Waarom verhuis je dan niet naar de evenaar? Daar is het verschil tussen de lengten van dagen het kortst. Kun je lekker slapen.quote:Op maandag 24 maart 2025 15:00 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Slaap wordt gestimuleerd door melatonine . Een deel van de mensen maken dat gewoon aan in de loop van de dag of het nou donker is of niet. Een ander deel van de mensen heeft donkere uren nodig om het aan te maken.
Het is dus voor een deel van de mensen dus nodig om een paar donkere uren te hebben voor ze in slaap vallen, vaak slapen ze wel door als het eenmaal licht wordt.
Dat genoeg argument waarom ik graag wintertijd behoud?
Omdat ik hier woonquote:Op maandag 24 maart 2025 15:55 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Waarom verhuis je dan niet naar de evenaar? Daar is het verschil tussen de lengten van dagen het kortst. Kun je lekker slapen.
En ook al nooit op vakantie. Tenminste niet buiten Nederland. Dan valt het allemaal niet mee.quote:
Ik heb 3 maanden in Ghana gewoond, iets boven de evenaar. Ik weet precies hoe het voelt.quote:Op maandag 24 maart 2025 16:10 schreef Zorro het volgende:
[..]
En ook al nooit op vakantie. Tenminste niet buiten Nederland. Dan valt het allemaal niet mee.
quote:Op maandag 24 maart 2025 16:11 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Ik heb 3 maanden in Ghana gewoond, iets boven de evenaar. Ik weet precies hoe het voelt.
Wtf, wat is dit voor duivelsaanbidderij?quote:Op zondag 23 maart 2025 20:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
In het donker richting het werk gaan![]()
Ja, gedoe altijd, ik heb er best wel veel.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 14:06 schreef TLC het volgende:
Moet ik vannacht mijn klok weer ergens anders neerzetten
Slotje.quote:Ik wil
Nou doe 'm op slot dan.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 15:38 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit topic samengevat:
[..]
Slotje.
Dit.quote:Op zondag 23 maart 2025 20:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik vind het juist heel matig om wakker te worden en dat alles dan gelijk al zo fel verlicht is buiten, dan voelt wakker worden gelijk al als "kut, het is al laat". Avondeten in het donkerIn het donker richting het werk gaan
(nou ja, naar het werk gaan is natuurlijk niet
, maar relatief dan)
Op een gegeven moment ben je gewoon je inspiratie kwijt waar die nu weer moet staan. Niet handig.quote:Op zaterdag 29 maart 2025 14:43 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja, gedoe altijd, ik heb er best wel veel.
Even geduld. Nog 18 minuten.quote:Op zondag 30 maart 2025 01:31 schreef raptorix het volgende:
Het grootste gezeik vind ik nog dat ik elk jaar tot 2:00 moet opblijvn om de klok te verzetten, kan dat niet gewoon overdag?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |