En zo sprak de man met de koevoet: ik hoef geen nieuwe schoenenquote:Op zaterdag 9 november 2024 19:36 schreef Z het volgende:
Ik zit goed in mijn gereedschap. Ik hou van gereedschap! Maar een koevoet heb ik nooit nodig gehad. Hebben je pubers zich verschanst?
Hoe was de film?quote:Op zaterdag 9 november 2024 18:22 schreef Lienekien het volgende:
Ik zit te wachten tot we de bioscoopzaal in kunnen.
Je had niet van tevoren gezegd dat ik het boek had gelezen.quote:
Nu vraag ik me af, G., hoe vaak in je vast nog lange, gelukkige en gezonde leventje denk je nu nog die koevoet (ook geen idee waarom dat woord nu weer gecursiveerd moet worden) te gaan gebruiken? Zo vraag ik me ook af (daar Z ook goed in zijn gereedschap zit) waar is dat toch allemaal in godsnaam voor nodig? Waarom heb ik zelf drie (drie!) hamers? Stel je nu toch eens voor dat je al dat gereedschap van jullie tezamen zouden brengen; ik doe gek, doe het gereedschap van je buren er ook bij. Ik vraag me af hoeveel hamers er dan eens tezamen zouden komen!quote:Op zaterdag 9 november 2024 18:07 schreef Gellius het volgende:
Zo heb ik mij genoodzaakt gezien vandaag een koevoet aan te schaffen. Ik heb dat bij een prachtige familiezaak in ijzerwaren gedaan. Nu jij weer, Lienekien.
Als we het maar gezellig hebben, Lien.quote:
Je maakt geenszins die indruk.quote:Op donderdag 14 november 2024 13:11 schreef Gellius het volgende:
Daar heb ik toch allemaal helemaal geen tijd voor, Liene.
quote:Op donderdag 14 november 2024 13:11 schreef Gellius het volgende:
Daar heb had ik toch allemaal helemaal geen tijd voor, Liene.
Kijk, om precies diezelfde reden heb ik de afgelopen jaren dus ook allerhande naziparaphernalia aangeschaft, via veilingen en beurzen, enzo. Niet omdat ik nu zo graag als verkapte antisemiet herinnerd wil worden (dat is slechts een fijne bijkomstigheid omdat ik meen dat daarmee het verlies van zo'n lief vaderke als ik dan net iets draaglijker wordt, zie hiervoor ook de prachtige film Le Temps qui rest van François Ozon), maar ook omdat die dingen toch een waarde een stuk beter behouden dan een koevoet, G. Dan levert het de kindjes ook nog wat op als ze dat dan zelf weer eens naar een veiling sjouwen, hoewel, ik moet erkennen, je met zo'n koevoet dan ook wel weer een mooie kraak kan zetten die wellicht nog veel meer oplevert.quote:Op donderdag 14 november 2024 13:00 schreef Gellius het volgende:
Ik denk dat ik de koevoet precies één keer nodig zal hebben. Of nodig gehad heb. Het is al gedaan. Nu mag hij stil rusten in de gereedschapskist en als ik er niet meer ben zullen mijn kinderen de koevoet op een dag tonen aan hun eigen kinderen, die dan vol ontzag zullen prevelen: "grootvader's koevoet... wat ziet hij er prachtig uit nog".
Wie weet.quote:Op donderdag 14 november 2024 17:18 schreef Gellius het volgende:
Zou jij eventueel een koevoet voor mij te leen hebben gehad als wij in dezelfde straatapp hadden gezeten, Lieneke?
...zoiets haal je niet in je huis,quote:
Aan welke boom groeit de noodloot?quote:Op donderdag 14 november 2024 17:57 schreef JAM het volgende:
[..]
...zoiets haal je niet in je huis,
omdat je het noodloot dan tartte.
Zoals we hier in het Haagse zeggen: 'Aan de kankerboom waar de hele dag die geile pleurisduiven elkaar af in liggen te kluiven en mijn auto onder te schijten'. De vrucht van de kankerboom is de noodloot.quote:Op donderdag 14 november 2024 17:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Aan welke boom groeit de noodloot?
Godsallemachtig Liene. Je stelde het zelf notabene voor.quote:Op donderdag 14 november 2024 17:58 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Stel dan niet van die domme vragen.
Welnee.quote:Op donderdag 14 november 2024 20:15 schreef Gellius het volgende:
[..]
Godsallemachtig Liene. Je stelde het zelf notabene voor.
Aan de Walnood.quote:Op donderdag 14 november 2024 17:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Aan welke boom groeit de noodloot?
Ook naar Woningcoöperatie De Koevoet?quote:Op donderdag 14 november 2024 20:22 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb diverse lijntjes naar koevoeten.
Niet direct, maar via jou wel?quote:Op donderdag 14 november 2024 20:55 schreef sigme het volgende:
[..]
Ook naar Woningcoöperatie De Koevoet?
Ja.quote:Op donderdag 14 november 2024 21:02 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Niet direct, maar via jou wel?
Zie hier ook, G. Die koevoet (breekijzer, dus) had je helemaal niet kopen hoeven doen moeten zijn geworden en gedaan. Dat had je gewoon bij S. kunnen lenen! Smijt de rest van je hamers ook maar in de sloot. Mijn God zeg, het Koninkrijk is verloren. Leve de Republiek!quote:Op donderdag 14 november 2024 21:20 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja.
Ik heb ook wel zelf een koevoet. Veel gebruikt zelfs. Mag je altijd lenen hoor.
Tot vandaag (dus tot ik dit bericht las) had ik nog nooit het verband gelegd tussen een koevoet en de voeten (of poten) van koeien. Zo zie je maar weer. Daar heb ik dus bijna veertig jaar over gedaan.quote:Op vrijdag 15 november 2024 18:15 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb een heel klein koevoetje van een cm of 30. Toch zeer bruikbaar ondanks de verminderde hefboomwerking.
Ik heb gespeeld met het idee om de voet aan een kalf toe te schrijven maar, dat lijkt me een grapje die hier niet in goede aarde valt. Iets met laaghangend fruit.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |