https://nos.nl/artikel/25(...)gen-dan-jaar-geledenquote:CBS: in derde kwartaal kwart minder asielaanvragen dan jaar geleden
In het derde kwartaal dienden in Nederland bijna een kwart minder mensen een asielverzoek in dan in dezelfde periode vorig jaar. Het gaat in totaal om 8100 mensen, meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek op basis van cijfers van de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND).
Vergeleken met het tweede kwartaal was er wel een lichte toename, maar die stijging was volgens het CBS veel kleiner dan de afgelopen drie jaar in het derde kwartaal.
Vooral het aantal asielaanvragen van Syriërs is sterk gedaald ten opzichte van vorig jaar, van 4300 naar 3300. Wel kwamen de meeste asielaanvragen nog altijd van Syriërs, gevolgd door Turken en Eritreeërs. Het aantal Irakezen dat asiel vroeg nam sterk af, van 675 naar 200.
In het derde kwartaal van 2024 kwamen 2650 'nareizigers' naar Nederland. Dat is bijna evenveel als hetzelfde kwartaal een jaar eerder, maar iets minder dan in het tweede kwartaal van dit jaar. De meeste nareizende familieleden kwamen uit Syrië: 1915 mensen.
Vooral mannen
Het CBS meldt dat de meeste mensen die het afgelopen kwartaal een asielverzoek indienden, jonger zijn dan 35 jaar. Bijna 30 procent was zelfs jonger dan 18 jaar. Meer dan de helft van de Eritreeërs die een verzoek indienden, was minderjarig.
Het merendeel van de asielverzoeken werd door een man gedaan: drie kwart. Bij asielzoekers uit Syrië was dit aandeel hoger, namelijk 82 procent.
Wel toevallig dat het dan nu precies opdroogt. Daar geloof ik niet zo in. Tevens wil de hele derde wereld hier graag komen de hand op houden.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 12:15 schreef Gia het volgende:
Maar op een gegeven moment droogt de bron ook uit, hè. De Syriërs die willen vertrekken zijn intussen wel verkast naar een land in Europa, lijkt me.
Maarrrrr, dat wil niet zeggen dat we moeten stoppen met de maatregelen. We kunnen nog inzetten op terugkeer en voorkomen dat straks ons land overspoelt wordt met Palestijnen. Laten we het zo onaantrekkelijk mogelijk maken, maar wel menselijk. En het is menselijk om 10 jaar op een sociale huurwoning te wachten, schijnbaar.
Heb het daar alleen over Syriërs. Er komen er nog zat, inderdaad, uit andere landen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 12:17 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Wel toevallig dat het dan nu precies opdroogt. Daar geloof ik niet zo in. Tevens wil de hele derde wereld hier graag komen de hand op houden.
Precies. Hoewel men hier op Fok vaak beweert dat zij geen voorrang krijgen. Nee, maar wel urgentie. En dat slaat nergens op.quote:Als we voor onze eigen mensen niet snel een sociale huurwoning kunnen regelen is het niet meer dan logisch om dit ook te laten gelden voor de gelukszoekers.
dit is wat we moeten weten.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 12:29 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Ben benieuwd in welke verhouding dit staat tot de instroom naar andere Europese landen.
Natuurlijk gaan ze ook naar Duitsland of Frankrijk. Ook die landen worden overspoeld met gelukszoekers.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 12:34 schreef MacorgaZ het volgende:
Heerlijk dit. Wel bijzonder dat die Eritrëers ons nog steeds weten te vinden, waarom gaan die niet naar Duitsland of Frankrijk? Of doen ze dat ook?
Her heeft allemaal te maken met beeldvorming en de afschrikwekkende werking die hier vanuit gaat.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 12:30 schreef Isdatzo het volgende:
En op basis waarvan kunnen we concluderen dat het resultaat is van PVV-beleid? En welk beleid is dat dan?
PVV is af aan het gaan als een gieter met Marjolein Faber. Fleur Agema is de volgende.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 12:44 schreef Lichtloper het volgende:
Felicitaties aan het vorige kabinet en aan de EU voor de Tunesiëdeal.
De PVV heeft hier geen reet mee te maken, maar hartstikke fijn voor ze dat ze nu met de eer kunnen strijken.
Het zal echt wel wat effect hebben.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 12:44 schreef Lichtloper het volgende:
Felicitaties aan het vorige kabinet en aan de EU voor de Tunesiëdeal.
De PVV heeft hier geen reet mee te maken, maar hartstikke fijn voor ze dat ze nu met de eer kunnen strijken.
Ja natuurlijk. Maar het kan en mag niet het resultaat zijn van aankomend PVV beleid in de ogen van linkse gelukszoekersknuffelaars. Onder geen beding kan er iets goeds uit hun handen komen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 12:50 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Het zal echt wel wat effect hebben.
Als jij asielzoeker bent en je gaat een keuze maken waar je heen wilt, dan weet je dat met deze rechtse regering met als hoofdpunt asiel en immigratie tegen te houden dat de kans een heel stuk kleiner wordt om ook echt asiel te krijgen.
Dan hoeft de regering nog niet eens echt wat gedaan te hebben, toch zal een asielzoeker dan eerder voor Duitsland, Belgie of Frankrijk kiezen.
Onzin. Het strengste asielbeleid wat Nederland ooit heeft gekend ligt in de pijplijn. Dit ligt volledig op het conto van de PVV en niemand anders.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 12:46 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
PVV is af aan het gaan als een gieter met Marjolein Faber. Fleur Agema is de volgende.
Hier hebben we een inwillingingspercentage van 89% voor de eerste aanvraag, voorrang op sociale huurwoning en men kan na verkrijgen van de permanente status rustig op vakantie naar Asmara. Geen idee of het in andere landen hetzelfde is.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 12:34 schreef MacorgaZ het volgende:
Wel bijzonder dat die Eritrëers ons nog steeds weten te vinden, waarom gaan die niet naar Duitsland of Frankrijk?
En je mag af en toe een zalencentrum slopen als je een beetje gestresst bent.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 12:56 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Hier hebben we een inwillingingspercentage van 89% voor de eerste aanvraag, voorrang op sociale huurwoning en men kan na verkrijgen van de permanente status rustig op vakantie naar Asmara. Geen idee of het in andere landen hetzelfde is.
Frankrijk heeft vorig jaar de migratiewetgeving al flink aangescherpt. Duitsland en Frankrijk hebben nu grenscontroles. Het is sowieso nodig dat alle landen samenwerken om die stroom van gelukzoekers in te dammen. De echte oorlogsvluchtelingen moeten geholpen worden, maar.....dan kun je niet op vakantie naar het land waaruit je gevlucht bent, want dan mag je w.m.b. je verblijfsvergunning weer inleveren en daar blijven.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 12:56 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Hier hebben we een inwillingingspercentage van 89% voor de eerste aanvraag, voorrang op sociale huurwoning en men kan na verkrijgen van de permanente status rustig op vakantie naar Asmara. Geen idee of het in andere landen hetzelfde is.
Palestijnen moet je sowieso niet willen hebben, dan importeer je de ellende uit het midden oosten naar hier en kan je als jood helemaal niet meer over straat. Dit zou een no brainer moeten zijn.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 12:15 schreef Gia het volgende:
Maar op een gegeven moment droogt de bron ook uit, hè. De Syriërs die willen vertrekken zijn intussen wel verkast naar een land in Europa, lijkt me.
Maarrrrr, dat wil niet zeggen dat we moeten stoppen met de maatregelen. We kunnen nog inzetten op terugkeer en voorkomen dat straks ons land overspoelt wordt met Palestijnen. Laten we het zo onaantrekkelijk mogelijk maken, maar wel menselijk. En het is menselijk om 10 jaar op een sociale huurwoning te wachten, schijnbaar.
Ik spreek in de OP toch ook van aankomende maatregelen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 13:12 schreef Lt.Bookman het volgende:
Je weet dat er nog geen enkele maatregel van dit kabinet van kracht is gegaan hè TS?
Je denkt daadwerkelijk dat een asielpakket dat pas vier dagen geleden gepresenteerd is en nog niet is geïmplementeerd, al zo'n afschrikwekkende werking heeft gehad dat het nu al in de instroomcijfers terug te zien is?quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 13:38 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ik spreek in de OP toch ook van aankomende maatregelen.
Alleen in domlinkse kringen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 12:46 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
PVV is af aan het gaan als een gieter met Marjolein Faber. Fleur Agema is de volgende.
Het aantreden van het kabinet was al voldoende. Er waait een rechtse wind in NL. Social media is ook snel.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 13:42 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Je denkt daadwerkelijk dat een asielpakket dat pas vier dagen geleden gepresenteerd is en nog niet is geïmplementeerd, al zo'n afschrikwekkende werking heeft gehad dat het nu al in de instroomcijfers terug te zien is?
Ik zie anders al vanaf de dag dat de uitslag bekend was hele krantenpagina's volgeschreven, talkshows waar het over niks anders ging dan over het hardvochtige PVB beleid.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 13:42 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Je denkt daadwerkelijk dat een asielpakket dat pas vier dagen geleden gepresenteerd is en nog niet is geïmplementeerd, al zo'n afschrikwekkende werking heeft gehad dat het nu al in de instroomcijfers terug te zien is?
Laten we hopen dat ze wegblijven, maar ik houd mijn hart vast.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 13:31 schreef Hathor het volgende:
[..]
Palestijnen moet je sowieso niet willen hebben, dan importeer je de ellende uit het midden oosten naar hier en kan je als jood helemaal niet meer over straat. Dit zou een no brainer moeten zijn.
Maar?quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 12:46 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Kun je na gaan hoe dom je zelf bent als je dat niet ziet. Zelfs de coalitiepartners klagen erover.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 13:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Alleen in domlinkse kringen.
.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 14:32 schreef kipknots het volgende:
https://euaa.europa.eu/la(...)%206%2C000%20persons.
In augustus was ik heel de EU een afname van ongeveer 1/3e van vluchtelingen. Er van uitgaande dat de andere maanden vergelijkbaar zijn dan zou de afname in Nederland minder zijn dan het gemiddelde van de EU.
Nee precies, er kan niets, mag niets, werkt niets.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 14:09 schreef Harvest89 het volgende:
Je TT klopt niet.
Dit heeft niets met PVV te maken.
ik sluit niet uit dat de PVV de instroom gaat beperken. Of dat verder ook maar 1 enkel probleem gaat oplossen is natuurlijk de vraag.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 14:38 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Nee precies, er kan niets, mag niets, werkt niets.
Met het strengste asielbeleid ooit en de uitwerkingen daarvan zal het vast niets te maken hebben.
Het is absoluut niet mogelijk dat de PVV ook maar iets zal bereiken.
#faberkanniksquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 14:32 schreef kipknots het volgende:
In augustus was ik heel de EU een afname van ongeveer 1/3e van vluchtelingen. Er van uitgaande dat de andere maanden vergelijkbaar zijn dan zou de afname in Nederland minder zijn dan het gemiddelde van de EU.
Dus het ‘beleid’ van het kabinet leidt zelfs tot een langzamere dalingquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 14:32 schreef kipknots het volgende:
Ik laat me niet voor de gek houwe, dit is de schuld van linksquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 12:30 schreef Isdatzo het volgende:
En op basis waarvan kunnen we concluderen dat het resultaat is van PVV-beleid? En welk beleid is dat dan?
Ja al die Syriërs en Eritreers keken WNL en dachten laat dan maar zittenquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 13:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik zie anders al vanaf de dag dat de uitslag bekend was hele krantenpagina's volgeschreven, talkshows waar het over niks anders ging dan over het hardvochtige PVB beleid.
Waren al die mensen dan vooringenomen wil je zeggen?
quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 16:03 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Ja al die Syriërs en Eritreers keken WNL en dachten laat dan maar zitten
Ja maar wel de eer bij de PVV neerleggen terwijl ze nog niks voor elkaar hebbenquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 13:38 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ik spreek in de OP toch ook van aankomende maatregelen.
Ho ho, ze hebben wel een 11-jarig kind Nederland uitgetraptquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 17:06 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ja maar wel de eer bij de PVV neerleggen terwijl ze nog niks voor elkaar hebben
Faber rot op !!
Je bent er anders elke keer als de kippen bij om elke poep en scheet die er nu misgaat toe te schrijven aan het huidige kabinet, maar nu trek je alles weer in twijfel ja? Ironisch.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 12:30 schreef Isdatzo het volgende:
Ja erg dapper inderdaadquote:Op dinsdag 29 oktober 2024 17:10 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Ho ho, ze hebben wel een 11-jarig kind Nederland uitgetrapt
Die posters van Faber denk ik.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 12:30 schreef Isdatzo het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |