abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215349331
Aangezien de meeste Nederlandse mannen inmiddels een klein miezerig ventje zijn en getrouwd met een dikke pad constateren we middels onomstotelijk bewijs (Dirk en Desiree twee keer bellen, het staat in de krant, dus is het waar) dat de Nederlandse man een slap aftreksel is inmiddels van wat een man hoort te zijn: Mannelijk.

Speciaal voor @BansheeBoy en @Elan, wiens mannelijke vingers jeuken deze uitlaatklep. Game on!

Gr, gr,
Brilsmurf
pi_215349367
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 11:10 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Hoe moet het dan geduid worden? Menselijk gedrag?
Beiden niet. Het is gedrag wat minder dan 1 promille van de mensen vertoont. Ja, mannen vaker dan vrouwen, maar afgerond maken 100% van de mannen en 100% van de vrouwen zich hier niet aan schuldig. Daarmee is het noch mannelijk gedrag, noch vrouwelijk, noch menselijk.

Het is heel afwijkend gedrag.
  Moderator woensdag 23 oktober 2024 @ 11:52:35 #3
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215349377
Nog meer???

hele verhaal is gelul, enige verschil met vroeger is dat de heren wat vaker hun haren kammen en hun matige hipster baardje trimmen en ja ze doen zelfs wel eens de afwas

De dames doen wat minder

Vreselijke tijd
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_215349652
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 11:07 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De link die ik gaf liet toch een ander beeld zien.
Er was geen wetgeving en amper controle. Dus het zal best problematisch geweest zijn.

Maar je moet wel oppassen met alles uit zijn verband halen uitvergroten door het als norm te stellen.

Dit soort walgelijke geschiedvervalsing zie je overal terug in het debat.
blablablabla
pi_215350500
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 11:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Beiden niet. Het is gedrag wat minder dan 1 promille van de mensen vertoont. Ja, mannen vaker dan vrouwen, maar afgerond maken 100% van de mannen en 100% van de vrouwen zich hier niet aan schuldig. Daarmee is het noch mannelijk gedrag, noch vrouwelijk, noch menselijk.

Het is heel afwijkend gedrag.
Voor alle duidelijkheid: ik neem aan dat bovenstaande dus niet gaat over femicide maar over de meer algemene moord?
Geldt dit percentage dan alleen voor Nederland of gaat het over de hele wereldbevolking?
pi_215351291
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 14:04 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Voor alle duidelijkheid: ik neem aan dat bovenstaande dus niet gaat over femicide maar over de meer algemene moord?
Geldt dit percentage dan alleen voor Nederland of gaat het over de hele wereldbevolking?
Bovenstaande gaat over beiden. Femicide is een term die vanuit activisme naar mainstream is gepushed. Het hele idee erachter vind ik ongeloofwaardig, maar veel belangrijker nog, ik vind in beginsel iedere moord even verachtelijk. Ok, uitzonderingen zoals wanneer die vrouw die jarenlang is gedrogeerd door haar man en verkracht door tientallen mannen... als die vervolgens daarachter was gekomen en ze had haar man omgebracht, dat snap ik dan wel. Maar buiten dat soort extreme gevallen: no thank you.
pi_215351328
Grijze joggingbroek zonder ondergoed mannelijk genoeg?
5 Ferrari's op videoband!
pi_215351474
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 15:53 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Grijze joggingbroek zonder ondergoed mannelijk genoeg?
Alleen als je voldoende vlees in de box hebt.
pi_215356693
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 15:49 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Bovenstaande gaat over beiden. Femicide is een term die vanuit activisme naar mainstream is gepushed. Het hele idee erachter vind ik ongeloofwaardig, maar veel belangrijker nog, ik vind in beginsel iedere moord even verachtelijk. Ok, uitzonderingen zoals wanneer die vrouw die jarenlang is gedrogeerd door haar man en verkracht door tientallen mannen... als die vervolgens daarachter was gekomen en ze had haar man omgebracht, dat snap ik dan wel. Maar buiten dat soort extreme gevallen: no thank you.
Ik vind het een prima benaming; deze term dekt de lading uitstekend. Zo kan je vrouwenhaat (want dat is het in feite) beter herkennen en in kaart brengen en voorlichting geven hoe je dat kan voorkomen.

Net zoals het nu goed is om verkrachting binnen het huwelijk strafbaar te maken of verkrachting in oorlogstijd als een oorlogsmisdaad aan te rekenen en dan overeenkomstig te straffen.
pi_215358469
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 22:18 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ik vind het een prima benaming; deze term dekt de lading uitstekend. Zo kan je vrouwenhaat (want dat is het in feite) beter herkennen en in kaart brengen en voorlichting geven hoe je dat kan voorkomen.

Net zoals het nu goed is om verkrachting binnen het huwelijk strafbaar te maken of verkrachting in oorlogstijd als een oorlogsmisdaad aan te rekenen en dan overeenkomstig te straffen.
Waarom is partnermoord vrouwenhaat? Het is niet gericht tegen vrouwen, maar tegen de partner.

En hoe je het kan voorkomen door het vrouwenhaat of femicide te noemen ontgaat mij.

Strafbaar stellen van verkrachting is iets totaal anders moord is al strafbaar met levenslang als strafmaximum.
pi_215358485
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 00:27 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Waarom is partnermoord vrouwenhaat? Het is niet gericht tegen vrouwen, maar tegen de partner.

En hoe je het kan voorkomen door het vrouwenhaat of femicide te noemen ontgaat mij.

Strafbaar stellen van verkrachting is iets totaal anders moord is al strafbaar met levenslang als strafmaximum.
Goed lezen, meneer. Ik had het over femicide.
Jij hoeft het niet met me eens te zijn. Ik benader deze zaken vanuit mijn vrouwzijn. Jij benadert deze zaken vanuit jouw manzijn. Prima. Is dat ook weer opgelost.
pi_215359192
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 11:52 schreef sp3c het volgende:
Nog meer???

hele verhaal is gelul, enige verschil met vroeger is dat de heren wat vaker hun haren kammen en hun matige hipster baardje trimmen en ja ze doen zelfs wel eens de afwas

De dames doen wat minder

Vreselijke tijd
Dit is ook bedacht door iemand die nog nooit een vrouw heeft gehad.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_215359381
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 00:31 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Goed lezen, meneer. Ik had het over femicide.
Jij hoeft het niet met me eens te zijn. Ik benader deze zaken vanuit mijn vrouwzijn. Jij benadert deze zaken vanuit jouw manzijn. Prima. Is dat ook weer opgelost.
Ik had goed door dat jij het over femicide had.

Wat is jouw definitie van femicide?
pi_215359607
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 08:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik had goed door dat jij het over femicide had.

Wat is jouw definitie van femicide?
Misdaden tegen de vrouwelijkheid.
pi_215359657
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 08:56 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Misdaden tegen de vrouwelijkheid.
Zoals je het nu opschrijft is het niet eens meer gelinkt aan moord/doodslag.

De normale definitie is een moord op een vrouw, waarbij haar vrouw zijn wordt verondersteld als het motief. Terwijl daar geen enkele aanwijzing voor is.
pi_215359792
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 09:05 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Zoals je het nu opschrijft is het niet eens meer gelinkt aan moord/doodslag.

De normale definitie is een moord op een vrouw, waarbij haar vrouw zijn wordt verondersteld als het motief. Terwijl daar geen enkele aanwijzing voor is.
Oh jawel hoor. Alleen weiger jij dat te erkennen omdat dit niet zo goed in jouw straatje van pas komt.
pi_215360194
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 09:21 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Oh jawel hoor. Alleen weiger jij dat te erkennen omdat dit niet zo goed in jouw straatje van pas komt.
Ik wil het best erkennen. Alleen krijg ik nooit het antwoord op de vraag waaruit het blijkt dat het motief is ‘dat ze een vrouw is’.

Niet voor niets stelde ik die vraag dan al eerder aan jou.

Zou je die vraag dan voor mij nu wel willen beantwoorden?
pi_215360445
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 10:37 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik wil het best erkennen. Alleen krijg ik nooit het antwoord op de vraag waaruit het blijkt dat het motief is ‘dat ze een vrouw is’.

Niet voor niets stelde ik die vraag dan al eerder aan jou.

Zou je die vraag dan voor mij nu wel willen beantwoorden?
Je krijgt van mij drie bronnen. Vind ik niet erg, maar dit had je best zelf kunnen opzoeken.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Femicide
https://www.politie.nl/informatie/wat-is-femicide.html
https://atria.nl/nieuws-p(...)wen/wat-is-femicide/

Citaat uit de wiki:

Het absolute aantal mannen dat slachtoffer is van moord is hoger, maar het gaat vaker over afrekeningen in het criminele circuit of uit de hand gelopen vechtpartijen.[7] In zo'n 4% van de gevallen gaat het om moorden gepleegd door intimi, terwijl ongeveer de helft van de moorden op vrouwen wordt gepleegd door intimi.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 12:37:34 #19
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_215360972
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 22:18 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Haat is een emotie die bij vrouwen veel sterker leeft dan mannen. Wanneer wijven écht haten dan haten ze diep en lang en kunnen ze je helemaal kapot maken. Mannen zijn doorgaans veel minder rancuneus omdat ze daar simpelweg te lui voor zijn en het teveel gedoe vinden.
Le Diable
  Moderator donderdag 24 oktober 2024 @ 12:48:30 #20
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215361034
Lol
pi_215361042
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 12:37 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Haat is een emotie die bij vrouwen veel sterker leeft dan mannen. Wanneer wijven écht haten dan haten ze diep en lang en kunnen ze je helemaal kapot maken. Mannen zijn doorgaans veel minder rancuneus omdat ze daar simpelweg te lui voor zijn en het teveel gedoe vinden.
Raadpleeg eerst wikipedia voordat je zo om je heen begint te slaan.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Misogynie
pi_215361067
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 11:15 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Je krijgt van mij drie bronnen. Vind ik niet erg, maar dit had je best zelf kunnen opzoeken.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Femicide
https://www.politie.nl/informatie/wat-is-femicide.html
https://atria.nl/nieuws-p(...)wen/wat-is-femicide/

Citaat uit de wiki:

Het absolute aantal mannen dat slachtoffer is van moord is hoger, maar het gaat vaker over afrekeningen in het criminele circuit of uit de hand gelopen vechtpartijen.[7] In zo'n 4% van de gevallen gaat het om moorden gepleegd door intimi, terwijl ongeveer de helft van de moorden op vrouwen wordt gepleegd door intimi.
Je geeft nu 3 links, maar in geen een staat op basis waarvan wordt geconcludeerd dat het motief is ‘omdat ze vrouw zijn’.

Sterker nog, wat je hier ziet is dat alles terug te voeren is naar 1 persoon: Veel artikelen verwijzen naar Amerikaanse onderzoeker, oud-hoogleraar en activist dr. Diana E. H. Russell als de eerste gebruiker van de term femicide in feministische context.

Een activiste. En ook deze activiste deed de stelling, maar bewijs daarvan leverde ze nooit. Wat dat betreft is het net als CRT.

Partnermoord is als je kijkt naar wat eraan vooraf gaat vooral een verlengde van huiselijk geweld en wel de meest gewelddadige vorm daarvan, in ieder geval ten aanzien van het gevolg. Huiselijk geweld komt helaas extreem veel voor (1 op de 3 relaties!) en kent ongeveer net zoveel vrouwen als dader dan mannen.

Ten aanzien van de moordcijfers: slechts 15% van de moorden op mannen zijn in de criminele sfeer. Er zijn meer mannen die vermoord worden dan vrouwen door bekenden. Het enige cijfer dat echt afwijkt is de eigen (ex) partner. Dan zijn vrouwen wel in overwegende mate het slachtoffer.

Vooralsnog kan ik daar maar twee logische verklaringen bij vinden en dat is dat mannen in een tweegevecht vrijwel altijd als overwinnaar uit de bus zullen komen. En mannen zijn gemiddeld gezien wat gewelddadiger, wat in de extremen natuurlijk geprononceerd tot uiting komt.

Sowieso geldt dat de meeste moordenaars mannen zijn. Precies daarom.

Als je meent dat ik het verkeerd zie: prima. Maar dan hoor ik graag inhoudelijke argumenten waarom en niet ‘er was ooit een activiste die dit beweerde en dat ging er natuurlijk in als koek bij met name mannenhatende feministes en is inmiddels gemeengoed geworden, dus waar…’.

Nope. Dat veel mensen elkaar nakakelen zeker als iets past bij wat ze willen geloven maakt het nog niet waar.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 13:24:46 #23
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_215361253
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 12:50 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Raadpleeg eerst wikipedia voordat je zo om je heen begint te slaan.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Misogynie
Wat heeft dat nou weer met misogynie te maken? Het benoemen van bepaalde eigenschappen van een geslacht is toch niet per definitie slecht? Mannen zijn verbaal incompetenter dan vrouwen en mannen meppen eerder terwijl vrouwen iemand geestelijk volledig kunnen slopen.
Le Diable
pi_215361447
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 12:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je geeft nu 3 links, maar in geen een staat op basis waarvan wordt geconcludeerd dat het motief is ‘omdat ze vrouw zijn’.

Sterker nog, wat je hier ziet is dat alles terug te voeren is naar 1 persoon: Veel artikelen verwijzen naar Amerikaanse onderzoeker, oud-hoogleraar en activist dr. Diana E. H. Russell als de eerste gebruiker van de term femicide in feministische context.

Een activiste. En ook deze activiste deed de stelling, maar bewijs daarvan leverde ze nooit. Wat dat betreft is het net als CRT.

Partnermoord is als je kijkt naar wat eraan vooraf gaat vooral een verlengde van huiselijk geweld en wel de meest gewelddadige vorm daarvan, in ieder geval ten aanzien van het gevolg. Huiselijk geweld komt helaas extreem veel voor (1 op de 3 relaties!) en kent ongeveer net zoveel vrouwen als dader dan mannen.

Ten aanzien van de moordcijfers: slechts 15% van de moorden op mannen zijn in de criminele sfeer. Er zijn meer mannen die vermoord worden dan vrouwen door bekenden. Het enige cijfer dat echt afwijkt is de eigen (ex) partner. Dan zijn vrouwen wel in overwegende mate het slachtoffer.

Vooralsnog kan ik daar maar twee logische verklaringen bij vinden en dat is dat mannen in een tweegevecht vrijwel altijd als overwinnaar uit de bus zullen komen. En mannen zijn gemiddeld gezien wat gewelddadiger, wat in de extremen natuurlijk geprononceerd tot uiting komt.

Sowieso geldt dat de meeste moordenaars mannen zijn. Precies daarom.

Als je meent dat ik het verkeerd zie: prima. Maar dan hoor ik graag inhoudelijke argumenten waarom en niet ‘er was ooit een activiste die dit beweerde en dat ging er natuurlijk in als koek bij met name mannenhatende feministes en is inmiddels gemeengoed geworden, dus waar…’.

Nope. Dat veel mensen elkaar nakakelen zeker als iets past bij wat ze willen geloven maakt het nog niet waar.
Het motief is in deze zaken af te leiden van het steeds terugkerende patroon.
Een vrouw doet iets of laat iets na en de man voelt zich hierdoor in zijn mannelijke waardigheid aangetast.
En het komt voor in alle culturen ter wereld.

Ik ben bang dat je hiermee ook geen genoegen zult nemen.
Prima dat je zo kritisch bent, maar overdrijf het niet te veel.
pi_215361460
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 13:24 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Wat heeft dat nou weer met misogynie te maken? Het benoemen van bepaalde eigenschappen van een geslacht is toch niet per definitie slecht? Mannen zijn verbaal incompetenter dan vrouwen en mannen meppen eerder terwijl vrouwen iemand geestelijk volledig kunnen slopen.
Heb je het artikel gelezen?
pi_215361619
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 13:48 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Het motief is in deze zaken af te leiden van het steeds terugkerende patroon.
Een vrouw doet iets of laat iets na en de man voelt zich hierdoor in zijn mannelijke waardigheid aangetast.
En het komt voor in alle culturen ter wereld.

Ik ben bang dat je hiermee ook geen genoegen zult nemen.
Prima dat je zo kritisch bent, maar overdrijf het niet te veel.
Ik neem er geen genoegen mee omdat ik niet begrijp waar je vandaan haalt dat het iets te maken zou hebben met de mannelijke waardigheid.

Je kan het evengoed omschrijven als ‘zich in zijn ego aangetast voelt’. En als je het zo omschrijft is het genderneutraal en past dat weer met de data waaruit blijkt dat vrouwen ruwweg even vaak dader zijn als mannen als het gaat om huiselijk geweld.

Ik snap dat als je het narratief om de term femicide als waarheid hebt gezien dat je dan niet ineens om bent omdat een of andere pipo op Fok! kritische vragen gaat stellen, maar ik denk dat als je eerlijk bent je toe zal moeten geven dat je de antwoorden niet hebt. En dat is toch vaak een teken van iets wat als vanzelfsprekend waar wordt aangenomen, maar zeker niet waar hoeft te zijn.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 15:39:34 #27
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_215362233
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 13:50 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Heb je het artikel gelezen?
Een link naar Wikipedia over misogynie. Niet iets wat ik nog niet wist in dat artikel.
Le Diable
  donderdag 24 oktober 2024 @ 15:45:42 #28
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_215362288
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 14:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik neem er geen genoegen mee omdat ik niet begrijp waar je vandaan haalt dat het iets te maken zou hebben met de mannelijke waardigheid.

Je kan het evengoed omschrijven als ‘zich in zijn ego aangetast voelt’. En als je het zo omschrijft is het genderneutraal en past dat weer met de data waaruit blijkt dat vrouwen ruwweg even vaak dader zijn als mannen als het gaat om huiselijk geweld.

Ik snap dat als je het narratief om de term femicide als waarheid hebt gezien dat je dan niet ineens om bent omdat een of andere pipo op Fok! kritische vragen gaat stellen, maar ik denk dat als je eerlijk bent je toe zal moeten geven dat je de antwoorden niet hebt. En dat is toch vaak een teken van iets wat als vanzelfsprekend waar wordt aangenomen, maar zeker niet waar hoeft te zijn.
Een voorbeeld. Een moeder houdt haar kinderen bewust weg bij de vader om hem te 'straffen'. Niet een week, niet één maand, maar maanden achter elkaar doet ze dit. En alles wat de man, die zijn geduld blijft bewaren en het via de gangbare wegen probeert om zijn kinderen te mogen zien, doet, haalt overal bakzeil. Niemand luistert naar hem en de moeder stookt de kinderen nog even flink op tegen pa zodat ze hem helemaal niet meer willen zien.

Bovenstaand voorbeeld is zeker geen uitzondering. Maar stel, de vader breekt emotioneel en hij geeft de moeder in pure wanhoop een mep dan hangt de vader, want ja, 'arme moeder' en 'arme vrouw', blootgesteld aan zoveel geweld.

Onderschat niet de kracht van psychische oorlogsvoering door vrouwen, niet zelden over de rug van de kinderen. En als je zoiets doet als vrouw dan ben je gewoon een enorm smerig kutwijf, geen hulpeloos vrouwtje in een boze mannenwereld.
Le Diable
pi_215362369
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 14:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nee, niet mijn woorden veranderen door er een genderneutraal sausje overheen te schenken zodat jij er de door jouw gewenste conclusie aan kunt verbinden.

Ik blijf bij mijn standpunt dat femicide een prima term is.
pi_215362589
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 15:45 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Een voorbeeld. Een moeder houdt haar kinderen bewust weg bij de vader om hem te 'straffen'. Niet een week, niet één maand, maar maanden achter elkaar doet ze dit. En alles wat de man, die zijn geduld blijft bewaren en het via de gangbare wegen probeert om zijn kinderen te mogen zien, doet, haalt overal bakzeil. Niemand luistert naar hem en de moeder stookt de kinderen nog even flink op tegen pa zodat ze hem helemaal niet meer willen zien.

Bovenstaand voorbeeld is zeker geen uitzondering. Maar stel, de vader breekt emotioneel en hij geeft de moeder in pure wanhoop een mep dan hangt de vader, want ja, 'arme moeder' en 'arme vrouw', blootgesteld aan zoveel geweld.

Onderschat niet de kracht van psychische oorlogsvoering door vrouwen, niet zelden over de rug van de kinderen. En als je zoiets doet als vrouw dan ben je gewoon een enorm smerig kutwijf, geen hulpeloos vrouwtje in een boze mannenwereld.
Sorry, maar als je van mij verwacht dat ik geweld ga goedpraten, dan ben je aan het verkeerde adres. Je kind gebruiken om je ex partner een hak te zetten is niet ok (ook mannen die dat doen), maar dat is geen reden om dan maar geweld te gebruiken.
pi_215362619
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 15:56 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Nee, niet mijn woorden veranderen door er een genderneutraal sausje overheen te schenken zodat jij er de door jouw gewenste conclusie aan kunt verbinden.
Je beschuldigt mij nu van wat jij deed. Jij komt met een gendergerelateerde term, zonder dat je daar een objectieve reden voor kan aanvoeren, om het gewenste narratief te krijgen.

Zonder reden het gendergerelateerd maken is een retorisch truukje om de indruk te geven dat iets wat er niet is aanwezig is.

Ik heb deze discussie vaker gevoerd, maar nimmer kwam er iets van een objectieve onderbouwing.

Dat riekt dus wel heel erg naar: verzinsel.

Zeker afkomstig van een activiste.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 17:36:16 #32
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_215362971
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 16:28 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Sorry, maar als je van mij verwacht dat ik geweld ga goedpraten, dan ben je aan het verkeerde adres. Je kind gebruiken om je ex partner een hak te zetten is niet ok (ook mannen die dat doen), maar dat is geen reden om dan maar geweld te gebruiken.
Dat beweer ik ook niet. Ik wil alleen maar zeggen dat fysiek geweld, vaker gepleegd door mannen, zichtbaar is. Psychisch geweld, inclusief geraffineerde manipulatie, vaker gepleegd door vrouwen, is dat niet. En dat terwijl de uitkomst voor het slachtoffer (m/v) misschien wel even groot is.
Le Diable
  donderdag 24 oktober 2024 @ 17:37:04 #33
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_215362974
[quote]0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 17:36 schreef SemperLibertas het volgende:

-dubbel-
Le Diable
pi_215363055
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 16:33 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je beschuldigt mij nu van wat jij deed. Jij komt met een gendergerelateerde term, zonder dat je daar een objectieve reden voor kan aanvoeren, om het gewenste narratief te krijgen.

Zonder reden het gendergerelateerd maken is een retorisch truukje om de indruk te geven dat iets wat er niet is aanwezig is.

Ik heb deze discussie vaker gevoerd, maar nimmer kwam er iets van een objectieve onderbouwing.

Dat riekt dus wel heel erg naar: verzinsel.

Zeker afkomstig van een activiste.
Het gaat over moord. Moord gepleegd door een man op een vrouw. In de privesfeer.
De dader is altijd een man. Kan (ex)echtgenoot zijn, vader, broer, zoon, oom, opa, collega of buurman.
De aanleiding kan van geval tot geval verschillen waardoor de man zich in zijn mannelijke waardigheid voelt aangetast. Dan gebeurt het onherroepelijke.
Dan is de man een femicide pleger. Oorzaak : vrouwenhaat. Vrouwenhaat is geen plotseling opspelende emotionele uitval zoals een steekvlam, het is een wezenlijk onderdeel van de aard van de man dat jarenlang kan blijven sudderen en broeien, het is een mentaliteit, een instelling, inborst of aard.
Daarom femicide, dan kan er vanuit deze invalshoek beter worden onderzocht hoe dit te voorkomen is.
pi_215363127
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 15:45 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]

Ik weet dat dit soort vechtscheidingen voorkomt, persoonlijk heb ik het nooit gezien.
Niet zo als jij hier beschrijft.
pi_215363170
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 17:36 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Dat beweer ik ook niet. Ik wil alleen maar zeggen dat fysiek geweld, vaker gepleegd door mannen, zichtbaar is. Psychisch geweld, inclusief geraffineerde manipulatie, vaker gepleegd door vrouwen, is dat niet. En dat terwijl de uitkomst voor het slachtoffer (m/v) misschien wel even groot is.
Waar heb je het over? Wie is hier het slachtoffer dan?
pi_215364333
Eigenlijk wel opmerkelijk dat hoe primitiever de leefomstandigheden zijn, hoe sterker de genderrollen van elkaar verschillen. Ook wel logisch eigenlijk. Toen er vroeger gejaagd moest worden op wild, gevochten tegen vijanden of gevaarlijke dieren of zware arbeid verricht moest worden, kwam het toch op mannen aan, aangezien mannen over het algemeen fysiek sterker zijn dan vrouwen. De vrouwen zorgden voor de kinderen en het huishouden, bereidden het eten en verzorgden de gewonde mannen en de ouderen. Dat betekende overigens niet dat alle vrouwen kwetsbare watjes waren en alle mannen vechtlustige barbaren.

Nu hoeven we niet meer op eten te jagen. Als we 's avonds vlees willen eten, gaan we naar de supermarkt en we hoeven er niet eens bij na te denken dat het afkomstig is van een levend dier. Er zijn ook veel meer mensen op de wereld dan vroeger. Er zijn zelfs teveel mensen en de problemen omtrent vergrijzing zullen alleen maar toenemen. Voortplanting onder mensen gaat de mensheid in het algemeen steeds meer verzwakken i.p.v. dat het bestaan van de mensheid daardoor gegarandeerd wordt.

Dus niet raar dat genderrollen onder biologische mannen en vrouwen steeds meer door elkaar raken en dat steeds meer mensen identiteitsproblemen krijgen omtrent hun genderidentiteit. Mentale veerkracht wordt steeds meer op de proef gesteld.

Wat nu gebeurt, gebeurde vroeger ook in het Romeinse Rijk tijdens de laatste eeuwen dat het bestond. De samenleving raakte van binnenuit steeds meer ontwricht en uiteindelijk werden andere volkeren die altijd onderdrukt werden door de Romeinen, sterk genoeg om te vechten voor hun onafhankelijkheid en om het Romeinse Rijk kapot te maken.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 19:43:06 #38
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_215364546
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 19:29 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

Wat nu gebeurt, gebeurde vroeger ook in het Romeinse Rijk tijdens de laatste eeuwen dat het bestond. De samenleving raakte van binnenuit steeds meer ontwricht en uiteindelijk werden andere volkeren die altijd onderdrukt werden door de Romeinen, sterk genoeg om te vechten voor hun onafhankelijkheid en om het Romeinse Rijk kapot te maken.
Waar heb je het over? Dit is niet BNW.
Wie dit leest is een lezer van dit
  donderdag 24 oktober 2024 @ 19:44:59 #39
438527 MissButterflyy
pi_215364583
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 17:36 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
En fysiek geweld gaat ook altijd samen met psychische terreur.
Dus iets klopt niet helemaal? Heb je ook betrouwbare bronnen die je ‘feitjes’ onderbouwen?
pi_215365104
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 19:43 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Waar heb je het over? Dit is niet BNW.
Je weet waarschijnlijk best wat ik bedoel.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 21:39:25 #41
438527 MissButterflyy
pi_215366396
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 20:17 schreef PabstBlueRibbon het volgende:

[..]
Je weet waarschijnlijk best wat ik bedoel.
Dus: BNW.
pi_215366740
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 12:37 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Je klinkt zelf ook aardig rancuneus.

Pas er op dat je niet te emotioneel reageert in dit topic.
Moet er niet aan denken dat men je voor vrouwelijk gaat aanzien.

🙄
pi_215366827
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 17:46 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Het gaat over moord. Moord gepleegd door een man op een vrouw. In de privesfeer.
De dader is altijd een man. Kan (ex)echtgenoot zijn, vader, broer, zoon, oom, opa, collega of buurman.
De aanleiding kan van geval tot geval verschillen waardoor de man zich in zijn mannelijke waardigheid voelt aangetast. Dan gebeurt het onherroepelijke.
Dan is de man een femicide pleger. Oorzaak : vrouwenhaat. Vrouwenhaat is geen plotseling opspelende emotionele uitval zoals een steekvlam, het is een wezenlijk onderdeel van de aard van de man dat jarenlang kan blijven sudderen en broeien, het is een mentaliteit, een instelling, inborst of aard.
Daarom femicide, dan kan er vanuit deze invalshoek beter worden onderzocht hoe dit te voorkomen is.
Onderbouw nou eens waar je vandaan haalt dat de oorzaak mannenhaat is. Heel vaak herhalen maakt het niet waar. Sterker nog, heel vaak herhalen zonder objectieve onderbouwing doet alleen maar vermoeden dat het niet waar is.

Heel simpel: 90% van de moorden worden gepleegd door mannen. Mannen vermoorden vooral andere mannen. Maar in eens of andere fictie is het ineens vrouwenhaat als het slachtoffer een vrouw is? Makes no sense…
  donderdag 24 oktober 2024 @ 22:25:23 #44
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_215367000
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 22:04 schreef Sanvi het volgende:

[..]
Je klinkt zelf ook aardig rancuneus.

Pas er op dat je niet te emotioneel reageert in dit topic.
Moet er niet aan denken dat men je voor vrouwelijk gaat aanzien.

🙄

Nou ja, goed, je baseert uiteraard een reactie op persoonlijke ervaringen, helaas in sommige gevallen. Neemt niet weg dat psychische mishandeling richting mannen vaak onder de radar blijft of in ieder geval onderbelicht blijft. Vrouwen willen vaak wel de lusten van de emancipatie, maar niet de lasten.
Le Diable
pi_215367917
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 22:11 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Onderbouw nou eens waar je vandaan haalt dat de oorzaak mannenhaat is.
Dit móet wel een Freudiaanse verschrijving zijn. :D

quote:
Maar in eens of andere fictie is het ineens vrouwenhaat als het slachtoffer een vrouw is? Makes no sense…
Tuurlijk snijdt dit wel hout.
De feiten wijzen dat uit.

Net zoals antisemitisme ALTIJD wijst op jodenhaat. En dat terwijl iedereen weet dat joden lang niet het enige semitische volk is.
Iedereen weet meteen wat er bedoeld wordt en wie in dit geval het slachtoffer is of gaat worden.

Maar durf je in dit geval ook glashard te beweren dat antisemitisme net zo'n jeukterm is die op geen enkele rationale of objectieve manier te onderbouwen is met steekhoudende argumenten.

Het is een ontzettend beladen vergelijking die ik hier maak, maar ik hoop dat je het nu wel begrijpt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hiddendoe op 25-10-2024 03:05:06 ]
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 01:23:50 #46
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_215367973
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 22:25 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Nou ja, goed, je baseert uiteraard een reactie op persoonlijke ervaringen, helaas in sommige gevallen. Neemt niet weg dat psychische mishandeling richting mannen vaak onder de radar blijft of in ieder geval onderbelicht blijft. Vrouwen willen vaak wel de lusten van de emancipatie, maar niet de lasten.
In mijn bubbel is het vooral andersom. Mannen vinden het geen probleem dat hun vrouw werkt maar het huishouden blijft de verantwoordelijkheid van de vrouw.
To BG or not to BG!
pi_215368204
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 19:29 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Eigenlijk wel opmerkelijk dat hoe primitiever de leefomstandigheden zijn, hoe sterker de genderrollen van elkaar verschillen. Ook wel logisch eigenlijk. Toen er vroeger gejaagd moest worden op wild, gevochten tegen vijanden of gevaarlijke dieren of zware arbeid verricht moest worden, kwam het toch op mannen aan, aangezien mannen over het algemeen fysiek sterker zijn dan vrouwen. De vrouwen zorgden voor de kinderen en het huishouden, bereidden het eten en verzorgden de gewonde mannen en de ouderen. Dat betekende overigens niet dat alle vrouwen kwetsbare watjes waren en alle mannen vechtlustige barbaren.

Nu hoeven we niet meer op eten te jagen. Als we 's avonds vlees willen eten, gaan we naar de supermarkt en we hoeven er niet eens bij na te denken dat het afkomstig is van een levend dier. Er zijn ook veel meer mensen op de wereld dan vroeger. Er zijn zelfs teveel mensen en de problemen omtrent vergrijzing zullen alleen maar toenemen. Voortplanting onder mensen gaat de mensheid in het algemeen steeds meer verzwakken i.p.v. dat het bestaan van de mensheid daardoor gegarandeerd wordt.

Dus niet raar dat genderrollen onder biologische mannen en vrouwen steeds meer door elkaar raken en dat steeds meer mensen identiteitsproblemen krijgen omtrent hun genderidentiteit. Mentale veerkracht wordt steeds meer op de proef gesteld.

Je zit hier echt appels met peren te vergelijken.
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 09:02:13 #48
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_215368771
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 04:02 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Je zit hier echt appels met peren te vergelijken.
Nee hoor, die vergelijking met het Romeinse Rijk is de spijker op de kop: een maatschappij in ontbinding, verval en uiteindelijk ondergang. Europa is lui, zelfgenoegzaam en laat bovendien gastvrij barbaarse hordes binnen die hier als sprinkhanen tekeer gaan.
Le Diable
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 09:15:34 #49
438527 MissButterflyy
pi_215368841
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 09:02 schreef SemperLibertas het volgende:

[..]
Nee hoor, die vergelijking met het Romeinse Rijk is de spijker op de kop: een maatschappij in ontbinding, verval en uiteindelijk ondergang. Europa is lui, zelfgenoegzaam en laat bovendien gastvrij barbaarse hordes binnen die hier als sprinkhanen tekeer gaan.
Lekker in BNW over gaan praten.
pi_215368856
quote:

[..]
Heeft niks met het onderwerp van dit topic te maken.
Elk rijk heeft een houdbaarheidsdatum. Al die Rijken die in het verleden opkwamen en na verloop van tijd weer ten onder gingen, heeft op geen enkele manier de 'afnemende mannelijkheid van mannen' beïnvloedt.
pi_215368886
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 00:58 schreef Hiddendoe het volgende:

Tuurlijk snijdt dit wel hout.
De feiten wijzen dat uit.

Net zoals antisemitisme ALTIJD wijst op jodenhaat. En dat terwijl iedereen weet dat joden lang niet het enige semitische volk is.
Iedereen weet meteen wat er bedoeld wordt en wie in dit geval het slachtoffer is of gaat worden.

Maar durf je in dit geval ook glashard te beweren dat antisemitisme net zo'n jeukterm is die op geen enkele rationale of objectieve manier te onderbouwen is met steekhoudende argumenten.

Het is een ontzettend beladen vergelijking die ik hier maak, maar ik hoop dat je het nu wel begrijpt.
Welke feiten en hoe?

Antisemitisme is een synoniem voor Jodenhaat geworden. Ik zie niet in hoe dat ook maar enigszins ondersteunt dat het motief van mannen die hun vrouwelijke partner vermoorden dat doen omdat ze vrouw is. Want als dat het motief is, dan kan men net zo goed de buurvrouw vermoorden. Of iedere willekeurige vrouw…

Omgekeerd, om bij Jodenhaat te blijven: als ik een relatie heb met een Joodse vrouw en ik ben zo’n misbaksel die haar vermoordt: is het dan ook meteen Jodenhaat en vrouwenhaat? En stel dat ze ook nog een Zwarte vrouw is, is het dan racisme, Jodenhaat en vrouwenhaat?

Lijkt mij toch wel heel duidelijk zo dat het heel willekeurig is om gender, dan wel afkomst, dan wel huidskleur leidend te maken in de zoektocht naar het motief. Dan zou je ook bij een criminele afrekening waarbij een vrouw wordt vermoord ineens gaan concluderen dat het vrouwenhaat is.

Vaak wordt een vrouw vermoord door de (ex) partner omdat deze niet kan verkroppen dat ze hem verlaat. De ‘als ik haar niet kan hebben, dan niemand niet’. Niet zelden gaan dan soort misbaksels zo ver dat ze ook nog hun kinderen en zichzelf van het leven beroven. Maar dat is dan vrouwenhaat? Natuurlijk niet. Dat is bezitterigheid. Sommige mensen zijn zo verknipt. Lijkt mij vooral een mentale stoornis. Als diezelfde man homoseksueel is dan zal hij exact hetzelfde gedrag vertonen ten opzichte van een man.
pi_215368892
quote:

[..]
Zou het een idee zijn om dit in een ander topic te doen? Genoeg topics op Fok! waar je kan klagen over immigranten lijkt mij zo.
pi_215372501
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 09:23 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Welke feiten en hoe?

Antisemitisme is een synoniem voor Jodenhaat geworden. Ik zie niet in hoe dat ook maar enigszins ondersteunt dat het motief van mannen die hun vrouwelijke partner vermoorden dat doen omdat ze vrouw is. Want als dat het motief is, dan kan men net zo goed de buurvrouw vermoorden. Of iedere willekeurige vrouw…

Omgekeerd, om bij Jodenhaat te blijven: als ik een relatie heb met een Joodse vrouw en ik ben zo’n misbaksel die haar vermoordt: is het dan ook meteen Jodenhaat en vrouwenhaat? En stel dat ze ook nog een Zwarte vrouw is, is het dan racisme, Jodenhaat en vrouwenhaat?

Lijkt mij toch wel heel duidelijk zo dat het heel willekeurig is om gender, dan wel afkomst, dan wel huidskleur leidend te maken in de zoektocht naar het motief. Dan zou je ook bij een criminele afrekening waarbij een vrouw wordt vermoord ineens gaan concluderen dat het vrouwenhaat is.

Vaak wordt een vrouw vermoord door de (ex) partner omdat deze niet kan verkroppen dat ze hem verlaat. De ‘als ik haar niet kan hebben, dan niemand niet’. Niet zelden gaan dan soort misbaksels zo ver dat ze ook nog hun kinderen en zichzelf van het leven beroven. Maar dat is dan vrouwenhaat? Natuurlijk niet. Dat is bezitterigheid. Sommige mensen zijn zo verknipt. Lijkt mij vooral een mentale stoornis. Als diezelfde man homoseksueel is dan zal hij exact hetzelfde gedrag vertonen ten opzichte van een man.
Ik laat het hierbij. We komen hier nooit uit. Verder gaan met deze discussie is zinloos, want dat wordt een herhaling van zetten.

Prettig weekend.
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 17:20:40 #54
438527 MissButterflyy
pi_215372562
Klopt, die vrouwen worden gedood uit bezitterigheid maar ook bepaalde gedachten over vrouwen, dat ze moet luisteren en uiteindelijk ondergeschikt is aan de man. En als ze dat niet doet, dan krijgen we dus ‘haat’. Dus daarom die term.
pi_215376945
Maar wat is mannelijkheid nu eigenlijk? Waar moet ik zoeken om dat te vinden? En hoe? Voldoet een loep of moet ik zwaarder geschut inzetten.
pi_215376995
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 17:10 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ik laat het hierbij. We komen hier nooit uit. Verder gaan met deze discussie is zinloos, want dat wordt een herhaling van zetten.

Prettig weekend.
Op zich wel raar dat je je beroept op feiten en dat als ik daarnaar vraag je concludeert dat we er nooit uitkomen.

Hoe weet je dat nou voordat je die feiten hebt gepresenteerd?
pi_215377004
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 17:20 schreef MissButterflyy het volgende:
Klopt, die vrouwen worden gedood uit bezitterigheid maar ook bepaalde gedachten over vrouwen, dat ze moet luisteren en uiteindelijk ondergeschikt is aan de man. En als ze dat niet doet, dan krijgen we dus ‘haat’. Dus daarom die term.
Is dat gebaseerd op onderzoek naar daders? Zo ja: waar kan ik dat onderzoek vinden?
pi_215377200
'Aangezien de meeste Nederlandse mannen inmiddels een klein miezerig ventje zijn en getrouwd met een dikke pad'

Zo dan. Ik zou verwachten dat de hele discussie hiermee al zou zijn gestopt. Maar blijkbaar moeten Nederlanders zich verdedigen tegen dit idee wat gepresenteerd wordt als waarheid..

Ik begrijp het wel, het is humor, maar toch, dat iemand dat zo kan zeggen en dat gedoogd wordt is gewoon dom
pi_215377290
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 00:04 schreef LushiM het volgende:
'Aangezien de meeste Nederlandse mannen inmiddels een klein miezerig ventje zijn en getrouwd met een dikke pad'

Zo dan. Ik zou verwachten dat de hele discussie hiermee al zou zijn gestopt. Maar blijkbaar moeten Nederlanders zich verdedigen tegen dit idee wat gepresenteerd wordt als waarheid..

Ik begrijp het wel, het is humor, maar toch, dat iemand dat zo kan zeggen en dat gedoogd wordt is gewoon dom
Je mist de grap omdat je niet weet waar deze opmerking vandaan komt.

Iemand beweerde in het Nederlandse vrouwen missen vrouwelijkheid topic dat de Nederlandse mannen doorgaans een Dirk zijn, van Dirk en Desiree twee keer bellen, die een bazige Desiree (een nogal stevige dame) aan hun arm plegen te hebben.

Vandaar.
pi_215377296
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 00:16 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je mist de grap omdat je niet weet waar deze opmerking vandaan komt.

Iemand beweerde in het Nederlandse vrouwen missen vrouwelijkheid topic dat de Nederlandse mannen doorgaans een Dirk zijn, van Dirk en Desiree twee keer bellen, die een bazige Desiree (een nogal stevige dame) aan hun arm plegen te hebben.

Vandaar.
Ik begrijp het nog steeds niet maar ik geloof je wel dat het bedoeld was als satire nu.
pi_215377306
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 00:17 schreef LushiM het volgende:

[..]
Ik begrijp het nog steeds niet maar ik geloof je wel dat het bedoeld was als satire nu.
Het was gewoon een bespottelijk opmerking van iemand (sowieso een strip als voorbeeld…) in dat topic die vroeg om even belachelijk gemaakt te worden.

Nederlandse mannen kun je hoe dan ook niet betichten van klein zijn. Dat lijkt mij duidelijk.
pi_215377871
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 23:30 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Op zich wel raar dat je je beroept op feiten en dat als ik daarnaar vraag je concludeert dat we er nooit uitkomen.

Hoe weet je dat nou voordat je die feiten hebt gepresenteerd?
Omdat je dan een herhaling van zetten krijgt. En ik heb daar geen zin in.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hiddendoe op 26-10-2024 03:31:59 ]
pi_215377904
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 00:19 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het was gewoon een bespottelijk opmerking van iemand (sowieso een strip als voorbeeld…) in dat topic die vroeg om even belachelijk gemaakt te worden.

Nederlandse mannen kun je hoe dan ook niet betichten van klein zijn. Dat lijkt mij duidelijk.
Niet als het over de fysieke lengte gaat.

Maar in de overdrachtelijke zin van het woord, zijn veel Nederlandse mannen heel klein.
Niet alle Nederlandse mannen, bewaar me, anders krijg ik dat weer constant voor mijn voeten gegooid.

Maar kun je Nederlandse echtgenotes er wel van betichten dat deze vrouwen dikke padden zijn? Want daar lijkt niet zoveel duidelijkheid over te bestaan. :+

pi_215377971
Een significant deel van de autochtone mannen is inderdaad wat soft. Je kent ze wel, die Volkskrant-lezers met hun sjaaltjes en thee.

Qua uiterlijk beetje van die types zoals Boudewijn in Divorce. 0 fysieke kracht en lekker met Vlinder en Storm (laatstgenoemde ook met een wijvenkapsel) in de bakfiets
naar hockey. Beetje de salonsocialist uithangen verder, baantje als XS-force 231 Operational Expertise Consultant (oid) en elektrisch rijden.

Zulke types ja, geen wonder dat we op straat niks meer te vertellen hebben.
pi_215378279
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 17:20 schreef MissButterflyy het volgende:
Tenzij je een bepaald religie aanhangt waarbij je meerdere keren per dag richting naar een stad moet buigen.

Dan kijken mensen de andere kant op.

quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 03:51 schreef ISVV het volgende:
Een significant deel van de autochtone mannen is inderdaad wat soft. Je kent ze wel, die Volkskrant-lezers met hun sjaaltjes en thee.

Qua uiterlijk beetje van die types zoals Boudewijn in Divorce. 0 fysieke kracht en lekker met Vlinder en Storm (laatstgenoemde ook met een wijvenkapsel) in de bakfiets
naar hockey. Beetje de salonsocialist uithangen verder, baantje als XS-force 231 Operational Expertise Consultant (oid) en elektrisch rijden.

Om eerlijk te zijn kom jij nogal slap over.
pi_215378348
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 02:44 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Omdat je dan een herhaling van zetten krijgt. En ik heb daar geen zin in.
Eens dat het om een herhaling van zetten gaat. Maar dat komt toch gewoon omdat jij weigert te erkennen dat het narratief achter femicide niet is gebaseerd op feiten, maar niets meer is dan de mening van een activiste die steeds maar wordt herhaald als feit?

De herhaling is simpelweg te doorbreken door het presenteren van feitelijke onderbouwing, of de erkenning van het gebrek daaraan.
pi_215378445
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 02:56 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Niet als het over de fysieke lengte gaat.

Maar in de overdrachtelijke zin van het woord, zijn veel Nederlandse mannen heel klein.
Niet alle Nederlandse mannen, bewaar me, anders krijg ik dat weer constant voor mijn voeten gegooid.

Maar kun je Nederlandse echtgenotes er wel van betichten dat deze vrouwen dikke padden zijn? Want daar lijkt niet zoveel duidelijkheid over te bestaan. :+

Mij lijkt dat het klein zijn in overdrachtelijke zin vrij lastig te staven valt. Dat de helft van de vrouwen in Nederland overgewicht heeft en 1 op de 5 zelfs obesitas heeft is dan weer uit onderzoek gebleken. Dan blijft over de vraag wat telt als ‘dikke pad’. Daar ga ik mijn vingers niet aan branden…

Maar goed, het lijkt mij niet gek dat als jij als vrouw rondkijkt, dat je dan maar weinig Nederlandse mannen ziet die je echt aantrekkelijk vindt. Ik heb namelijk hetzelfde met Nederlandse vrouwen.

Alleen: ik heb datzelfde met Duitse vrouwen, Italiaanse vrouwen, Maltese vrouwen, Amerikaanse vrouwen, Thaise vrouwen, enz.

Hoe dichter je ergens met je neus op staat, hoe meer ‘foutjes’ je ziet.
  Moderator zaterdag 26 oktober 2024 @ 09:19:24 #68
441859 crew  Lenny77
pi_215378524
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 09:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Mij lijkt dat het klein zijn in overdrachtelijke zin vrij lastig te staven valt. Dat de helft van de vrouwen in Nederland overgewicht heeft en 1 op de 5 zelfs obesitas heeft is dan weer uit onderzoek gebleken. Dan blijft over de vraag wat telt als ‘dikke pad’. Daar ga ik mijn vingers niet aan branden…

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)%20van%20de%20mannen).
Mannen hebben vaker overgewicht :P
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 09:20:18 #69
438527 MissButterflyy
pi_215378532
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 23:32 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Is dat gebaseerd op onderzoek naar daders? Zo ja: waar kan ik dat onderzoek vinden?
Daar hebben we het al heel vaak over gehad en daar zijn ook bronnen en cijfers over gedeeld.
Je kunt via Google meer informatie vinden.
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 09:22:00 #70
438527 MissButterflyy
pi_215378544
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 08:35 schreef HSG het volgende:

[..]
Tenzij je een bepaald religie aanhangt waarbij je meerdere keren per dag richting naar een stad moet buigen.

[..]
Onzin, ook die worden hard gestraft en in het rijtje vrouwen dat om het leven is gebracht door hun man staan ook daders en vrouwen van bepaalde afkomsten.
Er wordt geen onderscheid gemaakt.
pi_215378575
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 09:19 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)%20van%20de%20mannen).
Mannen hebben vaker overgewicht :P
En minder vaak obesitas.

Alleen past daar een kanttekening bij: mannen hebben meer spieren en dat zorgt voor meer gewicht. Niet voor niets is er ooit een aparte norm geweest voor vrouwen (waarbij je al van obesitas spreekt bij 28,5 ipv 30 en ondergewicht pas bij 18,5 ipv 20), maar dat was stigmatiserend en dus is dat ergens in het ronde archief beland.

Zou je met die cijfers gaan werken zou ongeveer 2/3e van de Nederlandse vrouwen overgewicht hebben en maar liefst ruim 1 op de 4 obesitas.

Maar goed: officiële cijfers heb ik maar aangehouden.
pi_215378622
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 09:20 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Daar hebben we het al heel vaak over gehad en daar zijn ook bronnen en cijfers over gedeeld.
Je kunt via Google meer informatie vinden.
Jij hebt wel eens wat gedeeld, maar daarin zat geen echt onderzoek naar het motief. Dat was bv een opsomming van enig jaar waarin alle vrouwen die gedood waren en de omstandigheden daarvan, voor zover bekend.

Nou is een onderzoek naar motieven heel lastig, omdat je heel moeilijk kan meten of de dader de waarheid vertelt. Maar ik heb tot op heden geen echte poging tot het achterhalen daarvan gezien. En ik heb echt wel gezocht.

Wat dat betreft is het veelzeggend dat alles steevast terugverwijst naar dezelfde bron… die activiste. En activisten zijn nu eenmaal niet zo betrouwbaar. Die zijn immers zeer bevooroordeeld.
  Moderator zaterdag 26 oktober 2024 @ 09:34:39 #73
441859 crew  Lenny77
pi_215378641
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 09:25 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
En minder vaak obesitas.

Alleen past daar een kanttekening bij: mannen hebben meer spieren en dat zorgt voor meer gewicht. Niet voor niets is er ooit een aparte norm geweest voor vrouwen (waarbij je al van obesitas spreekt bij 28,5 ipv 30 en ondergewicht pas bij 18,5 ipv 20), maar dat was stigmatiserend en dus is dat ergens in het ronde archief beland.

Zou je met die cijfers gaan werken zou ongeveer 2/3e van de Nederlandse vrouwen overgewicht hebben en maar liefst ruim 1 op de 4 obesitas.

Maar goed: officiële cijfers heb ik maar aangehouden.
Onderzoek: mannen hebben vaker overgewicht
Man: ja maar dat zijn spierennnnn!!!

Kijk eens rond? Straten vol dikkerdjes (M EN V) en zeer weinig Berry de Mey's :P

Maakt trouwens ook geen hol uit, maar enkel de vrouw als dikke pad vermelden is een beetje sneu.. (ik weet dat jij dat in de eerste plaats niet deed)
Net zoals de man als een miezerig ventje aanduiden niet klopt, hoewel ik dit in de reclames wel vaker zag een tijd terug: sterke irritante vrouw met als man zo een iel nerdy ventje, incl bril en sprieterig haar. Triest vond ik dat.. Nu is de reclame dan weer vooral bezig met gemengde toestanden.
pi_215378705
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 09:34 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Kijk eens rond? Straten vol dikkerdjes (M EN V) en zeer weinig Berry de Mey's :P

Maakt trouwens ook geen hol uit, maar enkel de vrouw als dikke pad vermelden is een beetje sneu.. (ik weet dat jij dat in de eerste plaats niet deed)
Net zoals de man als een miezerig ventje aanduiden niet klopt, hoewel ik dit in de reclames wel vaker zag een tijd terug: sterke irritante vrouw met als man zo een iel nerdy ventje, incl bril en sprieterig haar. Triest vond ik dat.. Nu is de reclame dan weer vooral bezig met gemengde toestanden.
Volgens mij heb ik mijn eigen mening duidelijk gemaakt waarin ik zowel vanuit de vrouw als de man het normaal vind om het merendeel van de andere sekse niet aantrekkelijk te vinden (laat staan de eigen sekse, tenzij je ook daarop valt natuurlijk). Niets mis met kritisch zijn. En dat je het meest kritisch bent op je eigen omgeving, daar heb ik ook een verklaring over gegeven.

‘Dikke pad’ is natuurlijk een belachelijk term. Maar zo belachelijk dat ik zelf denk dat het duidelijk niet serieus bedoeld is.
  Moderator zaterdag 26 oktober 2024 @ 09:45:45 #75
441859 crew  Lenny77
pi_215378712
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 09:31 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Jij hebt wel eens wat gedeeld, maar daarin zat geen echt onderzoek naar het motief. Dat was bv een opsomming van enig jaar waarin alle vrouwen die gedood waren en de omstandigheden daarvan, voor zover bekend.

Nou is een onderzoek naar motieven heel lastig, omdat je heel moeilijk kan meten of de dader de waarheid vertelt. Maar ik heb tot op heden geen echte poging tot het achterhalen daarvan gezien. En ik heb echt wel gezocht.

Wat dat betreft is het veelzeggend dat alles steevast terugverwijst naar dezelfde bron… die activiste. En activisten zijn nu eenmaal niet zo betrouwbaar. Die zijn immers zeer bevooroordeeld.
Ik ben het hier eigenlijk wel mee eens...
De term femicide zou eerder ergens thuishoren in landen waar vrouwen 0 rechten hebben, niets waard zijn en bij wijze van spreken al vermoord worden als ze verkracht worden want niets meer waard. Daar is het vrouw-zijn zelf al 'waardeloos' en ze zijn een object voor binnen op te sluiten en zeeeeeer braaf te zijn.
Partnermoord gaat idd om de partner en maakt dus niet uit of ze een vrouw is. Het zijn wel veel meer vrouwen die hier slachtoffer van zijn en de grondslag kan inderdaad wel ontstaan uit: het is MIJN vrouw en die moet gehoorzamen aan mij en mag mij niet verlaten, maar het is niet OMDAT ze vrouw is. Ze doet gewoon niet wat die man verwacht van zijn vrouw en dit waarschijnlijk nog vanuit ouderwetse waarden, explosieve agressieve mannelijkheid, haantjesgedrag, eergevoel, enz enz...
Ik denk dat ze beter een andere term kunnen plakken op dit gegeven. Feit blijft dat je meer fysiek risico loopt als vrouw in een relatie. Maar niet OMDAT je vrouw bent. Meer omdat de man minder kan 'verdragen' of 'verkroppen'? Zeg ik het zo goed?
pi_215378916
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 09:34 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Hier nog even op terugkomen: lees invisible women en dan met name hoe de medische wereld de man als uitgangspunt heeft genomen voor alles. BMI is ontwikkeld op het mannelijke lichaam. Net als medicatie, diagnose, enz. Wat discriminerend werkt tov vrouwen. Niet per sé vrouwenhaat, maar ok is het ook niet.

Data.
  Moderator zaterdag 26 oktober 2024 @ 10:23:28 #77
441859 crew  Lenny77
pi_215378926
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 10:21 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Hier nog even op terugkomen: lees invisible women en dan met name hoe de medische wereld de man als uitgangspunt heeft genomen voor alles. BMI is ontwikkeld op het mannelijke lichaam. Net als medicatie, diagnose, enz. Wat discriminerend werkt tov vrouwen. Niet per sé vrouwenhaat, maar ok is het ook niet.

Data.
Oh dat hoef je mij niet uit te leggen hoor, die problemen kom ik dagelijks tegen op mijn werk.
En inderdaad geen vrouwenhaat, het is gewoon zo gelopen..
pi_215378957
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 09:45 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
De term femicide zou eerder ergens thuishoren in landen waar vrouwen 0 rechten hebben, niets waard zijn en bij wijze van spreken al vermoord worden als ze verkracht worden want niets meer waard. Daar is het vrouw-zijn zelf al 'waardeloos' en ze zijn een object voor binnen op te sluiten en zeeeeeer braaf te zijn.
Partnermoord gaat idd om de partner en maakt dus niet uit of ze een vrouw is. Het zijn wel veel meer vrouwen die hier slachtoffer van zijn en de grondslag kan inderdaad wel ontstaan uit: het is MIJN vrouw en die moet gehoorzamen aan mij en mag mij niet verlaten, maar het is niet OMDAT ze vrouw is. Ze doet gewoon niet wat die man verwacht van zijn vrouw en dit waarschijnlijk nog vanuit ouderwetse waarden, explosieve agressieve mannelijkheid, haantjesgedrag, eergevoel, enz enz...
Ik denk dat ze beter een andere term kunnen plakken op dit gegeven. Feit blijft dat je meer fysiek risico loopt als vrouw in een relatie. Maar niet OMDAT je vrouw bent. Meer omdat de man minder kan 'verdragen' of 'verkroppen'? Zeg ik het zo goed?
Hier ben ik het grotendeels mee eens inderdaad. Het lijkt mij dan ook veel beter om het niet op gender te categoriseren. Maar bv een gerichte aanpak van de situaties waarvan je weet dat het fout af kan lopen. Want ook iemand die je nooit als partner hebt gewild, maar die de afwijzing niet accepteert en je gaat stalken is potentieel gevaarlijk.

Stalken zou bv veel zwaarder bestraft moeten worden en iemand die maar contact blijft zoeken moet gewoon uit de roulatie genomen worden.

Mij lijkt dat veel effectiever.

Misschien niet, maar daar kun je gericht over na gaan denken.

Uiteindelijk willen we allemaal hetzelfde: dat deze vrouwen niet meer worden vermoord, maar ook dat mannen niet meer worden vermoord.
pi_215379006
Mannen spelen graag de 'white knight' en komen tegemoet aan de behoeften van vrouwen. En alles wat vrouwen maar willen. Omdat vrouwen de macht hebben over en beslissen welke mannen toegang hebben tot seks en voortplanting. En welken niet. Zo is het feminisme ook ontstaan. Met behulp van dorstige westerse mannen. De poesificatie waar ts het over heeft. Is dus niet alleen van de laatste jaren. Dit begon lang geleden al.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jeo_Boden op 26-10-2024 11:04:49 ]
  Moderator zaterdag 26 oktober 2024 @ 11:10:56 #80
441859 crew  Lenny77
pi_215379300
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 10:32 schreef Jeo_Boden het volgende:
Mannen spelen graag de 'white knight' en komen tegemoet aan de behoeften van vrouwen. En alles wat vrouwen maar willen. Omdat vrouwen de macht hebben over en beslissen welke mannen toegang hebben tot seks en voortplanting. En welken niet. Zo is het feminisme ook ontstaan. Met behulp van dorstige westerse mannen. De poesificatie waar ts het over heeft. Is dus niet alleen van de laatste jaren. Dit begon lang geleden al.
Dit is zooo niet waar de ts het over heeft..
pi_215379383
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 08:35 schreef HSG het volgende:

[..]

[..]
Oh, vertel?
pi_215379411
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 09:45 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ik denk dat in landen waar vrouwen door mannen worden onderdrukt, het al aangeeft dat die mannen zich in hun mannelijkheid aangetast voelen en dat op de vrouwen afreageren. Het gebeurt vooral in landen waar bijvoorbeeld de Taliban de macht heeft. Zolang zij daar op de mannen blijven inpraten dat ze hun vrouw moeten behandelen als een slaaf, kan de vrouw niet meer als een gelijkwaardige steun en toeverlaat met haar man meedenken hoe hij met moeilijke situaties moet omgaan.

Is het jou weleens opgevallen dat een man die een vrouw intimideert op welke manier dan ook, altijd een 'loser' is? Toen bijvoorbeeld bekend werd dat Ali B zich schuldig heeft gemaakt aan het mishandelen van vrouwen t/m verkrachting, was ik niet bepaald verbaasd dat hij tot zoiets in staat kon zijn. Niet omdat hij zo'n stoere zelfverzekerde sterke man is, maar juist het tegenovergestelde. Ik heb hem altijd al een rare infantiele kneus gevonden. Hij heeft wellicht niet de empathie om te kunnen begrijpen met welke problemen hij zijn slachtoffers heeft opgezadeld. Het zou mij echter niks verbazen als hij in zijn broek schijt bij het idee dat als vrouwen zich niet meer door hem geintimideerd voelen, ze wraak op hem nemen. Met een paar lessen zelfverdediging kunnen ze hem fysiek al de baas. Maar waarschijnlijk vind hij het nog erger als ze hem uitlachen en vernederen en dan verliest hij ook al zijn respect bij zijn matties die hem dan niet langer meer zien als alpha-mannetje en het willen opbrengen om zijn reet te likken.

Dat volwassen mensen op emotioneel gebied de basisschool-periode allang ontgroeid zijn en wel wat beters te doen hebben dan op zo'n manier te denken.
pi_215379414
'Femicide'. Dit eeuwige overdreven slachtoffergedrag hebben vrouwen zeker gekopieerd van de joden. The victim-trump-card is een franchise geworden. Janken, janken, en nog harder janken. En invloed geld en macht worden je verzekerd!

Ik ga Chat-GPT vragen of er nog dramatischere synoniemen voor femicode kunnen worden verzonnen. Noem alle mannen maar direkt nazis en hitler en antisemitisch. Wat maakt het ook nog uit. Mannen zijn slecht! Gaap.
pi_215379415
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 10:23 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Oh dat hoef je mij niet uit te leggen hoor, die problemen kom ik dagelijks tegen op mijn werk.
En inderdaad geen vrouwenhaat, het is gewoon zo gelopen..
Omdat dat onderzoek van de huidige medische en het tegenwoordige artsen beroep duizenden na duizenden jaren door mannen uitgevoerd zijn, misschien?

BMI is overigens een index met een zeer beperkt nut.
pi_215379454
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 11:24 schreef Jeo_Boden het volgende:
'Femicide'. Dit eeuwige overdreven slachtoffergedrag hebben vrouwen zeker gekopieerd van de joden. The victim-trump-card is een franchise geworden. Janken, janken, en nog harder janken. En invloed geld en macht worden je verzekerd!

Ik ga Chat-GPT vragen of er nog dramatischere synoniemen voor femicode kunnen worden verzonnen. Noem alle mannen maar direkt nazis en hitler en antisemitisch. Wat maakt het ook nog uit. Mannen zijn slecht! Gaap.
Trump, Joden, vrouwenhaat.

In de echte offline wereld, in wat voor kringen bevind jij je dan?
Waar bespreek jij dit soort zaken en met wat voor mensen?
Hell To The Liars
  Moderator zaterdag 26 oktober 2024 @ 11:32:48 #86
441859 crew  Lenny77
pi_215379481
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 11:24 schreef Horzula het volgende:

[..]
Omdat dat onderzoek van de huidige medische en het tegenwoordige artsen beroep duizenden na duizenden jaren door mannen uitgevoerd zijn, misschien?

BMI is overigens een index met een zeer beperkt nut.
Dat zeg ik toch? Het is zo gewoon gelopen, geen opgezet spel om de vrouwen te benadelen.
Ze dachten gewoon dat ieder lichaam hetzelfde werkte.

(Oh en het waren echt geen duizenden en duizenden jaren :P )
  Moderator zaterdag 26 oktober 2024 @ 11:35:16 #87
441859 crew  Lenny77
pi_215379494
quote:

The drama :')
pi_215379540
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 08:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Eens dat het om een herhaling van zetten gaat. Maar dat komt toch gewoon omdat jij weigert te erkennen dat het narratief achter femicide niet is gebaseerd op feiten, maar niets meer is dan de mening van een activiste die steeds maar wordt herhaald als feit?

Deze 'activistie' is niet zomaar een willekeurig huppelkutje dat een beetje met een spandoekje loopt te zwaaien, deze vrouw is een gedegen wetenschapper die maar liefst 45 jaar lang onderzoek heeft gedaan naar 'misdaden tegen de vrouwelijkheid' (mijn definitie van de term femicide op jouw verzoek, weet je nog?).

Daarom nam ik de term antisemitisme als vergelijking erbij.

Het besmeuren en vernielen van huizen, winkels en gebedshuizen waar joden wonen, werken en bidden, is antisemitisme is het het gevolg van jodenhaat.
Het besmeuren en vernielen van joodse graven is antisemitisme en het gevolg van jodenhaat.
Het molesteren, intimideren, bedreigen, mishandelen en vermoorden van joodse mensen is antisemitisme en het gevolg van jodenhaat.

Is dit dan voor jou ook een reden om de bedenkers van deze term aan te vallen omdat het slechts hun mening is?
Of doe je dat niet omdat deze 'bedenkers' mannen waren?

Sterker nog, ik vind dat jij door je houding in deze discussie bij mij heel sterk de indruk hebt gewekt dat er bij jou heel veel latente vrouwenhaat aanwezig is.
Maar goed, dat is helemaal mijn mening en is slechts gebaseerd op diverse berichten en reacties van jouw hand in dit topic maar ook elders waar het onderwerp over vrouwen gaat.
pi_215379597
“Nederlandse mannen missen mannelijkheid” ...
Deel 2: “feminicide komt doordat vrouwen een slachtofferrol zoeken”.

Nuja, als we nu vaststellen dat de daders van feminicide vaker van niet-Nederlandse afkomst zijn, is het een kleine stap te beargumenteren dat Nederlandse mannen vaker Feminicide moeten plegen om zo hun ‘mannelijkheid’ terug te winnen.

Maar dan heb je weer de uitvlucht dat de vrouwen van Nederlandse mannen niet zo goed zijn in het opzoeken van de slachtofferrol bij feminicide, en feminicide uiteindelijk alleen door de vrouwen kan ontstaan.

Het is één hele grote cirkelredenering...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_215379625
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 11:32 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Dat zeg ik toch? Het is zo gewoon gelopen, geen opgezet spel om de vrouwen te benadelen.
Ze dachten gewoon dat ieder lichaam hetzelfde werkte.

(Oh en het waren echt geen duizenden en duizenden jaren :P )
Dacht je dat ze in het oude Egypte of Assirië geen artsen hadden?

En hoe zit het met de Eed van Hippocrates? En Galen?

Ik wil overigens niet al het medische wat vrouwen doen en gedaan hebben bagatelliseren, (Vroedvrouwen, Hildegard von Bingen, Aletta Jacobs, Nonnenorde na nonnenorde die lazaretten na ziekenhuis draaiende hielden), maar die medische literatuur lijkt me voor het einde van de negentientiende eeuw vooral voor en door mannen geschreven.
pi_215379641
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 10:32 schreef Jeo_Boden het volgende:
Dagboek van een lijmsnuivertje?

_O-
pi_215379680
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 11:56 schreef Horzula het volgende:

[..]

Ik wil overigens niet al het medische wat vrouwen doen en gedaan hebben bagatelliseren, (Vroedvrouwen, Hildegard von Bingen, Aletta Jacobs, Nonnenorde na nonnenorde die lazaretten na ziekenhuis draaiende hielden), maar die medische literatuur lijkt me voor het einde van de negentientiende eeuw vooral voor en door mannen geschreven.
Voor de 18e eeuw was er juist vaak een specifieke geneeskunde voor vrouwen, die gescheiden was van de mannengeneeskunde...

Dat is vermoedelijk al iets dat uit de Byzantische geneeskunde afkomt, waar het mannelijke dokteren niet toegestaan was grote gedeeltes van het vrouwelijk lichaam te behandelen...
In Europa gold Salerno, een zuiditaliaanse stad die lang door Ottomanen en islamieten bezet was als centrum van geneeskundige kennis en specifiek ook van vrouwengeneeskundige ( de vrouwelijke arts Trota van Salerno heeft een toonaangevend werk over vrouwengeneeskunde geschreven dat qua inhoud lang als ‘verboden’ voor mannelijke artsen gold)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_215379737
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 12:04 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Voor de 18e eeuw was er juist vaak een specifieke geneeskunde voor vrouwen, die gescheiden was van de mannengeneeskunde...

Dat is vermoedelijk al iets dat uit de Byzantische geneeskunde afkomt, waar het mannelijke dokteren niet toegestaan was grote gedeeltes van het vrouwelijk lichaam te behandelen...
In Europa gold Salerno, een zuiditaliaanse stad die lang door Ottomanen en islamieten bezet was als centrum van geneeskundige kennis en specifiek ook van vrouwengeneeskundige ( de vrouwelijke arts Trota van Salerno heeft een toonaangevend werk over vrouwengeneeskunde geschreven dat qua inhoud lang als ‘verboden’ voor mannelijke artsen gold)
Ik weet er niet genoeg van. Maar volgens mij is het net als met zoveel andere dingen in onze leergemeenschappen, de mensen die het eigenlijke werk zijn vaak niet degenen die de daadwerkelijke erkenning ervoor krijgen.

Zie ook Nobelprijswinnaar Heike Kamerlingh Onnes die niet zelf de supergeleiding uitgevonden zou hebben.
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 12:14:27 #94
438527 MissButterflyy
pi_215379745
quote:

Ach god zeg, weer zo een die zich aangetast voelt in zijn man zijn door die term. Neem het allemaal toch niet zo persoonlijk, jochie.
pi_215380068
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 11:44 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Deze 'activistie' is niet zomaar een willekeurig huppelkutje dat een beetje met een spandoekje loopt te zwaaien, deze vrouw is een gedegen wetenschapper die maar liefst 45 jaar lang onderzoek heeft gedaan naar 'misdaden tegen de vrouwelijkheid' (mijn definitie van de term femicide op jouw verzoek, weet je nog?).

Daarom nam ik de term antisemitisme als vergelijking erbij.

Het besmeuren en vernielen van huizen, winkels en gebedshuizen waar joden wonen, werken en bidden, is antisemitisme is het het gevolg van jodenhaat.
Het besmeuren en vernielen van joodse graven is antisemitisme en het gevolg van jodenhaat.
Het molesteren, intimideren, bedreigen, mishandelen en vermoorden van joodse mensen is antisemitisme en het gevolg van jodenhaat.

Is dit dan voor jou ook een reden om de bedenkers van deze term aan te vallen omdat het slechts hun mening is?
Of doe je dat niet omdat deze 'bedenkers' mannen waren?

Sterker nog, ik vind dat jij door je houding in deze discussie bij mij heel sterk de indruk hebt gewekt dat er bij jou heel veel latente vrouwenhaat aanwezig is.
Maar goed, dat is helemaal mijn mening en is slechts gebaseerd op diverse berichten en reacties van jouw hand in dit topic maar ook elders waar het onderwerp over vrouwen gaat.
Ze is geen gedegen wetenschapper, maar een sociologe. En sociologie voldoet gewoon niet aan de norm om wetenschap te worden genoemd. Niet voor niets zitten de faculteiten sociologie vol met activisten die het uiteindelijk ook nergens over eens kunnen worden omdat sociologie nu eenmaal geen wetenschap is waar bewijs de kern is.

Dat gezegd hebbende: als ze het goed had onderbouwd, helemaal prima. De inhoud van de argumenten zijn doorslaggevend, niet wie het gezegd heeft.

Dat vandalisme specifiek gericht tegen Joodse mensen of Joodse graven Jodenhaat is lijkt mij duidelijk, omdat het gericht is tegen hen omdat ze Joods zijn. Het is wat anders als men bv graven vernielt, maar dat toevallig een Joods kerkhof betreft. Je kan dus niet zeggen: graven vernield op een Joods kerkhof, dus antisemitisme.

Wel kun je zoiets afleiden als de dader meermaals graven vernielt en dan steevast op Joodse begraafplaatsen en deze de andere begraafplaatsen laat liggen. Of dat er antisemitische leuzen gebruikt worden.

En zo werkt dat ook met de moord op de partner. Die is niet gericht op haar omdat ze een vrouw is, maar omdat ze de (ex) partner is en daar iets is geknapt.
pi_215380189
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 12:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ze is geen gedegen wetenschapper, maar een sociologe. En sociologie voldoet gewoon niet aan de norm om wetenschap te worden genoemd. Niet voor niets zitten de faculteiten sociologie vol met activisten die het uiteindelijk ook nergens over eens kunnen worden omdat sociologie nu eenmaal geen wetenschap is waar bewijs de kern is.

Dat gezegd hebbende: als ze het goed had onderbouwd, helemaal prima. De inhoud van de argumenten zijn doorslaggevend, niet wie het gezegd heeft.

Dat vandalisme specifiek gericht tegen Joodse mensen of Joodse graven Jodenhaat is lijkt mij duidelijk, omdat het gericht is tegen hen omdat ze Joods zijn. Het is wat anders als men bv graven vernielt, maar dat toevallig een Joods kerkhof betreft. Je kan dus niet zeggen: graven vernield op een Joods kerkhof, dus antisemitisme.

Wel kun je zoiets afleiden als de dader meermaals graven vernielt en dan steevast op Joodse begraafplaatsen en deze de andere begraafplaatsen laat liggen. Of dat er antisemitische leuzen gebruikt worden.

En zo werkt dat ook met de moord op de partner. Die is niet gericht op haar omdat ze een vrouw is, maar omdat ze de (ex) partner is en daar iets is geknapt.
Aha! Daarom word ik steeds opnieuw door jou om mijn oren geslagen met jouw 'feitelijke onderbouwing van je mening' met behulp van cijfers, statistieken en percentages. Deze manier van 'bewijs leveren' is toch ook onderdeel van de 'zachte' sector.

Het is wel goed met je.
pi_215380257
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 13:07 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Aha! Daarom word ik steeds opnieuw door jou om mijn oren geslagen met jouw 'feitelijke onderbouwing van je mening' met behulp van cijfers, statistieken en percentages. Deze manier van 'bewijs leveren' is toch ook onderdeel van de 'zachte' sector.

Het is wel goed met je.
Heb je gemist dat ik helemaal geen conclusie trek anders dan dat is nergens bewijs wordt geleverd voor de stelling dat de moorden op vrouwen worden gepleegd omdat ze vrouw zijn?

Verder heb ik meer dan eens harde data aangeleverd en kan ik prima onderbouwen dat er meer opties zijn dan ‘omdat ze vrouw zijn’ die niet kunnen worden uitgesloten.

Net zo min als dat ik heb uitgesloten dat het motief in alle gevallen vrouwenhaat is. Alleen hoef ik dat ook helemaal niet. Ik heb immers niets anders gesteld dan dat het bewijs ontbreekt aangaande het ‘femicide’ narratief, dan wel dat tot op heden niemand het ooit heeft kunnen produceren.

Jij bent slechts een van de velen aan wie ik het heb gevraagd.
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 13:47:59 #98
438527 MissButterflyy
pi_215380457
Het is je vaak genoeg uitgelegd de afgelopen tijd en je hebt genoeg bronnen gekregen.
Prima als jij er anders over denkt, maar je hoeft niet te doen alsof anderen ongelijk hebben hierover en jij uiteindelijk de waarheid in pacht hebt.
pi_215380522
quote:
3s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 13:47 schreef MissButterflyy het volgende:
Het is je vaak genoeg uitgelegd de afgelopen tijd en je hebt genoeg bronnen gekregen.
Prima als jij er anders over denkt, maar je hoeft niet te doen alsof anderen ongelijk hebben hierover en jij uiteindelijk de waarheid in pacht hebt.
Je kan wel hard roepen dat het mij vaak genoeg is uitgelegd (rare term als gevraagd wordt naar feiten…) en dat ik bronnen heb gekregen (dat klopt, maar daar stonden niet de feiten is waar ik steevast naar zoek), maar dat maakt het allemaal niet waar.

Iedereen kan teruglezen dat ik simpelweg geen antwoord krijg op de vraag waaruit blijkt dat bij de moorden die gezien worden als femicide steevast sprake is van een moord ‘omdat ze vrouw is’.

Nu niet. En ook in het verleden niet.
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 15:45:32 #100
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_215381108
Fokicide; iemand om zeep helpen omdat hij/zij Fok(st)er is.

Interessante kwesticide
Le Diable
pi_215381145
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 15:45 schreef SemperLibertas het volgende:
Fokicide; iemand om zeep helpen omdat hij/zij Fok(st)er is.

Interessante kwesticide
Stel je aan.
pi_215381259
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 13:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je kan wel hard roepen dat het mij vaak genoeg is uitgelegd (rare term als gevraagd wordt naar feiten…) en dat ik bronnen heb gekregen (dat klopt, maar daar stonden niet de feiten is waar ik steevast naar zoek), maar dat maakt het allemaal niet waar.

Iedereen kan teruglezen dat ik simpelweg geen antwoord krijg op de vraag waaruit blijkt dat bij de moorden die gezien worden als femicide steevast sprake is van een moord ‘omdat ze vrouw is’.

Nu niet. En ook in het verleden niet.
Ik heb dat wel beantwoord. Omdat het een terugkerend patroon vertoont. En het bestaat al sinds het begin van de mensheid. En het komt voor in elke cultuur en in elk tijdperk.

Maar daar nam je ook geen genoegen mee. Want 45 jaar aan onderzoek door een vrouw die zich geen wetenschapper mag noemen omdat ze een sociologe is en ook nog eens" een activiste, nou dan weet je het wel.
Want alle activisten zijn bevooroordeeld."

Je had net goed kunnen schrijven, ik geloof het niet want deze vrouw is een MANNENHATER!!!!!
pi_215381636
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 11:22 schreef ISVV het volgende:

[..]
Oh, vertel?
Je komt over als een doetje, een slappeling en meer. Het zou mij niet verbazen dat je een puistenkop hebt met een dikke jampotbril.
pi_215381869
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 17:01 schreef HSG het volgende:

[..]
Je komt over als een doetje, een slappeling en meer. Het zou mij niet verbazen dat je een puistenkop hebt met een dikke jampotbril.
Goed verhaal dit.
pi_215382095
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 16:07 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Ik heb dat wel beantwoord. Omdat het een terugkerend patroon vertoont. En het bestaat al sinds het begin van de mensheid. En het komt voor in elke cultuur en in elk tijdperk.

Maar daar nam je ook geen genoegen mee. Want 45 jaar aan onderzoek door een vrouw die zich geen wetenschapper mag noemen omdat ze een sociologe is en ook nog eens" een activiste, nou dan weet je het wel.
Want alle activisten zijn bevooroordeeld."

Je had net goed kunnen schrijven, ik geloof het niet want deze vrouw is een MANNENHATER!!!!!
Je leest heel selectief en vult naar believen in. Ben je toevallig een sociologe? ;)

Maar alle gekheid op een stokje, jij kwam met een autoriteitsargument, want de activiste was een wetenschapper (o, wow…). Daar gaf ik van aan niet zo van onder de indruk te zijn.

Maar bovenal schreef ik:

Waarvan akte!
  zaterdag 26 oktober 2024 @ 21:46:30 #106
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_215384075
quote:
17s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 15:51 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Stel je aan.
Ik vind dat echt. Wat dat aan gaat ga ik voor de klassieke (stereotiepe) man. De temperamentvolle fysiek sterke charismatische man met het laatste woord. Deze kom je tegenwoordig alleen nog maar tegen in de landen om en nabij de evenaar, latijnse landen en de Maghreb. In de koudere landen is het allemaal pappen en nathouden denk ik.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_215384645
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 18:06 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je leest heel selectief en vult naar believen in. Ben je toevallig een sociologe? ;)

Maar alle gekheid op een stokje, jij kwam met een autoriteitsargument, want de activiste was een wetenschapper (o, wow…). Daar gaf ik van aan niet zo van onder de indruk te zijn.

Maar bovenal schreef ik:

Waarvan akte!
Alle onderzoeken over menselijk gedrag zijn per definitie sociologisch. Dus ook onderzoek over misdaadcijfers binnen dit gebied. En daar wringt de schoen.Waarom worden deze cijfers wel door jou geaccepteerd terwijl ze ook het werk zijn van sociologen.

Waarom heb jij zoveel moeite met deze term? En niet met antisemitisme? Jouw eigen verklaring is dat dit woord inmiddels zo is ingeburgerd dat iedereen dit automatisch associeert met jodenhaat. Is dit wat jij onder wetenschappelijk onderbouwen verstaat?

Korte samengevat komt het hier op neer:
Antisemitisme is een term die is geintroduceerd door een man
Genocide is een term die is geintroduceerd door een man.
Femicide is een term die is verzonnen door een vrouw.
pi_215385482
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 03:51 schreef ISVV het volgende:

Hierop wil ik wel even reageren. Je zegt dat we soft zijn (ik ben autochtoon Nederlander). En dat we op straat niks meer te vertellen hebben. Wij zitten gewoon thuis tv te kijken terwijl de probleempersonen urenlang op straat rondhangen.

Je doet alsof het iets negatiefs is aan onze zijde. Wij zijn niet diegenen die op 'de straat' moeten zijn continue. We hebben gewoon ons eigen leven. Als dat het is wat soft zijn betekent dan prima, maar je doet net alsof we niks durven. Terwijl we gewoon niks hoeven te durven wat dat betreft omdat we niks te maken hebben met die mensen die 's nachts problemen proberen te vinden omdat ze geen werk etc. hebben
pi_215385534
quote:
15s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 21:46 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ik vind dat echt. Wat dat aan gaat ga ik voor de klassieke (stereotiepe) man. De temperamentvolle fysiek sterke charismatische man met het laatste woord. Deze kom je tegenwoordig alleen nog maar tegen in de landen om en nabij de evenaar, latijnse landen en de Maghreb. In de koudere landen is het allemaal pappen en nathouden denk ik.

Ja in Nederland hoeven we niet als een kind vast te houden aan ja en nee. In armere landen is een grote mond nuttiger omdat het nodig is om het kleine beetje extra te krijgen wat je wil. Maar toch werkt dat temperamentvolle niet bij het krijgen van een baan, niet bij het sissen naar een vrouw op straat, niet bij het proberen te krijgen van een uitkering waar sommige mensen denken die te krijgen door intimidatie..

Nederlanders zijn inderdaad beschaafder en komen daarmee ook verder dan waar jij het over hebt, je hebt gelijk
pi_215385759
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 17:30 schreef ISVV het volgende:

[..]
Goed verhaal dit.
En dan ben ik nog netjes geweest.
  Moderator zondag 27 oktober 2024 @ 01:51:50 #111
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215386294
quote:
15s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 21:46 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

dus wat je zeg is dat waar jij zin in hebt eigenlijk alleen werkt in landen die mislukt zijn of aan het mislukken zijn?

wat een goed verhaal
pi_215386578
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 23:46 schreef LushiM het volgende:

[..]
Hierop wil ik wel even reageren. Je zegt dat we soft zijn (ik ben autochtoon Nederlander). En dat we op straat niks meer te vertellen hebben. Wij zitten gewoon thuis tv te kijken terwijl de probleempersonen urenlang op straat rondhangen.

Je doet alsof het iets negatiefs is aan onze zijde. Wij zijn niet diegenen die op 'de straat' moeten zijn continue. We hebben gewoon ons eigen leven. Als dat het is wat soft zijn betekent dan prima, maar je doet net alsof we niks durven. Terwijl we gewoon niks hoeven te durven wat dat betreft omdat we niks te maken hebben met die mensen die 's nachts problemen proberen te vinden omdat ze geen werk etc. hebben
“We” zijn wel heel slecht in corrigeren van verkeerd gedrag op straat, wat dat aangaat:
Vakman pur sang
pi_215386812
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 23:46 schreef LushiM het volgende:

[..]

Ik ga even chargeren/generaliseren:

We hebben veel meer te verliezen, dat klopt. Maar je ziet wel dat bijvoorbeeld Marokkanen uit een cultuur komen waar mannelijkheid geen vies woord is. In die groepen geldt veel meer de wet van de sterkste. In autochtone kringen geldt die patriachale cultuur niet, maar heeft de slimste (of de meest welvarende of technocratische) man het meeste status.

Ik generaliseer even, maar hopelijk snap je wat ik bedoel. Op zich is dat best iets positiefs, maar gevolg daarvan is dat we in sommige wijken niets meer te vertellen hebben.
pi_215387083
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2024 22:42 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Alle onderzoeken over menselijk gedrag zijn per definitie sociologisch. Dus ook onderzoek over misdaadcijfers binnen dit gebied. En daar wringt de schoen.Waarom worden deze cijfers wel door jou geaccepteerd terwijl ze ook het werk zijn van sociologen.

Waarom heb jij zoveel moeite met deze term? En niet met antisemitisme? Jouw eigen verklaring is dat dit woord inmiddels zo is ingeburgerd dat iedereen dit automatisch associeert met jodenhaat. Is dit wat jij onder wetenschappelijk onderbouwen verstaat?

Korte samengevat komt het hier op neer:
Antisemitisme is een term die is geintroduceerd door een man
Genocide is een term die is geintroduceerd door een man.
Femicide is een term die is verzonnen door een vrouw.
Op zich wel knap: al dagenlang hebben wij een discussie over de objectieve onderbouwing van de hypothese die ten grondslag ligt aan het narratief inzake femicide. Vervolgens kom je daar niet uit en gooi je het maar op de boodschapper ipv de boodschap. En omdat ik in algemene zin aangeef de boodschap (de data daaronder) belangrijker te vinden dan de boodschapper (hetgeen je al uit de hele conversatie van de afgelopen dagen af kon leiden) draai je dat nu naar de door jou gewenste conclusie dat het komt omdat de boodschapper een vrouw is.

Waarmee je onbedoeld onderstreept dat jij niet in staat bent om te kijken naar het objectieve en bij jou de gewenste conclusie leidend is.

Voor de goede orde: ik hou iedere wetenschapper en iedere wetenschap aan dezelfde norm. Ik noemde al als voorbeeld CRT. Hoewel dit onder sociologen ook erg populair is (omdat het hen bevestigt in wat ze geloven), komt deze hypothese (het voldoet niet aan de norm voor een theorie, net als het narratief ter zake van femicide) uit de rechtsgeleerdheid. En net als met femicide zijn er velen die erin geloven, ondanks dat al 50 jaar ieder bewijs ontbreekt.

Maar ook de wetenschap onder de wetenschappen, natuurkunde, kent iets vergelijkbaars: snaartheorie (wederom, ze noemen het theorie, maar het is veel meer een hypothese). Al 60 jaar geloven de theoretische natuurkundigen hierin… maar bewijs ontbreekt. Sterker nog: er is al sprake geweest van enige falsificatie.

Op zich prima dat deze drie hypotheses er zijn en als iemand er tijd in wil steken om het te onderzoeken, prima. Maar als je 50-60 jaar bezig bent en je hebt nog steeds niets, dan is het tijd om eens te gaan twijfelen aan de hypothese. Ongeacht het vakgebied en ongeacht hoeveel hele slimmer mensen daar serieus achter staan (bij snaartheorie is dat op zichzelf heel indrukwekkend en het zijn vooral mannen).

Maar ik ben meer onder de indruk van Sabine Hossenfelder (jawel, een vrouw…), die zeer kritisch is op deze manier van ‘wetenschap bedrijven’.

Nou maar weer even terug naar de kern.

De hypothese is dat als een man zijn (ex) partner vermoordt dat het motief is: omdat ze een vrouw is.

Laten we daar nu eens een voorbeeld op loslaten dat waar kan zijn. Een biseksuele man uit Iran is gelukkig getrouwd met een vrouw. Op een dag komt hij thuis en zij biecht op dat ze is vreemdgegaan. Deze man ontsteekt in razernij en slaat haar hard en langdurig. Het is een grote, sterke man, waardoor zij door dit geweld overlijdt. Aangezien het Iran is en het overspel de aanleiding krijgt hij geen straf. Maar als biseksuele man besluit hij naar Nederland te verkassen, waar hij een man ontmoet waar hij gelukkig mee is en zij gaan trouwen. Op een dag komt hij thuis en zijn nieuwe partner vertelt hem dat hij is vreemdgegaan. De man ontsteekt in woede en slaat hem hard en langdurig en ook nu overlijdt zijn partner.

Het moge duidelijk zijn dat deze man zijn partners heeft vermoord omdat ze iets gedaan hebben wat hij niet kon verkroppen en hij een probleem heeft met zijn woede onder controle te houden. Hij reageert exact hetzelfde op bij een mannelijke partner als bij een vrouwelijke partner, dus gender speelt geen rol.

Kortom: er is zonder meer een alternatieve reden te bedenken waarom een man zijn (ex) partner vermoordt.

Daarmee stellen we vast dat vrouwen die door hun (ex)partner zijn vermoord in 0-100% van de gevallen zijn vermoord omdat ze vrouw zijn.

Zonder data is dus het hele spectrum mogelijk van 0 tot en met 100%.

Daarmee is dus bewezen dat in minimaal 0% van de gevallen waarin een man zijn (ex) partner vermoordt er sprake is van een moord omdat ze vrouw is.

En daar gaat het narratief…

Ps
Ik heb niets tegen het woord femicide. Het lijkt mij in de Nederlandse taal overbodig, omdat het staat tegenover homicide, maar ok. Van mij mag iemand een vrouwelijke manager ook een womanager noemen. You do you.

Mijn probleem is het narratief. Enerzijds omdat het als feit wordt gebracht terwijl het volstrekt onbewezen is. Anderzijds omdat het de veiligheid van vrouwen niet bevordert (eerder integendeel). En bovendien omdat het polariseert.
  zondag 27 oktober 2024 @ 09:29:08 #115
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_215387642
quote:
88s.gif Op zondag 27 oktober 2024 01:51 schreef sp3c het volgende:

[..]
dus wat je zeg is dat waar jij zin in hebt eigenlijk alleen werkt in landen die mislukt zijn of aan het mislukken zijn?
Ik heb wat fijne woordjes voor je: causaal verbanden en correlatie.

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_215387682
@VEM2012

Eerlijk is eerlijk; jij hebt gewoon gelijk en ik heb ongelijk.
Mijn oprechte excuses voor mijn impulsieve en ondoordachte reacties naar jou toe.
Niet jij maar ik ben in deze de enige echte Brilsmurf gebleken. :@

Ik heb nooit geleerd om te discussieren op dit niveau, probeer het vaak wel met bedroevend resultaat (zoals je ziet).

Last but not least: Ik waardeer het enorm dat je toch steeds opnieuw de moeite nam om tijd en energie te steken om me te beantwoorden.

^O^
  zondag 27 oktober 2024 @ 09:41:19 #117
438527 MissButterflyy
pi_215387785
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 09:34 schreef Hiddendoe het volgende:
@:VEM2012

Mijn oprechte excuses voor mijn impulsieve en ondoordachte reacties naar jou toe.

Ik heb nooit geleerd om te discussieren op dit niveau, probeer het vaak wel met bedroevend resultaat (zoals je ziet).

Last but not least: Ik waardeer het enorm dat je toch steeds opnieuw de moeite nam om tijd en energie te steken om me te beantwoorden.

^O^
:')

Goed zo. The end.
pi_215387844
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2024 09:41 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
:')

Goed zo. The end.
Let aub niet op de laatste zin in mijn reactie want die is weer zo krom als een hoepel zie ik nu pas. :@ :@ :@
pi_215388629
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2024 09:34 schreef Hiddendoe het volgende:
@:VEM2012

^O^
Wat lief van je, kan ik eindelijk een keer ‘gelijk krijgen van een vrouw’ van de bucketlist afstrepen.
pi_215388634
quote:
1s.gif Op zondag 27 oktober 2024 09:41 schreef MissButterflyy het volgende:

The end.
Ben jij nieuw hier? ;)
  Moderator zondag 27 oktober 2024 @ 11:28:43 #121
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215388793
quote:
15s.gif Op zondag 27 oktober 2024 09:29 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Ik heb wat fijne woordjes voor je: causaal verbanden en correlatie.

Ik zie een causaal verband tussen de door jouw gewenste levensstijl en in de regel wat mindere kwaliteit van het leven daar vergeleken met het leven hier en dat correleert

Correlatie is dan ook dat het slechter gaat met een land naarmate we elkaar meer in vaste hokjes proberen te stoppen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')