Voordat we weer een hele nieuwe boom met regeltjes gaan verzinnen.quote:
Incassobureaus en deurwaarders zien de kassa al rinkelen.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 07:19 schreef descon het volgende:
Geef ze dezelfde voorwaarden als krediet verstrekkers en probleem lost zich vanzelf op.
Veel mensen zijn gewoon niet zo slim om na te denken over gevolgen van hun handelen. Dus prima dat dan maar voor hen wordt nagedacht.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 09:06 schreef ludovico het volgende:
Leerplicht tot 18 jaar maar ze kunnen niet rekenen noch lezen noch niet zichzelf in de schulden steken voor zinloze spullen?
Sorry hoor maar dan verdien je hele andere hulp.
Bij een leaseauto wordt er, als het goed is, een financiële toetsing gedaan.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 08:10 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje onzinnig klein spel.
Hoeveel mensen hebben een lease auto? Dat kan wel? Waarom? Veel grotere verplichting.
Ik ben die regels wel zat, laat het mensen en bedrijven lekker zelf uitzoeken en zorg ervoor dat mensen een beetje eigen verantwoording hebben.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 12:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Veel mensen zijn gewoon niet zo slim om na te denken over gevolgen van hun handelen. Dus prima dat dan maar voor hen wordt nagedacht.
We missen er niks aan dat het niet meer kan.
Dat was het onderwerp niet. Maar ga je dan alles wat je op voorhand koopt en niet gelijk betaald dan zo behandelen?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 12:51 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Bij een leaseauto wordt er, als het goed is, een financiële toetsing gedaan.
Waarom? Wat voor last heb jij precies van die regels?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 12:52 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik ben die regels wel zat, laat het mensen en bedrijven lekker zelf uitzoeken en zorg ervoor dat mensen een beetje eigen verantwoording hebben.
Je hoeft niet 400 regels te hebben die voor geen enkel persoon zinvol is behalve hypothetische Ali die toch al onder bewind staat.
De ondernemer moet defacto een heel boekwerk kennen om te weten wat hij/zij wilt doen wel mag of niet.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 12:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarom? Wat voor last heb jij precies van die regels?
Voor kredieten onder 250 euro zijn er amper regels. Of nouja, regels misschien wel, maar geen controles.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 09:13 schreef BertV het volgende:
[..]
Voordat we weer een hele nieuwe boom met regeltjes gaan verzinnen.
Dit is gewoon een krediet dus volgens mij kun je dit prima behandelen als een krediet.
Dus vooraf zo'n kredietruimte aanvragen met al de bestaande eisen en niet "plop" achter de pinautomaat.
Maar, dat is een drempel...![]()
De enige ondernemer die hier last van heeft zijn die pofbedrijven. Maar die kunnen we prima missen.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 12:55 schreef ludovico het volgende:
[..]
De ondernemer moet defacto een heel boekwerk kennen om te weten wat hij/zij wilt doen wel mag of niet.
Want zo fijnmazig maak je het met dat geneuzel.
Het zou eens gezond zijn als men ging denken vanuit het idee dat er teveel regels zijn.
Juist als het kopen op krediet simpelweg verboden is, is er verder geen ingewikkelde regelgeving nodig om het kopen enigszins binnen de perken te houden.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 12:55 schreef ludovico het volgende:
[..]
De ondernemer moet defacto een heel boekwerk kennen om te weten wat hij/zij wilt doen wel mag of niet.
Want zo fijnmazig maak je het met dat geneuzel.
Het zou eens gezond zijn als men ging denken vanuit het idee dat er teveel regels zijn.
Nietsontziende bedrijven de zwakkeren in de samenleving laten uitknijpen, ik vind dat maar sneu.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 13:23 schreef ludovico het volgende:
Manmanman, allemaal regeltjes verzinnen omdat mensen te dom zijn, ik vind dat maar sneu.
Waarom moeten mensen die dom zijn financieel in de problemen komen door nutteloze bedrijven?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 13:23 schreef ludovico het volgende:
Manmanman, allemaal regeltjes verzinnen omdat mensen te dom zijn, ik vind dat maar sneu.
Dat zou wel logisch zijn.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 12:53 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat was het onderwerp niet. Maar ga je dan alles wat je op voorhand koopt en niet gelijk betaald dan zo behandelen?
In bedrijfsleven normaal hè, maand de tijd om het factuur te betalen.
Nou ja, als er 1 verbod moet zijn, dan is dit wel een goede. Helemaal prima.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 13:23 schreef ludovico het volgende:
Dit is echt wetgeving die iedereen behandeld als een debiel, maar probeer de regeldruk maar eens naar beneden te krijgen, je ziet het, mensen die zo gevoelig zijn om voor anderen te bepalen willen alleen maar meer regels.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 13:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat zou wel logisch zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |