Alle multinationals zijn tevens gefinancierd met vreemd vermogen.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 13:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nou ja, als er 1 verbod moet zijn, dan is dit wel een goede. Helemaal prima.
Lenen doe je 1x in je leven en dat is voor je hypotheek. Im with the boomers on that one.
Spaar maar lekker eerst.
Ik ben het met je eens maar je bent ook debiel wanneer je gaat lenen voor een broek. Het blijkt helaas nodig.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 13:34 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dit is echt wetgeving die iedereen behandeld als een debiel, maar probeer de regeldruk maar eens naar beneden te krijgen, je ziet het, mensen die zo gevoelig zijn om voor anderen te bepalen willen alleen maar meer regels.
Waaruit blijkt het dat het nodig is dan zegmaar?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 13:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens maar je bent ook debiel wanneer je gaat lenen voor een broek. Het blijkt helaas nodig.
Als iemand moet lenen om een broek van 50 euro te kunnen kopen is 50euro dus kennelijk veel geld voor zo iemand. En als zo iemand in de problemen komt omdat ze de lening niet af kunnen betalen en dan kost de broek van 50 euro zomaar, noem eens wat, 200 euro. En als je al geen 50 euro hebt, dan heb je ook geen 200euro, maar wel stevige problemen.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 13:34 schreef ludovico het volgende:
[..]
Alle multinationals zijn tevens gefinancierd met vreemd vermogen.
Lease auto's is een veelvoorkomend iets waar je niemand over hoort zeuren.
Maar 50 euro voor een broek maken we ons druk om?
Er is een reden dat mensen leerplicht hebben tot hun 18e, deze waanzin stopt niet met dit verbod.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 13:41 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Als iemand moet lenen om een broek van 50 euro te kunnen kopen is 50euro dus kennelijk veel geld voor zo iemand. En als zo iemand in de problemen komt omdat ze de lening niet af kunnen betalen en dan kost de broek van 50 euro zomaar, noem eens wat, 200 euro. En als je al geen 50 euro hebt, dan heb je ook geen 200euro, maar wel stevige problemen.
Ik vind er ook wat van dat we verboden moeten gaan leggen bij de maatschappij, terwijl die nietsontziende bedrijven als een vogel zo vrij maar op geld kunnen blijven jagen.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 13:25 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nietsontziende bedrijven de zwakkeren in de samenleving laten uitknijpen, ik vind dat maar sneu.
Teams van getrainde en goedbetaalde marketeers en psychologen vs de gemiddelde consument is niet bepaald een eerlijke wedstrijd.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 12:13 schreef superniger het volgende:
Fuck eigen verantwoordelijkheid.
We hebben nog meer rubberen tegels nodig.
Dan verander je de incasso wetquote:Op woensdag 23 oktober 2024 14:14 schreef Shotty het volgende:
[..]
Teams van getrainde en goedbetaalde marketeers en psychologen vs de gemiddelde consument is niet bepaald een eerlijke wedstrijd.
Vind het niet bepaald “rubberen tegels” om mensen daar tegen te beschermen.
De samenleving (jij en ik) betalen uiteindelijk voor de problemen die het creëert. En die problemen creëren is het hele verdienmodel….
quote:Op woensdag 23 oktober 2024 07:45 schreef ludovico het volgende:
Debiel plan om dit te verbieden.
Het leidt tot rechtsongelijkheid. Via de website dan wel later betalen? En dan?
Regel erbij die alleen maar gezeik oplevert.
Reguleren, sure, indien nuttig, maar dit werkt zo niet.
Verboden zijn nodig omdat burgers te dom zijn om te poepen.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 13:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik vind er ook wat van dat we verboden moeten gaan leggen bij de maatschappij, terwijl die nietsontziende bedrijven als een vogel zo vrij maar op geld kunnen blijven jagen.
Pak het aan bij de bron. Maar hier is het altijd symptoombestrijding. Dit verbod moet, omdat bedrijven geen regulatie 'genieten' op dit gebied.
probleem is dat mensen met schulden de belastingbetaler vervolgens weer klauwen met geld kosten... het is dus niet enkel de eigen verantwoordelijkheid, maar het kost jou en mij ook geld. daarom goed om schulden te voorkomen.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 12:13 schreef superniger het volgende:
Fuck eigen verantwoordelijkheid.
We hebben nog meer rubberen tegels nodig.
Dan woon je niet in Nederland of moet je je werkgever eens dringend vragen om contact te zoeken met een professional die de salarisadministratie voor hem kan verzorgen.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 15:45 schreef xzaz het volgende:
Bekijkt salarisstrookje:
60% verdwijnt naar belasting
Als je bij de algemeen bekende bedrijven wat koopt is dit echt schijnveiligheid. Ik ben ontevreden dus ik betaal niet gaat alleen maar zorgen voor een deurwaarder.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 07:49 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
In de winkel neem je het gelijk mee.
Als je online koopt, dan is het afwachten of überhaupt ontvangt.
Slechte zaak. Mensen moeten leren sparen voor hun aankopen.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 22:40 schreef Straatcommando. het volgende:
Joh, maak lenen nog laagdrempeliger ja.
Eensquote:Op woensdag 23 oktober 2024 22:43 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Slechte zaak. Mensen moeten leren sparen voor hun aankopen.²
Hier leent men voor consumptie, aan de andere kant van de oceaan leent men voor investering. Dat is waarom we de oorlog verliezen.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 22:40 schreef Straatcommando. het volgende:
Joh, maak lenen nog laagdrempeliger ja.
Jij denkt dat Amerikanen niet lenen voor consumptie. Hahaquote:Op woensdag 23 oktober 2024 22:46 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Hier leent men voor consumptie, aan de andere kant van de oceaan leent men voor investering. Dat is waarom we de oorlog verliezen.
quote:Op woensdag 23 oktober 2024 22:46 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
aan de andere kant van de oceaan leent men voor investering
Ok overdreven maar toch 51%quote:Op woensdag 23 oktober 2024 22:30 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Dan woon je niet in Nederland of moet je je werkgever eens dringend vragen om contact te zoeken met een professional die de salarisadministratie voor hem kan verzorgen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |