Hangt nogal af van de onderlinge verstandhouding. Maken jullie ook grappen over seks-gerelateerde zaken? Hoe open zijn jullie naar elkaar toe?quote:Op zondag 27 oktober 2024 10:10 schreef Tom_Joad het volgende:
Van een bevriend stel viert de vrouw binnenkort haar verjaardag. Ik ken ze al jaren en weet dat zij in het verleden wel eens 'geswingt'hebben. Zij weten niet dat ik dat weet. Hun relatie nu is prima en onze vriendschap ook.
Ik heb eigenlijk geen idee wat ik voor haar kan kopen behalve dat het wel een beetje origineel moet zijn.
Ik zit te denken aan een cadeaubon van Easytoys. Gewoon voor de gein, ze verwacht het niet dus is het i.i.g. origineel. Bij het geven wil ik erbij zeggen dat ze niet hoeft te zeggen wat ze ervoor heeft gekocht, het mag uiteraard wel. Tegen hem wil ik zeggen dat het voor hem ook profijt kan hebben.
Vraag is: Is het okee om te doen? your thoughts please
Het stel weet ook niet dat hij weet van het swingen.quote:Op zondag 27 oktober 2024 10:32 schreef ZarB het volgende:
Wij/ik heb veel bevriende stellen, maar zo'n cadeau zou nou nooit in me opkomen, ongeacht hun seksleven (waar ik sowieso de ins en outs niet van hoef te weten). Dus ik vind dit wel eeh bijzonder dat je hier aan denkt.
Zie t al helemaal voor me. Terwijl ie de zin eindigt met eenquote:Op zondag 27 oktober 2024 10:34 schreef maily het volgende:
[..]
En dan ook nog erbij zeggen dat ze niet hoeft te zeggen wat ze ervoor gekocht heeft.
Ik ben het gewoon met je eens.quote:Op zondag 27 oktober 2024 10:19 schreef Danny het volgende:
[..]
Hangt nogal af van de onderlinge verstandhouding. Maken jullie ook grappen over seks-gerelateerde zaken? Hoe open zijn jullie naar elkaar toe?
Als je een goeie band met hem hebt kun je hem misschien vooraf vragen wat hij van het idee vindt.
De 'nee' hierboven ergens is nogal kort door de bocht, maar het is wel iets dat je met enig beleid aan moet pakken, want lang niet iedereen is daarvan gediend en je wilt - neem ik aan - je vriendschap niet awkward maken of in het ergste geval kwijtraken.
Dit.quote:Op zondag 27 oktober 2024 10:32 schreef ZarB het volgende:
Wij/ik heb veel bevriende stellen, maar zo'n cadeau zou nou nooit in me opkomen, ongeacht hun seksleven (waar ik sowieso de ins en outs niet van hoef te weten). Dus ik vind dit wel eeh bijzonder dat je hier aan denkt.
Maar ze mag het wel zeggen, als ze daar behoefte aan heeftquote:Op zondag 27 oktober 2024 10:37 schreef Solotovski het volgende:
[..]
Zie t al helemaal voor me. Terwijl ie de zin eindigt met een![]()
TS wil vooral met de vrouwelijke helft van dat stel aan de swing ja. Er is, tenzij het een overoveroveroveroverduidelijke grap is, geen enkele manier waarop dit niet ongemakkelijk wordt.quote:Op zondag 27 oktober 2024 11:44 schreef Puzzie het volgende:
TS wil zelf gewoon aan de swing met dat stel.
Maar goed, TS lijkt weinig interesse te hebben in het antwoord.quote:Op zondag 27 oktober 2024 10:19 schreef Danny het volgende:
[..]
Hangt nogal af van de onderlinge verstandhouding. Maken jullie ook grappen over seks-gerelateerde zaken? Hoe open zijn jullie naar elkaar toe?
Als je een goeie band met hem hebt kun je hem misschien vooraf vragen wat hij van het idee vindt.
De 'nee' hierboven ergens is nogal kort door de bocht, maar het is wel iets dat je met enig beleid aan moet pakken, want lang niet iedereen is daarvan gediend en je wilt - neem ik aan - je vriendschap niet awkward maken of in het ergste geval kwijtraken.
Heel erg ongepastquote:Op maandag 28 oktober 2024 09:34 schreef Leandra het volgende:
De onderlinge verhoudingen zijn iig niet zo dat zij weten dat TS weet dat zij in het verleden geswinged hebben.
Ergo: de openheid over dat soort zaken ontbreekt, van beide zijden, en daarmee is zo'n cadeau ongepast.
Hij weet dat ze swingen, maar zij weten niet dat hij het weet… Dat lijkt mij toch al redelijk een antwoord op de vraag, nietwaar?quote:Op maandag 28 oktober 2024 08:17 schreef Danny het volgende:
Ik vind het opmerkelijk hoeveel mensen hier weten hoe de onderlinge verstandhouding binnen hun vriendschap is en dat het DUS not done is of creepy of wat ook. Er zijn zat vriendenkringen waarin dit soort dingen kunnen en geen enkel probleem zijn. Er zijn zat lifestyles waarin dit geen enkel probleem is en waar er hartelijk om gelachen zal worden.
Vandaar mijn vraag:
[..]
Maar goed, TS lijkt weinig interesse te hebben in het antwoord.
De discussie an sich is wel een interessante overigens imo.
Je kunt het ook gewoon NIET doen hè?quote:Op maandag 28 oktober 2024 08:17 schreef Danny het volgende:
Ik vind het opmerkelijk hoeveel mensen hier weten hoe de onderlinge verstandhouding binnen hun vriendschap is en dat het DUS not done is of creepy of wat ook. Er zijn zat vriendenkringen waarin dit soort dingen kunnen en geen enkel probleem zijn. Er zijn zat lifestyles waarin dit geen enkel probleem is en waar er hartelijk om gelachen zal worden.
Vandaar mijn vraag:
[..]
Maar goed, TS lijkt weinig interesse te hebben in het antwoord.
De discussie an sich is wel een interessante overigens imo.
Bij jou. Maar omdat je de verdere dynamiek helemaal niet kent kun je dit helemaal niet zo stellig aannemen. Nou ja, het kan wel, het is alleen niet meer dan een persoonlijke, subjectieve aanname. Je bepaalt nu voor anderen dat het niet kan, terwijl zij er misschien helemaal geen probleem mee hebben.quote:Op maandag 28 oktober 2024 09:34 schreef Leandra het volgende:
De onderlinge verhoudingen zijn iig niet zo dat zij weten dat TS weet dat zij in het verleden geswinged hebben.
Ergo: de openheid over dat soort zaken ontbreekt, van beide zijden, en daarmee is zo'n cadeau ongepast.
Waarom? Het kan wel gewoon niet ter sprake zijn gekomen. Dat betekent niet dat je dan niet gewoon een gebbetje kan maken door zo'n kadobon te geven. Dat hangt helemaal van de onderlinge verstandhoudingen af en hoe ze verder met elkaar omgaan. Je hoeft er op zich niet mee te koop te lopen natuurlijk en andersom hoef je er ook niet naar te referen. Ik weet dat het tegenwoordig helemaal hip is om al je fetisjes en voorkeuren en complete levensstijl in een genderidentiteit te gieten, maar er zijn ook mensen die het gewoon redelijk voor zich houden. Wellicht zelfs omdat zij bang zijn dat HIJ er raar over zou gaan doen. Niemand die het weet, maar iedereen oordeelt meteen weer. Hij is een man en dus is het creepy...quote:Op maandag 28 oktober 2024 09:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hij weet dat ze swingen, maar zij weten niet dat hij het weet… Dat lijkt mij toch al redelijk een antwoord op de vraag, nietwaar?
Daar vraagt hij om toch?quote:Op maandag 28 oktober 2024 10:28 schreef Danny het volgende:
[..]
Bij jou. Maar omdat je de verdere dynamiek helemaal niet kent kun je dit helemaal niet zo stellig aannemen. Nou ja, het kan wel, het is alleen niet meer dan een persoonlijke, subjectieve aanname. Je bepaalt nu voor anderen dat het niet kan, terwijl zij er misschien helemaal geen probleem mee hebben.
[..]
Waarom? Het kan wel gewoon niet ter sprake zijn gekomen. Dat betekent niet dat je dan niet gewoon een gebbetje kan maken door zo'n kadobon te geven. Dat hangt helemaal van de onderlinge verstandhoudingen af en hoe ze verder met elkaar omgaan. Je hoeft er op zich niet mee te koop te lopen natuurlijk en andersom hoef je er ook niet naar te referen. Ik weet dat het tegenwoordig helemaal hip is om al je fetisjes en voorkeuren en complete levensstijl in een genderidentiteit te gieten, maar er zijn ook mensen die het gewoon redelijk voor zich houden. Wellicht zelfs omdat zij bang zijn dat HIJ er raar over zou gaan doen. Niemand die het weet, maar iedereen oordeelt meteen weer. Hij is een man en dus is het creepy...
Maar TS weet het en overweegt deze bon te geven. In het geval van openheid en grapjes hierover kunnen zou ik het dan logischer vinden om met een grapje waaruit blijkt dat hij het weet te beginnen dan met die bon.quote:Op maandag 28 oktober 2024 10:28 schreef Danny het volgende:
Waarom? Het kan wel gewoon niet ter sprake zijn gekomen. Dat betekent niet dat je dan niet gewoon een gebbetje kan maken door zo'n kadobon te geven. Dat hangt helemaal van de onderlinge verstandhoudingen af en hoe ze verder met elkaar omgaan. Je hoeft er op zich niet mee te koop te lopen natuurlijk en andersom hoef je er ook niet naar te referen. Ik weet dat het tegenwoordig helemaal hip is om al je fetisjes en voorkeuren en complete levensstijl in een genderidentiteit te gieten, maar er zijn ook mensen die het gewoon redelijk voor zich houden. Wellicht zelfs omdat zij bang zijn dat HIJ er raar over zou gaan doen. Niemand die het weet, maar iedereen oordeelt meteen weer. Hij is een man en dus is het creepy...
Mwoa, het lijkt MIJ persoonlijk logischer om dan eerst meer inzicht te krijgen in hoe ze met elkaar om gaan, hoe goed ze elkaar kennen etc. Hij vraagt immers niet 'zou jij het een acceptabel cadeau vinden?'quote:
Dik pak Peruvian Special zou mij blijer maken dan een of andere sneue Easytoys-bonquote:Op maandag 28 oktober 2024 10:41 schreef nostra het volgende:
Het is wel een béétje awkward als je het geeft omdat je iets weet waarvan zij niet weten dat je het weet (dat laatste met waarschijnlijk een reden). Je komt ook niet aan met wat pillen als je toevallig weet dat iemand dat wel wel eens neemt.
Vraag isquote:Op maandag 28 oktober 2024 10:41 schreef Danny het volgende:
[..]
Mwoa, het lijkt MIJ persoonlijk logischer om dan eerst meer inzicht te krijgen in hoe ze met elkaar om gaan, hoe goed ze elkaar kennen etc. Hij vraagt immers niet 'zou jij het een acceptabel cadeau vinden?'
Verder boeien hoor, maar het viel me gewoon op dat men snel klaarstaat met een mening zonder verder de situatie te kennen en eigenlijk alles meteen als 'creepy' af te doen.
Dan vraagt hij om een oordeel toch?quote:Vraag is: Is het okee om te doen? your thoughts please
Dit dus. En echt origineel is het ook al niet. "Ze verwacht het niet, dus is het origineel." Tja, als je zo redeneert is een klap tegen je kanis ook best wel een 'origineel' kedootje.quote:
Als mijn beste vriend, waar we prima gezellig mee omgaan en veel mee lachen en geinen, dat bij mijn vrouw zou doen zou ik vrolijk meelachen en hem een biertje inschenken.quote:Op maandag 28 oktober 2024 10:49 schreef Filosoofert het volgende:
Ik weet de verstandhoudingen niet dus kan geen antwoord geven.
Verder, om toch een duit in het zakje te doen.
Als een van mijn vrienden mijn vrouw een kadobon van de easytoys geeft, met de opmerking "Vertel maar niet waar je hem aan uitgeeft" krijgt hij een stoot op zijn neus met een enkeltje voordeur.
Ik verwacht die zelfde behandeling als ik met zo'n "origineel geintje" kom.
Ik kan me ook geen enkele omstandigheid verzinnen waarin het wel leuk is om dit te geven. Ja misschien in lage sociale kringen waar onderbroekenlol normaal is.quote:
Klopt helemaal iedereen is anders.quote:Op maandag 28 oktober 2024 10:51 schreef Danny het volgende:
[..]
Als mijn beste vriend, waar we prima gezellig mee omgaan en veel mee lachen en geinen, dat bij mijn vrouw zou doen zou ik vrolijk meelachen en hem een biertje inschenken.
Zoveel mensen, zoveel meningen.
Ze zou er zelf ook gewoon om lachen overigens.
Deze reactie vind ik dan weer zwaar overtrokken. Waarom zo gewelddadig en agressief?quote:Op maandag 28 oktober 2024 10:49 schreef Filosoofert het volgende:
Ik weet de verstandhoudingen niet dus kan geen antwoord geven.
Verder, om toch een duit in het zakje te doen.
Als een van mijn vrienden mijn vrouw een kadobon van de easytoys geeft, met de opmerking "Vertel maar niet waar je hem aan uitgeeft" krijgt hij een stoot op zijn neus met een enkeltje voordeur.
Ik verwacht die zelfde behandeling als ik met zo'n "origineel geintje" kom.
Verkapte bash, maar soit, als je daar blij van wordt. Ben de rotste niet.quote:Op maandag 28 oktober 2024 10:53 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Ik kan me ook geen enkele omstandigheid verzinnen waarin het wel leuk is om dit te geven. Ja misschien in lage sociale kringen waar onderbroekenlol normaal is.
Omdat het in onze groep not done is om je op zo'n manier op te stellen naar andermans vrouw.quote:Op maandag 28 oktober 2024 10:55 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Deze reactie vind ik dan weer zwaar overtrokken. Waarom zo gewelddadig en agressief?
Mensen die nog denken in "lage en hoge" sociale kringenquote:Op maandag 28 oktober 2024 10:56 schreef Danny het volgende:
[..]
Verkapte bash, maar soit, als je daar blij van wordt. Ben de rotste niet.
Kan jouw vrouw dan niet voor zich zelf opkomen?quote:Op maandag 28 oktober 2024 10:57 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Omdat het in onze groep not done is om je op zo'n manier op te stellen naar andermans vrouw.
De volgende dag is het dan ook weer opgelost.
Ik zou bijvoorbeeld een maandenlange ruzie in zo'n geval overdreven vinden en heb de voorkeur voor de "snelle afhandeling"
Waar haal je dat uit?quote:Op maandag 28 oktober 2024 10:58 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Kan jouw vrouw dan niet voor zich zelf opkomen?
Omdat een vrouw (meestal) in dit soort gevallen niet meteen begint te meppen.quote:Op maandag 28 oktober 2024 10:59 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Waar haal je dat uit?
Dat je voor een ander opkomt betekend niet dat hij/zij dit zelf niet kan hoor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |