Nee, zeker niet.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 21:03 schreef AnneX het volgende:
Wat een machteloos gevoel moet dat zijn om te lezen.
Is jullie poli, de enige in huis, die onderbezet is?
Is dit in Nederland?quote:Op woensdag 23 oktober 2024 21:16 schreef Tele6 het volgende:
[ afbeelding ]
Dit was ik vandaag
Een meter of 20 naar boven geklommen. We hebben iets van 10 verschillende routes geklommen op verschillende delen van de rotswand. Sommige stukken rots waren best wel glibberig, maar de rots op de foto was echt in heel goede staat.
Ook nog een keertje om de heuvel heen naar boven gewandeld en dan geabseild.
En ik heb nu echt een nieuwe vriendschap
Duitsland, bij Essen. Vanuit mijn kant van het land heel prima te reizen.quote:
Ja artsen springen ook wel in de bres voor ons en steunen ons aan alle kanten.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 21:20 schreef Kaatje1 het volgende:
Brrr @:tele6 maar ook![]()
@:Blues zo moeilijk dat het ziet aankomen dat het fout loopt, een soort ongeluk dat je kan zien aankomen en er eigenlijk niets aan kunt doen. Maar dit is wel een soort roofbouw dat ze plegen.
Gaaf! Zoon van g klimt in Fr. op ook een mooie speciale plek daarvoor.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 21:22 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Duitsland, bij Essen. Vanuit mijn kant van het land heel prima te reizen.
Het is een vrij unieke plek doordat je om de heuvel heen kan lopen naar de bovenkant van de klimwand en daar het touw kan bevestigen -- bij veel rotswanden is er geen "achterommetje" en moet je het touw bij de eerste klim met je mee naar boven brengen. Dat heet voorklimmen en is een stuk moeilijker en riskanter, dus superfijn dat we dat hier niet hoefden te doen
Gaaf!quote:Op woensdag 23 oktober 2024 21:16 schreef Tele6 het volgende:
[ afbeelding ]
Dit was ik vandaag
Een meter of 20 naar boven geklommen. We hebben iets van 10 verschillende routes geklommen op verschillende delen van de rotswand. Sommige stukken rots waren best wel glibberig, maar de rots op de foto was echt in heel goede staat.
Instapmodelletje rotsklimmen dus, hoewel het er vrij grof uitziet.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 21:22 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Duitsland, bij Essen. Vanuit mijn kant van het land heel prima te reizen.
Het is een vrij unieke plek doordat je om de heuvel heen kan lopen naar de bovenkant van de klimwand en daar het touw kan bevestigen -- bij veel rotswanden is er geen "achterommetje" en moet je het touw bij de eerste klim met je mee naar boven brengen. Dat heet voorklimmen en is een stuk moeilijker en riskanter, dus superfijn dat we dat hier niet hoefden te doen
Dat is dan kunstmatige? Want de enige bergen in het Ruhrgebiet zijn zogenaamde halden: bulten gesteente die met de steenkoolwinning mee omhoog zijn gekomen.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 21:16 schreef Tele6 het volgende:
[ afbeelding ]
Dit was ik vandaag
De instap is makkelijk, maar vervolgens kun je het jezelf zo moeilijk maken als je maar wilt. Er zaten routes bij van Duits niveau 9, dat is 8a+ of 8b in Franse/Nederlandse niveaus dus moeilijk zat. Wij hebben tot ongeveer Duits 6- (NL 5b) geklommen, maar doordat de rotsen in het begin zo nat waren, waren simpele routes soms toch niet zo simpel.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 21:26 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Instapmodelletje rotsklimmen dus, hoewel het er vrij grof uitziet.
Nice!
Het is een voormalige steengroeve, zandsteen. Dus exact gezegd hoefde je ook niet de heuvel op te klimmen om touwen te bevestigen, maar moest je de kuil uit klimmenquote:Op woensdag 23 oktober 2024 21:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat is dan kunstmatige? Want de enige bergen in het Ruhrgebiet zijn zogenaamde halden: bulten gesteente die met de steenkoolwinning mee omhoog zijn gekomen.
Ken je de klim parcours in het Landschapspark Duisburg ook dan?![]()
https://www.viaferrata.nl/monte-thysso.html
Klettersteig is iets anders dan gewoon rotsklimmen. Bij klettersteig zeker je jezelf aan een kabel, bij rotsklimmen zekert je partner je met een touw. Klettersteig is vaak zijwaarts ipv voornamelijk omhoog. En ze maken vaak laddertjes van krammen in de rotswand. Je hebt dan ook geen speciale schoenen nodig want je kan met je gewone schoenen prima een ladder op.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 21:44 schreef derLudolf het volgende:
Oh, ik post waarschijnlijk heel wat anders want in mijn links hebben ze het over niveaus B tot en met E
Da's zonder touw. Dat is wat jij naar linkte. Je komt dan niet zo hoog (max een meter of 4) en je neemt matten mee voor als je valt.quote:
quote:Op woensdag 23 oktober 2024 21:43 schreef Vanyel het volgende:
Wtf wtf wtf wtf
https://www.instagram.com(...)gsh=MzRlODBiNWFlZA==
Ah! Weer wat geleerdquote:Op woensdag 23 oktober 2024 21:50 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Da's zonder touw. Dat is wat jij naar linkte. Je komt dan niet zo hoog (max een meter of 4) en je neemt matten mee voor als je valt.
Rotsklimmen is een stuk leuker, want als je valt word je opgevangen en je kan veeeeeel hoger
Omgquote:Op woensdag 23 oktober 2024 21:43 schreef Vanyel het volgende:
Wtf wtf wtf wtf
https://www.instagram.com(...)gsh=MzRlODBiNWFlZA==
Zoveel leuke alternatieven ook in de comments
Nee, eigenlijk doe ik niet aan Instagram. Dus ik ken niksquote:Op woensdag 23 oktober 2024 21:50 schreef Blues het volgende:
[..]![]()
Ken je coxy.official op instagram? Die keert het om
Hij zingt 'misheard lyrics'quote:Op woensdag 23 oktober 2024 21:52 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nee, eigenlijk doe ik niet aan Instagram. Dus ik ken niks
Aha, dat verklaard de rechte vormen van het gesteentequote:Op woensdag 23 oktober 2024 21:46 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Het is een voormalige steengroeve, zandsteen.
Dees is een vuige leugen trouwens.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 21:54 schreef Blues het volgende:
[..]
Hij zingt 'misheard lyrics'
Zooo grappig
Ik ken hem van FB.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 21:50 schreef Blues het volgende:
[..]![]()
Ken je coxy.official op instagram? Die keert het om
quote:Op woensdag 23 oktober 2024 21:59 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dees is een vuige leugen trouwens.
Als je m gewoon spotifiet is het wel dabadi
Ik vind m nog leuk denk ik, omdat ik m net heb ontdekt.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 22:04 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik ken hem van FB.
Vaak grappig qua misheard lyrics, maar ik vind hem zelf net zo vaak niet leuk…
Ik herken wat je zegt…quote:Op woensdag 23 oktober 2024 22:15 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik vind m nog leuk denk ik, omdat ik m net heb ontdekt.
Leuk!!quote:Op woensdag 23 oktober 2024 22:26 schreef AnneX het volgende:
De afspraak staat!Eind november met ervaren gids - één van ons - naar Domunder
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank. Doet deze ookquote:Op woensdag 23 oktober 2024 22:45 schreef Blues het volgende:
[..]
Leuk!!
Anders heb ik ook nog wel een leuke gids voor een stadswandeling.
Waarschijnlijk is het een spier (ben de naam even kwijt) in m'n bil. De andere spieren doen hun werk niet fantastisch, dus die spier moet te veel doen en wordt stijf en pijnlijk. Er loopt een zenuw door die spier heen, dus als ik echt te veel doe (bijvoorbeeld 200 km wandelen) dan krijg ik ook rare zenuwpijn want die spier irriteert dan die zenuw.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 22:42 schreef vlindertje89 het volgende:
Oh, DomUnder vond ik verrassend leuk @:AnneX!
@:Tele6 oh wat vervelend zeg! En nooit echt ontdekt wat dus precies het probleem is behalve dan iig belasting langzamer opbouwen?
En wat tof van het klimmen, maar ook minstens zo tof van de nieuwe vriendschap
Ervaringsdeskundige meldt zich!quote:Op woensdag 23 oktober 2024 07:27 schreef AnneX het volgende:
Zenuwpijn is / voelt als een’scherpe’ pijn. Als je daarmee iets kunt?
Betorrrr!quote:Oh joy…na een rustig nachtje geen temp.verhoging.
# carry on
Vertel, wat voor oefening? Klinkt handigquote:Op woensdag 23 oktober 2024 23:32 schreef AnneX het volgende:
Wat Tele6 beschrijft - qua spier - is volgens mij het Piriformis syndroom.
Daar is / weet ik een vrij simpele oefening voor om te stretchen en de druk op de Nervus te verminderen.
Verder beschrijft Tele6 natuurlijk een fantastische dag met klimgenoot! 👍🏼
Is dat zo af en toe en dat er dan een scheut doorheen schiet waardoor je door je been zakt? En dat het dan ook weer weg is?quote:Op donderdag 24 oktober 2024 00:02 schreef Tele6 het volgende:
Vertel, wat voor oefening? Klinkt handig
Kolere zeg, deze moet ik even laten bezinken. Als ik 200km wandel, dan krijg ik wel meer dan alleen rare zenuwpijn. Denk aan zuurstofgebrek, hartfalen en blaarontstekingquote:(...) als ik echt te veel doe (bijvoorbeeld 200 km wandelen) dan krijg ik ook rare zenuwpijn want die spier irriteert dan die zenuw.
Daar heb ik gelukkig dan weer geen last vanquote:Op donderdag 24 oktober 2024 00:04 schreef Queller het volgende:
[..]
Is dat zo af en toe en dat er dan een scheut doorheen schiet waardoor je door je been zakt? En dat het dan ook weer weg is?
Ow, dat is jammerquote:Op donderdag 24 oktober 2024 00:06 schreef Tele6 het volgende:
Daar heb ik gelukkig dan weer geen last van
Ik wandelde zondag zeven kilometer en had spierpijn en blaren (had toch mijn wollen sokken aan moeten doen)quote:Op donderdag 24 oktober 2024 00:08 schreef Queller het volgende:
[..]
Ow, dat is jammerDat heb ik tegenwoordig als we slenteren (of hoe heet dat als je door een winkelcentrum gaat en om de haverklap bij etalages of kledingrekken rondhangt). Soms schiet er dan ineens iets doorheen waardoor ik hard 'au' zeg terwijl ik even door mijn heup zak. Of zoiets.
Leeftijd. Ik ben het ook al aan het verliezen van de zwaartekracht.
Ik high op dit moment helemaal niets. Ben blij dat ik heel stilletjes kan zitten en nog kan typenquote:Op donderdag 24 oktober 2024 00:11 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik wandelde zondag zeven kilometer en had spierpijn en blaren (had toch mijn wollen sokken aan moeten doen)
*high five*
Of doe maar niet, dadelijk verrekken of breken we wat![]()
Ligt er natuurlijk wel aan in wat voor tijdsbestek je die 200km doetquote:Op donderdag 24 oktober 2024 00:04 schreef Queller het volgende:
[..]
Is dat zo af en toe en dat er dan een scheut doorheen schiet waardoor je door je been zakt? En dat het dan ook weer weg is?
[..]
Kolere zeg, deze moet ik even laten bezinken. Als ik 200km wandel, dan krijg ik wel meer dan alleen rare zenuwpijn. Denk aan zuurstofgebrek, hartfalen en blaarontsteking![]()
quote:Op woensdag 23 oktober 2024 22:54 schreef AnneX het volgende:
Those were the days….De Speld doet er zelf ook lekker aan mee, met hun betaalmuur. Die overigens ook zit op artikelen die ze van der Postillion hebben overgenomen - die doen niet aan die onzin. Net als dat ze niet aan gesponsi artikelen doen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |