abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215351841
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215351842
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 16:27 schreef Frozen-assassin het volgende: Dit zijn toch gewoon dingen waar minister Faber mee had moeten komen? Ik snap ook niet zo goed wat de onderhandeling is hierin? Wat zou NSC hier willen bereiken dan of wat hebben ze hier bereikt?
Faber had een deel inderdaad zelfs al ingevoerd kunnen hebben. Dat nareizen meerderjarige kinderen, daar is gewoon 2x een Kamermeerderheid voor en had dus in juni al door beide Kamers gekund als ze echt haast had, anders in september. Dat ongewenst verklaren heeft wat meer juridische implicaties en is dus een ingewikkeldere wet, maar als het wel kan dan had dat ook al ingevoerd kunnen wezen, de Kamermeerderheid is ook daar niet het probleem. Die taakstelling had ze ook al kunnen schrappen (onverstandig, maar goed). Had allemaal niet via noodwetten gehoeven, maar had op de normale weg allang door beide Kamers kunnen zijn.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 23 oktober 2024 @ 17:08:03 #3
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215351855
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 16:58 schreef Hanca het volgende:
Die grenscontroles op basis van art 25 van Schengen kan trouwens maar voor 6 maanden: https://ecer.minbuza.nl/-(...)%20Schengengrenscode).
[..]
Twee keer achter elkaar dezelfde reden gaat dus niet.
Er is bij ons al geen sprake van ernstige dreiging voor de openbare orde of binnenlandse veiligheid.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 17:08:56 #4
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215351861
Ik denk dat Geert bang is dat hij bij een kabinetsval een cordon sanitaire voor zijn kiezen krijgt. Waarom zou je anders inbinden naar een zombiepartij die NSC onderhand is?
pi_215351863
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 17:04 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Je kunt al asiel krijgen voor vervolging op die basis.
Het enkele feit dat er geen homohuwelijk is, is geen reden om asiel te verlenen. Nog los van het feit dat het dus niet normaal is dat je partner nog een keer de procedure moet doorlopen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_215351868
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 17:08 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Er is bij ons al geen sprake van ernstige dreiging voor de openbare orde of binnenlandse veiligheid.
Dat denk ik ook, maar zelfs al lukt je dat, dan is in april tegen de tijd dat de instroom weer stijgt (er komen er altijd minder in de winter) het sowieso afgelopen met de grenscontroles.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 17:10:26 #7
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215351871
Heel irritant dat de media het nu continu de 'asielnoodmaatregelenwet' gaan noemen zodat het lijkt of de PVV de noodwet toch heeft binnengesleept en de rest overstag is gegaan.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_215351876
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 17:08 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat Geert bang is dat hij bij een kabinetsval een cordon sanitaire voor zijn kiezen krijgt. Waarom zou je anders inbinden naar een zombiepartij die NSC onderhand is?
Omdat er ook bij geen cordon sanitaire er geen zicht is op een meerderheid na verkiezingen?
pi_215351883
shitttttttttt nu krijgen we de tekst van Faber, de gedragen motivering, nooit te zien.
Die man met de ruggegraat van een banaan heeft ons dat pleziertje ontnomen.
Pluspuntje is dat mevrouw ik-ben-beleid ook afgaat als een banaan
  woensdag 23 oktober 2024 @ 17:12:12 #10
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_215351885
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 17:06 schreef Hanca het volgende:

[..]
Faber had een deel inderdaad zelfs al ingevoerd kunnen hebben. Dat nareizen meerderjarige kinderen, daar is gewoon 2x een Kamermeerderheid voor en had dus in juni al door beide Kamers gekund als ze echt haast had, anders in september. Dat ongewenst verklaren heeft wat meer juridische implicaties en is dus een ingewikkeldere wet, maar als het wel kan dan had dat ook al ingevoerd kunnen wezen, de Kamermeerderheid is ook daar niet het probleem. Die taakstelling had ze ook al kunnen schrappen (onverstandig, maar goed). Had allemaal niet via noodwetten gehoeven, maar had op de normale weg allang door beide Kamers kunnen zijn.
Die noodwetgeving was natuurlijk ook alleen bedoeld voor de beeldvorming
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 23 oktober 2024 @ 17:13:06 #11
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215351893
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 17:11 schreef Hanca het volgende:

[..]
Omdat er ook bij geen cordon sanitaire er geen zicht is op een meerderheid na verkiezingen?
Dat zou nog een gok kunnen zijn of dat wel lukt. Maar als de VVD weer klaar met hem is dan wordt het een kansloze zaak.
pi_215351902
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 17:08 schreef Hexagon het volgende:
Overduidelijk inderdaad. BBB heeft ook dikke problemen trouwens met die Greenpeace-zaak die er aan komt. Maar ja, was allemaal te verwachten. Ze hebben gewoon veel te veel beloofd en dat krijgen ze nu op hun bord.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 17:15:18 #13
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215351919
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 17:13 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat zou nog een gok kunnen zijn of dat wel lukt. Maar als de VVD weer klaar met hem is dan wordt het een kansloze zaak.
Alleen zijn ze dat niet. De VVD houdt meer van Geertje dan ooit. Die kunnen gewoon hun economisch program erdoorheen rammen en hebben de antibuitenlanderagenda er gratis bij.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_215351926
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 17:09 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het enkele feit dat er geen homohuwelijk is, is geen reden om asiel te verlenen.
Dan is er ook geen reden voor asiel.
pi_215351927
Weet iemand hoe deze maatregelen gaan bijdragen aan het terugbrengen van het aantal arbeidsmigranten? :P
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  woensdag 23 oktober 2024 @ 17:17:19 #16
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215351937
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 17:15 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Alleen zijn ze dat niet. De VVD houdt meer van Geertje dan ooit. Die kunnen gewoon hun economisch program erdoorheen rammen en hebben de antibuitenlanderagenda er gratis bij.
Nouja als Geert het kabinet weer onder ze vandaan trekt is dat de vraag.

In regeringen gaat het ook om persoonlijke verhoudingen. Als je door je regeringspartner alleen maar stress hebt heeft soms een ander de voorkeur.
pi_215351956
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 17:15 schreef TheVulture het volgende:
Weet iemand hoe deze maatregelen gaan bijdragen aan het terugbrengen van het aantal arbeidsmigranten? :P
Dat zal dan gepaard gaan met het inkrimpen van de veestapel lijkt me.
Ik heb het al vaker gezegd, daar ligt de sleutel volgens mij: Inkrimpen veestapel > stikstofruimte om te bouwen en minder arbeidsmigranten.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 17:19:00 #18
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215351958
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 17:17 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nouja als Geert het kabinet weer onder ze vandaan trekt is dat de vraag.

In regeringen gaat het ook om persoonlijke verhoudingen. Als je door je regeringspartner alleen maar stress hebt heeft soms een ander de voorkeur.
Dat weet ik, maar ik heb het idee dat ze bij de VVD er wel redelijk van overtuigd zijn dat ze de boel onder controle hebben.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_215352003
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 17:19 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat weet ik, maar ik heb het idee dat ze bij de VVD er wel redelijk van overtuigd zijn dat ze de boel onder controle hebben.
Als ze Yesilgoz dumpen kunnen ze wel weer over het midden. Eerst maar het huidige drama uitzitten lol.
pi_215352059
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 16:48 schreef capricia het volgende:

[..]
Weet je dat zeker? Want een van de bondslanden in DL stuurt (of gaat sturen) ze ook terug als de provincie in Syrie veilig genoeg is. Of bijvoorbeeld Damascus. Dat is ook inmiddels veilig.

En je zit sws met het feit dat DL criminele Syriërs terug stuurt, naar Syrië. En criminele Afghanen zo weer terug naar Afghanistan. Dus dan telt die regel dat het veilig moet zijn, sws opeens niet meer? Vind ik ook wel bijzonder.
Daar heb ik zelf opzich geen moeite mee, maar als het land volledig veilig moet zijn voordat je mensen überhaupt terugstuurt, is dit wel een dingetje. Bedoel, eventuele kinderen moeten dan ook mee naar het onveilige land.
Ik haalde dat uit het nieuws over Italie:

https://nos.nl/artikel/25(...)banees-opvangcentrum

quote:
De mannen kwamen uit Egypte en Bangladesh. Italië beschouwt die landen als veilig, maar de rechter oordeelt nu dat dat niet klopt.

De rechter baseert zich daarvoor op het Europese Hof van Justitie, dat onlangs oordeelde dat een land pas veilig kan worden genoemd als het hele grondgebied veilig is voor alle inwoners, dus bijvoorbeeld ook voor politieke dissidenten of homoseksuelen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_215352076
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 17:15 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dan is er ook geen reden voor asiel.
Je kunt homo zijn en politiek vervolgd worden of worden vervolgd omdat je christen bent oid, natuurlijk. Dan mag je dus je partner niet meer over laten komen, omdat je in land van herkomst niet mag trouwen en het hier alleen mag als je getrouwd bent. Absurd systeem.
pi_215352081
quote:
7s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 17:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]

[..]

Thanks!
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 23 oktober 2024 @ 17:36:17 #23
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_215352083
quote:
7s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 17:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]

[..]

Dit vind ik eerlijkgezegd wel een erg ruime interpretatie van 'veilig'.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_215352086
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 17:36 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat kan, maar dat is het oordeel van de Eurpese rechter geweest.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_215352101
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 17:36 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Een veilig land is wat anders dan een land waar je niemand naar terug stuurt. We sturen genoeg mensen terug naar landen die niet op de veiligelandenlijst staan. Alleen veilige landers volgen een kortere procedure en dat mag dus niet als niet het hele land veilig is voor iedereen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')