan pushen dan in Europa. (CHIPS act bijv wat nu gewoon echt meer lijkt te gaan draaien).
Daarnaast hebben de Amerikanen ook veel meer grote bedrijven die veel geld binnenharken en anderen opkopen. Zodra er een bedrijf met potentie in Europa ontstaat kopen Amerikanen die gelijk op, met name in de tech industrie.
VW opheffen en sluiten , Skoda is veel beter en heeft fabrieken in India en in Tsjechiequote:Op dinsdag 5 november 2024 17:19 schreef TheFreshPrince het volgende:
Volkswagen zal naar binnen moeten kijken en zelf efficiënter moeten worden.
Ben het vaak met je eens, maar je verliest een klein detail uit het oog.quote:Op dinsdag 5 november 2024 17:42 schreef Digi2 het volgende:
[..]
De importbelasting van chinese EV's is al flink verhoogd afgelopen tijd. Daarnaast, Europa heeft nauwelijks eigen aardolie, dus moeten we dat vanuit de VS en/of het M.O. importeren, wat schieten we met een dergelijke afhankelijkheid op? EV's kunnen tenminste voor een groot deel op eigen europese niet fossiele energie werken, zoals zon, wind en waterkracht.
Ik denk dat er nog wel kansen in de VS zijn, zeker als Trump het wordt (goedkope energie, geen burocratie, weinig belastin). Dat is het voordeel van de grote concerns, die kunnen verkassen. Het MKB in Duitsland kan dat meestal niet, die gaan gewoon faillietquote:Op dinsdag 5 november 2024 19:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
VW opheffen en sluiten , Skoda is veel beter en heeft fabrieken in India en in Tsjechie
https://www.skoda.nl/nieu(...)kodas-autofabrieken/
idem Seat en Audi
vw personeel is oud en erg duur
De enige banen waar de "BV Nederland" in investeert zijn banen voor laag of niet opgeleiden; het ene na het andere distributiecentrum wordt uit de grond gestampt, waarna daar weer onopgeleide Oost-Europeanen voor naar Nederland moeten immigreren om daarin aan de slag te gaan.quote:Op maandag 4 november 2024 19:10 schreef Peppert het volgende:
[..]
Het was mij al eerder opgevallen, maar niemand sprak hierover 5 jaar terug. Ik zie pas de laatste 2 jaar heel stapsgewijs onder politici en burgers de discussie ontstaan. Heel goed, zeer trage bewustwording, maar ook dit proces van het aanstippen heeft lang geduurd. Die bedrijven dienen de voorkant met uitzondering van ASML. Er zijn ook veel bedrijven die bedrijven dienen en niet direct de consument, maar je hebt 100% een punt. Het is niet goed voor de verdiencapaciteit en daarmee de belastinginkomsten. Ik weet dat in NL 70% van de belastinginkomsten bij de Belastingdienst bij de afdeling Grote Ondernemingen (GO) wordt geïncasseerd. Ik weet niet wat de definitie is van GO bij de Nederlandse Belastingdienst, maar inderdaad cruciaal voor de maatschappij dat ze er in voldoende mate zijn.
vw moet gewoon gaan sluiten , opheffen klaar personeel wegquote:Op dinsdag 5 november 2024 19:53 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ik denk dat er nog wel kansen in de VS zijn, zeker als Trump het wordt (goedkope energie, geen burocratie, weinig belastin). Dat is het voordeel van de grote concerns, die kunnen verkassen. Het MKB in Duitsland kan dat meestal niet, die gaan gewoon failliet
europa wordt oud en krimpt , China ook , USA niet door immigratiequote:Op dinsdag 5 november 2024 19:54 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
De enige banen waar de "BV Nederland" in investeert zijn banen voor laag of niet opgeleiden; het ene na het andere distributiecentrum wordt uit de grond gestampt, waarna daar weer onopgeleide Oost-Europeanen voor naar Nederland moeten immigreren om daarin aan de slag te gaan.
Als het doel is om Europa over 50 jaar in een pretpark en openluchtmuseum voor rijke Chinese en Amerikaanse toeristen veranderd te hebben moet men vooral op deze weg doorgaan.
Het hangt ook van je persoonlijke voorkeur en vervoerssituatie af. Voor Europa is er (nog) geen optimale oplossing voorhanden, maar EV's uitsluiten maakt onze afhankelijkheid er niet geringer op imo.quote:Op dinsdag 5 november 2024 19:50 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ben het vaak met je eens, maar je verliest een klein detail uit het oog.
Als ik een EV zou rijden (god verhoede het), dan zou ik hem graag savonds of snachts willen opladen, want overdag wil ik rijden. Op dat moment van de dag werken de warmtepompen (heb ik niet god verhoede het) op topcapaciteit, verlichting enz. Dan kan ik alleen maar een beetje stroom uit de windmoles halen, als het waait
Nou, het stroomverbruik is 's nachts juist stukken lager dan overdag. Bedrijven zijn dicht. Het is niet voor niets dat het daltarief 's avonds en 's nachts is en niet overdag.quote:Op dinsdag 5 november 2024 19:50 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ben het vaak met je eens, maar je verliest een klein detail uit het oog.
Als ik een EV zou rijden (god verhoede het), dan zou ik hem graag savonds of snachts willen opladen, want overdag wil ik rijden. Op dat moment van de dag werken de warmtepompen (heb ik niet god verhoede het) op topcapaciteit, verlichting enz. Dan kan ik alleen maar een beetje stroom uit de windmoles halen, als het waait
Klopt en met een dynamisch contract kan je ook de stroom "avondspits" mijden tussen circa 18:00 een 20:00 uur, vooral na 22:00 uur zijn de dynamische tarieven relatief laag. Je EV laden na 22:00h kan flink lonen, wel jammer als je nooit in staat bent zomers in de middag je EV voor bij niets op te laden, soms zelfs geld toekrijgtquote:Op dinsdag 5 november 2024 20:18 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Nou, het stroomverbruik is 's nachts juist stukken lager dan overdag. Bedrijven zijn dicht. Het is niet voor niets dat het daltarief 's avonds en 's nachts is en niet overdag.
Je had het laatst over onafhankelijkheid maar geeft nu toe dat Europa(Duitsland) vanwege zijn visieloze politiek afhankelijk geworden is van Amerika.quote:Op dinsdag 5 november 2024 17:42 schreef Digi2 het volgende:
[..]
De importbelasting van chinese EV's is al flink verhoogd afgelopen tijd. Daarnaast, Europa heeft nauwelijks eigen aardolie, dus moeten we dat vanuit de VS en/of het M.O. importeren, wat schieten we met een dergelijke afhankelijkheid op? EV's kunnen tenminste voor een groot deel op eigen europese niet fossiele energie werken, zoals zon, wind en waterkracht.
Nu ben ik niet voor het plaatsen van grote windmolens op land, dat gaat in zee veel beter.quote:Op dinsdag 5 november 2024 20:40 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Je had het laatst over onafhankelijkheid maar geeft nu toe dat Europa(Duitsland) vanwege zijn visieloze politiek afhankelijk geworden is van Amerika.
Zon en windkracht is al reeds besproken met uitkomst dat het onzin is. Het is recent bewezen dat de geldmolens in Flevoland geen geld opleveren maar juist geld kosten. Om al die kosten te dekken zijn er weer middelen verzonnen om het uit de broekzak van burgers te trekken. Ongeacht of ze nu wel of niet meewerken aan verduurzaming.
Europa sloopt zichzelf.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |