abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215372119
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 15:07 schreef Momo het volgende:

[..]
Dit lijkt mij sowieso eigenlijk niet mogelijk in het land. Stuur je iets moderns, heb je de boomers aan het mopperen. Stuur je iets wat de oude garde mooi vind is de kans groot dat veel jongeren afhaken. Eigenlijk had Joost nog best veel groepen vooral positief, van kinderen tot mensen in de veertig.
Een inzending die geliefd wordt door iedereen, van Johan Derksen tot je neefje van 5 is onwaarschijnlijk, maar een artiest die aan alle voorwaarden voldoet, is sowieso lastig te vinden.

Avrotros maakt het zich vooral makkelijker door iemand te sturen die zeg maar het tegenovergestelde van Mia en Dion is. Dus bekend, redelijk populair, goed in de omgang met de media, goed om kunnen gaan met druk, goed kunnen optreden, in het bezit van een goed liedje en die de nieuwsgierigheid van het Nederlandse publiek aanwakkert om te kijken. En dat kan van Anouk tot Froukje tot Snollebollekes en alles er tussenin zijn. Maar ook redelijk wat niet.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_215372129
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 16:18 schreef Paul het volgende:
Claude zal het wel worden. lekker divers/woke enz
maar gaan we niet mee winnen
En wat is er zo woke aan hem dan?
pi_215372135
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 16:30 schreef NailQueen het volgende:

[..]
En wat is er zo woke aan hem dan?
Hij zingt in het Frans, super woke.

Oh nee wacht, wat zou het zijn….
pi_215372146
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 16:27 schreef Poepz0r het volgende:
Zag net Franklin Brown weer zingen. Wat een stem nog steeds!
De eerste keer GENOT
pi_215372157
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 16:18 schreef d_elise het volgende:

[..]
Heb even teruggezocht, maar volgens mij was het optreden op Pinkpop het eerste moment waarop Joost hintte op een deelname in 2025 en die week erna veranderde hij z'n bio en Instakanaal naar Eurovision 2025. Dus dan denk ik idd dat vlak daarvoor de AvroTros het lijntje met Joost weer heeft uitgegooid en hij het is gaan overwegen en gaan voorbereiden, maar ik waarschijnlijk onder voorbehoud. Nog geen contracten oid, maar wel een toezegging van als we gaan, dan het liefst met jou maar het is jouw keuze.

Denk namelijk dat de AvroTros al vrij snel heeft besloten dat de uitgangspositie was om weer deel te nemen (en het liefst met Joost), maar dat ze ook echt 'nee' hadden gezegd als de gesprekken niet goed waren gegaan. En misschien wilden ze het juist wel laten slagen omdat Joost dus wel weer open stond voor deelname, dus dat ze het ook als rechtvaardiging voor hem zagen. Maar ik vind nog steeds dat ze veel harder hadden moeten zijn en niet hadden moeten deelnemen, maar dat was duidelijk niet de strategie van de AvroTros.
Dat is wel een goeie inderdaad. Pinkpop was 21-23 juni, volgens mij was Joost de 22e, dus dat past wel in het beeld dat Avrotros op zijn laatst heeft besloten in de tweede helft van juni om te streven naar een nieuwe deelname.

-22 juni: Joost hint op nieuwe deelname.
-1 juli: Avrotros uit het niets positief naar de EBU.
-“de hele zomer” is Joost bezig geweest met een nieuwe inzending.
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 16:34:17 #231
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_215372158
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 11:57 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Nee, dat je met een ongeleid projectiel als Joost nog iets van een Plan B opzette, dat is ook nog wel te begrijpen. Dat is op zichzelf ook niet zo’n belangrijk onderdeel van het verhaal.

Het ging me meer om hoe Avrotros dit alles heeft aangepakt, en ze continu de schijn ophielden dat ze misschien niet mee zouden doen. En daar paste ook bij dat het benaderen van artiesten alleen maar voor het puur hypothetische geval dat Nederland er toch uit zou komen met de EBU. En dat waren ze dus al een hele tijd.
Dat gevoel heb ik niet. Ik denk dat er 2 trajecten naast elkaar hebben gelopen:

Een traject met Joost om te zorgen dat ze voorbereid waren ALS ze zouden gaan en het traject met de EBU.
En dat het eerste traject is opgestart welwetend dat er een grote kans was dat het voor niets was, maar wel om te zorgen dat er niet een te grote productionele achterstand werd opgelopen als er wel een oplossing kwam. Is heel normaal om meerdere dingen tegelijk te doen in de TV wereld om opties te hebben.
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 16:37:29 #232
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_215372180
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 16:34 schreef CrazyDutchPunk het volgende:

[..]

Een traject met Joost om te zorgen dat ze voorbereid waren ALS ze zouden gaan en het traject met de EBU.
En dat het eerste traject is opgestart welwetend dat er een grote kans was dat het voor niets was, maar wel om te zorgen dat er niet een te grote productionele achterstand werd opgelopen als er wel een oplossing kwam. Is heel normaal om meerdere dingen tegelijk te doen in de TV wereld om opties te hebben.
Maar zou Joost er weer zoveel energie in hebben gestopt als hij had gedacht dat er een grote kans was dat het voor niets was? Dat voelt voor mij niet logisch.
Fuck the EBU
  Moderator vrijdag 25 oktober 2024 @ 16:39:50 #233
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215372202
twitter

:')

Al zou chronisch boze boomer Henk dan een keer niet boos zijn.
pi_215372209
quote:

[..]

Dat zou ook zeker kunnen, net als het ook zou kunnen dat Joost juist Avrotros heeft benaderd en hen heeft overtuigd nog eens te gaan bijvoorbeeld. Maar het is voor een artiest als Joost ook best een opgave om zomaar even Europapa 2.0 uit de mouw te schudden, en dan zou dat met het risico zijn dat het allemaal voor niets was.
pi_215372277
quote:

[..]

Dit zou voor mij het meest logisch/praktisch voelen. Ik kan niet in Joost z'n hoofd kijken, maar ik denk dat er altijd wel een twijfel is geweest of hij het wel moest doen, maar dat het gevoel van "ik moet het afmaken om het echt af te kunnen sluiten" lang overheerste, tot een paar dagen geleden en die twijfel groter bleek dan dat gevoel. Maar dat de AvroTros op meerdere scenarios voorbereid was is duidelijk.
Wat ik wel opvallend vindt is dat de AvroTros tevreden is met de veranderingen van de EBU en Joost zelf aangaf te twijfelen hoeveel er daadwerkelijk gaat veranderen vanuit de EBU.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 25 oktober 2024 @ 16:55:14 #236
163650 Greys
pi_215372351
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 12:12 schreef Fred_B het volgende:

[..]
In principe kan je zeggen dat ze er niet uit waren zolang er geen handtekening was gezet natuurlijk. Maar dat aan Avrotros-kant al het beleid er op gericht was om gewoon mee te doen, dat lijkt me echt niet iets recents. Met de combinatie van Joost die sinds de zomer bezig is, en die omslag in de toon naar de EBU op 1 juli, moet het wel ergens in die tijd beslist zijn.

En laten we ook reëel zijn, er verandert nu wel het één en ander, maar het is natuurlijk ook niet zo dat na dit jaar, mocht Nederland niet hebben geklaagd, er niets was gebeurd en de andere 36 landen wel even instemmend hadden geknikt als alles bij het oude was gebleven. Dus je kan je uiteindelijk wel afvragen wat Avrotros nou precies heeft bereikt, wat anders niet was bereikt, met maanden moeilijk doen?
Oh deze had ik gemist. Sorry.
Ja eens hoor. Het voelt inderdaad als een hoop geheimzinnigheid om bijna niks.
Het enige waarvan ik denk/hoop dat het voornamelijk bij AvroTros vandaan is gekomen is dat ongevraagd filmen verboden wordt zonder toestemming. Al zullen anderen daar vast ook om gevraagd hebben zoals Ierland. Maar denk wel dat daar bij AvroTros net wat meer gewicht op heeft gelegen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 25 oktober 2024 @ 16:57:03 #237
163650 Greys
pi_215372373
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 16:37 schreef Arizona het volgende:

[..]
Maar zou Joost er weer zoveel energie in hebben gestopt als hij had gedacht dat er een grote kans was dat het voor niets was? Dat voelt voor mij niet logisch.
Nee dat denk ik idd ook niet. Want ook Tantu gaf aan van de week er maanden hard aan gewerkt te hebben. Gelukkig staan hij en al Joost z'n maten vierkant achter het besluit het alsnog niet te doen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 25 oktober 2024 @ 16:58:12 #238
163650 Greys
pi_215372388
quote:
Ja die zingt echt nog fantastisch. Maar ook al is het irl een vriend dus zou ik vóór moeten zijn, doe toch maar niet weer naar het ESF. :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_215372814
quote:
Met zo’n achternaam? Veel te woke joh!
Ik zou zeggen: René le Blanc.
C’est Davie :o)
pi_215373051
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 13:49 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ik verwacht dat ze wel gaan laten meewegen of de artiest ervaring heeft met dergelijke media eigenlijk.
Mediatraining zit sowieso wel in het begeleidingstraject (neem ik aan na het Mia & Dion debacle). En een goeie mediatrainer ziet snel genoeg of iemand daar gevoel voor heeft en trainbaar is. Lijkt met niet per se een struikelblok.
  Moderator vrijdag 25 oktober 2024 @ 18:29:19 #241
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215373134

Dit jaar waarschijnlijk ook al voor Nederland ingestuurd, afgewezen en deed mee aan Duitse nationale finale.

pi_215373166
Emma Kok heeft groots nieuws!

Please laat het iets anders zijn.......
pi_215373248
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 16:58 schreef Greys het volgende:

[..]
Ja die zingt echt nog fantastisch. Maar ook al is het irl een vriend dus zou ik vóór moeten zijn, doe toch maar niet weer naar het ESF. :P
Godverdomme wat kan hij lekker zingen en charismatische man ook
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 20:23:03 #244
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_215374662
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 14:55 schreef d_elise het volgende:

[..]
Maar echt. Meteen weer woest. Het enige wat ik voor de AvroTros vind spreken is dat ze zo ferm achter Joost zijn blijven staan al die maanden en ook graag opnieuw met hem wilden gaan, maar voor de rest is dit natuurlijk gewoon slappe hap. Een paar loze beloftes en geen greintje excuses van de organisatie die je op de grootst mogelijke manier genaaid heeft. Bah.
Die Zimmerman is gewoon een rasechte naieve liberaal die vindt dat veel moet kunnen binnen het "artiest" zijn. Zo is Theo van Gogh ook groot geworden in Wassenaar met al die kunstminnende liberalen daar.

Ontopic: Ik hoop op een jonge artiest die een steun in de rug kan gebruiken om zich te ontwikkelen tot volwaardig artiest. Vond dat concept met Bambi Thug, Baby Lasagna en Nemo erg leuk vorig jaar en dat mag wat mij betreft doorgezet worden.

Voor mij dus geen Anouk maar liever een nog onbekende jonge artiest. Met een heel goed liedje. Verder boeien de randvoorwaarden me niet zo maar ik wil wel iemand die respectvol is zowel op het podium als backstage en naar fans e.d. toe en die humble en dankbaar is. De persoonlijkheid moet ook goed zijn zegmaar.
  Moderator vrijdag 25 oktober 2024 @ 20:32:18 #245
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_215374845
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 18:32 schreef Aadrianus het volgende:
Emma Kok heeft groots nieuws!

Please laat het iets anders zijn.......
Emma Kok vervult grote droom: zangeres krijgt eigen show in Het Koninklijk Concertgebouw
  Moderator vrijdag 25 oktober 2024 @ 21:05:10 #247
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_215375568
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 19:58 schreef Momo het volgende:

[..]
Lijken tot nu toe van de groep artiesten die recent een hit hebben gehad wel de enigen die nu positief reageren in de media ja.
Joh, uiteindelijk houdt meestal de grootste kanshebber zich redelijk stil.

Ik zet m'n geld trouwens op Douwe Bob. Charisma, vriendelijke muziek en voldoende ervaring.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Moderator vrijdag 25 oktober 2024 @ 21:07:10 #248
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_215375596
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 16:39 schreef Momo het volgende:
[ x ]

:')

Al zou chronisch boze boomer Henk dan een keer niet boos zijn.
Hahaha.
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 16:31 schreef Em31 het volgende:

[..]
Hij zingt in het Frans, super woke.

Oh nee wacht, wat zou het zijn….
Echt he. :')
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Moderator vrijdag 25 oktober 2024 @ 21:08:27 #249
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_215375620
Maar ergens hoop ik vooral dat we editie 2024 uiteindelijk wel kunnen afsluiten, omdat we een inzending hebben om enthousiast van te worden.
En dus eigenlijk ook geen mensen die best wel een lelijke smet hebben opgelopen in het verleden, Dotan, of Anouk. Doe maar gewoon even niet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_215377245
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 13:22 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Van mij mogen ze absoluut in de herkansing. Ik ben fan van de dames en dan niet persé van wat ze tot nu toe hebben uitgebracht (nieuwe single vind ik wel erg lekker), maar d*mn die harmonieën :9~ dat verdient het om nog eens gehoord te worden op een groot podium zoals het ESF. Alleen dan wel met een steengoed lied, waarbij ze wat mij betreft gewoon op krukjes zitten, spotje op ze gericht en waarbij alle focus gaat naar waar zij goed in zijn. Dat is dus ook het enige euvel....hoe komen ze in zon korte tijd nog aan een goed/mooi lied? En als er iemand met druk om kan gaan zijn het deze meiden wel. Zijn rete professioneel en zorgen er in ieder geval voor dat de gemiddelde bloeddruk hier op het forum weer terug gaat naar een gezond niveau ;) Echt tig keer liever deze meiden dan iemand als Nick Schilder, Rob Kemps of Marco Schuitmaker.
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')