abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206813275
Ik zat nog te twijfelen tussen dit subforum en R&P sorry hoor ik ben ook maar een mens en ben niet in alles perfect, wij zijn allen zondaars.

Nou TS heeft een vader die in Duitsland woont. Hij is daarheen verhuisd om te trouwen met zijn huidige vrouw die daar reeds woonde. Mijn vader is helaas een coimpleet labiel persoon (ik ben niet van de melkboer he). Hij heeft een vrouw nodig die hem volledig domineert en alles voor hem regelt en bepaalt want hij kan zelf echt helemaal niks, vandaar dat hij destijds ook heel snel is hertrouwd na het overlijden van moeder. Als hij zich in een stressvolle situatie bevindt, barst hij regelmatig en plein public in huilen uit. Je kan je niet voorstellen hoe ongelooflijk gênant en irritant het is als je eigen vader dat doet. Een vader hoort een sterk en dapper figuur te zijn die je beschermt, niet een labiel GGZ geval. Helaas is het niet anders en hij doet het niet expres, hij kan er niks aan doen, maar het is gewoon erg naar om te zien. Ik vind het ook een vorm van aandachttrekkerij. Kijk mij nou eens zielig zijn, ik was even verdwaald in de auto omdat het navigatiesysteem kuren gaf en nu barst ik in huilen uit. Ik vind het gewoon niet hoe een vader zich dient te gedragen. Dan moet je geen kinderen nemen maar goed helaas is dat te laat en ik ben er al.

Zijn vrouw is zo'n narcistisch kutwijf die hem precies kan bieden wat hij nodig heeft. Zij bepaalt alles en haar wil is wet. Dit heeft in het verleden regelmatig voor conflicten gezorgd tussen mij en mijn vader en er zijn ook periodes geweest zonder enig contact. Zij wilde immers ook financiele dingen bepalen tussen mij en mijn vader. Wat mijn vader al dan niet wil is volstrekt irrelevant want zij controleert hem volledig. Dit is niet 'zielig' voor hem, hij zocht bewust naar een vrouw die hem dit soort dominantie kon bieden en heeft dat dan ook gevonden. Hij kiest daar zelf voor dus ik beschouw hem niet als slachtoffer van een toxische relatie.

Nou ja ik vind het nogal wat om alle contact met familie permanent volledig te verbreken. En zolang er nog contact is moet ik toch wel heel af en toe daarheen voor de Kerst. De laatste keer dat ik ze met Kerst zag is alweer 3 jaar terug dus eens in de 3 jaar lijkt me wel het minimum zo'n beetje. Überhaupt is de laatste keer dat ik ze zag alweer meer dan een jaar terug (en nee ik mis ze dan absoluut niet).

Mijn broer is nogal goeiïg en laat het allemaal maar gebeuren, echter mijn schoonzus voelt ook haarfijn aan dat het een kutwijf is. Ze brengt dit dan wel voorzichtig ('ja ik vind het nogal intens als ik bij hen ben') maar de boodschap is duidelijk. Zij slapen in een hotel, ik kan dat helaas niet betalen omdat ik bijvoorbeeld ook geen koophuis kan betalen vind ik een hotel in een duur land als Duitsland niet een verantwoorde uitgave voor mij dus mijn enige optie is bij mijn vader en diens vrouw te blijven tijdens de kerst. Heb al moeten kromliggen voor de vlucht.

Ik blijf maar voor 3 dagen maar ik vraag me dus af hoe ik dit het beste kan overleven zonder gillend gek te worden want ik zie er als een berg tegenop. Vorige 2 jaar ben ik niet gegaan ivm de corona.

Heeft iemand tips over hoe je om kan gaan met vreselijk irritante familieleden? Zeker als je 3 dagen blijft en ook bij ze moet blijven slapen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_206813377
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 11:32 schreef sirdanilot het volgende:
wij zijn allen zondaars.
Spreek voor jezelf.

Tja.... Als je echt geen reet meer aan je vader hebt, dan boeit het niet. Maar wellicht wil je je broer niet voor het hoofd stoten. (hem laten zitten met je vader+aanhang is ook een kutstreek)

Zeuren over een koophuis als je 3 dagen motelletje in DLD niet kunt betalen :')

Kut joh.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206813425
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 11:42 schreef Het_Bokje het volgende:

Spreek voor jezelf.

Tja.... Als je echt geen reet meer aan je vader hebt, dan boeit het niet. Maar wellicht wil je je broer niet voor het hoofd stoten. (hem laten zitten met je vader+aanhang is ook een kutstreek)
Wat voor mij ook een stukje meespeelt is mijn reputatie. Ik merk zeker hier in Ierland waar men nog wat traditioneler is dat ik met de nek werd aangekeken toen ik vorig jaar zei dat ik niks ging doen met de kerst. Je wordt dan gezien als een loser die niemand in zijn leven heeft en eenzaam is.

Nou ja ik vraag me soms wel eens af of dat niet beter is dan met die toxische familie om te gaan.... Maar goed dit jaar heb ik dus wel de vlucht geboekt.

quote:
Zeuren over een koophuis als je 3 dagen motelletje in DLD niet kunt betalen

Kut joh.
Andersom: Kan geen motelletje in duitsland betalen omdat ik dan al helemaal nooit een huis kan kopen. Beter lezen.

Eigenlijk vond ik de vlucht zelf ook al onverantwoord duur. Maar goed zoals ik zei het is toch 3 jaar geleden dat we iets met de kerst hebben gedaan.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_206813473
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 11:47 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Wat voor mij ook een stukje meespeelt is mijn reputatie. Ik merk zeker hier in Ierland waar men nog wat traditioneler is dat ik met de nek werd aangekeken toen ik vorig jaar zei dat ik niks ging doen met de kerst. Je wordt dan gezien als een loser die niemand in zijn leven heeft en eenzaam is.

Nou ja ik vraag me soms wel eens af of dat niet beter is dan met die toxische familie om te gaan.... Maar goed dit jaar heb ik dus wel de vlucht geboekt.
[..]
Andersom: Kan geen motelletje in duitsland betalen omdat ik dan al helemaal nooit een huis kan kopen. Beter lezen.

Eigenlijk vond ik de vlucht zelf ook al onverantwoord duur. Maar goed zoals ik zei het is toch 3 jaar geleden dat we iets met de kerst hebben gedaan.
Dus eenmalig een paar honderd euro moeten uitgeven zorgt ervoor dat jij geen Hypo kan krijgen? _O-
Maar goed ook, bij groot onderhoud aan je huis ga jij dakloos worden. 14.gif

Ik pak m er maar weer even bij:

M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206813908
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 11:50 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Dus eenmalig een paar honderd euro moeten uitgeven zorgt ervoor dat jij geen Hypo kan krijgen? _O-
Ja want je moet hier in ierland 10 procent van het aankoopbedrag hebben als borgsom. Dat kan je niet sparen als je steeds aan dit soort onzin honderden euro's uitgeeft.

quote:
Maar goed ook, bij groot onderhoud aan je huis ga jij dakloos worden. 14.gif

'Groot onderhoud aan je huis' welk huis precies? Ik bezit op dit moment geen koophuis.
pi_206813983
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 12:32 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Ja want je moet hier in ierland 10 procent van het aankoopbedrag hebben als borgsom. Dat kan je niet sparen als je steeds aan dit soort onzin honderden euro's uitgeeft.
[..]
'Groot onderhoud aan je huis' welk huis precies? Ik bezit op dit moment geen koophuis.
Keuzes en de gevolgen daarvan. Niet zeuren en accepteren en anders een andere keuze maken. Hop en door...
pi_206813992
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 12:40 schreef DW457 het volgende:

[..]
Keuzes en de gevolgen daarvan. Niet zeuren en accepteren en anders een andere keuze maken. Hop en door...
Nou ik heb dus de keuze tussen sparen voor een koophuis en met kerst in een duur hotel in Duitsland te zitten. Ik kies dus voor het eerste, vandaar mijn topic.
pi_206814033
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 12:41 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Nou ik heb dus de keuze tussen sparen voor een koophuis en met kerst in een duur hotel in Duitsland te zitten. Ik kies dus voor het eerste, vandaar mijn topic.
Nou top, opgelost. Topic kan dicht.
pi_206814136
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 12:44 schreef DW457 het volgende:

[..]
Nou top, opgelost. Topic kan dicht.
Nee. Nogmaals, beter lezen. Misschien is een cursus begrijpend lezen een goed idee voor je. Lees de laatste zin in mijn OP.

Heeft iemand tips over hoe je om kan gaan met vreselijk irritante familieleden? Zeker als je 3 dagen blijft en ook bij ze moet blijven slapen.
pi_206814489
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 12:50 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Nee. Nogmaals, beter lezen. Misschien is een cursus begrijpend lezen een goed idee voor je. Lees de laatste zin in mijn OP.

In hoeverre verschil je dan van je familieleden? Zoals ik het nu lees valt de appel niet ver van de boom.
  vrijdag 25 november 2022 @ 13:26:43 #11
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_206814692
Irritante mensen moet je slaan, en hard ook.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  Manager PR/Moderator vrijdag 25 november 2022 @ 13:40:59 #12
269689 crew  Viv
pi_206814838
@sirdanilot het lijkt me voor het vragen van tips op dit vlak niet nodig om je gehele levensverhaal erbij te slepen.

Dit topic gaat bij deze dicht, want het geeft alleen maar aanleiding tot gedoe.

Ik heb er nu wel een algemeen topic over gemaakt, hopelijk krijg je daar goede tips:

FEE / Hoe overleef je de feestdagen met irritante familie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')