-lekker lang licht op de avondquote:Op zondag 23 maart 2025 17:57 schreef Wotte het volgende:
Persoonlijk denk ik dat als je kiest voor permanente zomertijd je stemrecht ingeperkt dient te worden. Aangezien je overduidelijk niet in staat bent een afgewogen beslissing te maken aangezien er geen enkel valide argument is voor permanente zomertijd.
Nee dat het al donker is om 17u is een feestjequote:Op zondag 23 maart 2025 19:33 schreef deedeetee het volgende:
De dag moeten beginnen in t donker en dat het dan pas in de loop van de ochtend licht wordt... Heel naar begin van je dag is dat. In de avond kun je lekker relaxen en dan maakt het niet zoveel uit of het nu 1 uur eerder of later donker gaat worden. Want dat het donker wordt is immers normaal.
quote:Op zondag 23 maart 2025 19:41 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
De ochtend is sowieso al de hel, maakt niet uit dat het dan donker is. Dat kan er ook nog wel bij![]()
Ik ervaar dat anders, of het nu om 17.00 u of om 18.00u donker is dat maakt dan niet zoveel uit. Maar om de dag in het donker te moeten beginnen daar wordt ik wel heel somber van.quote:Op zondag 23 maart 2025 19:41 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Nee dat het al donker is om 17u is een feestje![]()
De ochtend is sowieso al de hel, maakt niet uit dat het dan donker is. Dat kan er ook nog wel bij![]()
Nee, zomertijd zoals we het nu kennen is eigenlijk al een belachelijke keuze geweest. Geografisch gezien horen we bij green wich mean time en dan niet eens de zomervariant aldaar. Dus je zit in de zomer geografische twee uur vooruit. Als het hier twaalf uur is staat de zon op het hoogste punt in Warschau.quote:Op zondag 23 maart 2025 19:19 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
-lekker lang licht op de avond
Meer argumentatie is niet nodig.
Door de dag en in de ochtend werkt bijna iedereen. Als je dan ook nog op de momenten dat je vrij bent in het donker moet zitten dan word je depressief
Ik weet dat we eigenlijk 'verkeerd' zitten. Maar ik vind verkeerd zitten een stuk prettiger eerlijk gezegdquote:Op zondag 23 maart 2025 20:02 schreef Wotte het volgende:
[..]
Nee, zomertijd zoals we het nu kennen is eigenlijk al een belachelijke keuze geweest. Geografisch gezien horen we bij green wich mean time en dan niet eens de zomervariant aldaar. Dus je zit in de zomer geografische twee uur vooruit. Als het hier twaalf uur is staat de zon op het hoogste punt in Warschau.
Er zijn stapels wetenschappelijke onderbouwingen dat dit allerlei negatieve neveneffecten heeft van verhoogde kans op ziektes, hartaanvallen, slaaptekort, verstoring van biologische klok, verkeersongevallen tot aan dalingen van productiviteit en schoolprestaties.
De huidige situatie is objectief al onnatuurlijk laat staan als je het permanent hanteert.
Ik vind het juist heel matig om wakker te worden en dat alles dan gelijk al zo fel verlicht is buiten, dan voelt wakker worden gelijk al als "kut, het is al laat". Avondeten in het donkerquote:Op zondag 23 maart 2025 19:56 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik ervaar dat anders, of het nu om 17.00 u of om 18.00u donker is dat maakt dan niet zoveel uit. Maar om de dag in het donker te moeten beginnen daar wordt ik wel heel somber van.
We zijn nu eenmaal allemaal anders.quote:Op zondag 23 maart 2025 20:16 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik vind het juist heel matig om wakker te worden en dat alles dan gelijk al zo fel verlicht is buiten, dan voelt wakker worden gelijk al als "kut, het is al laat". Avondeten in het donkerIn het donker richting het werk gaan
(nou ja, naar het werk gaan is natuurlijk niet
, maar relatief dan)
quote:Op zondag 23 maart 2025 20:19 schreef Evangelion het volgende:
Ik kijk uit naar zomertijdingang zoals kinderen en andere mensen naar sinterklaas, kerst, etc.
Waarom is dit geen feestdag?
Nog 1 week
Ik hoop van harte dat hier geen referendum voor uitgeschreven wordt want dan moet ik het kanaal over, denk ik.quote:Op zondag 23 maart 2025 20:11 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik weet dat we eigenlijk 'verkeerd' zitten. Maar ik vind verkeerd zitten een stuk prettiger eerlijk gezegd
Ik denk dat de wintertijd gaat winnen met een referendumquote:Op zondag 23 maart 2025 20:31 schreef Wotte het volgende:
[..]
Ik hoop van harte dat hier geen referendum voor uitgeschreven wordt want dan moet ik het kanaal over, denk ik.
Je onderschat de kracht van de positieve associatie of ik overschat 'm.quote:Op zondag 23 maart 2025 20:34 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik denk dat de wintertijd gaat winnen met een referendum
Ik meen mij te herinneren dat ze hier in B eens een grote rondvraag hebben gedaan en de wintertijd stak een stuk boven de zomertijd.. dus ik heb een beetje geweend toenquote:Op zondag 23 maart 2025 20:38 schreef Wotte het volgende:
[..]
Je onderschat de kracht van de positieve associatie of ik overschat 'm.
Ah, daar komen de lijntjesfetisjisten weer uit hun winterslaap gekropen.quote:Op zondag 23 maart 2025 20:02 schreef Wotte het volgende:
[..]
Nee, zomertijd zoals we het nu kennen is eigenlijk al een belachelijke keuze geweest. Geografisch gezien horen we bij green wich mean time en dan niet eens de zomervariant aldaar. Dus je zit in de zomer geografische twee uur vooruit. Als het hier twaalf uur is staat de zon op het hoogste punt in Warschau
Stel je aan om die twee weken per jaar dat het pas om 23 uur echt donker wordt zeg.quote:Op maandag 24 maart 2025 14:35 schreef ieniminimuis het volgende:
Maar dan wordt het dus pas om 23 uur donker en dan verwacht je ook nog eens dat ik dan lekker in slaap kan vallen om 7 uur weer naast mijn bed te staan?
Beter wordt het om 22 uur donker. Dat door slapen in de ochtend, licht of niet, doe ik toch wel.
Mijn hele ritme verschuift johquote:Op maandag 24 maart 2025 14:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Stel je aan om die twee weken per jaar dat het pas om 23 uur echt donker wordt zeg.
Ga lekker doelpalen verschuiven als iemand een tegenargument geeft.quote:Op maandag 24 maart 2025 14:56 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Mijn hele ritme verschuift joh![]()
En dat geldt voor een heleboel mensen. Bedtijd is niet slechts een tijdstip op de klok
Slaap wordt gestimuleerd door melatonine . Een deel van de mensen maken dat gewoon aan in de loop van de dag of het nou donker is of niet. Een ander deel van de mensen heeft donkere uren nodig om het aan te maken.quote:Op maandag 24 maart 2025 14:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ga lekker doelpalen verschuiven als iemand een tegenargument geeft.
Ik val ook niet in slaap als het nog licht is plus word wakker als het weer licht wordt, maar alsnog teken ik meteen voor het zomer uur.quote:Op maandag 24 maart 2025 15:00 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Slaap wordt gestimuleerd door melatonine . Een deel van de mensen maken dat gewoon aan in de loop van de dag of het nou donker is of niet. Een ander deel van de mensen heeft donkere uren nodig om het aan te maken.
Het is dus voor een deel van de mensen dus nodig om een paar donkere uren te hebben voor ze in slaap vallen, vaak slapen ze wel door als het eenmaal licht wordt.
Dat genoeg argument waarom ik graag wintertijd behoud?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |