Wilders deed het ook puur om te trollen, m.i. Ik heb niet de indruk dat het hem oprecht ook maar iets interesseert wat Idsinga allemaal in zijn portfolio heeft zitten.quote:Op vrijdag 1 november 2024 15:31 schreef Lichtloper het volgende:
[ x ]
Dit gaat de verhoudingen tussen PVV en NSC geen goed doen
Neuh dat lijkt me ook niet, het is niet alsof de PVV lekker transparant is over haar eigen financiën. Maar als je de kans krijgt om een coalitiepartner te grazen te nemen dan doe je dat uiteraardquote:Op vrijdag 1 november 2024 15:32 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Wilders deed het ook puur om te trollen, m.i. Ik heb niet de indruk dat het hem oprecht ook maar iets interesseert wat Idsinga allemaal in zijn portfolio heeft zitten.
Zal wel met zijn portefeuille te maken hebben dan?quote:Op vrijdag 1 november 2024 15:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hopelijk komt alsnog op straat te liggen in wat voor dingen hij belegt die het daglicht niet kunnen verdragen.
[..]
bron
Vergeet ook niet alle manuren die het de Belastingdienst en MinFin heeft gekost om deze man in te werken, op de hoogte te brengen en mee te nemen in alles wat er speelt. Kunnen ze daar ook weer helemaal overnieuw beginnenquote:Op vrijdag 1 november 2024 15:30 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Schreeuwen om goed en transparant bestuur en als eerste een bewindslied zien vertrekken omwille van slecht en weinig transparant bestuur, erg mooi.
Overigens ook degene die de zeer verwerpelijke belastingplannen door de Eerste Kamer moet loodsen, dus ook een redelijke knauw voor het kabinet, nog erg mooier.
Tegen de tijd dat zijn opvolger ingewerkt is, is het kabinet gevallenquote:Op vrijdag 1 november 2024 15:43 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Vergeet ook niet alle manuren die het de Belastingdienst en MinFin heeft gekost om deze man in te werken, op de hoogte te brengen en mee te nemen in alles wat er speelt. Kunnen ze daar ook weer helemaal overnieuw beginnen![]()
Welke zijn dat?quote:Op vrijdag 1 november 2024 15:30 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Schreeuwen om goed en transparant bestuur en als eerste een bewindslied zien vertrekken omwille van slecht en weinig transparant bestuur, erg mooi.
Overigens ook degene die de zeer verwerpelijke belastingplannen door de Eerste Kamer moet loodsen, dus ook een redelijke knauw voor het kabinet, nog erg mooier.
Het euvel zit hem specifiek in de verhoging van de btw op boeken, kranten en de hele culturele mikmak. Omdat het kabinet een motie van de Eerste Kamer voor een separaat wetsvoorstel naast zich neer heeft gelegd, is de kans behoorlijk dat gewoon het hele belastingplan de prullenbak wordt ingegooid.quote:
Transparantie ook niks meer over te vinden.quote:Op vrijdag 1 november 2024 15:52 schreef Nielsch het volgende:
Hahaha NSC heeft hun pagina over goed bestuur ook maar direct aangepast:
https://partijnieuwsociaalcontract.nl/standpunten/goed-bestuur
Lijkt me niet, niemand gaat het voorlopig laten vallen. NSC zeker niet die hebben al aangetoond dat het ze allemaal niks kan schelen, meer macht dan nu gaan ze nooit meer bereiken. PVV niet want hoe wil Wilders nog een coalitie vormen, daarbij staat het hem toch vrij om te doen wat hij wil. De anderen dekken hem wel. BBB niet want die zitten nu op ruimtelijke ordening en landbouw, die hebben ook geen enkele kans op nog een regeringsdeelname met voor hen zulke interessante posten.quote:Op vrijdag 1 november 2024 15:45 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat zijn opvolger ingewerkt is, is het kabinet gevallen
aggut, meneer is geraakt door de omgangsvormen en toon in het politieke debat...quote:
Dank!quote:Op vrijdag 1 november 2024 15:56 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Het euvel zit hem specifiek in de verhoging van de btw op boeken, kranten en de hele culturele mikmak. Omdat het kabinet een motie van de Eerste Kamer voor een separaat wetsvoorstel naast zich neer heeft gelegd, is de kans behoorlijk dat gewoon het hele belastingplan de prullenbak wordt ingegooid.
Ik kan geen demografische cijfers vinden van krant of boekkopers en afnemers van culturele mikmak. Ben benieuwd hoe zich inkomen verhoud tot deze. Ik weet dat er slechts een spectaculair klein deel van de bevolking literatuur koopt, en daarvan wordt maar een klein gedeelte daadwerkelijk gelezen.quote:Op vrijdag 1 november 2024 15:56 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Het euvel zit hem specifiek in de verhoging van de btw op boeken, kranten en de hele culturele mikmak.
Wie met het zwaard leeft, zal door het zwaard sterven.quote:Op vrijdag 1 november 2024 15:59 schreef Nielsch het volgende:
[..]
aggut, meneer is geraakt door de omgangsvormen en toon in het politieke debat...
maar wel met de PVV in een coalitie willen zitten![]()
![]()
![]()
donder op man, sukkel.
De btw verhoging gaat ook om sportscholen en dat soort dingen.quote:Op vrijdag 1 november 2024 16:00 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik kan geen demografische cijfers vinden van krant of boekkopers en afnemers van culturele mikmak. Ben benieuwd hoe zich inkomen verhoud tot deze. Ik weet dat er slechts een spectaculair klein deel van de bevolking literatuur koopt, en daarvan wordt maar een klein gedeelte daadwerkelijk gelezen.
Naast het feit dat schoolboeken ook onder de verhoging vallen, is de btw verhoging uiteraard veel breder. Een seizoenskaart voor Ajax, een abo bij de sportschool, een toegangskaartje voor de Zwarte Cross, het AVROTROS Muziekfeest op het Plein, Snollebollekes, Thunderdome, Defqon, Piratenfestijn, Jan Smit, Andre Hazes Jr en dergelijke wordt ook duurder. Ik denk persoonlijk dat élke Nederlander (uitzonderingen daargelaten) afnemer is van cultuur of sport.quote:Op vrijdag 1 november 2024 16:00 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik kan geen demografische cijfers vinden van krant of boekkopers en afnemers van culturele mikmak. Ben benieuwd hoe zich inkomen verhoud tot deze. Ik weet dat er slechts een spectaculair klein deel van de bevolking literatuur koopt, en daarvan wordt maar een klein gedeelte daadwerkelijk gelezen.
Wat een aansteller zeg.quote:
Volgens mij ben je kaartjes voor Ilse de Lange vergeten.quote:Op vrijdag 1 november 2024 16:04 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Naast het feit dat schoolboeken ook onder de verhoging vallen, is de btw verhoging uiteraard veel breder. Een seizoenskaart voor Ajax, een abo bij de sportschool, een toegangskaartje voor de Zwarte Cross, het AVROTROS Muziekfeest op het Plein, Snollebollekes, Thunderdome, Defqon, Piratenfestijn, Jan Smit, Andre Hazes Jr en dergelijke wordt ook duurder. Ik denk persoonlijk dat élke Nederlander (uitzonderingen daargelaten) afnemer is van cultuur of sport.
Dus de BTW verhoging is eerlijk verdeeld?quote:Op vrijdag 1 november 2024 16:04 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Naast het feit dat schoolboeken ook onder de verhoging vallen, is de btw verhoging uiteraard veel breder. Een seizoenskaart voor Ajax, een abo bij de sportschool, een toegangskaartje voor de Zwarte Cross, het AVROTROS Muziekfeest op het Plein, Snollebollekes, Thunderdome, Defqon, Piratenfestijn, Jan Smit, Andre Hazes Jr en dergelijke wordt ook duurder. Ik denk persoonlijk dat élke Nederlander (uitzonderingen daargelaten) afnemer is van cultuur of sport.
Wat is eerlijk? Hogere inkomens zullen deze verhoging uiteraard veel beter kunnen opvangen dan de lagere inkomens die ook wel eens een keertje naar Disney On Ice of Monstertrucks willen ofzo.quote:Op vrijdag 1 november 2024 16:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dus de BTW verhoging is eerlijk verdeeld?
Totaal verzuurde verhoudingen tussen de coalitiepartijen, die niets doen om elkaar een beetje uit de wind houden. Sterker nog, die er soms nog even een schepje bovenop doen. Gecombineerd met een ‘beleid’ dat grotendeels op wensdenken gebaseerd is gaat dit leiden tot voortdurende spanning.quote:Op vrijdag 1 november 2024 15:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Lijkt me niet, niemand gaat het voorlopig laten vallen. NSC zeker niet die hebben al aangetoond dat het ze allemaal niks kan schelen, meer macht dan nu gaan ze nooit meer bereiken. PVV niet want hoe wil Wilders nog een coalitie vormen, daarbij staat het hem toch vrij om te doen wat hij wil. De anderen dekken hem wel. BBB niet want die zitten nu op ruimtelijke ordening en landbouw, die hebben ook geen enkele kans op nog een regeringsdeelname met voor hen zulke interessante posten.
Dan heb je nog VVD die willen het vast graag laten klappen wanneer opportuun maar voorlopig krijgen ze op financien precies wat ze willen en staan ze op verlies. Degene zijn die de boel opblaast kost over het algemeen ook flink kiezers dus dan moet er wel echt een goede reden komen. Ik vind niet dat er zo een aan zit te komen als we kijken naar hoe het met asiel is gelopen.
Waarom denk jij dat het nog snel valt, of waarop? Op het aankomende landbouwdebacle in de rechtbank? Dat boeit toch eigenlijk alleen de BBB wat van de regeringspartijen. Daarbij zijn zij dan de bliksemafleider dus zitten de anderen dan even uit de wind.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |