abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215365368
O+ Vertel hier je mede-FOK!kers hoe lekker jij vandaag ruikt! O+

Het zou leuk zijn als je behalve de naam en een plaatje, ook wat info post over je lievelingsgeur van dit moment! ^O^

Uitgebreide parfuminformatie (recensies, geuromschrijvingen e.d.) vind je o.a. via onderstaande links:

basenotes.net - Engelstalig discussieforum over geurtjes
Now Smell This
parfum.startpagina.nl
Alaparfumerie
Perfume Smelling Things
The Scented Salamander

Met andere parfumliefhebbers op FOK! kun je van gedachten wisselen over je nieuwste parfumontdekking of je all time favorites in het zustertopic http://forum.fok.nl/topic/1548607 waar je ook je eventuele miskopen |:( en/of (overtollige) parfummonsters te ruil kunt aanbieden. ;)

8-) .
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_215365430
Mocht iemand vandaag gedacht hebben "Waarom ruik ik een walvis in de intercity naar Rotterdam?". Nou dat was ik dus.

Encens Mythique. Roos met héél veel ambergris. Wordt helaas niet meer gemaakt.
pi_215670318
Wat is jullie favoriete Guerlain voor heren? Ik heb Heritage besteld omdat die vaak bovenaan staat, maar wil ook nog even de stad in om voor wat persoonlijkers te kijken. Altijd als ik Guerlain tegen kom dan is toch echt wel het merk dat er ver bovenuit springt bij mij.

Heb qua andere dingen ook nog Acqua Di Gio, Dior Eau Sauvage en Issey Miyake l'eau d'issey Pour Homme. Die laatste ben ik heel tevreden mee, maar Acqua Di Gio en Sauvage zijn m.i. gewoon troep, echt totaal niet bijzonder of lekker (keertje cadeau gekregen natuurlijk).

Dus ja, qua persoonlijkheid is Guerlain toch wel m'n favoriet, maar wat vinden jullie daarvan voor heren?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_215671753
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2024 11:33 schreef Discombobulate het volgende:
Wat is jullie favoriete Guerlain voor heren? Ik heb Heritage besteld omdat die vaak bovenaan staat, maar wil ook nog even de stad in om voor wat persoonlijkers te kijken. Altijd als ik Guerlain tegen kom dan is toch echt wel het merk dat er ver bovenuit springt bij mij.

Heb qua andere dingen ook nog Acqua Di Gio, Dior Eau Sauvage en Issey Miyake l'eau d'issey Pour Homme. Die laatste ben ik heel tevreden mee, maar Acqua Di Gio en Sauvage zijn m.i. gewoon troep, echt totaal niet bijzonder of lekker (keertje cadeau gekregen natuurlijk).

Dus ja, qua persoonlijkheid is Guerlain toch wel m'n favoriet, maar wat vinden jullie daarvan voor heren?
Persoonlijk vind ik L'instant de Geurlain pour Homme wel fijn. Rond 2010 was dat echt een ding, tegenwoordig hoor je er wat minder over. Redelijk veilige, warme citrusgeur.

Je zou ook Jicky eens kunnen proberen. Hij wordt in de markt gezet als damesgeur maar zou net zo goed (of beter) als herengeur kunnen. Volgens de legende was dat de signature scent van Sean Connery.
pi_215672655
quote:

Vetiver _O_
De enige echte.
pi_215673283
quote:
2s.gif Op zondag 24 november 2024 15:46 schreef Rnie het volgende:

[..]
Vetiver _O_
Ja, daar zat ik ook aan te denken. Habit Rouge wordt ook hoog aangeprezen.

Die nieuwe Absolus Allegoria zien er ook goed uit, maar zijn wel wat te duur.

Wat betreft signature scent is Guerlain wel mijn merk, nu nog ééntje vinden die echt goed bij me past. :)
pi_215673502
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 20:32 schreef stavromulabeta het volgende:

Mocht iemand vandaag gedacht hebben "Waarom ruik ik een walvis in de intercity naar Rotterdam?". Nou dat was ik dus.

[ afbeelding ]

Niet lullig bedoelt hoor, maar ik snap nooit zo goed waarom mensen parfums kopen die ogenschijnlijk voor een ander aanstootgevend kunnen zijn. Snap het punt dat jij diegene bent die het lekker moet vinden, maar het is ook normaal om toch rekening te houden met je omgeving?
De enige echte.
pi_215673867
quote:
2s.gif Op zondag 24 november 2024 18:00 schreef Rnie het volgende:

[..]
Niet lullig bedoelt hoor, maar ik snap nooit zo goed waarom mensen parfums kopen die ogenschijnlijk voor een ander aanstootgevend kunnen zijn. Snap het punt dat jij diegene bent die het lekker moet vinden, maar het is ook normaal om toch rekening te houden met je omgeving?
Er is een reden dat 'vieze' stoffen als muskus, bevergeil, ambergris al eeuwen peperduur zijn en in parfums verwerkt worden. Namelijk dat ze in beperkte mate vooral onbewust geroken worden en in beperkte hoeveelheden ook lekker ruiken. Juist omdat ze vrij dicht bij de natuurlijke geur van mensen komen, vallen ze minder bewust op.

https://www.discovermagaz(...)-prized-by-perfumers

Ik durf zelfs te stellen dat dit soort geuren een stuk minder aanstootgevend zijn dan de nu populaire vanille/karamel/perzik-geuren.

Je zou voor de lol een keer Kouros of een andere animale geur klassieker moeten proberen.
pi_215674235
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2024 18:39 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Er is een reden dat 'vieze' stoffen als muskus, bevergeil, ambergris al eeuwen peperduur zijn en in parfums verwerkt worden. Namelijk dat ze in beperkte mate vooral onbewust geroken worden en in beperkte hoeveelheden ook lekker ruiken. Juist omdat ze vrij dicht bij de natuurlijke geur van mensen komen, vallen ze minder bewust op.

Ik durf zelfs te stellen dat dit soort geuren een stuk minder aanstootgevend zijn dan de nu populaire vanille/karamel/perzik-geuren.

Je zou voor de lol een keer Kouros of een andere animale geur klassieker moeten proberen.
Zo maak je toch juist een beetje statemen? En bovendien ruikt het niet smerig, het is gewoon bijzonder en intrigerend. Als het echt zou meuren zou het niet goed verkocht worden.

Ik heb het idee dat ik persoonlijk vrouwen soms kan ruiken als ze ovuleren/ongesteld zijn. Niet iedereen hoor, sommige. Een soort metaalachtige/muskusachtige geur. Als je diezelfde prikkeling in een parfum weet te verwerken dan heb je echt iets wat personen aantrekt en dat is toch mooi en bijzonder. Naja, muskus is er inderdaad één van, alleen is heel veel namaak in moderne parfums of niet?

Het draait allemaal om feromonen. En als een beetje parfum daar aan mee kan laten helpen dan is dat toch alleen maar goed?
pi_215686888
Heb Guerlain Heritage, echt heerlijk. Ruik 'm gewoon zelf ook nog steeds na een uur, wat wel bijzonder is. Nog maar even in een fysieke winkel op zoek naar een andere Guerlain die persoonlijk vooral heel goed voelt als je 'm ruikt.
pi_215688007
quote:
maar Acqua Di Gio en Sauvage zijn m.i. gewoon troep, echt totaal niet bijzonder of lekker (keertje cadeau gekregen natuurlijk).
Ooit Sauvage Elixir geprobeerd?
pi_215688215
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2024 14:23 schreef synsysterstylo het volgende:

[..]
Ooit Sauvage Elixir geprobeerd?
Zou best kunnen. Het flesje komt me wel heel bekend voor.
pi_215934680
Is Guerlain Epices Exquises een lekker geurtje?

Had een sampletje van Guerlain Santal Royal maar die ruikt me wel echt erg gedateerd zeg. Kwaliteit zeker weten, maar het is echt een geur voor een man van 60-70.
pi_215934908
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2024 20:48 schreef Discombobulate het volgende:
Is Guerlain Epices Exquises een lekker geurtje?

Had een sampletje van Guerlain Santal Royal maar die ruikt me wel echt erg gedateerd zeg. Kwaliteit zeker weten, maar het is echt een geur voor een man van 60-70.
Dat is de enige uit de Orient-serie die ik nog nooit geroken heb. Kennelijk is die wel redelijk ingetogen.
Van Santal Royal heb ik een miniflesje van. Eens dat die wat gedateerd voelt (net als Encens Mythique en Musc Noble die redelijk in het zelfde rozenstraatje zitten) maar het heeft absoluut klasse. Gedateerd of niet, boeit me doorgaans vrij weinig, ik vind de ultieme opa-geur (Aramis) ook heerlijk.

Mocht je de kans krijgen: probeer Cuir Intense of Bois Mysterieux uit de Orient-serie eens.
pi_215935009
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2024 21:00 schreef stavromulabeta het volgende:
Mocht je de kans krijgen: probeer Cuir Intense of Bois Mysterieux uit de Orient-serie eens.
Hoe zou je die omschrijven?

quote:
Gedateerd of niet, boeit me doorgaans vrij weinig, ik vind de ultieme opa-geur (Aramis) ook heerlijk.

Kwaliteit is echt top hoor, de begintonen kan ik ontzettend waarderen, maar het is denk ik gewoon niet geschikt voor mij als persoon.
pi_215936715
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2024 21:07 schnreef Discombobulate het volgende:

[..]
Hoe zou je die omschrijven?

Cuir intense: Een elegante en masculiene leergeur, Vrij veilig maar niet lekker in de klassieke zin.
Bois Mysterieux: Animaal, leer, natte bladeren. Soort oleafactorische Ilja Leonard Pfeifffer: Lomp, mannelijk, knuffelbaar en toch enorm elegant.

quote:
[..]
Kwaliteit is echt top hoor, de begintonen kan ik ontzettend waarderen, maar het is denk ik gewoon niet geschikt voor mij als persoon
Ik zag in een ander topic iets van hoodies. Dan kan ik me daar iets bij voorstellen.
pi_215998648
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2024 22:48 schreef stavromulabeta het volgende:
Ik zag in een ander topic iets van hoodies. Dan kan ik me daar iets bij voorstellen.
Ja, grappig hoe dat met zo veel dingen te maken kan hebben. Leefstijl, kledingstijl, persoon, etc. En vind daar maar eens het juiste geurtje dat goed voelt voor jezelf. Het is nooit alleen geur.
  zaterdag 28 december 2024 @ 18:44:16 #18
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_216052670
Momenteel enkel mijn deodorant.
  Moderator zaterdag 28 december 2024 @ 19:32:44 #19
382129 crew  Donna
pi_216053571
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2024 18:39 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Kouros is fantastisch _O_
  Moderator zaterdag 28 december 2024 @ 19:33:35 #20
382129 crew  Donna
pi_216053589
Ik draag zelf nu Si van Giorgio Armani.
pi_216053719
Ik draag nu Delano Milano winderige lucht na een kappa knoffo niffo
pi_216167903
Club de Nuit Woman van armaf
Ruikt exact naar Coco Chanel’s Mademoiselle. Blijft net zolang hangen ook.
  woensdag 8 januari 2025 @ 17:47:36 #23
422382 Ygritte
You know nothing!
pi_216217494
Gentle Fluidity Gold van Maison Francis Kurkdjian
pi_216218602
Al een tijdje 'Istanbul' van Atelier Rebul

Een vrij 'schoon' parfum, vrij van parabenen, minerale olieën en ftalaten

En een heerlijke geur O+
pi_216220058
Armani Acqua Di Gio Profondo, vieze teringtroep, om het flesje maar even leeg te maken (bijna leeg), want zonde om weg te gooien. Daarna Guerlain Heritage.

[ Bericht 3% gewijzigd door Discombobulate op 08-01-2025 23:43:40 ]
pi_216220238
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2024 19:32 schreef Donna het volgende:

[..]
Kouros is fantastisch _O_
Helemaal eens. Ik wist tot voor kort niet eens dat het ook een gehaat luchtje blijkt te zijn.
Walging gewoon in sommige reviews op YouTube. :D Ik kan er wel om lachen.
Het is ook inderdaad een retro luchtje uit de jaren 80/90 dat volgens mij ook nergens anders meer mee te vergelijken is.
Alles is toch wat meer de kant op gegaan van aqua, bloemetjes en zoetige luchtjes.
Heb ook 2x Aramis eau de toilette staan. Die kwam op de markt in 1964.
Toen ik las dat deze wellicht werd opgeheven (wat deels gebeurde behalve voor de original)
snel nog een flesje original besteld.
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
  woensdag 8 januari 2025 @ 20:49:34 #27
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_216220303
Hugo Boss Bottled Absolute
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_216220453
Narciso poudree
pi_216260898

Zepig groen friszoet en een beetje bossig

Lekker wakker luchtje voor op het werk.
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
pi_216281857
Ik draag khamra van lattafa vandaag. Is een dupe van Kilian Angels Share.
Aanrader!
Voor mannen die naar een ouderwetsche ambachtelijke sigarenwinkel willen ruiken. Probeer Oud for Glory van Latafa.
Het staat als unisexgeur te boek, maar wie wil er als vrouw nou naar een sigarenwinkel ruiken?
pi_216380231
One Man Show :Y Jacques Bogart. Oorspronkelijk uit 1980.

10, 15 jaar geleden ooit eens gehad. Was toen eigenlijk te jong om hem fatsoenlijk te dragen. Heerlijk droog, kruidig, houtig. Jaren lang nergens meer tegen gekomen en ik rook het afgelopen weekend ergens in de kroeg ineens weer. Meteen weer een flesje van besteld.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
  vrijdag 24 januari 2025 @ 14:48:55 #32
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_216414041
quote:

Guerlain L'Homme Ideal *O*
Een van de beste geuren die er bestaan.

Althans, vind ik
pi_216421166
Vandaag narciso ambree
pi_217494215
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 20:32 schreef stavromulabeta het volgende:

[ afbeelding ]

Ik heb een sample besteld. Ben heel benieuwd. :P

Ambergris kan ik me namelijk niet echt iets bij voorstellen, nog nooit echt zo met geuren bezig geweest.
pi_217494569
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2025 15:56 schreef BlackLining het volgende:
One Man Show :Y Jacques Bogart. Oorspronkelijk uit 1980.

[ afbeelding ]

10, 15 jaar geleden ooit eens gehad. Was toen eigenlijk te jong om hem fatsoenlijk te dragen. Heerlijk droog, kruidig, houtig. Jaren lang nergens meer tegen gekomen en ik rook het afgelopen weekend ergens in de kroeg ineens weer. Meteen weer een flesje van besteld.
Tijd geleden besteld, maar ik vond hem tegenvallen.
Zowel qua geur zelf als de sillage en de longivity.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_217495101
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 april 2025 17:45 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Tijd geleden besteld, maar ik vond hem tegenvallen.
Zowel qua geur zelf als de sillage en de longivity
Heh?
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_217495106
quote:
10s.gif Op dinsdag 29 april 2025 19:05 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Heh?
Hoe sterk het ruikt en hoe lang :P
A murky, forgotten land.
pi_217495508
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 april 2025 19:06 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Hoe sterk het ruikt en hoe lang :P
Ahh, tres chique. ;)
pi_217496134
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2025 19:58 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Ahh, tres chique. ;)
Ooit eens die termen tegen gekomen op Fragrantica, en dat is blijven hangen (pun intended :s) ).
A murky, forgotten land.
pi_217496525
PARFUMS SAPHIR® Alone POUR HOMME eau de parfum

Ui verwijderd door admin.
pi_217496554
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 20:28 schreef stavromulabeta het volgende:
O+ Vertel hier je mede-FOK!kers hoe lekker jij vandaag ruikt! O+

[ afbeelding ]

Het zou leuk zijn als je behalve de naam en een plaatje, ook wat info post over je lievelingsgeur van dit moment! ^O^

Uitgebreide parfuminformatie (recensies, geuromschrijvingen e.d.) vind je o.a. via onderstaande links:

basenotes.net - Engelstalig discussieforum over geurtjes
Now Smell This
parfum.startpagina.nl
Alaparfumerie
Perfume Smelling Things
The Scented Salamander

Met andere parfumliefhebbers op FOK! kun je van gedachten wisselen over je nieuwste parfumontdekking of je all time favorites in het zustertopic http://forum.fok.nl/topic/1548607 waar je ook je eventuele miskopen |:( en/of (overtollige) parfummonsters te ruil kunt aanbieden. ;)

8-) .
PARFUMS SAPHIR® Alone POUR HOMME eau de parfum

Ui verwijderd door admin.
pi_217619528
Weet iemand nog een goed zomerparfum? Ik hou van citrusachtig, maar mag daaronder wel beetje gedurfd zijn. Hoeft niet te saai. Heb Issey Miyake L'Eau d'Issey Pour Homme, maar ik mis daar iets aan.
pi_217962943
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2025 15:52 schreef Discombobulate het volgende:
Weet iemand nog een goed zomerparfum? Ik hou van citrusachtig, maar mag daaronder wel beetje gedurfd zijn. Hoeft niet te saai. Heb Issey Miyake L'Eau d'Issey Pour Homme, maar ik mis daar iets aan.
Misschien deze GNTONIC by M. Micallef
  maandag 16 juni 2025 @ 19:00:28 #44
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_217963696
Een hele simpele van Guess.
pi_217976724
Voor de zomer zijn Greenley, Bal D'afrique en Rouge et Blanc van Genre Parfums mijn favoriet. En voor de winter Althair, Herod en Escapade Gourmande.
pi_217976895
Weet iemand dit misschien? Verandert een parfum soms wel eens van ingrediënten? :)

Bij make-up gebeurt het regelmatig dat je je vaste lippenstift of foundation koopt en deze duidelijk van kleur is veranderd en kun je dit nog controleren door een ouder exemplaar ernaast te houden.
Maar hoe zit met parfum? :?

Soms komen er extra edities van een lang bestaande geur, maar ik gebruik een van m’n lievelings en ik zweer erbij dat dit anders ruikt. ;( Maar misschien ligt het gewoon aan mij. En verandert je smaak gedurende de jaren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')