Stel he, stel, je lezing snijdt hout. Stel.quote:Op vrijdag 1 november 2024 14:44 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ik heb vaak genoeg verhalen gehoord waarbij de ene partij denkt dat de veranderde houding door de andere partij door een klein dingetje komt, terwijl het door een geheel van gedragingen komt, of zelfs door iets totaal anders wat ze zelf niet doorhebben. Ik krijg gewoon sterk het gevoel hier dat wel niet het hele verhaal te horen krijgen. TS denkt dat het komt door het ziekmelden/slaapprobleem maar misschien was dat de spreekwoordelijke druppel, en speelde de collega al veel langer mooi weer om de sfeer niet te verpesten, maar was dit de druppel.
Om misverstanden voor te zijn; alleen jullie twee, of jullie met nog collega's?quote:Op maandag 21 oktober 2024 18:03 schreef popke352 het volgende:
[..]
Klopt, ik ben openhartig geweest naar haar toe. De situatie heb ik aan haar uitgelegd. In eerste instantie was ze meedenkend. Totdat ze vond dat ik er te weinig mee deed. Sindsdien negeert ze mij.
We zitten met zijn tweeën op 1 kantoor, dus het geeft een hele nare sfeer.
De collega wil schijnbaar de confrontatie niet aangaan. Stel dat ik gelijk heb, dan past dat wel in het plaatje. Voorheen 'ondanks alles' mooi weer gespeeld, na de spreekwoordelijke druppel contact, communicatie en nog steeds de confrontatie uit de weg gaan. Ik zie het eerder gebeuren dat de collega haar zorgen uit bij HR zonder dat TS daarbij is, en dat TS het resultaat daarvan via is zal horen. Maar of wij hier ooit nog wat te horen krijgen valt te bezien.quote:Op vrijdag 1 november 2024 17:49 schreef r_one het volgende:
[..]
Stel he, stel, je lezing snijdt hout. Stel.
Dan was gisteren toch dé uitgelezen kans voor collega om haar mond open te trekken, bij het overleg met HR, om de werkelijke reden kenbaar te maken?! Maar nee, dát doet ze dan niet.
Daarmee krijgt TS wat mij betreft het voordeel van de twijfel. Dan kun jij wel verder willen speculeren en insinueren maar dat geeft dan geen pas. En zul ook jij het moeten doen met de (karige, dat dan weer wel) informatie die TS hier neerplempt, als het haar een keertje uitkomt.
Ja ga vooral lekker door johquote:Op vrijdag 1 november 2024 19:01 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
De collega wil schijnbaar de confrontatie niet aangaan. Stel dat ik gelijk heb, dan past dat wel in het plaatje. Voorheen 'ondanks alles' mooi weer gespeeld, na de spreekwoordelijke druppel contact, communicatie en nog steeds de confrontatie uit de weg gaan. Ik zie het eerder gebeuren dat de collega haar zorgen uit bij HR zonder dat TS daarbij is, en dat TS het resultaat daarvan via is zal horen. Maar of wij hier ooit nog wat te horen krijgen valt te bezien.
Nah, ik heb meer het idee dat de collega het helemaal zat is. Maar ook beseft dat ze nog lang met ts zal moeten samenwerken en dus besloten heeft alle contact verder kort, beleeft en zakelijk te houden.quote:Op vrijdag 1 november 2024 17:49 schreef r_one het volgende:
[..]
Stel he, stel, je lezing snijdt hout. Stel.
Dan was gisteren toch dé uitgelezen kans voor collega om haar mond open te trekken, bij het overleg met HR, om de werkelijke reden kenbaar te maken?! Maar nee, dát doet ze dan niet.
Daarmee krijgt TS wat mij betreft het voordeel van de twijfel. Dan kun jij wel verder willen speculeren en insinueren maar dat geeft dan geen pas. En zul ook jij het moeten doen met de (karige, dat dan weer wel) informatie die TS hier neerplempt, als het haar een keertje uitkomt.
Wij zitten alleen in 1 grote ruimte, dus mijn collega en ik. Zonder andere collega's.quote:Op vrijdag 1 november 2024 18:44 schreef maily het volgende:
[..]
Om misverstanden voor te zijn; alleen jullie twee, of jullie met nog collega's?
Misschien zit ik al te lang in Engeland, maar hier gaat men redelijk ver om de confrontatie uit de weg te gaan. En zo te lezen ben ik hier ook niet de enige die vermoedt dat er meer aan de hand is.quote:
Die heeft inderdaad een beslissing te maken. Het botert niet op de afdeling, het vertrouwen is weg en ze moet kiezen tussen iemand die zich ziek meldt omdat hij moe is of iemand die gewoon altijd aanwezig en haar werk doet.quote:Op vrijdag 1 november 2024 21:09 schreef popke352 het volgende:
Mijn leidinggevende neemt het telkens op voor mijn collega.
Of misschien toch niet.quote:Op vrijdag 1 november 2024 21:09 schreef popke352 het volgende:
Vanmorgen kwam mijn leidinggevende ineens met een vaststellingsovereenkomst
Dus het werk wordt wel gewoon gedaan.quote:Op vrijdag 1 november 2024 21:09 schreef popke352 het volgende:
Over de slaapproblemen en het opvolgen daarvan.
Ik ben meerdere malen daarvoor bij de huisarts/praktijkondersteuner geweest. Daar heb ik een traject doorlopen met vallen en opstaan. Slaapdagboek en bijgehouden, slaap restrictie , cognitieve gedragstherapie.
Op dit moment gaat het redelijk met het slapen.
Vanmorgen heb ik een gesprek gehad met mijn leidinggevende. Dit om ook het gesprek van gisteren met HR nog door te spreken.
Daarbij aangegeven dat ik opensta om tot een oplossing te komen. Echter kunnen we pas tot een oplossing komen, als duidelijk is wat het probleem is. Aangezien ik dit nog steeds niet weet, kunnen we niet tot een oplossing komen.
Leidinggevende geeft aan dat ze ook niet weet hoe het op te lossen is. Mijn leidinggevende neemt het telkens op voor mijn collega. Ik zou denken aan een meditation van buitenaf of dat mijn collega de problemen uit bij mijn leidinggevende.
Vanmorgen kwam mijn leidinggevende ineens met een vaststellingsovereenkomst, of dat geen oplossing is.
Ik heb nooit commentaar gekregen op mijn functioneren. Daarnaast blijkt dat, aangezien we elkaar al 6 weken niet spreken, de werkzaamheden gewoon doorgang hebben.
Het is dat ik mij 2x 1 dag heb ziek gemeld. Als ik dat vergelijk met mijn collega ... Als die zich ziek meldt is het gelijk een week.quote:Op vrijdag 1 november 2024 22:03 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Die heeft inderdaad een beslissing te maken. Het botert niet op de afdeling, het vertrouwen is weg en ze moet kiezen tussen iemand die zich ziek meldt omdat hij moe is of iemand die gewoon altijd aanwezig en haar werk doet.
Lastig.
[..]
Of misschien toch niet.
Het werk gaat gewoon door. Alleen communiceren we niet meer met elkaar, mondeling dan.quote:Op vrijdag 1 november 2024 22:07 schreef maily het volgende:
[..]
Dus het werk wordt wel gewoon gedaan.
Maar jullie communiceren niet met elkaar.
Ik heb de rechtsbijstandverzekering gisteren op de hoogte gesteld. Wel bedankt voor het meedenken daarin!quote:Op vrijdag 1 november 2024 22:08 schreef Lienekien het volgende:
Misschien wordt het eens tijd om juridische hulp in te schakelen.
Ik heb gisteren fijne gesprekken gevoerd met mijn naaste (ouders en partner) en ik ga de strijd met ze aan.quote:Op zaterdag 2 november 2024 08:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Het is simpel, jij staat voor een oplossing willen, de collega werkt op geen enkele manier mee, de leidinggevende dekt ook nog eens voor de collega.
Ik zou zeggen, zij weg of anders heel veel succes met mij proberen te ontslaan hier, alles staat zwart op wit en tenzij ze meineed willen plegen voor de rechter (en zover zou ik het wel laten gaan) hebben ze geen poot om op te staan.
De werkgever is je vriend niet, duidelijk ook trouwens gezien de houding.
Zorg dat je zakken gevuld blijven worden op je eigen voorwaarden.
Het kan natuurlijk ook dat TS ongewenst aan de borsten van de collega gezeten heeft of zijn fantasie van het haar uit elkaar willen trekken op het buro gedeeld hebben.quote:Op dinsdag 22 oktober 2024 06:28 schreef Seven. het volgende:
Of TS verzwijgt 90% van de context die er toe leidt dat zijn collega hem negeert, óf de collega van TS is een gestoord wijf.
Op basis van de beschikbare informatie, onthou ik mij van het vellen van een oordeel.
TS is ook een vrouw.quote:Op zaterdag 2 november 2024 11:14 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk ook dat TS ongewenst aan de borsten van de collega gezeten heeft of zijn fantasie van het haar uit elkaar willen trekken op het buro gedeeld hebben.
Zoiets.
Komt op mij over alsof TS naar HR is gestapt met klachten over de sfeer op de werkvloer en dat ze wil dat dat opgelost wordt. Dat kun je niet afdwingen! Als zij dan zegt dat ze op deze manier niet kan functioneren als het niet opgelost wordt, kan ik me voorstellen dat men dan die vaststellingsovereenkomst voorstelt.quote:Op zaterdag 2 november 2024 11:49 schreef Lienekien het volgende:
@:Gia
Het kan toch niet zo zijn dat hierdoor de verhouding tussen twee collega’s zo verstoord is dat er een gesprek met HR gevoerd moet worden en TS nu verzocht wordt om akkoord te gaan met ontslag?
Dan gaat het niet om TS die niet leuk gevonden wordt.
(Overigens gaat de vergelijking met een huwelijk aardig mank. Als daarin de echtelieden elkaar niet meer aardig vinden is dat een prima reden tot scheiding. Terwijl je nog prima kunt samenwerken als collega’s als je geen vrienden (meer) bent.)
TS wil weten waarom haar collega niet meer méér wil zijn dan een collega. Collega heeft verder geen probleem, wil gewoon haar werk doen, zakelijk. TS wil dat de sfeer van vroeger terugkomt. Kan niet! Als die collega geen zin heeft om uit te diepen waarom ze moeite heeft met hetgeen TS verteld heeft, moet je het daarbij laten en doorgaan met je leven.quote:Op vrijdag 1 november 2024 21:09 schreef popke352 het volgende:
Over de slaapproblemen en het opvolgen daarvan.
Ik ben meerdere malen daarvoor bij de huisarts/praktijkondersteuner geweest. Daar heb ik een traject doorlopen met vallen en opstaan. Slaapdagboek en bijgehouden, slaap restrictie , cognitieve gedragstherapie.
Op dit moment gaat het redelijk met het slapen.
Vanmorgen heb ik een gesprek gehad met mijn leidinggevende. Dit om ook het gesprek van gisteren met HR nog door te spreken.
Daarbij aangegeven dat ik opensta om tot een oplossing te komen. Echter kunnen we pas tot een oplossing komen, als duidelijk is wat het probleem is. Aangezien ik dit nog steeds niet weet, kunnen we niet tot een oplossing komen.
Leidinggevende geeft aan dat ze ook niet weet hoe het op te lossen is. Mijn leidinggevende neemt het telkens op voor mijn collega. Ik zou denken aan een meditation van buitenaf of dat mijn collega de problemen uit bij mijn leidinggevende.
Vanmorgen kwam mijn leidinggevende ineens met een vaststellingsovereenkomst, of dat geen oplossing is.
Ik heb nooit commentaar gekregen op mijn functioneren. Daarnaast blijkt dat, aangezien we elkaar al 6 weken niet spreken, de werkzaamheden gewoon doorgang hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |