Je bent dus eigenlijk net je vader, alleen doet hij wat zijn vrouw zegt en jij wat je broer zegt.quote:Ik mag van mijn broer dus echt niks zeggen tegen de rest van mijn familie.
Ik kan het ook niet doen hoor (en dus wel tegen iedereen de vuile was buiten hangen), maar dan heb ik dus 0,0 familieleden meer over. Helemaal niemand.quote:Op zondag 27 oktober 2024 19:08 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Je bent dus eigenlijk net je vader, alleen doet hij wat zijn vrouw zegt en jij wat je broer zegt.
Dus als jij gewoon eerlijk bent tegen mensen wil je broer niks meer met je te maken hebben? Of sterker nog, de hele familie? Moet je je ook even afvragen wat zulke mensen je waard zijnquote:Op zondag 27 oktober 2024 19:14 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ik kan het ook niet doen hoor (en dus wel tegen iedereen de vuile was buiten hangen), maar dan heb ik dus 0,0 familieleden meer over. Helemaal niemand.
Dat vind ik nogal wat
Mijn schoonzus kwam met allerlei plannen waarin ze dan wat met dat wijf zou gaan doen en ik met mijn vader etc.quote:Op zondag 27 oktober 2024 19:11 schreef Boca_Raton het volgende:
Kun je kerst niet laten schieten en in het vervolg alleen nog met je vader afspreken?
Jij gaat voor. Als jij rust wil, neem die dan.quote:Op zondag 27 oktober 2024 19:15 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Mijn schoonzus kwam met allerlei plannen waarin ze dan wat met dat wijf zou gaan doen en ik met mijn vader etc.
Maar heel eerlijk gezegd wil ik gewoon rust. En dus helemaal niet ook maar enigszins in de buurt komen van dat wijf. Zeker dit jaar.
Ik heb ook sterfgevallen gehad in mijn omgeving dit jaar, etc. Ik wil gewoon rust.
Helaas gaat de rest van mijn familie lopen zeiken als ik niks doe met kerst. Dat is dus het dilemma zegmaar.
Nou ja kijk:quote:Op zondag 27 oktober 2024 19:14 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dus als jij gewoon eerlijk bent tegen mensen wil je broer niks meer met je te maken hebben? Of sterker nog, de hele familie? Moet je je ook even afvragen wat zulke mensen je waard zijn
Als hij rust wil zou ik geen kerst gaan vieren met die vrouw.quote:Op zondag 27 oktober 2024 19:19 schreef Abrikozentaart het volgende:
Gewoon een avondje geforceerd kerst vieren. Ze bijten je toch niet? Wat wou je anders doen alleen op de bank zitten met een stoommaaltijd van de Appie
Het is dusdanig erg dat ik inderdaad liever in mijn eentje, met mijn poezen, op de bank zit ja.quote:Op zondag 27 oktober 2024 19:19 schreef Abrikozentaart het volgende:
Gewoon een avondje geforceerd kerst vieren. Ze bijten je toch niet? Wat wou je anders doen alleen op de bank zitten met een stoommaaltijd van de Appie
Beter dan bij mensen zijn die je haat.quote:Op zondag 27 oktober 2024 19:19 schreef Abrikozentaart het volgende:
Nou dan ga je gewoon de komendr 2 maanden de negatieve energie in je opwekken en met de kerst lekker passief agressief op visite en wachten tot iemand de eerste steek onder water geeft.quote:Op zondag 27 oktober 2024 19:25 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Het is dusdanig erg dat ik inderdaad liever in mijn eentje, met mijn poezen, op de bank zit ja.
Geforceerd heb ik vorig jaar al gedaan, maar toen kreeg ik ook steeds rotopmerkingen van het mens. Ik ben er gewoon klaar mee.
Je hoeft het ook niet uitvoerig te bespreken? Je kunt ook aangeven dat jullie elkaar niet liggen en het daarbij laten. Of aangeven dat je daar je redenen voor hebt en dat je die verder niet wil bespreken? Zou dat al te ver gaan?quote:Op zondag 27 oktober 2024 19:14 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Ik kan het ook niet doen hoor (en dus wel tegen iedereen de vuile was buiten hangen), maar dan heb ik dus 0,0 familieleden meer over. Helemaal niemand.
Dat vind ik nogal wat
Ja, deze act is ook al bij de rechtsvoorganger (andere username) van deze TSquote:Op zondag 27 oktober 2024 19:34 schreef summer2bird het volgende:
Ik heb de inhoud van dit topic eerder gelezen.
Bijzonder
Hij wil ook helemaal geen advies, hij wil gewoon lekker in zijn kringetje ronddraaien en in zijn sopje gaarkoken.quote:Op zondag 27 oktober 2024 20:06 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
[..]
Ja, deze act is ook al bij de rechtsvoorganger (andere username) van deze TS
Het grappige is, hij blijft gewoon volhouden, ongeacht de adviezen. Zie ook posts over de woningmarkt, gedrag op de werkvloer, daten/relaties, en de relatie met stiefmoeder. Herhaling van zetten...
Heeft die andere username toevallig in Ierland gezeten?quote:Op zondag 27 oktober 2024 20:06 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
[..]
Het grappige is, hij blijft gewoon volhouden, ongeacht de adviezen. Zie ook posts over de woningmarkt, gedrag op de werkvloer, daten/relaties, en de relatie met stiefmoeder. Herhaling van zetten...
Mijn vader zou eerst in zn eentje naar mij komen maar dat mocht niet meer van die vrouw.quote:Op zondag 27 oktober 2024 19:27 schreef Droopie het volgende:
[..]
Nou dan ga je gewoon de komendr 2 maanden de negatieve energie in je opwekken en met de kerst lekker passief agressief op visite en wachten tot iemand de eerste steek onder water geeft.
En dan ga je los.
Of, zoals je zegt, je hebt maar 1 vader en je gaat voor hem daar een dag kerst vieren met de kerst gedachte in je hoofd.
Of gewoon lekker bij de poezen op de bank, dat kan natuurlijk ook.
Als mijn familie gaat vragen waarom ik niet naar mijn vader en die vrouw ga met kerst wordt het inderdaad wel zoiets. Dan zeg ik als je precies wil weten wat er speelt mag je mijn broer bellen.quote:Op zondag 27 oktober 2024 19:33 schreef Sumppi het volgende:
[..]
Je hoeft het ook niet uitvoerig te bespreken? Je kunt ook aangeven dat jullie elkaar niet liggen en het daarbij laten. Of aangeven dat je daar je redenen voor hebt en dat je die verder niet wil bespreken? Zou dat al te ver gaan?
Ik heb geen stiefmoeder.quote:Op zondag 27 oktober 2024 20:06 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
[..]
Ik gebruik nooit taxi's, weet je hoe duur dat is? Ik fiets of gebruik het OV. Je mag me ook ophalen hoor.quote:Op zondag 27 oktober 2024 20:08 schreef Droopie het volgende:
[..]
Heeft die andere username toevallig in Ierland gezeten?
En dan snap ik gelijk waarom hij taxi's gebruikt
Dan zou ik natuurlijk geen topic maken als dat zo wasquote:Op zondag 27 oktober 2024 20:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hij wil ook helemaal geen advies, hij wil gewoon lekker in zijn kringetje ronddraaien en in zijn sopje gaarkoken.
Juist wel. Lekker zeuren, lekker mensen irriteren.quote:Op zondag 27 oktober 2024 20:21 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Dan zou ik natuurlijk geen topic maken als dat zo was
Als jij je gelukkig voelt met die gedachte, koester die danquote:Op zondag 27 oktober 2024 20:22 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Juist wel. Lekker zeuren, lekker mensen irriteren.
Net zo gelukkig als jij ermee bent.quote:Op zondag 27 oktober 2024 20:23 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Als jij je gelukkig voelt met die gedachte, koester die dan
Jij plaatste dat niet ikquote:Op zondag 27 oktober 2024 20:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Net zo gelukkig als jij ermee bent.
Hij haat zijn vader en broer toch nietquote:Op zondag 27 oktober 2024 19:25 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Beter dan bij mensen zijn die je haat.
Mijn broer komt hier wel eens.quote:Op zondag 27 oktober 2024 21:10 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
Hij haat zijn vader en broer toch niet
Volgens mij kun je prima aan je overige familieleden uitleggen waarom je niet meer komt met kerst, als je vader en zijn vrouw er zijn.quote:Op zondag 27 oktober 2024 19:05 schreef pedaalemmerzak het volgende:
Hallo allemaal
Ik heb helaas al zo ongeveer 12 jaar lang een conflict met mijn vader en dan vooral de vrouw van mijn vader (later aangetrouwd, niet mijn moeder dus. ook niet mijn stiefmoeder want ik was toen al lang en breed meerderjarig) . Misschien zelfs langer.
Die vrouw bemoeit zich overal mee en probeert te 'moederen', daar heeft ze natuurlijk het recht niet toe. Ze is verbaal erg aggressief, manipulatief, dwingend, en heeft de exen/vriendinnen van mijn broer vaak uitgescholden voor van alles en nog wat. Het is een ongelooflijk akelig, naar mens die het bloed onder je nagels vandaan haalt. Mijn vader doet alles wat ze zegt en staat volledig onder haar controle. Ze bepaalt zelfs wat hij wel en niet mag eten als hij ergens anders is. Mijn vader vindt dit zelf overigens prima en wil bij haar blijven en kiest altijd haar kant.
Ze heeft laatst mijn broer en diens vriendin bedreigd met van alles en nog wat toen was ik er eigenlijk al helemaal klaar mee. Mijn vader zei vlak nadat dat gebeurd was al van 'ach maar dat is alweer zo lang geleden' en weigert enige concessie te doen. Ik heb ze sindsdien maar één keer gezien met de kerst bij een ander familielid maar daar was het ook alweer op de nagels bijten van frustratie door de continue rotopmerkingen van het mens.
Ik wil nou dus eigenlijk met kerst niet meer die mensen zien, zeker die vrouw niet maar eigenlijk mag ze mijn vader wat mij betreft ook wel houden want ik ben het dus echt zat. Mijn broer heeft aangegeven dat hij dit van mij respecteert. Echter mag ik van hem tegen andere familieleden niets zeggen over het conflict, hij houdt zelf de schone schijn op dat alles goed is.
Dus nu is mijn vraag hoe ik hiermee om kan gaan jegens andere familieleden en mijn omgeving? Want ik heb eerder wel meewarige reacties gekregen als ik zei dat ik geen plannen had voor kerst van mensen in mijn omgeving, die vinden dat dan verschrikkelijk en zielig en zo. Nou ja ik zou graag kerst besteden met fijne familie maar dus niet met dat rotwijf. Ik mag van mijn broer dus echt niks zeggen tegen de rest van mijn familie.
Soms hoop ik dat mijn oom stiekem op FOK zit zodat hij dit leest, maar goed hij zal vast wat beters te doen hebben.
Iemand hier ervaring mee?
Je hebt helemaal geen excuus nodig om niet te komen met kerst.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 11:11 schreef Natalie het volgende:
Je kan het hele gehannes voorkomen door gewoon fijn naar het buitenland te verkassen voor de kerstperiode. Goed excuus & dan doe je nog eens wat anders. Zie je dat rare mens niet, hoef je je broer/familie niet naar de mond te praten & dan spreek je met je vader af als je terug bent. Zonder z'n vrouw erbij.
Problem solved. For now.
Je hebt gelijk.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 11:21 schreef dop het volgende:
[..]
Je hebt helemaal geen excuus nodig om niet te komen met kerst.
Zijn redenen zijn goed genoeg.
Vakantie prima, maar niet als excuus, gewoon zeggen wat het probleem is, dat mogen toegeven/vertellen, dat is de bereiding.
Dat klopt helemaal, dat is dan ook precies het probleem.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 11:22 schreef Natalie het volgende:
[..]
Je hebt gelijk.
Maar kennelijk heeft hij een excuus nodig, want zonder lijkt ie niet te kunnen.
Idd.quote:Op dinsdag 29 oktober 2024 11:24 schreef dop het volgende:
[..]
Dat klopt helemaal, dat is dan ook precies het probleem.
Je hebt er toch nauwelijks contact mee. En in het buitenland.quote:Op maandag 28 oktober 2024 23:51 schreef pedaalemmerzak het volgende:
[..]
Mijn moeder is dood. Mijn vader heb ik nauwelijks contact mee en woont in het buitenland. Dus dat wordt lastig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |