loonsverlaging, dat is different koek hequote:Volkswagen verpest feestje voor jubilarissen: bonus wordt vanwege bezuinigingen geschrapt
WOLFSBURG - Duizenden medewerkers van Volkswagen kunnen een bonus waarschijnlijk op hun buik schrijven.
Het autoconcern wil jubilarissen geen extra uitkering meer geven, omdat het miljarden moet bezuinigen.
Dat heeft Volkswagen dit weekend bevestigd tegenover Duitse media.
.quote:Loonsverlaging
Volkswagen onderhandelt op dit moment met de bonden over nieuwe arbeidsvoorwaarden voor het Duitse personeel.
In die gesprekken zou de fabrikant geëist hebben dat de lonen over de hele linie met 10% omlaag gaan. Alleen op die manier zou een grote banenreductie voorkomen kunnen worden
Heel zuur natuurlijk loonsverlaging, maar aan de andere kant, als je daarbij je baan kan behouden, is de keuze snel gemaakt. Dan kan je altijd nog zelf weggaan als je het niet redt.quote:Op zondag 3 november 2024 18:12 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)uinigingen-geschrapt
Het gaat erg slecht met volkswagen
VW zit met 120,000 oudere en dure werknemers , waarvan de helft op kantoor zit te zuchten ,
en dat terwijl de meeste autofabrieken in een land zitten waar de helft van dat salaris normaal is
[..]
loonsverlaging, dat is different koek he
[..]
.
quote:Op zondag 3 november 2024 18:15 schreef maily het volgende:
Volkswagen levert auto's met knalkende uitlaten. Ethisch onverantwoord
idiotenquote:Liefhebbers vinden het prachtig, maar voorbijgangers gruwen van de herrie. Het uitbannen van deze geluidsoverlast is moeilijk. Sterker, Volkswagen maakt tegenwoordig auto’s waar deze racegeluiden standaard zijn ingebouwd.
maar iets zegt mij dat ze veel te veel volk op kantoor hebben zittenquote:Op zondag 3 november 2024 18:21 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Heel zuur natuurlijk loonsverlaging, maar aan de andere kant, als je daarbij je baan kan behouden, is de keuze snel gemaakt. Dan kan je altijd nog zelf weggaan als je het niet redt.
Dan mogen ze vele miljarden aftikken aan Tesla voor de benodigde CO2-credits van hun totale auto-vlootquote:Op zondag 3 november 2024 18:13 schreef KingRadler het volgende:
Gewoon weer goedkope benzine auto's maken. Problem Solved.
met Stellantis gaat het ook helemaal niet goed hoor , veel te veel merken en variantenquote:
waar moet al dat oudere volk heen dan ??quote:Op zondag 3 november 2024 18:27 schreef Hyaenidae het volgende:
Nou, heel het personeel vertrekt dan. Maar dat was natuurlijk ook het plan.
Jij redeneert als een dogmatische nederlander , in Duitsland gaat dat ff anders.quote:Op zondag 3 november 2024 18:21 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Heel zuur natuurlijk loonsverlaging, maar aan de andere kant, als je daarbij je baan kan behouden, is de keuze snel gemaakt. Dan kan je altijd nog zelf weggaan als je het niet redt.
als VW verstandig is dan gaan ze de helft van de productie sluiten , dat gaat toch gebeurenquote:Op zondag 3 november 2024 18:29 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Jij redeneert als een dogmatische nederlander , in Duitsland gaat dat ff anders.
Ben benieuwd of er flink gestaakt gaat worden want dat zal ze leren, er is immers Burgergeld zat
Boven de 45 kun je nog prima aan de slag als ingenieur hoor, bij BMW of Mercedes om maar wat te noemen.quote:Op zondag 3 november 2024 18:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
waar moet al dat oudere volk heen dan ??
zal een hele boel boven de 45 zijn, en het meest gaat geautomatiseerd in veel fabrieken
kantoorpersoneel boven de 45 is wel ff anders hequote:Op zondag 3 november 2024 18:30 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Boven de 45 kun je nog prima aan de slag als ingenieur hoor, bij BMW of Mercedes om maar wat te noemen.
quote:Volgens de ondernemingsraad van het concern zouden duizenden medewerkers juist binnenkort een jubileumbonus krijgen.
Dat gaat dus, als het aan de directie ligt, niet door.
eeen jonge ingenieur kan overal aan de slagquote:Op zondag 3 november 2024 18:30 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Boven de 45 kun je nog prima aan de slag als ingenieur hoor, bij BMW of Mercedes om maar wat te noemen.
En boven de 45 niet? Als goede ingenieur die zijn vak verstaat, kun je zelfs na je pensioen nog aan de slag.quote:Op zondag 3 november 2024 18:33 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
eeen jonge ingenieur kan overal aan de slag
ik ben 72 , ik werk ook nogquote:Op zondag 3 november 2024 18:38 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
En boven de 45 niet? Als goede ingenieur die zijn vak verstaat, kun je zelfs na je pensioen nog aan de slag.
Daar staan ze alleen maar om te springen.
quote:Met 'Zo gewonnen, zo geronnen' wordt bedoeld dat je datgene wat je verdiend hebt (doorgaans geld), vaak snel weer kwijt bent.
Het wordt vaak gezegd van iets wat je zonder veel moeite hebt gekregen: je raakt het vaak net zo gemakkelijk weer kwijt. Geronnen betekent hier letterlijk zoveel als 'weggevloeid'.
Lekker als ZZP'er dik vangen op je ouwe dagquote:Op zondag 3 november 2024 18:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik ben 72 , ik werk ook nog
en ik kan op nog wel 10 adressen aan het werk, maar mij zijn ze makkelijk weer kwijt , zo gewonnen , zo geronnen
[..]
ja veel belasting dokkenquote:Op zondag 3 november 2024 18:48 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Lekker als ZZP'er dik vangen op je ouwe dag
Zoals dacht Nokia ook toen de smartphone opkwam.quote:Op zondag 3 november 2024 18:13 schreef KingRadler het volgende:
Gewoon weer goedkope benzine auto's maken. Problem Solved.
Blijkbaar hou je nog voldoende over anders deed je het niet naast je pensioen? En niet meer belasting dan een ander in loondienst lijkt me?quote:
Het gaat niet wat minder door de snelle vraaguitval "verdampt" de marge en als dat zo doorgaat wordt VW verlieslatend en met een schuld van meer dan 200 miljard met een A- rating is dat dramatisch. Herfinanciering wordt dan heel erg kostbaar. Probeer maar eens een geldschieter te vinden met een BBB ratingquote:Op zondag 3 november 2024 18:47 schreef Origami94 het volgende:
Het gaat helemaal niet slecht met VW. Eenzijdige berichtgeving dit. We hebben jaren gehad van een hoogconjunctuur, record winsten en beurzen die record standen kennen. Het gaat wat minder en vervolgens ligt het aan het personeel en moet het dividend behouden worden.
Nokia is gewoon aan Microsoft verkocht voor een flink bedrag, CEO vond het wel mooi geweest.quote:Op zondag 3 november 2024 18:54 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Zoals dacht Nokia ook toen de smartphone opkwam.
Doen autofabrikanten al langer hoor. De tak Skoda heeft bijvoorbeeld een fabriek in Tsjechië.quote:Op zondag 3 november 2024 18:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
met Stellantis gaat het ook helemaal niet goed hoor , veel te veel merken en varianten
De Fiat Panda gaan ze nu in Servie bouwen , daar is allemaal zeer goedkoop personeel en geen last van vakbonden
Tja ik geef alleen mijn mening vanuit mijn perspectief. Hoe ze daar nu verder gaan weet ik ook niet. Maar als de financiële situatie dusdanig slecht is, is dat dan natuurlijk een kwestie van tijd voordat er dan alsnog ontslagen gaan vallen.quote:Op zondag 3 november 2024 18:29 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Jij redeneert als een dogmatische nederlander , in Duitsland gaat dat ff anders.
Ben benieuwd of er flink gestaakt gaat worden want dat zal ze leren, er is immers Burgergeld zat
samen kom je al gauw in de volgende schijfquote:Op zondag 3 november 2024 19:02 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Blijkbaar hou je nog voldoende over anders deed je het niet naast je pensioen? En niet meer belasting dan een ander in loondienst lijkt me?
nee hoor, dan hoeven ze minder mensen te importerenquote:Op zondag 3 november 2024 19:23 schreef Jahr00n het volgende:
Als VW omvalt dan valt heel duitsland ook om
Dan geven ze maar meer aandelen uit voor een cashflow voor innovatiequote:Op zondag 3 november 2024 19:03 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Het gaat niet wat minder door de snelle vraaguitval "verdampt" de marge en als dat zo doorgaat wordt VW verlieslatend en met een schuld van meer dan 200 miljard met een A- rating is dat dramatisch. Herfinanciering wordt dan heel erg kostbaar. Probeer maar eens een geldschieter te vinden met een BBB rating
Naja segquote:Op zondag 3 november 2024 18:50 schreef FlippingCoin het volgende:
In Frankrijk zouden ze de CEO gewoon doodschieten.
in Duitsland heeft Groen Links al 20 jaar geleden de macht gegrepen , hier pas 6 jaar terugquote:Op zondag 3 november 2024 18:57 schreef Peppert het volgende:
De reden is volgens mij extreem versimpeld dat deze regio geen industrieel beleid voert anno november 2024 (neoliberalisme: de markt regelt alles en men hoeft geen industriële en technologische plannen te maken) en alles over laat aan wat CEO's en CFO's. De Amerikanen en Chinezen voeren industrieel beleid waar zowel overheden, bedrijfsleven, financiële sector en onderzoeksinstituten (universiteiten etc.) hun krachten bundelen.
wat is drgquote:Op zondag 3 november 2024 19:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
samen kom je al gauw in de volgende schijf
nou ik vind ik leuk bezig te zijn , ander zit je de hele dag te fokken en drg
dergelijken, ik schrijf voor neuken ook altijd nkquote:
Nooit mee akkoord gaan. Is het begin van het einde en scheelt ook in je WW.quote:Op zondag 3 november 2024 18:21 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Er moet dan wel voldoende vraag zijn voor een aandelen emmissie en er moet dan ook een geloofwaardig herstructurerings en innovatieplan op tafel liggen, ook potentiele aandeelhouders zijn niet achterlijk.quote:Op zondag 3 november 2024 19:29 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Dan geven ze maar meer aandelen uit voor een cashflow voor innovatie
zal niet veel belangstelling voor zijn , of ze moeten chips gaan makenquote:Op zondag 3 november 2024 19:42 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Er moet dan wel voldoende vraag zijn voor een aandelen emmissie en er moet dan ook een geloofwaardig herstructurerings en innovatieplan op tafel liggen, ook potentiele aandeelhouders zijn niet achterlijk.
Loonsverlaging zegt niets als je al 1 miljoen per maand krijgt.quote:Op zondag 3 november 2024 18:21 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Risico is wel dat, als je je baan alsnog verliest, je WW (of het Duitse equivalent daarvan) ook lager uitvalt, want gebaseerd op laatst verdiende loon.quote:Op zondag 3 november 2024 18:21 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
In 2014 nadat Nokia de smartphone-markt gemist had en microsoft de mobiele OS-markt. Dat flinke bedrag was ook maar een fractie van de astronomische beurswaarde 10 jaar eerder.quote:Op zondag 3 november 2024 19:04 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Nokia is gewoon aan Microsoft verkocht voor een flink bedrag, CEO vond het wel mooi geweest.
Er moet nog aardig wat winst verdampen voor de 13 miljard winst in de 3 kwartalen tot nu toe weg is.quote:Op zondag 3 november 2024 19:03 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Het gaat niet wat minder door de snelle vraaguitval "verdampt" de marge en als dat zo doorgaat wordt VW verlieslatend en met een schuld van meer dan 200 miljard met een A- rating is dat dramatisch. Herfinanciering wordt dan heel erg kostbaar. Probeer maar eens een geldschieter te vinden met een BBB rating
Smartphone was ook een flinke vooruitgang tov een simpele Nokia.quote:Op zondag 3 november 2024 21:35 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
In 2014 nadat Nokia de smartphone-markt gemist had en microsoft de mobiele OS-markt. Dat flinke bedrag was ook maar een fractie van de astronomische beurswaarde 10 jaar eerder.
En datzelfde gaat met Europese autobouwers gebeuren als ze in 2010 blijven hangen.
zeker niet als ze straks 100% motorijtuigbelasting moeten gaan betalen , dat gaat effect hebbenquote:Op zondag 3 november 2024 21:39 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Smartphone was ook een flinke vooruitgang tov een simpele Nokia.
Maar 10x liever een mooie 6-cilinder uit 2010 ipv een 2024 suffe elektromotor en een plastic cheap-ass gebouwde Chinese auto. Je merkt nu ook al dat elektrisch niet meer verkoopt als de subsidies eraf gaan. Elektrisch rijden is een tijdelijke hype.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |