abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 oktober 2024 @ 06:30:49 #1
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_215347319
quote:
Pinnen op de pof? Tweede Kamer wil verbod

Stel: je ziet in een winkel een leuke broek die je meteen wilt kopen. Maar je krijgt pas over een paar dagen loon en hebt nu te weinig geld.

In veel online winkels kun je via de optie 'achteraf betalen' die broek tóch kopen. Betaaldiensten Klarna en Adyen willen die mogelijkheid nu ook aanbieden op pinautomaten, in fysieke winkels dus. Tot bezorgdheid van de Tweede Kamer en toezichthouder Autoriteit Financiële Markten (AFM).

Schuldenstapeling
Als je bij een aankoop kiest voor de optie 'achteraf betalen' leen je feitelijk geld van de betaaldienst, zoals Klarna, Riverty en Billink. Het bedrag moet binnen maximaal drie maanden zijn teruggestort. Toch hoeven deze diensten niet te voldoen aan strenge eisen voor kredietverstrekkers, zoals de verplichting om te controleren of je wel genoeg verdient om de lening terug te betalen.

"Er is geen enkele toets of de lening wel een goed idee is voor jou", zegt Teun van der Velden, manager team Krediet bij de AFM. "Als je gebruikmaakt van de betaal later-faciliteit, zou het kunnen zijn dat je dat vorige week ook hebt gedaan en dat je het overzicht niet meer hebt. Die schuldenstapeling en ook de gewenning van elke keer een schuld aangaan, daar maken wij ons zorgen over."

De betaal later-diensten vallen buiten de strenge eisen omdat ze geen of nauwelijks rente rekenen. Maar als je betalingstermijnen mist, krijg je vaak te maken met hoge aanmaningskosten. Daarmee halen sommige betaal later-diensten 40 procent van hun inkomsten binnen. De rest verdienen ze aan de vergoedingen die winkels betalen.

Miljarden aan betalingen
De AFM deed de afgelopen jaren een paar keer onderzoek naar de omvang van de betaal later-industrie. In 2022 werden in Nederland in totaal 45 miljoen transacties gedaan waarbij later werd betaald, met een totaalwaarde van 4,8 miljard euro. Van dat bedrag werd drie procent overgedragen aan een incassobureau. In 2023 werden zo'n 600.000 betaal later-transacties gedaan door kinderen tussen 13 en 17 jaar oud, met een waarde van gemiddeld 50 euro. Ongeveer twee op de drie transacties gebeuren bij kledingverkopers.

Betalingen uitstellen in fysieke winkels vindt Van der Velden nog problematischer. Bij een online aankoop kiezen klanten vaak voor 'later betalen' omdat ze de schoenen of broek eerst willen passen. "Offline is dat argument er niet meer", zegt Van der Velden. "Dan geldt veel vaker een financiële noodzaak: ik heb eigenlijk het geld niet, dus ik druk op de optie 'achteraf betalen'. Dan komen de problemen al gauw om de hoek kijken.

Kamer wil verbod
Die problemen zijn ook de Utrechtse wethouder Linda Voortman een doorn in het oog. Ze deed in de gemeenteraad richting winkeliers de oproep om het 'later betalen' niet te introduceren. "Als je wat jonger bent is het heel verleidelijk om op deze manier net die mooie schoenen of dat leuke shirtje te kopen. Ik denk dat we mensen een beetje tegen zichzelf in bescherming moeten nemen."

Sommige winkels bieden nu al een betaal later-optie, zoals kledingketen H&M. Daar moet de klant wel eerst ter plekke online inloggen. De optie via de pinautomaat is nieuw. Winkels kunnen straks zelf beslissen of ze daaraan meedoen.

Door nieuwe Europese regelgeving vallen achteraf betalen-aanbieders vanaf november 2026 onder strengere regels én AFM-toezicht. Wethouder Voortman vindt dat de landelijke politiek sneller met maatregelen moet komen. "We zijn samen heel hard bezig om te voorkomen dat mensen schulden krijgen. Laten we de problemen dan niet op deze manier nog versterken."

Volgens staatssecretaris Teun Struycken (Rechtsbescherming) is het niet mogelijk om de strengere regels eerder in te voeren. De Tweede Kamer nam dinsdag unaniem een motie aan om 'later betalen' in fysieke winkels helemaal te verbieden. Half november komt de staatssecretaris met een reactie.
Bron: https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ede-kamer-wil-verbod

Kunnen we dan niet beter met z'n allen aan de creditcards? Lijkt mij een zeer onwenselijke situatie en meer iets voor dat volk aan de andere kant van de oceaan.
Vooral dit vind ik een erg steekhoudend argument:
quote:
Bij een online aankoop kiezen klanten vaak voor 'later betalen' omdat ze de schoenen of broek eerst willen passen. "Offline is dat argument er niet meer", zegt Van der Velden. "Dan geldt veel vaker een financiële noodzaak: ik heb eigenlijk het geld niet
Ik heb weinig met de regeltjeszucht, maar hier mogen ze wat mij betreft wel tegen ageren.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_215347410
Geef ze dezelfde voorwaarden als krediet verstrekkers en probleem lost zich vanzelf op.
pi_215347418
Ja handig joh, kunnen de rupsjes Nooitgenoeg zich nog makkelijker en dieper in de schulden steken. En kan de samenleving vervolgens nog vaker voor die schulden en daarmee samenhangende problematiek opdraaien.

Goed plan dus om het te verbieden.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 07:41:43 #4
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215347472
Prima plan om het te verbieden.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 07:43:37 #5
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_215347479
Kleding :')
pi_215347487
Debiel plan om dit te verbieden.

Het leidt tot rechtsongelijkheid. Via de website dan wel later betalen? En dan?

Regel erbij die alleen maar gezeik oplevert.

Reguleren, sure, indien nuttig, maar dit werkt zo niet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_215347498
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 07:45 schreef ludovico het volgende:

In de winkel neem je het gelijk mee.

Als je online koopt, dan is het afwachten of überhaupt ontvangt.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_215347530
quote:
81s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 07:49 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
In de winkel neem je het gelijk mee.

Als je online koopt, dan is het afwachten of überhaupt ontvangt.
Dus, winkel met website laat het je ophalen bij de winkel en later betalen? Helemaal doodgetimmerd krijg je het niet.

Anyhow, als men hier geen verantwoording kan nemen dan zul je het nog druk krijgen met nog meer regeldruk.

Leer de mensen maar wat verantwoording. Als iemand in BKR staat met X schulden, misschien handig om die mensen te targetten ipv de gehele samenleving, waarbij je uitwijkmogelijkheden laat bestaan door mogelijk online te bestellen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 23 oktober 2024 @ 08:02:35 #9
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_215347550
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 07:58 schreef ludovico het volgende:

winkel
Het zijn niet de winkels die een verdienmodel hebben gemaakt van mensen die hun betalingsverplichtingen niet kunnen nakomen, maar de toko's die deze 'service' aanbieden.
Huilen dan.
pi_215347564
quote:

Bij website ook verbieden.
Mensen moeten vooral minder willen (kopen).
pi_215347590
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 08:05 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Bij website ook verbieden.
Mensen moeten vooral minder willen (kopen).
Ik vind het een beetje onzinnig klein spel.

Hoeveel mensen hebben een lease auto? Dat kan wel? Waarom? Veel grotere verplichting.
pi_215347614
Als mensen zich niet kunnen beheersen en zich hierdoor in de shit werken moeten ze zelf beter opletten.
pi_215347624
quote:

Als je niet genoeg geld hebt voor die leuke broek, dan moet je die broek lekker laten hangen totdat je het wel kunt betalen.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 08:19:05 #14
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_215347630
Waar kan je aandelen in deze woekeraars aanschaffen?

on-topic: waarom zijn er wel max. rentetarieven en is er geen max. aan de aanmaningskosten?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 23 oktober 2024 @ 08:19:22 #15
22565 asco
Los in deze tent
pi_215347632
Godzijdank niet mijn wereld.
Een "leuke" broek kopen zonder er geld voor te hebben. :')
Hahahaha, hoe dan?
pi_215347633
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 08:16 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Als je niet genoeg geld hebt voor die leuke broek, dan moet je die broek lekker laten hangen totdat je het wel kunt betalen.
Ja en die verantwoording ligt bij jezelf.

En als je wasmachine stuk is? Hoop gezeik wel hoor als je niks op afbetaling zou kunnen doen in een noodgeval. En dan is het wel mogelijk bij de bank zonder enige asset een consumptief krediet af te nemen? Lol.

Deze emmer is zo lek je hebt geen idee wat je op je hals haalt als je de mensen zelf geen verantwoording geeft over eigen daden.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 08:30:37 #17
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_215347675
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 08:19 schreef ludovico het volgende:

[..]

En als je wasmachine stuk is? Hoop gezeik wel hoor als je niks op afbetaling zou kunnen doen in een noodgeval. En dan is het wel mogelijk bij de bank zonder enige asset een consumptief krediet af te nemen? Lol.

Deze emmer is zo lek je hebt geen idee wat je op je hals haalt als je de mensen zelf geen verantwoording geeft over eigen daden.
En soms moet je als maatschappij kwetsbare mensen tegen zichzelf beschermen om te voorkomen dat gewiekste bedrijven inspelen op die kwetsbaarheden waarna de eerdergenoemde maatschappij voor de kosten mag opdraaien.
Huilen dan.
pi_215347677
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_215347696
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 08:19 schreef ludovico het volgende:

[..]

Afbetaling voor een nieuwe wasmachine is iets anders dan je in de schuld steken als je op dat moment geen geld hebt voor die impulsaankoop.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 08:52:44 #20
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215347777
Mensen die een leuke broek kennelijk zo belangrijk vinden dat ze er schulden voor gaan maken die kun je financieel beter wat korter houden inderdaad.
pi_215347839
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 08:10 schreef ludovico het volgende:

[..]

Hoeveel mensen hebben een lease auto? Dat kan wel? Waarom? Veel grotere verplichting.
Dat doen mensen minder impulsief (hoop ik) en daar is een BKR-toetsing (hoop ik).
Voer een minimale bedenktijd in van een paar dagen.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 09:00:13 #22
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_215347843
Maar dit doen sommige winkels al tijden hoor (zoals H&M), niets nieuws.
Staat groot bij de kassa's.
pi_215347852
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 08:35 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Afbetaling voor een nieuwe wasmachine is iets anders dan je in de schuld steken als je op dat moment geen geld hebt voor die impulsaankoop.
Oh dus dat onderscheid moet een ambtenaar dan ook gaan maken? Het is echt een verschrikking als je verantwoording weghaalt bij mensen.

De overheid kan misschien nuttige dingen doen ipv deze tijdverspilling?
pi_215347913
Leerplicht tot 18 jaar maar ze kunnen niet rekenen noch lezen noch niet zichzelf in de schulden steken voor zinloze spullen?

Sorry hoor maar dan verdien je hele andere hulp.
pi_215347927
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 09:01 schreef ludovico het volgende:

[..]
Oh dus dat onderscheid moet een ambtenaar dan ook gaan maken? Het is echt een verschrikking als je verantwoording weghaalt bij mensen.

De overheid kan misschien nuttige dingen doen ipv deze tijdverspilling?
In het verleden is al gebleken dat veel mensen niet met geld om kunnen gaan. Vooral niet als banken en kredietverstrekkers het heel makkelijk maken om te lenen of te poffen.
Dat gaat een tijdje goed en dan breekt de pleuris uit.
Als de overheid een herhaling van deze ellende wil voorkomen door dit nieuwe kutgeintje van die aanbieders gewoon te verbieden is dat alleen maar goed.

Maar als jij zo graag spullen op afbetaling wilt kopen dan doe je dat toch?
  woensdag 23 oktober 2024 @ 09:13:16 #26
37248 BertV
Klei indiaan
pi_215347983
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 07:21 schreef Ivo1985 het volgende:
Goed plan dus om het te verbieden.
Voordat we weer een hele nieuwe boom met regeltjes gaan verzinnen.
Dit is gewoon een krediet dus volgens mij kun je dit prima behandelen als een krediet.

Dus vooraf zo'n kredietruimte aanvragen met al de bestaande eisen en niet "plop" achter de pinautomaat.
Maar, dat is een drempel... _O-
Handgemaakt
pi_215347998
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 07:19 schreef descon het volgende:
Geef ze dezelfde voorwaarden als krediet verstrekkers en probleem lost zich vanzelf op.
Incassobureaus en deurwaarders zien de kassa al rinkelen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_215348580
Op websites gebruik ik het graag: zeker met PostNL is het gokken of het aankomt. Door achteraf betalen is dat een stuk minder een probleem. Ik annuleer en laat het de webshop uitzoeken.

Maar ik besef mij: ik ben niet de doelgroep. Aan mij verdienen ze geen cent.
De doelgroep zijn mensen die al in de problemen zitten, of op het randje daarvan balanceren. Daar verdienen ze aan.
Ik zou er dus prima mee kunnen leven als het in het geheel verboden wordt, of zich zou moeten houden aan de normale kredietregels.
uiteindelijk worden problematische schulden vaak door de maatschappij betaald.

En als je wasmachine kapot is, en je niet direct geld hebt voor een nieuwe: een paar weken naar de wasserette, of bij een vriend/familie wassen kan ook.
Heb je het geld niet zo snel bijeen? Dan is achteraf betalen ook geen oplossing, want dan krijg je dus te maken met hoge extra kosten.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 10:45:01 #29
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_215348740
Gewoon al die shit onmogelijk maken. Als je iets wilt kopen maar het niet op dat moment kan betalen dan kun je het dus gewoon niet betalen en moet je het niet kopen. Ben blij dat die shit niet bestond toen ik puber was want dat was allicht best fout gegaan.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 11:05:53 #30
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_215348986
Gister op het nieuws dit item. Reporter vraagt aan 2 niet al te snugger uitziende VBMO-tutjes (ja ik generaliseer hier) wat ze ervan vinden. "Dat zou wel chill zijn ja!!". Zelfde reporter vraagt hetzelfde aan pukkelige slungelige nerd van ongeveer dezelfde leeftijd. "Dit gaat grote problemen opleveren, tegen de tijd dat mensen wel moeten betalen hebben ze dat geld wat ze hiervoor zouden moeten betalen al lang uitgegeven".

En dit vond ik een mooie weerspiegeling van de samenleving. Vooral laag opgeleide naïeve mensen zullen hier absoluut niet mee om kunnen gaan. We gaan lekker de Amerikaanse kant op met alles op creditcard (en dus op de pof) kopen en vervolgens in de problemen komen.

Ik voorzie een hoop groeiende werkgelenheid in de schuldhulpverlening als de overheid dit concept niet gaan verbieden.

En ja, ik weet dat dit online ook gewoon kan en er ook al sinds mensenheugenis op afbetaling gekocht kan worden. Maar hoe makkelijker je dit soort dingen maakt hoe meer mensen die er niet mee om kunnen gaan zich in de problemen gaan werken.

[ Bericht 0% gewijzigd door RealistAtheist op 23-10-2024 11:24:24 ]
pi_215349543
Fuck eigen verantwoordelijkheid.
We hebben nog meer rubberen tegels nodig.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_215349804
gwn niets kopen dat je niet echt nodig hebt en niet kunt aanschaffen. zo simpel is het. we moeten met zn allen juist minder consumeren, niet meer.

vroeger als kind wilde ik heel graag een nintendo 64 en pokemon stadium 2. we konden het ons niet veroorloven. jammer maar zo is het nu eenmaal. je krijgt nu eenmaal niet altijd alles wat je wilt.

(nu ben ik in de situatie dat ik meer games kan kopen dan ik tijd voor kan vinden om ook daadwerkelijk te spelen :+ :+ :+ )
  woensdag 23 oktober 2024 @ 12:49:32 #33
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215349811
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 09:06 schreef ludovico het volgende:
Leerplicht tot 18 jaar maar ze kunnen niet rekenen noch lezen noch niet zichzelf in de schulden steken voor zinloze spullen?

Sorry hoor maar dan verdien je hele andere hulp.
Veel mensen zijn gewoon niet zo slim om na te denken over gevolgen van hun handelen. Dus prima dat dan maar voor hen wordt nagedacht.

We missen er niks aan dat het niet meer kan.
pi_215349834
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 08:10 schreef ludovico het volgende:

[..]

Bij een leaseauto wordt er, als het goed is, een financiële toetsing gedaan.
pi_215349845
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 12:49 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Veel mensen zijn gewoon niet zo slim om na te denken over gevolgen van hun handelen. Dus prima dat dan maar voor hen wordt nagedacht.

We missen er niks aan dat het niet meer kan.
Ik ben die regels wel zat, laat het mensen en bedrijven lekker zelf uitzoeken en zorg ervoor dat mensen een beetje eigen verantwoording hebben.

Je hoeft niet 400 regels te hebben die voor geen enkel persoon zinvol is behalve hypothetische Ali die toch al onder bewind staat.
pi_215349853
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 12:51 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Bij een leaseauto wordt er, als het goed is, een financiële toetsing gedaan.
Dat was het onderwerp niet. Maar ga je dan alles wat je op voorhand koopt en niet gelijk betaald dan zo behandelen?

In bedrijfsleven normaal hè, maand de tijd om het factuur te betalen.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 12:54:39 #37
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215349874
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 12:52 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ik ben die regels wel zat, laat het mensen en bedrijven lekker zelf uitzoeken en zorg ervoor dat mensen een beetje eigen verantwoording hebben.

Je hoeft niet 400 regels te hebben die voor geen enkel persoon zinvol is behalve hypothetische Ali die toch al onder bewind staat.
Waarom? Wat voor last heb jij precies van die regels?
pi_215349885
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 12:54 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Waarom? Wat voor last heb jij precies van die regels?
De ondernemer moet defacto een heel boekwerk kennen om te weten wat hij/zij wilt doen wel mag of niet.
Want zo fijnmazig maak je het met dat geneuzel.

Het zou eens gezond zijn als men ging denken vanuit het idee dat er teveel regels zijn.
pi_215349886
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 09:13 schreef BertV het volgende:

[..]
Voordat we weer een hele nieuwe boom met regeltjes gaan verzinnen.
Dit is gewoon een krediet dus volgens mij kun je dit prima behandelen als een krediet.

Dus vooraf zo'n kredietruimte aanvragen met al de bestaande eisen en niet "plop" achter de pinautomaat.
Maar, dat is een drempel... _O-
Voor kredieten onder 250 euro zijn er amper regels. Of nouja, regels misschien wel, maar geen controles.

Onlangs een andere telefoon aangeschaft en die was op afbetaling in combinatie met abonnement 50 euro goedkoper dan in hetzelfde abonnement met los gekocht toestel. Enige wat ik moest doen voor het verkrijgen van het krediet was het opgeven van ons huishoudinkomen en onze hypotheeklasten. Er waren geen bewijsstukken nodig, dus als ik had gewild kon ik een hypotheeklast van ¤100 per maand invullen en een netto inkomen van ¤25000 per maand ofzo.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 12:56:47 #40
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215349898
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 12:55 schreef ludovico het volgende:

[..]
De ondernemer moet defacto een heel boekwerk kennen om te weten wat hij/zij wilt doen wel mag of niet.

Het zou eens gezond zijn als men ging denken vanuit het idee dat er teveel regels zijn.
De enige ondernemer die hier last van heeft zijn die pofbedrijven. Maar die kunnen we prima missen.

Winkeliers merken het verschil niet of je met geleend geld aan het betalen bent.
pi_215349918
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 12:55 schreef ludovico het volgende:

[..]

Juist als het kopen op krediet simpelweg verboden is, is er verder geen ingewikkelde regelgeving nodig om het kopen enigszins binnen de perken te houden.

Eigenlijk pleit je dus voor een algeheel verbod. Gewoon kopen, betalen, meenemen of opsturen.
  woensdag 23 oktober 2024 @ 12:59:55 #42
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215349931
De enige reden van mensen om tegen verbieden te zijn is dat ze graag zien dat dommere mensen in de problemen komen om ze zo uit te kunnen lachen.

Een andere rationele reden is er niet.
pi_215349936
Ja weer een verbod. Ook weer opgelost. Op naar het volgende verbod. *O*
  woensdag 23 oktober 2024 @ 13:17:20 #44
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_215350048
Ik snap het idee van achteraf betalen wel, maar daar heb je in principe een creditcard voor. Klarna wordt natuurlijk gebruikt door jonge kinderen die minder besef van geld en schulden hebben. Lijkt mij prima als daar wat strengere regels voor komen.
AZ
ALKMAAR
pi_215350107
Manmanman, allemaal regeltjes verzinnen omdat mensen te dom zijn, ik vind dat maar sneu.
pi_215350127
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 13:23 schreef ludovico het volgende:
Manmanman, allemaal regeltjes verzinnen omdat mensen te dom zijn, ik vind dat maar sneu.
Nietsontziende bedrijven de zwakkeren in de samenleving laten uitknijpen, ik vind dat maar sneu.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 23 oktober 2024 @ 13:26:35 #47
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_215350138
quote:
Waarom moeten mensen die dom zijn financieel in de problemen komen door nutteloze bedrijven?
pi_215350180
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 12:53 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dat was het onderwerp niet. Maar ga je dan alles wat je op voorhand koopt en niet gelijk betaald dan zo behandelen?

In bedrijfsleven normaal hè, maand de tijd om het factuur te betalen.
Dat zou wel logisch zijn.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_215350214
quote:
Nou ja, als er 1 verbod moet zijn, dan is dit wel een goede. Helemaal prima.

Lenen doe je 1x in je leven en dat is voor je hypotheek. Im with the boomers on that one.
Spaar maar lekker eerst.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_215350232
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2024 13:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dat zou wel logisch zijn.
Dit is echt wetgeving die iedereen behandeld als een debiel, maar probeer de regeldruk maar eens naar beneden te krijgen, je ziet het, mensen die zo gevoelig zijn om voor anderen te bepalen willen alleen maar meer regels.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')