Persoonlijk vind ik L'instant de Geurlain pour Homme wel fijn. Rond 2010 was dat echt een ding, tegenwoordig hoor je er wat minder over. Redelijk veilige, warme citrusgeur.quote:Op zondag 24 november 2024 11:33 schreef Discombobulate het volgende:
Wat is jullie favoriete Guerlain voor heren? Ik heb Heritage besteld omdat die vaak bovenaan staat, maar wil ook nog even de stad in om voor wat persoonlijkers te kijken. Altijd als ik Guerlain tegen kom dan is toch echt wel het merk dat er ver bovenuit springt bij mij.
Heb qua andere dingen ook nog Acqua Di Gio, Dior Eau Sauvage en Issey Miyake l'eau d'issey Pour Homme. Die laatste ben ik heel tevreden mee, maar Acqua Di Gio en Sauvage zijn m.i. gewoon troep, echt totaal niet bijzonder of lekker (keertje cadeau gekregen natuurlijk).
Dus ja, qua persoonlijkheid is Guerlain toch wel m'n favoriet, maar wat vinden jullie daarvan voor heren?
Vetiverquote:Op zondag 24 november 2024 11:33 schreef Discombobulate het volgende:
Wat is jullie favoriete Guerlain voor heren? Ik heb Heritage besteld omdat die vaak bovenaan staat, maar wil ook nog even de stad in om voor wat persoonlijkers te kijken. Altijd als ik Guerlain tegen kom dan is toch echt wel het merk dat er ver bovenuit springt bij mij.
Heb qua andere dingen ook nog Acqua Di Gio, Dior Eau Sauvage en Issey Miyake l'eau d'issey Pour Homme. Die laatste ben ik heel tevreden mee, maar Acqua Di Gio en Sauvage zijn m.i. gewoon troep, echt totaal niet bijzonder of lekker (keertje cadeau gekregen natuurlijk).
Dus ja, qua persoonlijkheid is Guerlain toch wel m'n favoriet, maar wat vinden jullie daarvan voor heren?
Ja, daar zat ik ook aan te denken. Habit Rouge wordt ook hoog aangeprezen.quote:
Niet lullig bedoelt hoor, maar ik snap nooit zo goed waarom mensen parfums kopen die ogenschijnlijk voor een ander aanstootgevend kunnen zijn. Snap het punt dat jij diegene bent die het lekker moet vinden, maar het is ook normaal om toch rekening te houden met je omgeving?quote:Op donderdag 24 oktober 2024 20:32 schreef stavromulabeta het volgende:
Mocht iemand vandaag gedacht hebben "Waarom ruik ik een walvis in de intercity naar Rotterdam?". Nou dat was ik dus.
[ afbeelding ]
Encens Mythique. Roos met héél veel ambergris. Wordt helaas niet meer gemaakt.
Er is een reden dat 'vieze' stoffen als muskus, bevergeil, ambergris al eeuwen peperduur zijn en in parfums verwerkt worden. Namelijk dat ze in beperkte mate vooral onbewust geroken worden en in beperkte hoeveelheden ook lekker ruiken. Juist omdat ze vrij dicht bij de natuurlijke geur van mensen komen, vallen ze minder bewust op.quote:Op zondag 24 november 2024 18:00 schreef Rnie het volgende:
[..]
Niet lullig bedoelt hoor, maar ik snap nooit zo goed waarom mensen parfums kopen die ogenschijnlijk voor een ander aanstootgevend kunnen zijn. Snap het punt dat jij diegene bent die het lekker moet vinden, maar het is ook normaal om toch rekening te houden met je omgeving?
Zo maak je toch juist een beetje statemen? En bovendien ruikt het niet smerig, het is gewoon bijzonder en intrigerend. Als het echt zou meuren zou het niet goed verkocht worden.quote:Op zondag 24 november 2024 18:39 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Er is een reden dat 'vieze' stoffen als muskus, bevergeil, ambergris al eeuwen peperduur zijn en in parfums verwerkt worden. Namelijk dat ze in beperkte mate vooral onbewust geroken worden en in beperkte hoeveelheden ook lekker ruiken. Juist omdat ze vrij dicht bij de natuurlijke geur van mensen komen, vallen ze minder bewust op.
https://www.discovermagaz(...)-prized-by-perfumers
Ik durf zelfs te stellen dat dit soort geuren een stuk minder aanstootgevend zijn dan de nu populaire vanille/karamel/perzik-geuren.
Je zou voor de lol een keer Kouros of een andere animale geur klassieker moeten proberen.
Ooit Sauvage Elixir geprobeerd?quote:Op zondag 24 november 2024 11:33 schreef Discombobulate het volgende:
maar Acqua Di Gio en Sauvage zijn m.i. gewoon troep, echt totaal niet bijzonder of lekker (keertje cadeau gekregen natuurlijk).
Zou best kunnen. Het flesje komt me wel heel bekend voor.quote:Op dinsdag 26 november 2024 14:23 schreef synsysterstylo het volgende:
[..]
Ooit Sauvage Elixir geprobeerd?
Dat is de enige uit de Orient-serie die ik nog nooit geroken heb. Kennelijk is die wel redelijk ingetogen.quote:Op vrijdag 20 december 2024 20:48 schreef Discombobulate het volgende:
Is Guerlain Epices Exquises een lekker geurtje?
Had een sampletje van Guerlain Santal Royal maar die ruikt me wel echt erg gedateerd zeg. Kwaliteit zeker weten, maar het is echt een geur voor een man van 60-70.
Hoe zou je die omschrijven?quote:Op vrijdag 20 december 2024 21:00 schreef stavromulabeta het volgende:
Mocht je de kans krijgen: probeer Cuir Intense of Bois Mysterieux uit de Orient-serie eens.
Kwaliteit is echt top hoor, de begintonen kan ik ontzettend waarderen, maar het is denk ik gewoon niet geschikt voor mij als persoon.quote:Gedateerd of niet, boeit me doorgaans vrij weinig, ik vind de ultieme opa-geur (Aramis) ook heerlijk.
Cuir intense: Een elegante en masculiene leergeur, Vrij veilig maar niet lekker in de klassieke zin.quote:Op vrijdag 20 december 2024 21:07 schnreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hoe zou je die omschrijven?
Ik zag in een ander topic iets van hoodies. Dan kan ik me daar iets bij voorstellen.quote:[..]
Kwaliteit is echt top hoor, de begintonen kan ik ontzettend waarderen, maar het is denk ik gewoon niet geschikt voor mij als persoon
Ja, grappig hoe dat met zo veel dingen te maken kan hebben. Leefstijl, kledingstijl, persoon, etc. En vind daar maar eens het juiste geurtje dat goed voelt voor jezelf. Het is nooit alleen geur.quote:Op vrijdag 20 december 2024 22:48 schreef stavromulabeta het volgende:
Ik zag in een ander topic iets van hoodies. Dan kan ik me daar iets bij voorstellen.
Kouros is fantastischquote:Op zondag 24 november 2024 18:39 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Er is een reden dat 'vieze' stoffen als muskus, bevergeil, ambergris al eeuwen peperduur zijn en in parfums verwerkt worden. Namelijk dat ze in beperkte mate vooral onbewust geroken worden en in beperkte hoeveelheden ook lekker ruiken. Juist omdat ze vrij dicht bij de natuurlijke geur van mensen komen, vallen ze minder bewust op.
https://www.discovermagaz(...)-prized-by-perfumers
Ik durf zelfs te stellen dat dit soort geuren een stuk minder aanstootgevend zijn dan de nu populaire vanille/karamel/perzik-geuren.
Je zou voor de lol een keer Kouros of een andere animale geur klassieker moeten proberen.
Helemaal eens. Ik wist tot voor kort niet eens dat het ook een gehaat luchtje blijkt te zijn.quote:
Guerlain L'Homme Idealquote:Op zondag 24 november 2024 11:33 schreef Discombobulate het volgende:
Ik heb een sample besteld. Ben heel benieuwd.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 20:32 schreef stavromulabeta het volgende:
Mocht iemand vandaag gedacht hebben "Waarom ruik ik een walvis in de intercity naar Rotterdam?". Nou dat was ik dus.
[ afbeelding ]
Encens Mythique. Roos met héél veel ambergris. Wordt helaas niet meer gemaakt.
Tijd geleden besteld, maar ik vond hem tegenvallen.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 15:56 schreef BlackLining het volgende:
One Man ShowJacques Bogart. Oorspronkelijk uit 1980.
[ afbeelding ]
10, 15 jaar geleden ooit eens gehad. Was toen eigenlijk te jong om hem fatsoenlijk te dragen. Heerlijk droog, kruidig, houtig. Jaren lang nergens meer tegen gekomen en ik rook het afgelopen weekend ergens in de kroeg ineens weer. Meteen weer een flesje van besteld.
Heh?quote:Op dinsdag 29 april 2025 17:45 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Tijd geleden besteld, maar ik vond hem tegenvallen.
Zowel qua geur zelf als de sillage en de longivity
Hoe sterk het ruikt en hoe langquote:
Ahh, tres chique.quote:
Ooit eens die termen tegen gekomen op Fragrantica, en dat is blijven hangen (pun intendedquote:
PARFUMS SAPHIR® Alone POUR HOMME eau de parfumquote:Op donderdag 24 oktober 2024 20:28 schreef stavromulabeta het volgende:
Vertel hier je mede-FOK!kers hoe lekker jij vandaag ruikt!
![]()
[ afbeelding ]
Het zou leuk zijn als je behalve de naam en een plaatje, ook wat info post over je lievelingsgeur van dit moment!![]()
Uitgebreide parfuminformatie (recensies, geuromschrijvingen e.d.) vind je o.a. via onderstaande links:
basenotes.net - Engelstalig discussieforum over geurtjes
Now Smell This
parfum.startpagina.nl
Alaparfumerie
Perfume Smelling Things
The Scented Salamander
Met andere parfumliefhebbers op FOK! kun je van gedachten wisselen over je nieuwste parfumontdekking of je all time favorites in het zustertopic http://forum.fok.nl/topic/1548607 waar je ook je eventuele miskopenen/of (overtollige) parfummonsters te ruil kunt aanbieden.
.
Misschien deze GNTONIC by M. Micallefquote:Op dinsdag 13 mei 2025 15:52 schreef Discombobulate het volgende:
Weet iemand nog een goed zomerparfum? Ik hou van citrusachtig, maar mag daaronder wel beetje gedurfd zijn. Hoeft niet te saai. Heb Issey Miyake L'Eau d'Issey Pour Homme, maar ik mis daar iets aan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |