abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215411588
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 17:36 schreef Nober het volgende:

[..]
Ze gaan maar via Egypte dat terroristengebied in.
En dat. Volgens mij heeft Israel ook al aangeboden om als eerste de zuidgrens weer vrij te geven in ruil voor vrijlating van de nog levende gijzelaars.
pi_215411611
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 17:39 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Wat ze al doen.
[..]
UNRWA en Hamas beweren zelf wat anders. Maar wat is het probleem om andere hulporganisaties binnen te laten?
  Moderator dinsdag 29 oktober 2024 @ 17:50:45 #253
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215411675
quote:
12s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 16:19 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ik vrees dat het showstelsel voort blijft gaan op de weg die het inmiddels neemt en de Veiligheidsraad iemand (in geheim gekozen) aanstelt die past in het beeld. De VN die een soort van onafhankelijkheid moet uitstralen en meer, is verworden tot politiek instrument. Lastig hierin is/blijft dat vetogedoe van de hoofdrolspelers die daarmee bepalen wat de koers is.
Het geopolitiek gedreven kiesschema volgend, zou wanneer Guterres zijn tweede termijn in 2027 afsluit, iemand uit het Oost-Europese veld moeten worden gekozen. Daar iemand van onbevlekt gedrag vinden, zal nog een hele opgaaf worden.
Probleem met de VN is dat mensen niet helemaal snappen wat de bedoeling is van de VN, binnen de VN ook niet gezien al die rare lobby clubjes zoals die tegen Sinterklaas enzo :')

In de basis is het een praatclub voor landen met als doel om oorlogen tussen landen te verminderen

Dan kun je van de organisatie vinden wat je wil en ik vind ook dat hervormingen nodig zijn om het maar bij vandaag de dag te laten passen maar die komen nauwelijks meer voor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_215411706
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 16:14 schreef Cuendillar het volgende:
Hatseflats.

'Complete surprise': IDF surrounds remaining terrorists in north Gaza, 600 surrender
https://www.jpost.com/israel-news/article-826573
[..]

Mooi inderdaad. Het zou tijd worden dat die lui opgeven. Egypte en Jordanië waren er al decennia geleden achter gekomen dat het geen zin had om oorlog te blijven voeren. Libanon is het gedonder binnen hun landsgrenzen spuugzat en wil liever ook gewoon normaal met Israël omgaan, vandaar dat ze niets doen tegen de acties van de IDF tegen Hezbollah. Saoedi Arabië heeft er ook geen zin meer in. Iran is niets anders dan een hol vat vol gebakken lucht, een hoop kabaal maar ze kunnen niet eens meer helpen zonder zelf het bokkie te zijn.
Nu zul je zien dat UNRWA gaat verdwijnen of volledig wordt gekortwiekt en daarmee verdwijnt hopelijk de eeuwigdurende vluchtelingenstatus.

Het is voorbij, ze hebben gegokt en verloren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-10-2024 17:56:37 ]
pi_215411763
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 17:56 schreef Ulx het volgende:

[..]
Mooi inderdaad. Het zou tijd worden dat die lui opgeven. Egypte en Jordanië waren er al decennia geleden achter gekomen dat het geen zin had om oorlog te blijven voeren. Libanon is het gedonder binnen hun landsgrenzen spuugzat en wil liever ook gewoon normaal met Israël omgaan, vandaar dat ze niets doen tegen de acties van de IDF tegen Hezbollah. Saoedi Arabië heeft er ook geen zin meer in. Iran is niets anders dan een hol vat vol gebakken lucht, een hoop kabaal maar ze kunnen niet eens meer helpen zonder zelf het bokkie te zijn.
Nu zul je zien dat UNRWA gaat verdwijnen of volledig wordt gekortwiekt en daarmee verdwijnt hopelijk de eeuwigdurende vluchtelingenstatus.

Het is voorbij, ze hebben gegokt en verloren.
Mooi dat het voorbij is, kan Netanyahu hopelijk lekker de gevangenis in.
  Moderator dinsdag 29 oktober 2024 @ 18:07:38 #256
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215411793
denk dat de unrwa Netanyahu nog wel gaat overleven eerlijk gezegd
pi_215411856
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 15:19 schreef Ulx het volgende:
[ x ]

Probleem opgelost. Hulp kan gewoon doorgaan, zolang je maar niet met Hamas onder een dekentje kruipt. Op zich vind ik dat geen onaanvaardbaar standpunt. Het is ook een nogal dure en inefficiënte organisatie. In 75 jaar hebben ze niemand uit de vluchtelingenstatus weten te krijgen. Het is jammer voor de Palestijnen dat UNRWA het bestaansrecht ontleent aan het tot vluchteling houden van dezelfde Palestijnen, dat haalde de incentive om echt wat constructiefs te gaan doen weg. Was die club in de jaren negentig opgeheven had Arafat geen fallback-optie gehad en had hij een eigen staat moeten accepteren.

[ x ]
kan een UNHCR even het werk van 30.000 mensen overnemen in onder andere de Gazastrook waar het oude personeel niet op de nieuwe gekwalificeerde functies mag solliciteren? Dat het op termijn kan geloof ik wel, hoewel in de Gazastrook het wel heel lastig wordt. Maar even in een maand of drie lijkt me toch een enorme onderschatting. Dat heeft gevolgen en aanloopproblemen, ook in een Gaza waar echt negentig % van de inwoners verdreven is. Dit lijkt een escalatie.

Vraag. Dat die mensen zichzelf vluchteling noemen is een doorn zwaard in het oog. Verandert dat als UNHCR aan de slag gaat?
pi_215411881
quote:
88s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 18:07 schreef sp3c het volgende:
denk dat de unrwa Netanyahu nog wel gaat overleven eerlijk gezegd
Hoe? Ze hebben geen keus behalve de hulp snel door andere orgs over te laten nemen. Of ze moeten uit eigenbelang mensen laten verhongeren natuurlijk, dat kan ook. Dan kunnen ze Israël de schuld geven. Maar of dat nou zo'n goede reclame is valt ook nog te bezien...
pi_215411918
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 18:14 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
kan een UNHCR even het werk van 30.000 mensen overnemen in onder andere de Gazastrook waar het oude personeel niet op de nieuwe gekwalificeerde functies mag solliciteren? Dat het op termijn kan geloof ik wel, hoewel in de Gazastrook het wel heel lastig wordt. Maar even in een maand of drie lijkt me toch een enorme onderschatting. Dat heeft gevolgen en aanloopproblemen, ook in een Gaza waar echt negentig % van de inwoners verdreven is. Dit lijkt een escalatie.

Vraag. Dat die mensen zichzelf vluchteling noemen is een doorn zwaard in het oog. Verandert dat als UNHCR aan de slag gaat?
UNHCR doet al decennia niets anders dan hulpverlening opzetten in noodsituaties. Als die willen kan het snel.

Dat die mensen die 70 jaar nadat overgrootvader als kleuter vertrok de status 'vluchteling' houden is inderdaad bezopen. Dat gaat hopelijk op de schop. Prima als mensen die indertijd moesten vluchten die status hebben, maar om tot in de eeuwigheid hun afstammelingen als zielenpietjes te bestempelen gaat me echt te ver.
pi_215411937
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 23:17 schreef Nober het volgende:
Mooi.

[ x ]
Uiteraard, van de meest kwetsbare mensen de noodhulp afpakken krijgen de genocidesupporters wel een stijve plasser van.
pi_215411966
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 18:28 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Uiteraard, van de meest kwetsbare mensen de noodhulp afpakken krijgen de genocidesupporters wel een stijve plasser van.
Ja, Hamas verdiende er goed aan. Konden ze weer wapens van kopen.
pi_215411969
Anyway, Lazzarini kreeg wat community notes voor zijn kiezen.

twitter
pi_215411979
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2024 12:52 schreef Ulx het volgende:

[..]
- Israel moet geen ziekenhuizen bombarderen!

IDF gaat ziekenhuis in, pakt een zooi mensen op, neemt wapens in beslag.

- Israel moet geen ziekenhuizen binnenvallen!
- IDF vermoordt artsen en patiënten in ziekenhuis

- Israël roept dat er een hond van een Hamaslid rondliep

- Iedereen is content met die uitleg

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-10-2024 18:34:15 ]
  Moderator dinsdag 29 oktober 2024 @ 18:34:12 #264
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215411981
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 18:18 schreef Ulx het volgende:

[..]
Hoe? Ze hebben geen keus behalve de hulp snel door andere orgs over te laten nemen. Of ze moeten uit eigenbelang mensen laten verhongeren natuurlijk, dat kan ook. Dan kunnen ze Israël de schuld geven. Maar of dat nou zo'n goede reclame is valt ook nog te bezien...
zitten bij mijn weten niet enkel in Gaza (en westbank?)

de boel gaat voor de vorm ervormd worden en op een gegeven moment mogen ze als het grote schieten straks klaar is weer aan het werk, is niet echt iets wat Israel kan voorkomen tenzij ze echt actief op hulpverleners willen gaan jagen want die zitten er natuurlijk ook tussen
pi_215411990
quote:
88s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 18:34 schreef sp3c het volgende:

[..]
zitten bij mijn weten niet enkel in Gaza (en westbank?)

de boel gaat voor de vorm ervormd worden en op een gegeven moment mogen ze als het grote schieten straks klaar is weer aan het werk, is niet echt iets wat Israel kan voorkomen tenzij ze echt actief op hulpverleners willen gaan jagen want die zitten er natuurlijk ook tussen
Hulpverleners vermoorden heeft Israël geen enkele moeite mee.
  Moderator dinsdag 29 oktober 2024 @ 18:36:07 #266
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215411998
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 18:35 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Hulpverleners vermoorden heeft Israël geen enkele moeite mee.
cool story
pi_215412012
quote:
88s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 18:36 schreef sp3c het volgende:

[..]
cool story
Je moet wat als je team verloren heeft.
  Moderator dinsdag 29 oktober 2024 @ 18:37:32 #268
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215412023
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 18:37 schreef Ulx het volgende:

[..]
Je moet wat als je team verloren heeft.
het is niet echt een voetbalwedstrijd
  Moderator dinsdag 29 oktober 2024 @ 18:41:57 #269
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215412061
eind van de dag zijn er gewoon 2000 Israeli's dood, is er voor miljarden aan munitie verschoten, staat de halve wereld weer death to Israel te roepen de hele dag iedere dag en staat de volgende oorlog te beginnen

verloren, in Iran zijn ze dolgelukkig met deze 'nederlaag' :')

pi_215412287
Iran viert dat er 2000 Israeli's dood zijn in ruil voor Hezbollah kapot, Hamas kapot en zelf in de kloten worden getrapt door de Israelische luchtmacht?

Denk het niet.
pi_215412291
Anyway...

twitter
pi_215412735
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 18:25 schreef Ulx het volgende:

[..]
UNHCR doet al decennia niets anders dan hulpverlening opzetten in noodsituaties. Als die willen kan het snel.

Dat die mensen die 70 jaar nadat overgrootvader als kleuter vertrok de status 'vluchteling' houden is inderdaad bezopen. Dat gaat hopelijk op de schop. Prima als mensen die indertijd moesten vluchten die status hebben, maar om tot in de eeuwigheid hun afstammelingen als zielenpietjes te bestempelen gaat me echt te ver.
Waarom is dat zo'n groot onderwerp, dat die mensen vluchteling worden genoemd? Ik kan me in de definitie niet vinden alleen ik begrijp niet waarom dat zoveel emotie oproept.

Unrwa heeft in Gaza 1.000 mensen in de gezondheidszorg werken en iets van 10.000 docenten op de 278 scholen. Waar gaat zo'n unhcr zoveel mensen vandaan halen in een gebied wat te lijden heeft gehad onder de oorlog. Ik weet dat de werkloosheid in Gaza hoog is, maar dat zijn vast en zeker niet allemaal gekwalificeerde mensen.

Een gemiddeld bedrijf in Nederland is een halfjaar vooruit aan het plannen als er tien medewerkers bij moeten komen en dan kan zo'n onhcr het wel even in de helft van de tijd inclusief screenen op Hamas. Dit geloof je zelf ook niet.
pi_215412816
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 18:34 schreef Nielsch het volgende:

[..]
- IDF vermoordt artsen en patiënten in ziekenhuis

- Israël roept dat er een hond van een Hamaslid rondliep

- Iedereen is content met die uitleg
Ze zijn niet content, ze hebben er vrede mee dat dat als excuus gebruikt wordt. Pro-Israëliers zijn niet allemaal achterlijk. De meesten weten heus wel dat Israël wanneer het wil een beroep kan doen op zelfverdediging, ook in gevallen waarbij het helemaal niet noodzakelijk bleek te zijn om een gebouw te bombarderen. Maar het boeit ze niet, want in hun ogen is Israël pas veilig als 90 % van de Palestijnen uitgeroeid zijn :P
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  dinsdag 29 oktober 2024 @ 19:41:34 #274
168739 Red_85
'echt wel'
pi_215412898
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 17:34 schreef bianconeri het volgende:

[..]
[..]
Laten we hulporganisaties die onafhankelijk onschuldige burgers helpen aan voedsel, water en medicijnen verbieden!
Heel goed plan idd.....

Zo kan Israel nog lekker extra doorgaan met het uitmoorden van mensen.
Het verbieden van hulporganisaties is nooit een goed plan. Nu blijft alle hulp volledig weg en blijft iedereen in handen van een afgrijselijke terroristische organisatie genaamd Israel.
Prima hulporganisaties.

Alleen zijn het wel hulporganisaties als ze in de broekzak zitten van terroristen?

Nope.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_215413080
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2024 19:32 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Waarom is dat zo'n groot onderwerp, dat die mensen vluchteling worden genoemd? Ik kan me in de definitie niet vinden alleen ik begrijp niet waarom dat zoveel emotie oproept.

Unrwa heeft in Gaza 1.000 mensen in de gezondheidszorg werken en iets van 10.000 docenten op de 278 scholen. Waar gaat zo'n unhcr zoveel mensen vandaan halen in een gebied wat te lijden heeft gehad onder de oorlog. Ik weet dat de werkloosheid in Gaza hoog is, maar dat zijn vast en zeker niet allemaal gekwalificeerde mensen.

Een gemiddeld bedrijf in Nederland is een halfjaar vooruit aan het plannen als er tien medewerkers bij moeten komen en dan kan zo'n onhcr het wel even in de helft van de tijd inclusief screenen op Hamas. Dit geloof je zelf ook niet.
Vluchteling = recht op terugkeer.

En dat slaat nergens op na vier generaties. Doen ze ook niet bij de nakomelingen van mensen die moesten vluchten uit Pakistan en India in datzelfde jaar. Ook niet bij Duitsers en Italianen die na WO2 zijn gevlucht uit wat nu Polen is. Als in Nederland een groep vierde generatie Zuid Molukkers morgen besluit treinen te gaan kapen en heel 1975-1978 over te doen 'want zonder vrije RMS kunnen wij niet leven' wijs je ook naar je voorhoofd. Ga je ook niet roepen dat dat normaal is.

Bovendien is het oneerlijk naar de jongere generatie Palestijnen. Je zegt als het ware dat die maar vluchteling moeten blijven en niets van hun leven moeten maken want alles komt -op de een of andere magische manier- helemaal goed zodra de joden de zee in zijn gedreven. En daarmee ontneem je ze de mogelijkheid wel iets van hun leven te maken. Je houdt ze zielig.

En aangezien UNRWA die status in stand wil houden terwijl UNHCR tot doel heeft mensen van die status af te helpen is UNRWA de verkeerde partij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')