abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215365368
O+ Vertel hier je mede-FOK!kers hoe lekker jij vandaag ruikt! O+

Het zou leuk zijn als je behalve de naam en een plaatje, ook wat info post over je lievelingsgeur van dit moment! ^O^

Uitgebreide parfuminformatie (recensies, geuromschrijvingen e.d.) vind je o.a. via onderstaande links:

basenotes.net - Engelstalig discussieforum over geurtjes
Now Smell This
parfum.startpagina.nl
Alaparfumerie
Perfume Smelling Things
The Scented Salamander

Met andere parfumliefhebbers op FOK! kun je van gedachten wisselen over je nieuwste parfumontdekking of je all time favorites in het zustertopic http://forum.fok.nl/topic/1548607 waar je ook je eventuele miskopen |:( en/of (overtollige) parfummonsters te ruil kunt aanbieden. ;)

8-) .
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_215365430
Mocht iemand vandaag gedacht hebben "Waarom ruik ik een walvis in de intercity naar Rotterdam?". Nou dat was ik dus.

Encens Mythique. Roos met héél veel ambergris. Wordt helaas niet meer gemaakt.
pi_215670318
Wat is jullie favoriete Guerlain voor heren? Ik heb Heritage besteld omdat die vaak bovenaan staat, maar wil ook nog even de stad in om voor wat persoonlijkers te kijken. Altijd als ik Guerlain tegen kom dan is toch echt wel het merk dat er ver bovenuit springt bij mij.

Heb qua andere dingen ook nog Acqua Di Gio, Dior Eau Sauvage en Issey Miyake l'eau d'issey Pour Homme. Die laatste ben ik heel tevreden mee, maar Acqua Di Gio en Sauvage zijn m.i. gewoon troep, echt totaal niet bijzonder of lekker (keertje cadeau gekregen natuurlijk).

Dus ja, qua persoonlijkheid is Guerlain toch wel m'n favoriet, maar wat vinden jullie daarvan voor heren?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_215671753
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2024 11:33 schreef Discombobulate het volgende:
Wat is jullie favoriete Guerlain voor heren? Ik heb Heritage besteld omdat die vaak bovenaan staat, maar wil ook nog even de stad in om voor wat persoonlijkers te kijken. Altijd als ik Guerlain tegen kom dan is toch echt wel het merk dat er ver bovenuit springt bij mij.

Heb qua andere dingen ook nog Acqua Di Gio, Dior Eau Sauvage en Issey Miyake l'eau d'issey Pour Homme. Die laatste ben ik heel tevreden mee, maar Acqua Di Gio en Sauvage zijn m.i. gewoon troep, echt totaal niet bijzonder of lekker (keertje cadeau gekregen natuurlijk).

Dus ja, qua persoonlijkheid is Guerlain toch wel m'n favoriet, maar wat vinden jullie daarvan voor heren?
Persoonlijk vind ik L'instant de Geurlain pour Homme wel fijn. Rond 2010 was dat echt een ding, tegenwoordig hoor je er wat minder over. Redelijk veilige, warme citrusgeur.

Je zou ook Jicky eens kunnen proberen. Hij wordt in de markt gezet als damesgeur maar zou net zo goed (of beter) als herengeur kunnen. Volgens de legende was dat de signature scent van Sean Connery.
pi_215672655
quote:

Vetiver _O_
De enige echte.
pi_215673283
quote:
2s.gif Op zondag 24 november 2024 15:46 schreef Rnie het volgende:

[..]
Vetiver _O_
Ja, daar zat ik ook aan te denken. Habit Rouge wordt ook hoog aangeprezen.

Die nieuwe Absolus Allegoria zien er ook goed uit, maar zijn wel wat te duur.

Wat betreft signature scent is Guerlain wel mijn merk, nu nog ééntje vinden die echt goed bij me past. :)
pi_215673502
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 20:32 schreef stavromulabeta het volgende:

Mocht iemand vandaag gedacht hebben "Waarom ruik ik een walvis in de intercity naar Rotterdam?". Nou dat was ik dus.

[ afbeelding ]

Niet lullig bedoelt hoor, maar ik snap nooit zo goed waarom mensen parfums kopen die ogenschijnlijk voor een ander aanstootgevend kunnen zijn. Snap het punt dat jij diegene bent die het lekker moet vinden, maar het is ook normaal om toch rekening te houden met je omgeving?
De enige echte.
pi_215673867
quote:
2s.gif Op zondag 24 november 2024 18:00 schreef Rnie het volgende:

[..]
Niet lullig bedoelt hoor, maar ik snap nooit zo goed waarom mensen parfums kopen die ogenschijnlijk voor een ander aanstootgevend kunnen zijn. Snap het punt dat jij diegene bent die het lekker moet vinden, maar het is ook normaal om toch rekening te houden met je omgeving?
Er is een reden dat 'vieze' stoffen als muskus, bevergeil, ambergris al eeuwen peperduur zijn en in parfums verwerkt worden. Namelijk dat ze in beperkte mate vooral onbewust geroken worden en in beperkte hoeveelheden ook lekker ruiken. Juist omdat ze vrij dicht bij de natuurlijke geur van mensen komen, vallen ze minder bewust op.

https://www.discovermagaz(...)-prized-by-perfumers

Ik durf zelfs te stellen dat dit soort geuren een stuk minder aanstootgevend zijn dan de nu populaire vanille/karamel/perzik-geuren.

Je zou voor de lol een keer Kouros of een andere animale geur klassieker moeten proberen.
pi_215674235
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2024 18:39 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Er is een reden dat 'vieze' stoffen als muskus, bevergeil, ambergris al eeuwen peperduur zijn en in parfums verwerkt worden. Namelijk dat ze in beperkte mate vooral onbewust geroken worden en in beperkte hoeveelheden ook lekker ruiken. Juist omdat ze vrij dicht bij de natuurlijke geur van mensen komen, vallen ze minder bewust op.

Ik durf zelfs te stellen dat dit soort geuren een stuk minder aanstootgevend zijn dan de nu populaire vanille/karamel/perzik-geuren.

Je zou voor de lol een keer Kouros of een andere animale geur klassieker moeten proberen.
Zo maak je toch juist een beetje statemen? En bovendien ruikt het niet smerig, het is gewoon bijzonder en intrigerend. Als het echt zou meuren zou het niet goed verkocht worden.

Ik heb het idee dat ik persoonlijk vrouwen soms kan ruiken als ze ovuleren/ongesteld zijn. Niet iedereen hoor, sommige. Een soort metaalachtige/muskusachtige geur. Als je diezelfde prikkeling in een parfum weet te verwerken dan heb je echt iets wat personen aantrekt en dat is toch mooi en bijzonder. Naja, muskus is er inderdaad één van, alleen is heel veel namaak in moderne parfums of niet?

Het draait allemaal om feromonen. En als een beetje parfum daar aan mee kan laten helpen dan is dat toch alleen maar goed?
pi_215686888
Heb Guerlain Heritage, echt heerlijk. Ruik 'm gewoon zelf ook nog steeds na een uur, wat wel bijzonder is. Nog maar even in een fysieke winkel op zoek naar een andere Guerlain die persoonlijk vooral heel goed voelt als je 'm ruikt.
pi_215688007
quote:
maar Acqua Di Gio en Sauvage zijn m.i. gewoon troep, echt totaal niet bijzonder of lekker (keertje cadeau gekregen natuurlijk).
Ooit Sauvage Elixir geprobeerd?
pi_215688215
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 14:23 schreef synsysterstylo het volgende:

[..]
Ooit Sauvage Elixir geprobeerd?
Zou best kunnen. Het flesje komt me wel heel bekend voor.
pi_215934680
Is Guerlain Epices Exquises een lekker geurtje?

Had een sampletje van Guerlain Santal Royal maar die ruikt me wel echt erg gedateerd zeg. Kwaliteit zeker weten, maar het is echt een geur voor een man van 60-70.
pi_215934908
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2024 20:48 schreef Discombobulate het volgende:
Is Guerlain Epices Exquises een lekker geurtje?

Had een sampletje van Guerlain Santal Royal maar die ruikt me wel echt erg gedateerd zeg. Kwaliteit zeker weten, maar het is echt een geur voor een man van 60-70.
Dat is de enige uit de Orient-serie die ik nog nooit geroken heb. Kennelijk is die wel redelijk ingetogen.
Van Santal Royal heb ik een miniflesje van. Eens dat die wat gedateerd voelt (net als Encens Mythique en Musc Noble die redelijk in het zelfde rozenstraatje zitten) maar het heeft absoluut klasse. Gedateerd of niet, boeit me doorgaans vrij weinig, ik vind de ultieme opa-geur (Aramis) ook heerlijk.

Mocht je de kans krijgen: probeer Cuir Intense of Bois Mysterieux uit de Orient-serie eens.
pi_215935009
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2024 21:00 schreef stavromulabeta het volgende:
Mocht je de kans krijgen: probeer Cuir Intense of Bois Mysterieux uit de Orient-serie eens.
Hoe zou je die omschrijven?

quote:
Gedateerd of niet, boeit me doorgaans vrij weinig, ik vind de ultieme opa-geur (Aramis) ook heerlijk.

Kwaliteit is echt top hoor, de begintonen kan ik ontzettend waarderen, maar het is denk ik gewoon niet geschikt voor mij als persoon.
pi_215936715
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2024 21:07 schnreef Discombobulate het volgende:

[..]
Hoe zou je die omschrijven?

Cuir intense: Een elegante en masculiene leergeur, Vrij veilig maar niet lekker in de klassieke zin.
Bois Mysterieux: Animaal, leer, natte bladeren. Soort oleafactorische Ilja Leonard Pfeifffer: Lomp, mannelijk, knuffelbaar en toch enorm elegant.

quote:
[..]
Kwaliteit is echt top hoor, de begintonen kan ik ontzettend waarderen, maar het is denk ik gewoon niet geschikt voor mij als persoon
Ik zag in een ander topic iets van hoodies. Dan kan ik me daar iets bij voorstellen.
pi_215998648
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2024 22:48 schreef stavromulabeta het volgende:
Ik zag in een ander topic iets van hoodies. Dan kan ik me daar iets bij voorstellen.
Ja, grappig hoe dat met zo veel dingen te maken kan hebben. Leefstijl, kledingstijl, persoon, etc. En vind daar maar eens het juiste geurtje dat goed voelt voor jezelf. Het is nooit alleen geur.
  zaterdag 28 december 2024 @ 18:44:16 #18
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_216052670
Momenteel enkel mijn deodorant.
  Moderator / Colorchick zaterdag 28 december 2024 @ 19:32:44 #19
382129 crew  Donna
pi_216053571
quote:

[..]

Kouros is fantastisch _O_
  Moderator / Colorchick zaterdag 28 december 2024 @ 19:33:35 #20
382129 crew  Donna
pi_216053589
Ik draag zelf nu Si van Giorgio Armani.
pi_216053719
Ik draag nu Delano Milano winderige lucht na een kappa knoffo niffo
pi_216167903
Club de Nuit Woman van armaf
Ruikt exact naar Coco Chanel’s Mademoiselle. Blijft net zolang hangen ook.
  woensdag 8 januari 2025 @ 17:47:36 #23
422382 Ygritte
You know nothing!
pi_216217494
Gentle Fluidity Gold van Maison Francis Kurkdjian
pi_216218602
Al een tijdje 'Istanbul' van Atelier Rebul

Een vrij 'schoon' parfum, vrij van parabenen, minerale olieën en ftalaten

En een heerlijke geur O+
pi_216220058
Armani Acqua Di Gio Profondo, vieze teringtroep, om het flesje maar even leeg te maken (bijna leeg), want zonde om weg te gooien. Daarna Guerlain Heritage.

[ Bericht 3% gewijzigd door Discombobulate op 08-01-2025 23:43:40 ]
pi_216220238
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 19:32 schreef Donna het volgende:

[..]
Kouros is fantastisch _O_
Helemaal eens. Ik wist tot voor kort niet eens dat het ook een gehaat luchtje blijkt te zijn.
Walging gewoon in sommige reviews op YouTube. :D Ik kan er wel om lachen.
Het is ook inderdaad een retro luchtje uit de jaren 80/90 dat volgens mij ook nergens anders meer mee te vergelijken is.
Alles is toch wat meer de kant op gegaan van aqua, bloemetjes en zoetige luchtjes.
Heb ook 2x Aramis eau de toilette staan. Die kwam op de markt in 1964.
Toen ik las dat deze wellicht werd opgeheven (wat deels gebeurde behalve voor de original)
snel nog een flesje original besteld.
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
  woensdag 8 januari 2025 @ 20:49:34 #27
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_216220303
Hugo Boss Bottled Absolute
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_216220453
Narciso poudree
pi_216260898

Zepig groen friszoet en een beetje bossig

Lekker wakker luchtje voor op het werk.
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_216281857
Ik draag khamra van lattafa vandaag. Is een dupe van Kilian Angels Share.
Aanrader!
Voor mannen die naar een ouderwetsche ambachtelijke sigarenwinkel willen ruiken. Probeer Oud for Glory van Latafa.
Het staat als unisexgeur te boek, maar wie wil er als vrouw nou naar een sigarenwinkel ruiken?
pi_216380231
One Man Show :Y Jacques Bogart. Oorspronkelijk uit 1980.

10, 15 jaar geleden ooit eens gehad. Was toen eigenlijk te jong om hem fatsoenlijk te dragen. Heerlijk droog, kruidig, houtig. Jaren lang nergens meer tegen gekomen en ik rook het afgelopen weekend ergens in de kroeg ineens weer. Meteen weer een flesje van besteld.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  vrijdag 24 januari 2025 @ 14:48:55 #32
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_216414041
quote:

Guerlain L'Homme Ideal *O*
Een van de beste geuren die er bestaan.

Althans, vind ik
pi_216421166
Vandaag narciso ambree
pi_217494215
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 20:32 schreef stavromulabeta het volgende:

[ afbeelding ]

Ik heb een sample besteld. Ben heel benieuwd. :P

Ambergris kan ik me namelijk niet echt iets bij voorstellen, nog nooit echt zo met geuren bezig geweest.
  dinsdag 29 april 2025 @ 17:45:53 #35
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_217494569
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 15:56 schreef BlackLining het volgende:
One Man Show :Y Jacques Bogart. Oorspronkelijk uit 1980.

[ afbeelding ]

10, 15 jaar geleden ooit eens gehad. Was toen eigenlijk te jong om hem fatsoenlijk te dragen. Heerlijk droog, kruidig, houtig. Jaren lang nergens meer tegen gekomen en ik rook het afgelopen weekend ergens in de kroeg ineens weer. Meteen weer een flesje van besteld.
Tijd geleden besteld, maar ik vond hem tegenvallen.
Zowel qua geur zelf als de sillage en de longivity.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_217495101
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 april 2025 17:45 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Tijd geleden besteld, maar ik vond hem tegenvallen.
Zowel qua geur zelf als de sillage en de longivity
Heh?
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  dinsdag 29 april 2025 @ 19:06:56 #37
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_217495106
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 april 2025 19:05 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Heh?
Hoe sterk het ruikt en hoe lang :P
A murky, forgotten land.
pi_217495508
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 april 2025 19:06 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Hoe sterk het ruikt en hoe lang :P
Ahh, tres chique. ;)
  dinsdag 29 april 2025 @ 21:16:43 #39
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_217496134
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 19:58 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Ahh, tres chique. ;)
Ooit eens die termen tegen gekomen op Fragrantica, en dat is blijven hangen (pun intended :s) ).
A murky, forgotten land.
pi_217496525
PARFUMS SAPHIR® Alone POUR HOMME eau de parfum

Ui verwijderd door admin.
pi_217496554
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 20:28 schreef stavromulabeta het volgende:
O+ Vertel hier je mede-FOK!kers hoe lekker jij vandaag ruikt! O+

[ afbeelding ]

Het zou leuk zijn als je behalve de naam en een plaatje, ook wat info post over je lievelingsgeur van dit moment! ^O^

Uitgebreide parfuminformatie (recensies, geuromschrijvingen e.d.) vind je o.a. via onderstaande links:

basenotes.net - Engelstalig discussieforum over geurtjes
Now Smell This
parfum.startpagina.nl
Alaparfumerie
Perfume Smelling Things
The Scented Salamander

Met andere parfumliefhebbers op FOK! kun je van gedachten wisselen over je nieuwste parfumontdekking of je all time favorites in het zustertopic http://forum.fok.nl/topic/1548607 waar je ook je eventuele miskopen |:( en/of (overtollige) parfummonsters te ruil kunt aanbieden. ;)

8-) .
PARFUMS SAPHIR® Alone POUR HOMME eau de parfum

Ui verwijderd door admin.
pi_217619528
Weet iemand nog een goed zomerparfum? Ik hou van citrusachtig, maar mag daaronder wel beetje gedurfd zijn. Hoeft niet te saai. Heb Issey Miyake L'Eau d'Issey Pour Homme, maar ik mis daar iets aan.
pi_217962943
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 15:52 schreef Discombobulate het volgende:
Weet iemand nog een goed zomerparfum? Ik hou van citrusachtig, maar mag daaronder wel beetje gedurfd zijn. Hoeft niet te saai. Heb Issey Miyake L'Eau d'Issey Pour Homme, maar ik mis daar iets aan.
Misschien deze GNTONIC by M. Micallef
  maandag 16 juni 2025 @ 19:00:28 #44
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217963696
Een hele simpele van Guess.
pi_217976724
Voor de zomer zijn Greenley, Bal D'afrique en Rouge et Blanc van Genre Parfums mijn favoriet. En voor de winter Althair, Herod en Escapade Gourmande.
pi_217976895
Weet iemand dit misschien? Verandert een parfum soms wel eens van ingrediënten? :)

Bij make-up gebeurt het regelmatig dat je je vaste lippenstift of foundation koopt en deze duidelijk van kleur is veranderd en kun je dit nog controleren door een ouder exemplaar ernaast te houden.
Maar hoe zit met parfum? :?

Soms komen er extra edities van een lang bestaande geur, maar ik gebruik een van m’n lievelings en ik zweer erbij dat dit anders ruikt. ;( Maar misschien ligt het gewoon aan mij. En verandert je smaak gedurende de jaren.
pi_218129459
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2025 13:08 schreef Pisces29 het volgende:
Weet iemand dit misschien? Verandert een parfum soms wel eens van ingrediënten? :)

Bij make-up gebeurt het regelmatig dat je je vaste lippenstift of foundation koopt en deze duidelijk van kleur is veranderd en kun je dit nog controleren door een ouder exemplaar ernaast te houden.
Maar hoe zit met parfum? :?

Soms komen er extra edities van een lang bestaande geur, maar ik gebruik een van m’n lievelings en ik zweer erbij dat dit anders ruikt. ;( Maar misschien ligt het gewoon aan mij. En verandert je smaak gedurende de jaren.
Ja een luchtje rijpt net als whiskey en bepaalde noten kunnen dan sterker worden en andere noten kunnen verdwijnen zoals de topnoten.
pi_218129613
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 15:21 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]
Ja een luchtje rijpt net als whiskey en bepaalde noten kunnen dan sterker worden en andere noten kunnen verdwijnen zoals de topnoten.
Het is een nieuw gekochte fles. ;) De vraag was of ze het recept veranderen. (Doen ze met make-up vaak, maar van parfum weet ik het niet.)
pi_218139917
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2025 15:41 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Het is een nieuw gekochte fles. ;) De vraag was of ze het recept veranderen. (Doen ze met make-up vaak, maar van parfum weet ik het niet.)
Oh zo ja doen ze bijna allemaal meestal het eerste half jaar dat een luchtje uitkomt is het nog de goeie en later verwateren ze het en is het stukken minder in alles. En soms veranderen ze ook noten en ruikt het heel anders.
pi_218140239
Guerlain Habit Rouge Sport lekker? Beetje prijzig, dus ik ga geen blind buy doen.
pi_218140574
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2025 16:01 schreef Discombobulate het volgende:
Guerlain Habit Rouge Sport lekker? Beetje prijzig, dus ik ga geen blind buy doen.
Dan kun je het inderdaad beter eerst aan vreemden op een internetforum vragen.
pi_218148485
Vandaag een keer Eden van Cacharel opgespoten. Wel passend bij dit natte weer.
Het ruikt wel lekker.
  maandag 21 juli 2025 @ 01:39:30 #53
385887 Pritt_Plakstift
Oplosmiddelvrij
pi_218274000
Chanel Bleu
pi_218313077
Wat is jullie favoriet trouwens?
pi_218391933
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 21:11 schreef Discombobulate het volgende:
Wat is jullie favoriet trouwens?
De YSL l’homme series
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 15:56:59 #56
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_218425760
Wat vinden jullie van parfumado?
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_218445897
Ruiken jullie je eigen parfum? Ik echt lang niet altijd, misschien ben ik geurenblind.

Ik heb namelijk een nieuwe geurtje en kreeg, wat ik echt bijna nooit krijg, kort achter elkaar twee complimenten. :o

Het is Another 13, maar ik ruik deze zelf zo slecht. :')
  donderdag 7 augustus 2025 @ 20:54:25 #58
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218446033
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 20:43 schreef Discombobulate het volgende:
Ruiken jullie je eigen parfum? Ik echt lang niet altijd, misschien ben ik geurenblind.

Ik heb namelijk een nieuwe geurtje en kreeg, wat ik echt bijna nooit krijg, kort achter elkaar twee complimenten. :o

Het is Another 13, maar ik ruik deze zelf zo slecht. :')
Herkenbaar als ik Pacific Cannabis draag.
Ruik 'm zelf even in het begin maar blijkbaar ruikt mijn omgeving deze wel de hele dag.
pi_218449236
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 20:54 schreef Mubassie het volgende:

Ook na verloop van tijd? Ik heb ook wel gelezen dat zoiets een beetje op je moet groeien.

Hoe dan ook, ik vond de complimenten zo snel echt heel fijn, dus ik ga zeker door met Another 13, alleen heel irritant dat ik 'm zelf zo slecht ruik. :')
pi_218520675
Nog meer fans van Le Labo?
pi_218690304
Wat zijn die City Exclusives duur zeg van Le Labo. :{

Er zitten een paar bij waar ik heel benieuwd naar ben, maar het is wel echt vreselijke marketing om die één maand per jaar beschikbaar te stellen en ook nog eens veel duurder in prijs.
pi_218708053
Sinds kort de geuren van Lattafa ondekt. Prijs/kwaliteit is echt top in mijn optiek.
Nadeel is alleen dat je het in de winkel bijna nergens kan kopen.
Douglas heeft wel wat staan, maar ook niet bijzonder veel.
Weet iemand zo een fysieke winkel met wat meer keuzes? Liefst omgeving Friesland
  zondag 7 september 2025 @ 18:56:53 #63
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218708070
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2025 13:01 schreef quirina het volgende:
Vandaag een keer Eden van Cacharel opgespoten. Wel passend bij dit natte weer.
Het ruikt wel lekker.
Welke ruikt eigenlijk niet lekker?
pi_218708894
Black Orchid van Tom Ford.
  zondag 7 september 2025 @ 19:52:25 #65
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218709039
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2025 18:56 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
De wc na een chili con carne 😱
A murky, forgotten land.
  zondag 7 september 2025 @ 19:56:06 #66
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218709123
quote:
11s.gif Op zondag 7 september 2025 19:52 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
De wc na een chili con carne 😱
Niet wát maar wélke! :D
  zondag 7 september 2025 @ 19:57:10 #67
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218709140
quote:
1s.gif Op zondag 7 september 2025 19:56 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Niet wát maar wélke! :D
Ah :P
A murky, forgotten land.
  zondag 7 september 2025 @ 19:57:59 #68
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218709153
quote:

[..]
davidof cool water vind ik stinken
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_218709255
quote:

[..]
Guerlain Encens Mythique. Zeer, zeer niet mijn ding. En zo zitten er echt wel een aantal hele ranzige luchtjes bij.
  zondag 7 september 2025 @ 20:10:31 #70
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218709291
Davidoff en Guerlain ken ik niet. Maar die zijn dus niet aangenaam.
pi_218709722

[ Bericht 100% gewijzigd door Mylene op 07-09-2025 21:07:26 (Offtopic) ]
pi_218746920
Ja, Epices Exquises is zeker de moeite waard als je van kruidige, warme geuren houdt. Hij opent vrij pittig met kardemom en een vleugje koffie, daarna wordt ‘ie wat zachter en eleganter. Het is wel een geur die meer richting de herfst en winter gaat, niet echt iets voor de zomerhitte.

Ik had zelf via [Beauty-Fan](https://beauty-fan.net/shopping/perfume) besteld, dat ging verrassend soepel en ze leveren ook richting Iran. Was goed verpakt en de prijzen waren ook netjes. Zeker een aanrader als je op zoek bent naar niche of moeilijker verkrijgbare geuren.
Finding beauty in little things ✨ | https://beauty-fan.net/shopping/
  vrijdag 12 september 2025 @ 08:52:18 #73
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_218747401
Iemand bekend met white Lalique for men? In mn eeuwige zoektocht naar Armani white for men look a likes ben ik deze tegen gekomen.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_218844634
Dove men care 72h eucalptus, goedkoop en niks mis mee, ruikt zeer aangenaam en precies de juiste sterkte, niet overheersend en blijft lang hangen.

Veel mensen zijn het eens blijkbaar:

https://www.bol.com/nl/nl(...)ml/9300000169648952/
greetings and salutations
  maandag 22 september 2025 @ 18:06:16 #75
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218844764
Lavendel eau de toilette :P

A murky, forgotten land.
pi_218845784
Santal 33, maar weet niet zo heel goed wat ik er van vind.
pi_218977047
Tom Ford Oud Wood. Perfect voor het herfstseizoen.
pi_218977473
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 18:36 schreef synsysterstylo het volgende:
Tom Ford Oud Wood. Perfect voor het herfstseizoen.
Ik had laatst een sampletje van Tom Ford Noir Extreme. Vind het niet het beste merk om heel eerlijk te zijn.

Ik draag nog steeds Another 13 of Santal 33.
pi_218979324
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 19:30 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik had laatst een sampletje van Tom Ford Noir Extreme. Vind het niet het beste merk om heel eerlijk te zijn.

Ik draag nog steeds Another 13 of Santal 33.
Grappig, Noir Extreme vind ik dan weer een van de meer toegankelijke geuren van TF, overigens ook geen goede representatieve geur van het merk als je het mij vraagt. Private Blend line is wel een stuk sterker, hit or miss soms, dat wel, maar de hits zijn interessante en unieke geuren.
pi_218998104
Mensen vorige maand nog City Exclusives gekocht van Le Labo?

Mijn favoriete merk tot nu toe.
  zondag 12 oktober 2025 @ 17:35:40 #81
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_218998371
Natte hond.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_219243825
Hebben jullie ook dat sommige geurtjes minder zijn als je ze net na het douchen op doet? Eigenlijk niet slim om na het douchen parfum op te doen.
pi_219349764
Favoriete musk geur?
  woensdag 26 november 2025 @ 19:18:42 #84
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219350055
‘s Morgens Anaïs Anaïs van Cacharel, ‘s middags Seductive van Guess.
  woensdag 26 november 2025 @ 19:20:18 #85
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_219350063
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2025 19:18 schreef Boca_Raton het volgende:
‘s Morgens Anaïs Anaïs van Cacharel, ‘s middags Seductive van Guess.
En 's avonds?
A murky, forgotten land.
pi_219350066
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 18:42 schreef Discombobulate het volgende:
Favoriete musk geur?
Elon Musk - Asssweat

Die draag ik meestal.
U MAD?
  woensdag 26 november 2025 @ 19:21:24 #87
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219350071
quote:
6s.gif Op woensdag 26 november 2025 19:20 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
En 's avonds?
:D niks!
  woensdag 26 november 2025 @ 19:26:39 #88
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_219350122
quote:
1s.gif Op woensdag 26 november 2025 19:21 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
:D niks!
Das niet veel *)
A murky, forgotten land.
  woensdag 26 november 2025 @ 19:30:52 #89
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219350194
quote:
6s.gif Op woensdag 26 november 2025 19:26 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Das niet veel *)
_O-
  woensdag 26 november 2025 @ 19:32:24 #90
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_219350218
O-)
A murky, forgotten land.
  woensdag 26 november 2025 @ 19:34:12 #91
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219350250
:+
pi_219357945
Een klassieker uit de 90’ties
Roma Uomo van Laura Biagiotti
Hoort totaal niet bij deze koude en natte bende in November dus gewoon voor de avond thuis

Eigenlijk iets voor de lente en zomer, maar die mis ik dus ook.

De hele week overdag Armani Stronger with you Absolutely gedragen en dat was ik weer even zat. De parfum versie gekocht uit deze lijn en die heeft toch ook wel wat, al lijken ze erg op elkaar. Nog niet vaak opgedaan.
― Thomas Sowell
pi_219549060
Yara moi van Lattafa (arabische parfum)
Ruikt wel ok, maar niet speciaal. Goed doordeweeks luchtje voor na de ochtenddouche.
pi_219698874
Francesca Bianchi geprobeerd. :r

Ik vind dingen als civet of ambergris heel interessant, maar dan moet het wel werken.
pi_219728496
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.
  zondag 4 januari 2026 @ 13:02:55 #97
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_219742953
Iemand ervaring met de herengeurtjes van Rituals?
  zondag 4 januari 2026 @ 13:47:06 #98
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_219743392
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 13:02 schreef mrPanerai het volgende:
Iemand ervaring met de herengeurtjes van Rituals?
Zijn niet slecht, maar zeker niet bijzonder.
Heel veel mensen lopen ermee, zeker zo na de feestdagen.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_219753997
Langzaam maar zeker ga ik mijn signature scent vinden. Tot nu toe twee favorieten: Another 13 en Musc 25... Na het proberen van een stuk of 50 parfums. Alleen zoek ik eigenlijk the best of both worlds, want Another 13 vind ik soms wat te safe net.
pi_219756311
Chanel Allure Homme Sport
  dinsdag 6 januari 2026 @ 06:09:55 #101
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_219757567
quote:
0s.gif Op zondag 4 januari 2026 13:47 schreef Erosjuhhh het volgende:

[..]
Zijn niet slecht, maar zeker niet bijzonder.
Heel veel mensen lopen ermee, zeker zo na de feestdagen.
Ik doelde meer op de vluchtigheid van de parfums...
pi_219801880
Iemand ervaring met Amouage Gold Man?
pi_219989048
quote:

[..]

In de Douglas zag ik Kouros staan en deze post schoot door mijn gedachte. :D

Ik spoot hem op mijn pols en vond hem bizar meuren. Twee uur later rook hij iets minder sterk en was hij ineens krankzinnig lekker. Wat een transformatie. :P ik schaf hem aan, maar voor thuisgebruik na het douchen, voordat ik mijn bed in duik. Ik vind het voor een casual werksetting iets té
De enige echte.
  Moderator / Colorchick maandag 2 februari 2026 @ 22:47:50 #104
382129 crew  Donna
pi_219989094
Kouros is mijn ex zijn geurtje. Echt goddelijk. Als hij de kinderen ophaalt ruikt m'n hele huis lekker. _O_
pi_219994046
  dinsdag 3 februari 2026 @ 16:28:48 #106
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_219994192
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 22:47 schreef Donna het volgende:
Kouros is mijn ex zijn geurtje. Echt goddelijk. Als hij de kinderen ophaalt ruikt m'n hele huis lekker. _O_
Iemand is nog niet helemaal over zijn ex heen. :P
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  Moderator / Colorchick dinsdag 3 februari 2026 @ 16:40:48 #107
382129 crew  Donna
pi_219994281
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 16:28 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Iemand is nog niet helemaal over zijn ex heen. :P
Jawel hoor, no worries. Er zijn ook mensen gewoon goed met hun ex.
  woensdag 4 februari 2026 @ 11:57:58 #108
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220000554
Anaïs Anaïs van Cacharel. Gewoon op mijn wintertrui. Daar ben ik heel makkelijk in.
pi_220000675
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2026 22:38 schreef Rnie het volgende:
Ik spoot hem op mijn pols en vond hem bizar meuren. Twee uur later rook hij iets minder sterk en was hij ineens krankzinnig lekker. Wat een transformatie. ik schaf hem aan, maar voor thuisgebruik na het douchen, voordat ik mijn bed in duik. Ik vind het voor een casual werksetting iets té
Over het algemeen vind ik 'animalic' geuren bijna nooit werken bij mezelf. Hoe dan ook, ik heb ééntje met ambergris, 'stinkt' ook, alleen is het heel licht en op de één of andere manier prikkelt het wel ontzettend mijn interesse en vind ik het een heerlijk geurtje. Ik wil er nog wel zo'n eentje vinden, maar 9 van de 10 keer vind ik het niet werken.
pi_220004840
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 12:11 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Over het algemeen vind ik 'animalic' geuren bijna nooit werken bij mezelf. Hoe dan ook, ik heb ééntje met ambergris, 'stinkt' ook, alleen is het heel licht en op de één of andere manier prikkelt het wel ontzettend mijn interesse en vind ik het een heerlijk geurtje. Ik wil er nog wel zo'n eentje vinden, maar 9 van de 10 keer vind ik het niet werken.
Welke heb je?
De enige echte.
pi_220005707
quote:
2s.gif Op woensdag 4 februari 2026 23:05 schreef Rnie het volgende:

[..]
Welke heb je?
Musc 25 van Le Labo.
pi_220009737
pi_220010024
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 17:50 schreef Fushia2 het volgende:
Ieder zijn keuze, maar voor mij voelt het alsof je citroen luchtverfrisser opspuit. :X
De enige echte.
pi_220024277
Hopelijk vandaag sampletje Fleur de Peu met de post.
pi_220056170
Het blijft echt heel lastig hoor om iets te vinden dat bij je past.
pi_220056177
Ik heb al zo'n 40 dingen geprobeerd denk ik. Maar één of twee daarvan zijn blijvers.
pi_220056781
quote:
2s.gif Op donderdag 5 februari 2026 18:29 schreef Rnie het volgende:

[..]
Ieder zijn keuze, maar voor mij voelt het alsof je citroen luchtverfrisser opspuit. :X
Dan moet je dringend stoppen met snuiven vriend :D
pi_220057089
Mensen bekend met het niche merk Byredo?
pi_220058080
― Thomas Sowell
  Moderator / Colorchick woensdag 11 februari 2026 @ 10:10:11 #120
382129 crew  Donna
pi_220062145

Super lekker, maar ben voor de afwisseling wel weer toe aan iets anders er bij.
pi_220072880
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 15:57 schreef Discombobulate het volgende:
Mensen bekend met het niche merk Byredo?
Erg matig merk. Heel cloying en alcohol achtig.

Had even wat samples geprobeerd.
pi_220167232
BDK 312 Saint-Honoré, heerlijk geurtje.
  zaterdag 21 februari 2026 @ 21:13:36 #123
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_220170415
SWY Intensely
The more debt, the better
  zondag 22 februari 2026 @ 21:09:08 #124
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_220180078
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 22:47 schreef Donna het volgende:
Kan je beter voorraad inslaan want die gaat uit het gamma van YSL
pi_220208425
Ik heb weer wat testers, maar wat is het moeilijk om uiteindelijk te beoordelen of je het wel of niet wat vind als het potentie heeft.

Fugazzi - Angel Dust geprobeerd, maar neigt toch wel echt naar vrouwelijk
Parisian Musc vind ik lastig te beoordelen. Even laten zitten nog.
pi_220233182
Kiehls Original Musk gekocht. Eindelijk eens goedkoop i.p.v. veel te duur. :')
pi_220392654
Baccarat Rouge 540 is echt zwaar overrated.
  vrijdag 20 maart 2026 @ 22:32:48 #128
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_220392878
Zadig en voltaire
This is really her
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_220430403
Diesel Fuel for Life nu
pi_220469273
Heb niet echt inspiratie meer om nieuwe dingen te ontdekken. :')
  dinsdag 31 maart 2026 @ 09:28:10 #131
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_220472522
Giorgio Armani Code Homme Parfum
pi_220503013
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2026 21:09 schreef mrPanerai het volgende:

[..]
Kan je beter voorraad inslaan want die gaat uit het gamma van YSL
Bron?
De enige echte.
  vrijdag 3 april 2026 @ 23:31:30 #134
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220503156
Musk
pi_220607887
Mensen bekend met het merk Zoologist?

Eigenlijk draag ik alleen maar niche geuren op Guerlain na als uitzondering.
  woensdag 29 april 2026 @ 18:47:38 #136
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_220679516
L’homme Ideal Parfum
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
  donderdag 30 april 2026 @ 17:29:59 #137
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_220684303
Pure soap van clean
  donderdag 30 april 2026 @ 17:34:30 #138
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220684321
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 april 2026 23:31 schreef Boca_Raton het volgende:
Musk
Elon 😱
A murky, forgotten land.
pi_220684326
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 17:50 schreef Fushia2 het volgende:
Deze man weet.
U MAD?
  donderdag 30 april 2026 @ 18:17:20 #140
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220684540
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 17:34 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Elon 😱
:P
pi_220685711
Ik heb denk ik 100 testers geprobeerd en van die 100 heb ik er maar 5-8 in m'n collectie. De rest was het allemaal niet. Hebben jullie ook zo'n moeite met iets vinden wat je goed vindt?
pi_220687374
gewoon een of andere axe deo die wel ok ruikt
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
  vrijdag 1 mei 2026 @ 08:48:49 #143
269692 Divje
brr brr patapim
pi_220687715
Dolce & Gabbana 'The One'
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_220746171
Nog niche aanraders? Ik heb niet meer iets nieuws ontdekt de laatste tijd.
  zaterdag 9 mei 2026 @ 12:59:11 #145
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_220749813
Swiss Arabian Incense 01
  Moderator zaterdag 9 mei 2026 @ 23:00:06 #146
249559 crew  Lavenderr
pi_220753768
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 mei 2026 19:46 schreef Discombobulate het volgende:
Nog niche aanraders? Ik heb niet meer iets nieuws ontdekt de laatste tijd.
White Musk van The Body Shop
pi_220842145
Ik heb vandaag de Heerlie de Peerlie van Hema X Fugazzi gekocht.
quote:
Speciaal voor onze 100e verjaardag hebben we samen met FUGAZZI een limited edition parfum gemaakt: heerlie de peerlie. Een frisse, sprankelende net-even-anders geur waarin peer meteen opvalt. De warme basis van sandel- en akigalahout zorgt voor diepte, terwijl de nootmuskaat een subtiel tikje spice toevoegt. Makkelijk om te dragen, maar met genoeg karakter om niet snel te vergeten.

geurnoten
peer - groene roos - bergamot
nootmuskaat - saffraan
akigalahout® - sandalhout
Ik vind het een heel apart luchtje, ik kan het heel slecht plaatsen :D. Ik heb hem vanmiddag opgespoten. Het ene moment vind ik hem vreemd ruiken, het andere moment heel lekker. Dus ik weet nog niet wat ik ervan vind _O-

Mijn huidige lieverlings-luchtje is American Cream van Lush, die is heel licht, vanille en creme-achtig van geur. En verder is in de koudere tijden La Petite Robe Noir al een paar jaar mijn to-go geur. Die is warm, fruitig maar ook wat kruidig.
  maandag 8 juni 2026 @ 05:30:48 #148
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_220983346
Philosykos - Dyptique.
Vijg O+ Ik vind het niet te eten maar ik ruik er wél graag naar.
With the stars as her umbrella
  maandag 8 juni 2026 @ 05:31:46 #149
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_220983348
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2026 23:00 schreef Lavenderr het volgende:

[..]
White Musk van The Body Shop
Blijft een favoriet hier.
  maandag 8 juni 2026 @ 05:35:29 #150
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_220983349
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 20:57 schreef Discombobulate het volgende:
Ik heb denk ik 100 testers geprobeerd en van die 100 heb ik er maar 5-8 in m'n collectie. De rest was het allemaal niet. Hebben jullie ook zo'n moeite met iets vinden wat je goed vindt?
Idem. Ik vind zelden iets zó lekker ruiken dat ik het graag wil. En naast de geur vind ik de duur ook belangrijk dus er blijft niet veel over :s)
pi_220983462
Carnicure van Marlou besteld. })

Zal vast wel meevallen. Ik vind Musc Tonkin ook heerlijk.
  maandag 8 juni 2026 @ 08:44:37 #152
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_220983728
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 07:02 schreef Discombobulate het volgende:
Carnicure van Marlou besteld. })

Zal vast wel meevallen. Ik vind Musc Tonkin ook heerlijk.
Blind buy?
pi_220984102
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2026 08:44 schreef -Miauw- het volgende:

[..]
Blind buy?
Ja, ken je die?
  maandag 8 juni 2026 @ 09:42:36 #154
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_220984137
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 09:41 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ja, ken je die?
Nee maar ik weet wel dat ik een geurtje nooit meer koop zonder getest te hebben. Zeker geen niche :P
pi_220984158
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2026 09:42 schreef -Miauw- het volgende:

[..]
Nee maar ik weet wel dat ik een geurtje nooit meer koop zonder getest te hebben. Zeker geen niche :P
Ik heel af en toe, waaronder dus deze.
pi_220985791
Yves Saint Laurent - Libre
  maandag 8 juni 2026 @ 17:56:56 #157
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_220987020
Vandaag nieuw binnen: rain van clean, niet de reserve lijn , die heeft ook rain maar zit een zware masculine note in die op mn keel slaat. :{
pi_220987464
Voor de leken: https://fragrantica.com/ is echt top als je een potentieel nieuw geurtje wil opzoeken.
pi_220987478
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2026 17:56 schreef Erosjuhhh het volgende:
Vandaag nieuw binnen: rain van clean, niet de reserve lijn , die heeft ook rain maar zit een zware masculine note in die op mn keel slaat. :{
Ze ogen mij altijd wat simpel. Dat merk trekt mij niet bepaald aan.
pi_220987489
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2026 09:42 schreef -Miauw- het volgende:

[..]
Vind niche over het algemeen wel meer bij me passen. Ik heb niks qua designer spul.
  maandag 8 juni 2026 @ 20:34:07 #161
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_220988269
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 18:53 schreef Discombobulate het volgende:
Voor de leken: https://fragrantica.com/ is echt top als je een potentieel nieuw geurtje wil opzoeken.
Jaaaa love it! Al die verschillende zoekopties O+ Site is door de jaren heen niet echt vernieuwd maar je kunt er alles vinden. Een app zou mooi zijn.
Ken je Parfumo ook?
  maandag 8 juni 2026 @ 20:39:11 #162
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_220988297
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 18:55 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Vind niche over het algemeen wel meer bij me passen. Ik heb niks qua designer spul.
Hoezo vind je dat?
Ik vind niche prettig omdat de kans minder groot is dat nog drie andere mensen in mijn omgeving ook zo ruiken. Ik wil graag uniek zijn :+
Tegelijkertijd heb ik de meest populaire/klassieke niche parfums dus die vlieger gaat ook niet op :')
  dinsdag 9 juni 2026 @ 00:43:56 #163
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_220990852
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 18:54 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ze ogen mij altijd wat simpel. Dat merk trekt mij niet bepaald aan.
Zijn vrij simpele geuren, vooral heel erg zeepig. O+

Krijg altijd te horen van collegas dat ik naar wasmiddelen ruik... :D
pi_220992331
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2026 20:39 schreef -Miauw- het volgende:

[..]
Hoezo vind je dat?
Ik vind niche prettig omdat de kans minder groot is dat nog drie andere mensen in mijn omgeving ook zo ruiken. Ik wil graag uniek zijn :+
Tegelijkertijd heb ik de meest populaire/klassieke niche parfums dus die vlieger gaat ook niet op :')
Je hebt niche en je hebt niche. Vind Le Labo bijvoorbeeld erg goed, Diptyque, INITIO, etc. Designer is me wat te safe of ik ben dat punt al voorbij. Hoe dan ook, je kan natuurlijk ook niet echt een heel goed onderscheid maken, maar het meeste bij mij is niche. Niet niche niche, maar gewoon niche.
pi_221027984
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2026 08:44 schreef -Miauw- het volgende:

[..]
Blind buy?
Heb Carnicure inmiddels binnen en het is echt zeker geen verkeerde blind buy. Fantastisch geurtje. 120 euro is ook echt geen geld.
  zaterdag 13 juni 2026 @ 15:29:24 #166
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_221028761
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 13:36 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Heb Carnicure inmiddels binnen en het is echt zeker geen verkeerde blind buy. Fantastisch geurtje. 120 euro is ook echt geen geld.
Oh wat goed! Wat vind je er bijzonder aan?
pi_221030068
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 15:29 schreef -Miauw- het volgende:

[..]
Oh wat goed! Wat vind je er bijzonder aan?
Hou erg van van muskusgeuren. Another 13 is mijn favoriet, die is heel clean, Carnicure is weer wat 'dirty'. Misschien ken je Kiehl's Original Musk, daar lijkt het veel op.

De heilige graal voor mij zou een combinatie tussen clean en animalic musk zijn. Die heb ik nog niet gevonden. :P
  zaterdag 13 juni 2026 @ 20:10:29 #168
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221030629
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 13:36 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Fantastisch geurtje. 120 euro is ook echt geen geld.
Heb je zo’n geur echt nodig?
pi_221030729
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 20:10 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Heb je zo’n geur echt nodig?
Als het een beetje hobby is. Ik heb geen 100 geurtjes, maar wil er wel een stuk of 10 hebben.
  zaterdag 13 juni 2026 @ 20:35:45 #170
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221030752
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 20:31 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Als het een beetje hobby is. Ik heb geen 100 geurtjes, maar wil er wel een stuk of 10 hebben.
Wat heeft het geurtje van 120 wat een geur van 50 niet heeft? Ik zou het verschil niet merken denk ik.
pi_221030768
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 20:35 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Wat heeft het geurtje van 120 wat een geur van 50 niet heeft? Ik zou het verschil niet merken denk ik.
De meeste die ik heb zijn 200-250,-.

120,- vind ik relatief goedkoop.

50,- vind ik vaak gewoon troep. Ik merk echt wel het verschil tussen kwaliteit en weinig kwaliteit.
  zaterdag 13 juni 2026 @ 20:43:55 #172
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221030791
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 20:40 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
De meeste die ik heb zijn 200-250,-.

120,- vind ik relatief goedkoop.

50,- vind ik vaak gewoon troep. Ik merk echt wel het verschil tussen kwaliteit en weinig kwaliteit.
Maar die hele dure, zitten daar ook minder ml. in?
pi_221030809
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 20:43 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Maar die hele dure, zitten daar ook minder ml. in?
50-100mL.

En heb een paar van 30 mL.

Dus nee, niet minder in principe.
  zaterdag 13 juni 2026 @ 20:50:57 #174
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221030830
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 20:46 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
50-100mL.

En heb een paar van 30 mL.

Dus nee, niet minder in principe.
Wat is je meest kostbare parfum?
  zaterdag 13 juni 2026 @ 22:54:59 #175
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_221032725
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 18:21 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Hou erg van van muskusgeuren. Another 13 is mijn favoriet, die is heel clean, Carnicure is weer wat 'dirty'. Misschien ken je Kiehl's Original Musk, daar lijkt het veel op.

De heilige graal voor mij zou een combinatie tussen clean en animalic musk zijn. Die heb ik nog niet gevonden. :P
Haha een heel bijzondere combinatie inderdaad. Schone kattenbak :+
Heb je Zoologist al geprobeerd? Die hebben wel wat funky geurtjes.
pi_221034840
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 20:50 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Wat is je meest kostbare parfum?
INITIO Musk Therapy (280,- ofzo voor 90 mL) of Le Labo Musc 25 (335,- voor 50 mL)

Maar die vind ik ook echt heel goed.
  zondag 14 juni 2026 @ 01:22:18 #177
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221034904
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 01:13 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
INITIO Musk Therapy (280,- ofzo voor 90 mL) of Le Labo Musc 25 (335,- voor 50 mL)

Maar die vind ik ook echt heel goed.
Zijn die allebei een musk? Of hoe noem je dat?
pi_221036484
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 22:54 schreef -Miauw- het volgende:

[..]
Haha een heel bijzondere combinatie inderdaad. Schone kattenbak :+
Heb je Zoologist al geprobeerd? Die hebben wel wat funky geurtjes.
Squid heb ik geprobeerd en Cow, maar vond die beide niks. Squid was me veel te wasachtig op een verkeerde manier en beetje vies zoetig. Cow vond ik te zoet en ook niet echt wat.

Vind de kwaliteit niet zo goed als bijvoorbeeld een Le Labo, INITIO of Diptyque.
pi_221038832
Vannacht bij Douglas een 150ml. Armani Code parfum refill gekocht voor ¤ 136,50
Normaal rond de ¤ 200,- dus een mooie deal.
Ik word altijd helemaal gek van al die dynamische prijzen op hun website, ICI Paris XL doet dat ook.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_221105890
Tokyo Nights van d'Annam. Ik zag op insta een advertentie van ze dat ze proefsetjes verkopen met verschillende van hun geurtjes en ik heb het vrij impulsief gekocht. Kende het merk niet eens :')

Ze hebben verschillende setjes, ik heb de Japanse versie en het is wel ok. Sommige geurtjes blijven redelijk lang hangen en ik vind ze op eentje na wel lekker ruiken. Flesjes kosten 160 per geurtje en dat vind ik persoonlijk wat overdreven. Als deze set op is ga ik naar een andere discovery set van een ander merk. Ik hou van zulke sets O+

[ Bericht 5% gewijzigd door Sunshine1982 op 21-06-2026 08:37:53 ]
pi_221105933
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 08:26 schreef Sunshine1982 het volgende:
Tokyo Nights van d'Annam. Ik zag op insta een advertentie van ze dat ze proefsetjes verkopen met verschillende van hun geurtjes en ik heb het vrij impulsief gekocht. Kende het merk niet eens :')

Ze hebben verschillende setjes, ik heb de Japanse versie en het is wel ok. Sommige geurtjes blijven redelijk lang hangen en ik vind ze op eentje na wel lekker ruiken. Flesjes kosten 160 per geurtje en dat vind ik persoonlijk wat overdreven. Als deze set op is ga ik naar een andere discovery set van een ander merk. Ik hou van zulke sets O+
White Rice is mijn favoriet van d'Annam. Vind ik echt fantastisch.
pi_221105984
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 08:45 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
White Rice is mijn favoriet van d'Annam. Vind ik echt fantastisch.
Die komt uit de Vietnam set toch? Heb je deze set en wat vind je ervan? Misschien dat ik deze toch ga kopen.

Mijn favorieten uit de Japan set zijn Matcha Soft Serve, Sakura Snow en Strawberry Mochi. Erg bijzonder vind ik Japanese Whiskey wat in eerste instantie een beetje een geur van whiskey heeft, maar wat toch verrassend lekker gaat ruiken. Welke ik echt niet lekker vind ruiken (en wat mij betreft ook totaal niet past bij de rest) is Moonlight Samurai. Het ruikt naar een combi van sigarettenrook en een leren jas. Denk ook niet dat ik deze nog op ga doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sunshine1982 op 21-06-2026 09:17:24 ]
pi_221106216
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2026 09:12 schreef Sunshine1982 het volgende:
Die komt uit de Vietnam set toch? Heb je deze set en wat vind je ervan? Misschien dat ik deze toch ga kopen.
Ik heb een aantal geprobeerd, maar niet specifiek een set gekocht. Gewoon via Skins samples geselecteerd. White Rice vind ik echt ver boven de rest staan. d'Annam is een mooi niche merk. Niet fan van alles, maar er zitten goede dingen bij. White Rice is de betere versie van Diptyque L'eau Papier.

Mango Sticky Rice is er ook nieuw, maar die moet ik nog proberen.
pi_221106220
Moet ik wel zeggen dat ik ontzettend van clean/musky/neutrale geuren hou.
pi_221106448
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2026 10:18 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik heb een aantal geprobeerd, maar niet specifiek een set gekocht. Gewoon via Skins samples geselecteerd. White Rice vind ik echt ver boven de rest staan. d'Annam is een mooi niche merk. Niet fan van alles, maar er zitten goede dingen bij. White Rice is de betere versie van Diptyque L'eau Papier.

Mango Sticky Rice is er ook nieuw, maar die moet ik nog proberen.
Oh ik wist niet dat dat kon. Ik ga Skins eens checken :) Ik kwam ook vanmorgen de site van D.Grayi tegen. Ook nog nooit van gehoord, maar ik hou wel van bijzondere, niche dingen. Ga dat ook eens bekijken.
pi_221124361
Vandaag Hinoki Meditation van d'Annam.

Gister heb ik de discovery set van Goldfield and Banks besteld O+ Ik hou van dit soort sets, ik laat me graag verrassen.
  dinsdag 23 juni 2026 @ 12:06:35 #187
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_221126188
Ik heb blind Tom Ford Tobacco vanille gekocht. Teeeering die is lekker!
pi_221129837
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 09:29 schreef Sunshine1982 het volgende:
Vandaag Hinoki Meditation van d'Annam.

Gister heb ik de discovery set van Goldfield and Banks besteld O+ Ik hou van dit soort sets, ik laat me graag verrassen.
Ga White Rice ook echt proberen. Of heb je die al binnen?

Ik heb zelf Musc Tonkin aangeschaft.
pi_221129904
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 19:44 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Nee nog niet aangeschaft. Misschien dat ik ook de Vietnam set ga aanschaffen :P Ik vind 160 euro een beetje veel om zo blind te kopen :@
pi_221129928
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 19:48 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Nee nog niet aangeschaft. Misschien dat ik ook de Vietnam set ga aanschaffen :P Ik vind 160 euro een beetje veel om zo blind te kopen :@
Via Skins kun je ook een sample set kopen volledig naar keuze. Dus bij item klik je dan 'sample toevoegen' en je kan meerdere merken combineren. 5 stuks voor 30 euro.
pi_221130005
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 19:49 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Via Skins kun je ook een sample set kopen volledig naar keuze. Dus bij item klik je dan 'sample toevoegen' en je kan meerdere merken combineren. 5 stuks voor 30 euro.
Kun je me misschien helpen met de link? Ik zie alleen deze set:

https://www.skins.nl/sample-service/sample-set-d-annam/150296/
pi_221130064
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 19:54 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Kun je me misschien helpen met de link? Ik zie alleen deze set:

https://www.skins.nl/sample-service/sample-set-d-annam/150296/
https://www.skins.nl/d-annam/white-rice-eau-de-parfum/150266/

Onder de titel: 'Sample toevoegen'

Dan moet je wel 4 andere kiezen, kan zelfde merk, kan een ander zijn.
pi_221130091
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 19:58 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
https://www.skins.nl/d-annam/white-rice-eau-de-parfum/150266/

Onder de titel: 'Sample toevoegen'

Dan moet je wel 4 andere kiezen, kan zelfde merk, kan een ander zijn.
Ah top, ik zie het. Bedankt O+

Ik heb ff wat reviews gelezen, maar ik lees mannelijke geur. Ik ben wel v hè :P
  dinsdag 23 juni 2026 @ 20:54:58 #194
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221130792
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 19:44 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Is alles wat musk heet, ongeveer hetzelfde?
pi_221130991
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2026 20:54 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Is alles wat musk heet, ongeveer hetzelfde?
Hmm, het is een lastige 'geur' om te beschrijven. Zeker niet allemaal hetzelfde, maar het verheft ook een beetje de andere noten tot een hoger iets.
pi_221176180
Ik heb bij skins een sample set besteld (thanks @Discombobulate) en ik heb vandaag de eerste sample geprobeerd en wat is die heeeeeeerlijk. Het was Abyssae 33 L'Artisan Parfumeur en het ruikt zo anders dan de standaard luchtjes uit de Douglas, maar zó lekker. Heerlijk fris en zomers met een touch van eucalyptus, ik ben fan! 250 euro voor een fles is een beetje ouch, maar ik denk wel dat ik het er voor over heb.

Erg benieuwd naar de andere samples!
pi_221176194
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2026 19:45 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb bij skins een sample set besteld (thanks @:Discombobulate) en ik heb vandaag de eerste sample geprobeerd en wat is die heeeeeeerlijk. Het was Abyssae 33 L'Artisan Parfumeur en het ruikt zo anders dan de standaard luchtjes uit de Douglas, maar zó lekker. Heerlijk fris en zomers met een touch van eucalyptus, ik ben fan! 250 euro voor een fles is een beetje ouch, maar ik denk wel dat ik het er voor over heb.

Erg benieuwd naar de andere samples!
Welke 5 heb je allemaal?
pi_221176248
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2026 19:46 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Welke 5 heb je allemaal?
Ik heb nog D.S & Durga - Steamed Rainbow
Thomas De Monaco - Sol Salgado Extrait
Kismet Olfactove - Wedding in Oaxaca
Reservation - Blue Piscine

Komt dit je bekend voor?
pi_221177368
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2026 19:52 schreef Sunshine1982 het volgende:
D.S & Durga
D.S & Durga ken ik wel, maar Steamed Rainbow heb ik nog niet geprobeerd. De rest ken ik allemaal niet.
pi_221285545
Hot Cotton van Baruti geprobeerd van The Perfume Lounge in Amsterdam. Gadver de gadver. Fotorealistische geur van een heet strijkijzer over een wit t-shirt, maar totaal niet iets om echt te dragen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')