Ongelooflijk, deze reactie van jou, met die smiley erbij. Het nieuws staat vol met hartverscheurende berichten en waar maak jij je druk om?quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 18:32 schreef halfway het volgende:
Heel vervelend voor hunondertussen knalde de Nederlandse paprika prijs met een euro per kilo omhoog vandaag.
Dit gaat echt nog zo veel meer worden denk ik.quote:
Is bekend (via andere bronnen) welke plaatsen dit zijn?quote:De regio Valencia en omliggende gebieden werden deze week getroffen door hevig noodweer, dat leidde tot overstromingen van ongekende omvang. Hele steden zijn afgesloten van de buitenwereld en tienduizenden mensen zitten nog altijd zonder stroom.
Hoorde ik op het nieuws. Zo erg.quote:
Zo beleefd iedereen het weer anders, en dat mag.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 13:34 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Ongelooflijk, deze reactie van jou, met die smiley erbij. Het nieuws staat vol met hartverscheurende berichten en waar maak jij je druk om?
Wat interesseert mij die paprikaprijs nou, voor mijn part betalen we 5 euro per paprika. Ik vond het al heel typisch Nederlands dat dit soort nieuws de krant haalt, terwijl daar hele gezinnen in de ellende uit elkaar worden gerukt.
Ik beleef hier een spelfout.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 16:55 schreef halfway het volgende:
[..]
Zo beleefd iedereen het weer anders, en dat mag.
¿Qué significa alerta roja en España?quote:Op donderdag 31 oktober 2024 17:07 schreef Adrie072 het volgende:
Wat wordt er eigenlijk verstaan onder code oranje/rood in Spanje, zelfde als bij ons?
Nou ja wat erboven staat, paniek, schrik, whatever, maar vooral verschrikkelijk voor de bestuurder.quote:
Helga van Leur zei het gister nog op tv. De waarschuwingen bereiken de mensen niet. Tegenwoordig is alles online.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 17:48 schreef Adrie072 het volgende:
[ x ]
Concrete waarschuwingen, als in.............?
Dat ze die 630mm niet verwacht hadden, akkoord, maar ik neem aan (ja dom dom) dat men wist dat er flink wat zou gaan vallen. Dan is er toch wel iets van een draaiboek bij gemeenten, provincies?quote:Op donderdag 31 oktober 2024 19:10 schreef aloa het volgende:
[..]
Helga van Leur zei het gister nog op tv. De waarschuwingen bereiken de mensen niet. Tegenwoordig is alles online.
Daar moet iets anders op verzonnen worden.
Er was gewoon een code rood voor het betreffende gebied, maar heel veel mensen hebben dat blijkbaar niet gezien.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 19:11 schreef MissButterflyy het volgende:
Ze hebben geen alert systeem zoals wij op onze telefoon krijgen?
Kreeg wel een waarschuwing ten tijde van de hoge maasstand in 2021.
Dat kan, school is 40 jaar geledenquote:Op donderdag 31 oktober 2024 17:03 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Ik beleef hier een spelfout.
Ik hoorde een weerman vanmiddag die had het erover dat er in de jaren 80 een keer ruim 800mm gevallen is daar, helemaal nieuw is het dus niet.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 19:13 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Dat ze die 630mm niet verwacht hadden, akkoord, maar ik neem aan (ja dom dom) dat men wist dat er flink wat zou gaan vallen. Dan is er toch wel iets van een draaiboek bij gemeenten, provincies?
quote:Conchi's harrowing testimony. She was swept away by the flood in Paiporta but miraculously saved her life: "I was saved by the door of a building breaking and I went inside and the neighbours saved me."
Mensen worden daar maar angstig en onrustig van.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 20:01 schreef Abrikozentaart het volgende:
snap ook niet waarom de Nederlandse media er zo weinig aandacht aanbesteden
Ze weten niet hoe chill het was om luxe te leven van het verpatsen van de fossiele erfenis van de aarde.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 20:49 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Dit is slechts het begin, de generaties na ons zullen met verbazing ons gebrek aan daadkracht en ons geruzie over non-issues bediscussiëren terwijl ze ons vervloeken over wat wij hen hebben aangedaan.
Nja extra journaals hiervoor vind ik ook weer overdreven toch.. of niet?quote:Op donderdag 31 oktober 2024 20:01 schreef Abrikozentaart het volgende:
snap ook niet waarom de Nederlandse media er zo weinig aandacht aanbesteden
Kan niet wachten op de FB posts (tegenwoordig ook Linkedin) hoe dat dan is gedaan om ons meer angst in te boezemen.quote:Op donderdag 31 oktober 2024 19:15 schreef aloa het volgende:
[..]
Er was gewoon een code rood voor het betreffende gebied, maar heel veel mensen hebben dat blijkbaar niet gezien.
Via telefoon zou idd handig zijn.
Ik begreep dat dat in Nederland ook nog niet zo is, maar wel iets waar ze mee bezig zijn. Een soort NL-alert, maar dan vanwege het weer.
Jammer dat stupide mensen zoveel aandacht weten te trekken dankzij sociale media.quote:Op vrijdag 1 november 2024 09:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Kan niet wachten op de FB posts (tegenwoordig ook Linkedin) hoe dat dan is gedaan om ons meer angst in te boezemen.
Klopt. Wat dat betreft zitten dit soort instanties & de overheid ook in een damned if you do, damned if you don't situatie.quote:Op vrijdag 1 november 2024 09:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
Jammer dat stupide mensen zoveel aandacht weten te trekken dankzij sociale media.
Nee, joh ze hebben alle dammen afgebroken om ons banger te maken voor klimaatverandering en dan hebben ze ook nog eens HAARP aangezet voor die extra regen! Het werk van Schwab!quote:Op vrijdag 1 november 2024 09:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Kan niet wachten op de FB posts (tegenwoordig ook Linkedin) hoe dat dan is gedaan om ons meer angst in te boezemen.
De stijging gaat langzamer, hopelijk blijft het zo.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |