abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215347983
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 07:21 schreef Ivo1985 het volgende:
Goed plan dus om het te verbieden.
Voordat we weer een hele nieuwe boom met regeltjes gaan verzinnen.
Dit is gewoon een krediet dus volgens mij kun je dit prima behandelen als een krediet.

Dus vooraf zo'n kredietruimte aanvragen met al de bestaande eisen en niet "plop" achter de pinautomaat.
Maar, dat is een drempel... _O-
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
pi_215347998
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 07:19 schreef descon het volgende:
Geef ze dezelfde voorwaarden als krediet verstrekkers en probleem lost zich vanzelf op.
Incassobureaus en deurwaarders zien de kassa al rinkelen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_215348580
Op websites gebruik ik het graag: zeker met PostNL is het gokken of het aankomt. Door achteraf betalen is dat een stuk minder een probleem. Ik annuleer en laat het de webshop uitzoeken.

Maar ik besef mij: ik ben niet de doelgroep. Aan mij verdienen ze geen cent.
De doelgroep zijn mensen die al in de problemen zitten, of op het randje daarvan balanceren. Daar verdienen ze aan.
Ik zou er dus prima mee kunnen leven als het in het geheel verboden wordt, of zich zou moeten houden aan de normale kredietregels.
uiteindelijk worden problematische schulden vaak door de maatschappij betaald.

En als je wasmachine kapot is, en je niet direct geld hebt voor een nieuwe: een paar weken naar de wasserette, of bij een vriend/familie wassen kan ook.
Heb je het geld niet zo snel bijeen? Dan is achteraf betalen ook geen oplossing, want dan krijg je dus te maken met hoge extra kosten.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 10:45:01 #29
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_215348740
Gewoon al die shit onmogelijk maken. Als je iets wilt kopen maar het niet op dat moment kan betalen dan kun je het dus gewoon niet betalen en moet je het niet kopen. Ben blij dat die shit niet bestond toen ik puber was want dat was allicht best fout gegaan.
Graag op anoniem
  woensdag 23 oktober 2024 @ 11:05:53 #30
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_215348986
Gister op het nieuws dit item. Reporter vraagt aan 2 niet al te snugger uitziende VBMO-tutjes (ja ik generaliseer hier) wat ze ervan vinden. "Dat zou wel chill zijn ja!!". Zelfde reporter vraagt hetzelfde aan pukkelige slungelige nerd van ongeveer dezelfde leeftijd. "Dit gaat grote problemen opleveren, tegen de tijd dat mensen wel moeten betalen hebben ze dat geld wat ze hiervoor zouden moeten betalen al lang uitgegeven".

En dit vond ik een mooie weerspiegeling van de samenleving. Vooral laag opgeleide naïeve mensen zullen hier absoluut niet mee om kunnen gaan. We gaan lekker de Amerikaanse kant op met alles op creditcard (en dus op de pof) kopen en vervolgens in de problemen komen.

Ik voorzie een hoop groeiende werkgelenheid in de schuldhulpverlening als de overheid dit concept niet gaan verbieden.

En ja, ik weet dat dit online ook gewoon kan en er ook al sinds mensenheugenis op afbetaling gekocht kan worden. Maar hoe makkelijker je dit soort dingen maakt hoe meer mensen die er niet mee om kunnen gaan zich in de problemen gaan werken.

[ Bericht 0% gewijzigd door RealistAtheist op 23-10-2024 11:24:24 ]
pi_215349543
Fuck eigen verantwoordelijkheid.
We hebben nog meer rubberen tegels nodig.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_215349804
gwn niets kopen dat je niet echt nodig hebt en niet kunt aanschaffen. zo simpel is het. we moeten met zn allen juist minder consumeren, niet meer.

vroeger als kind wilde ik heel graag een nintendo 64 en pokemon stadium 2. we konden het ons niet veroorloven. jammer maar zo is het nu eenmaal. je krijgt nu eenmaal niet altijd alles wat je wilt.

(nu ben ik in de situatie dat ik meer games kan kopen dan ik tijd voor kan vinden om ook daadwerkelijk te spelen :+ :+ :+ )
  woensdag 23 oktober 2024 @ 12:49:32 #33
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215349811
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 09:06 schreef ludovico het volgende:
Leerplicht tot 18 jaar maar ze kunnen niet rekenen noch lezen noch niet zichzelf in de schulden steken voor zinloze spullen?

Sorry hoor maar dan verdien je hele andere hulp.
Veel mensen zijn gewoon niet zo slim om na te denken over gevolgen van hun handelen. Dus prima dat dan maar voor hen wordt nagedacht.

We missen er niks aan dat het niet meer kan.
pi_215349834
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 08:10 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ik vind het een beetje onzinnig klein spel.

Hoeveel mensen hebben een lease auto? Dat kan wel? Waarom? Veel grotere verplichting.
Bij een leaseauto wordt er, als het goed is, een financiële toetsing gedaan.
pi_215349845
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 12:49 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Veel mensen zijn gewoon niet zo slim om na te denken over gevolgen van hun handelen. Dus prima dat dan maar voor hen wordt nagedacht.

We missen er niks aan dat het niet meer kan.
Ik ben die regels wel zat, laat het mensen en bedrijven lekker zelf uitzoeken en zorg ervoor dat mensen een beetje eigen verantwoording hebben.

Je hoeft niet 400 regels te hebben die voor geen enkel persoon zinvol is behalve hypothetische Ali die toch al onder bewind staat.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_215349853
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 12:51 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Bij een leaseauto wordt er, als het goed is, een financiële toetsing gedaan.
Dat was het onderwerp niet. Maar ga je dan alles wat je op voorhand koopt en niet gelijk betaald dan zo behandelen?

In bedrijfsleven normaal hè, maand de tijd om het factuur te betalen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 23 oktober 2024 @ 12:54:39 #37
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215349874
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 12:52 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ik ben die regels wel zat, laat het mensen en bedrijven lekker zelf uitzoeken en zorg ervoor dat mensen een beetje eigen verantwoording hebben.

Je hoeft niet 400 regels te hebben die voor geen enkel persoon zinvol is behalve hypothetische Ali die toch al onder bewind staat.
Waarom? Wat voor last heb jij precies van die regels?
pi_215349885
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 12:54 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Waarom? Wat voor last heb jij precies van die regels?
De ondernemer moet defacto een heel boekwerk kennen om te weten wat hij/zij wilt doen wel mag of niet.
Want zo fijnmazig maak je het met dat geneuzel.

Het zou eens gezond zijn als men ging denken vanuit het idee dat er teveel regels zijn.
pi_215349886
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 09:13 schreef BertV het volgende:

[..]
Voordat we weer een hele nieuwe boom met regeltjes gaan verzinnen.
Dit is gewoon een krediet dus volgens mij kun je dit prima behandelen als een krediet.

Dus vooraf zo'n kredietruimte aanvragen met al de bestaande eisen en niet "plop" achter de pinautomaat.
Maar, dat is een drempel... _O-
Voor kredieten onder 250 euro zijn er amper regels. Of nouja, regels misschien wel, maar geen controles.

Onlangs een andere telefoon aangeschaft en die was op afbetaling in combinatie met abonnement 50 euro goedkoper dan in hetzelfde abonnement met los gekocht toestel. Enige wat ik moest doen voor het verkrijgen van het krediet was het opgeven van ons huishoudinkomen en onze hypotheeklasten. Er waren geen bewijsstukken nodig, dus als ik had gewild kon ik een hypotheeklast van ¤100 per maand invullen en een netto inkomen van ¤25000 per maand ofzo.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 12:56:47 #40
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215349898
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 12:55 schreef ludovico het volgende:

[..]
De ondernemer moet defacto een heel boekwerk kennen om te weten wat hij/zij wilt doen wel mag of niet.

Het zou eens gezond zijn als men ging denken vanuit het idee dat er teveel regels zijn.
De enige ondernemer die hier last van heeft zijn die pofbedrijven. Maar die kunnen we prima missen.

Winkeliers merken het verschil niet of je met geleend geld aan het betalen bent.
pi_215349918
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 12:55 schreef ludovico het volgende:

[..]

Juist als het kopen op krediet simpelweg verboden is, is er verder geen ingewikkelde regelgeving nodig om het kopen enigszins binnen de perken te houden.

Eigenlijk pleit je dus voor een algeheel verbod. Gewoon kopen, betalen, meenemen of opsturen.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 12:59:55 #42
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215349931
De enige reden van mensen om tegen verbieden te zijn is dat ze graag zien dat dommere mensen in de problemen komen om ze zo uit te kunnen lachen.

Een andere rationele reden is er niet.
pi_215349936
Ja weer een verbod. Ook weer opgelost. Op naar het volgende verbod. *O*
  woensdag 23 oktober 2024 @ 13:17:20 #44
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_215350048
Ik snap het idee van achteraf betalen wel, maar daar heb je in principe een creditcard voor. Klarna wordt natuurlijk gebruikt door jonge kinderen die minder besef van geld en schulden hebben. Lijkt mij prima als daar wat strengere regels voor komen.
AZ
ALKMAAR
pi_215350107
Manmanman, allemaal regeltjes verzinnen omdat mensen te dom zijn, ik vind dat maar sneu.
  Moderator woensdag 23 oktober 2024 @ 13:25:00 #46
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_215350127
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 13:23 schreef ludovico het volgende:
Manmanman, allemaal regeltjes verzinnen omdat mensen te dom zijn, ik vind dat maar sneu.
Nietsontziende bedrijven de zwakkeren in de samenleving laten uitknijpen, ik vind dat maar sneu.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 23 oktober 2024 @ 13:26:35 #47
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215350138
quote:
Waarom moeten mensen die dom zijn financieel in de problemen komen door nutteloze bedrijven?
pi_215350180
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 12:53 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dat was het onderwerp niet. Maar ga je dan alles wat je op voorhand koopt en niet gelijk betaald dan zo behandelen?

In bedrijfsleven normaal hè, maand de tijd om het factuur te betalen.
Dat zou wel logisch zijn.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_215350214
quote:
Nou ja, als er 1 verbod moet zijn, dan is dit wel een goede. Helemaal prima.

Lenen doe je 1x in je leven en dat is voor je hypotheek. Im with the boomers on that one.
Spaar maar lekker eerst.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_215350232
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 13:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dat zou wel logisch zijn.
Dit is echt wetgeving die iedereen behandeld als een debiel, maar probeer de regeldruk maar eens naar beneden te krijgen, je ziet het, mensen die zo gevoelig zijn om voor anderen te bepalen willen alleen maar meer regels.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')