abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215301071
Stelling: de hoogte van Rotterdam beweegt zich binnen aanvaardbare parameters.
pi_215304692
Mij gaat dat wat te snel. Wat zijn die paramaters dan en hoe wordt bepaald dat deze aanvaardbaar zijn?
Aldus.
pi_215304752
Een paramater is een frasering van moederkruid, dacht ik.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_215304901
Zolang de piek goed geplaatst is zal het altijd de hoogte van de boom overstijgen.
Ook in Rotterdam.
Juin uit Eigen Tuin!
  zondag 20 oktober 2024 @ 23:36:29 #5
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_215326614
Ik speel liever een potje schaak. Niet dat ik daar zo goed in ben, maar het is zo dat ik nog...
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 00:00:19 #6
37950 JAM
pi_215336972
Als ik vandaag een euro zou hebben gekregen voor elke keer dat ik iemand een duif heb zien vangen en zijn hoofd af zien bijten, dan zou ik vandaag twee euro hebben gekregen. Dat is niet heel veel geld, maar toch wonderlijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door JAM op 22-10-2024 19:45:24 ]
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_215338151
Wonderlijk inderdaad.
Aldus.
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 10:18:45 #8
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_215338599
Was je bij Alice Cooper?
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 14:53:52 #9
37950 JAM
pi_215340516
quote:
5s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 10:18 schreef I.R.Baboon het volgende:
Was je bij Alice Cooper?
Nee toch, ik was in Brussel. Daar was ook een andere man (en ook nog heel veel andere mensen - ik wil alleen even ophelderen dat het niet alleen hij en ik waren die toentertijd in Brussel waren) in wie de wonderlijke combinatie van zowel grote verwarring als een heel heldere taakgerichtheid huisde. Ik dorst te beweren dat er na mijn vertrek nog wel een stuk of wat duiven door de broodmolen zijn gedraaid. Curiouser and curiouser.
pi_215342571
Heb je nog de moed gehad om de man - niet de enige man in Brussel, maar, zoals gezegd, één van meerdere (waaronder jij) - te vragen naar de beweegredenen voor zijn steeds vreemderder gedrag? Had hij een hekel aan duiven? Wie niet, zou ik zeggen. Had hij honger? Was het een artistieke daad? Werkte hij voor een Gemeentelijke Dienst?
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 18:54:51 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215342584
Ik heb geen hekel aan duiven.
The love you take is equal to the love you make.
pi_215342631
Zo heeft de teerbeminde lang een postertje met de tekst: Dat je teweeg brengt, is belangrijker dan wat je teweeg brengt in het toilet gehad. Ik vond - en vind - dat een zeer aanvechtbare stelling.

.

Nee, jij niet uiteraard Lienekien. Blijf zoals je bent. O+ .
pi_215342634
Duiven maken een fijn geluid. Sinds dit jaar hoor ik hier andere duiven, met een ander mooi geluid. Een holenduif. De holenduiven hebben geprobeerd de bosuilennestkast te gaan bewonen, maar dat is ze niet gelukt. Gelukkig maar, want ik heb er liever de beoogde bosuil in. Naar het zich laat aanzien is er ook een bosuil vacant, dus mogelijk gaat er dit voorjaar een bosuilenpaar er in broeden.

Eigenlijk wil ik dan nu ook een holenduivennestkast, maar kom daar maar eens aan.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 19:02:21 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215342653
Is er misschien ook een holenduivenwerkgroep in de buurt?
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 19:02:42 #15
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_215342656
Rust is een gecompileerde multi-paradigma-programmeertaal bedacht door Graydon Hoare en is begonnen als een project van Mozilla Research. Rust is deels geïnspireerd door de programmeertalen C en C++, maar kent syntactische en semantische verschillen tegenover deze programmeertalen. Rust focust zich met name op snelheid, veiligheid, betrouwbaarheid en productiviteit. Dit wordt gerealiseerd door gebruik te maken van een krachtig typesysteem en een borrow checker. Hiermee kan Rust een hoog niveau van geheugenveiligheid garanderen zonder een garbage collector nodig te hebben.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_215342688
quote:
Mens en duif

It may be astonishing to us now, but the pigeon was once a vital part of human culture and society. It is unclear when rock doves were domesticated, but they first appear in written history on Mesopotamian cuneiform tablets from over 5,000 years ago. Some estimates put pigeon domestication closer to 10,000 years ago. Given the fragility of bird bones and their poor preservation in the fossil and archeological record, it may be some time before we can narrow down the date any further.

Pigeons were originally farmed as a food source. Chicken and geese were domesticated earlier, but pigeons were the dominant meat bird in the Middle East and Europe for thousands of years. Pigeons made for good eating and the unerring ability of a pigeon to find its way home gave rise to another valuable use: Homing pigeons.

It’s easy to take communication for granted in the days of telephones and the internet, but carrier pigeons were the cutting-edge technology of the past. As early as 3,000 years ago, people were sending messages attached to pigeons. They were sent between cities in ancient Rome to announce winners of the Olympics and the results of chariot race bets. Genghis Khan had a system of pigeon relays that spanned from Asia to Eastern Europe and allowed him to keep in contact with even the far reaches of his empire.

[...]

The pigeon was once held in high regard. Because of our close partnership with the species, people were able to learn a lot about the habits and life cycle of the pigeon. They found that pigeons were monogamous and often mated for life. Both parents care for offspring, and though they are peaceful and intelligent, they protect their nest fiercely. These pigeon behaviors are also esteemed human behaviors, and the pigeon was brought into this esteem as well.

Pigeons and doves figure prominently in many religions, like the dove of Noah’s ark. In China, pigeons and doves represent longevity and fidelity. Pigeons used to be valued medicinally as well, and it was believed that their meat could cure diseases like plagues and palsies. Our appreciation of pigeons in the past is a far cry from the loathing they receive today. How did the pigeon fall so far from grace? It’s all a matter of perspective.

Before the pigeon was considered winged vermin, there was another bird that held that dubious title: The house sparrow. The house sparrow is another nonnative bird that has formed invasive populations in North America. They were first introduced in New York City in 1852 to combat the destructive linden moth. The house sparrow would go on to spread throughout the United States.

In the 19th century, the house sparrow was just as hated as pigeons are today. They were called filthy and immoral, and were condemned as immigrants in a time when human immigrants were mistrusted. It was thought that they were causing the decline of native bird species through over-competition. Like the pigeon, they were and still are common features of urban ecosystems
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_215342699
Ik geloof dat we even een copy-paste moment hebben. Ga ik even koken.
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 19:15:54 #18
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215342767
pi_215342780
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 19:02 schreef Lienekien het volgende:
Is er misschien ook een holenduivenwerkgroep in de buurt?
Nog niet, en het bestaan van de steenuilenwerkgroep is geen hulp in dezen.

Die steenuitjes willen hier net *niet* broeden, dus alle vogelnestkastinspanning hier in de omgeving is gericht op het overhalen van steenuilen om toch hier te komen broeden. Tot dusverre weinig succesvol.
pi_215342796
quote:
Oh ja, maar ze zijn niet kieskeurig hoor, holenduiven. Als ze er in passen en je zou het min of meer een hol kunnen noemen, vinden zij het goed. En ze zijn heel trouw, dus eenmaal holbewoners in een willekeurig ding is jarenlang holbewonersplezier.
pi_215342809
Steenuilenmensen zijn gewoon lastig, heb ik begrepen van een bevriende vogelaar. Eigenlijk niet mee te praten.
pi_215342846
Uiteraard zijn steenuilenmensen lastig! Dat kan toch ook niet anders?

Heb je wel eens een steenuilennestkast gezien?
pi_215342860
En dan moet je zo'n loeder ook nog ergens kwijt kunnen.
pi_215342877
Ik had een leraar biologie op de middelbare school die steenuilfanaat was. Hij was zelfs top brass in de nationale steenuilencommunity, al noemden we dat toen niet zo. Ik begin nu zaken te begrijpen.
pi_215342888
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 19:25 schreef sigme het volgende:
En dan moet je zo'n loeder ook nog ergens kwijt kunnen.
[ afbeelding ]
Hm, steenuilen zelf zijn ook niet de meest chille roofvogelsoort, zie ik al. Man man man, wat een pretentie.
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 19:29:10 #26
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215342923
Die steenuilenmensen benaderen volgens mij zelf mensen van wie ze het erf geschikt achten om er een kast op te hangen.

En dan komt er zo’n man met baard om de kast op te hangen.
  dinsdag 22 oktober 2024 @ 19:39:39 #27
37950 JAM
pi_215343077
quote:
5s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 18:53 schreef Gellius het volgende:
Heb je nog de moed gehad om de man - niet de enige man in Brussel, maar, zoals gezegd, één van meerdere (waaronder jij) - te vragen naar de beweegredenen voor zijn steeds vreemderder gedrag? Had hij een hekel aan duiven? Wie niet, zou ik zeggen. Had hij honger? Was het een artistieke daad? Werkte hij voor een Gemeentelijke Dienst?
Ik werp je toe, G.: sluiten deze zaken elkaar uit? Heb jij enig idee hoe het Brussels Hoofdstedelijke Gewest dat soort dingen aanpakt? Ik moet daarbij vertellen dat de andere mensen in Brussel - wellicht had ik dat nog niet duidelijk genoeg naar voren laten komen, maar behalve deze en andere mannen, die ik om te voorkomen dat we deze man en mijzelf, de andere man (waarbij het verwarrende dus is dat ik mijzelf 'de andere man' noem), met elkaar zullen verwarren, vanaf nu 'De Duivenvreter' zal noemen, waren er op dat moment ook nog vrouwspersonen en kinderen in de stad - er in het geheel niet van opkeken. Ik meen daar toch enigszins uit op te kunnen maken - maar met een slag om de arm! - dat dat wellicht de gangbare gang van zaken is, in Brussel dan. Dat men zo dus vier spreekwoordelijke vliegen in een figuurlijke klap vangt.
pi_215343341
quote:
11s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 19:29 schreef Lienekien het volgende:
Die steenuilenmensen benaderen volgens mij zelf mensen van wie ze het erf geschikt achten om er een kast op te hangen.

En dan komt er zo’n man met baard om de kast op te hangen.
Ja, dat is nog een reden om uit de klauwen van nestkastwerkgroepen te blijven - ik ben te schuw voor dergelijke heren op mijn erf.

De door mij aangeschafte nestkasten (bosuil, torenvalk, de oplettende lezer herkent een muizenoverschot) kocht ik van een oud heertje in de Wijk (ook vogelberucht natuurlijk). Ik was wat verlaat maar werd niettemin hartelijk ontvangen door het heertje en zijn vrouw, met heerlijke koffie. Daarna werd ik meegetroond naar het schuurtje, dat van boven tot onder vol staat met nestkastjes in soorten en maten. Onlangs trof ik het oude heertje op de markt van melk & honing in Zuidlaren. Toen kon ik hem vertellen dat er een bosuil gesignaleerd is in zijn bosuilenkast in onze eiken. Dat deed hem deugd.
pi_215343715
quote:
11s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 19:39 schreef JAM het volgende:

[..]
Ik werp je toe, G.: sluiten deze zaken elkaar uit? Heb jij enig idee hoe het Brussels Hoofdstedelijke Gewest dat soort dingen aanpakt? Ik moet daarbij vertellen dat de andere mensen in Brussel - wellicht had ik dat nog niet duidelijk genoeg naar voren laten komen, maar behalve deze en andere mannen, die ik om te voorkomen dat we deze man en mijzelf, de andere man (waarbij het verwarrende dus is dat ik mijzelf 'de andere man' noem), met elkaar zullen verwarren, vanaf nu 'De Duivenvreter' zal noemen, waren er op dat moment ook nog vrouwspersonen en kinderen in de stad - er in het geheel niet van opkeken. Ik meen daar toch enigszins uit op te kunnen maken - maar met een slag om de arm! - dat dat wellicht de gangbare gang van zaken is, in Brussel dan. Dat men zo dus vier spreekwoordelijke vliegen in een figuurlijke klap vangt.
Zeker, daar heb je gelijk in. Sigme ook. Wat weten wij tenslotte van de gangbare gang van zaken in Brussel? Of van de duistere wegen der nestkastplaatsers? Ik heb er wel zo mijn gedachten over, natuurlijk. Het woord nakketikkers komt naar boven. Voor ze allemaal. Hunnie.
pi_215344228
Duif is best lekker.
Aldus.
pi_215344431
Als je hem uit zijn kast krijgt. En de bebaarde erfbetreder erbij, vrees ik.
  donderdag 24 oktober 2024 @ 01:26:31 #32
37950 JAM
pi_215358664
quote:
11s.gif Op dinsdag 22 oktober 2024 20:23 schreef Gellius het volgende:

[..]
Zeker, daar heb je gelijk in. Sigme ook. Wat weten wij tenslotte van de gangbare gang van zaken in Brussel? Of van de duistere wegen der nestkastplaatsers? Ik heb er wel zo mijn gedachten over, natuurlijk. Het woord nakketikkers komt naar boven. Voor ze allemaal. Hunnie.
Dat zal wel de een of andere Amsterdamse toegenegenheid zijn, nakketikkers. Ik dacht zelf meer aan iets als: 'Ze kunnen me de bout hachelen, met je kankerduif, en je kankerbrussel. Ik neem de pleiterik. Heel gauw.',- wat ik anders uit zou spreken dan ik het nu opgeschreven heb.
pi_215373386
Ik moet toegeven dat ik vroeger, in de jaren van 'Wie van de Drie', een zwak had voor Albert Mol. Maar ook voor Kees Brusse. En Martine Bijl; een plukje mensen dat toentertijd, kortweg, als 'het panel' werd aangeduid.
pi_215373393
Ik voel me tegelijkertijd ineens Tong80-erig. Ik moet er eens helemaal uit.
  donderdag 31 oktober 2024 @ 04:50:41 #35
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_215425053
Ik heb vandaag een eendeëi gegeten, het was zwart en stonk naar ammoniak, komt dat bij duif in de buurt?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_215425353
Een duizendjarig ei?
Aldus.
  donderdag 31 oktober 2024 @ 18:08:38 #37
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_215430058
quote:
2s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 07:47 schreef Z het volgende:
Een duizendjarig ei?
Goed gemummificeerd, ;(.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_215439273
Ik stel vast dat de trenchcoat weer terug is in het modebeeld.
  vrijdag 1 november 2024 @ 19:29:22 #39
37950 JAM
pi_215440388
quote:
2s.gif Op donderdag 31 oktober 2024 07:47 schreef Z het volgende:
Een duizendjarig ei?
Wonderlijke naam is dat trouwens. Die dingen worden in het Chinees helemaal geen duizendjarig ei genoemd (ook geen honderdjarig, trouwens, zoals in het Engels de gewoonte is).

MAAR HOE DAN WEL, JAM? HOE DAN WEL?

Ja, weet ik veel. Spreek ik Chinees ofzo?!
pi_215440829
Ik spreek Google. "Pijnboombloesemei" of "ei met vel". De laatste leent zich voor een grap die ik - na een lange werkdag (inderdaad, ik werk tegenwoordig, en met lang heb ik het over acht uur, een derde van mijn dag) - niet in elkaar durf te flansen dankzij een immer tergende hoonlachfobie. Niet dat ik de illusie koester dat het invoeren van deze post mij zou beschermen tegen injurie, maar ik wil blijkbaar nog liever iets kwijt. Een ei, vermoedelijk.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_215440901
Ook wilde ik iets zeggen over het terugkeren van mode, het wederkeren van het velletje, en iets met de verbeelding van de vicieuze cirkel, oftwel het leven (juist, zie je het bruggetje met het velletje?). Met daarbij de vragen waarom vicieusiteit niet bestaat, en waarom wederkerigheid zo weinig te maken heeft met wederkeren. Maar goed, wedermaals (wederom waarom niet?); ik werk tegenwoordig.
pi_215477609
Ik weet het niet hoor, maar volgens mij heeft wederkerigheid van alles te maken met wederkeren; zij het van een dienst, of een gevoel, liefde, of een verantwoordelijkheid.
pi_215521615
Er moet natuurlijk wel begrepen worden dat er een veel te positieve connotatie aan wederkerigheid hangt, waar wederkeren -vooral aan het eind van de werkweek- daaraan tegengestelde emoties oproept.

[ Bericht 8% gewijzigd door Akathisia op 08-11-2024 16:53:50 ]
  vrijdag 8 november 2024 @ 17:07:10 #44
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215521871
Lekker, weekend.
pi_215522479
Weekenden zijn altijd zo drùk.
  vrijdag 8 november 2024 @ 19:29:13 #46
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215523773
Welnee.
pi_215524449
Zo, echt wel.
pi_215531999
Zo heb ik mij genoodzaakt gezien vandaag een koevoet aan te schaffen. Ik heb dat bij een prachtige familiezaak in ijzerwaren gedaan. Nu jij weer, Lienekien.
  zaterdag 9 november 2024 @ 18:22:12 #49
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215532107
Ik zit te wachten tot we de bioscoopzaal in kunnen.
pi_215532915
Ik zit goed in mijn gereedschap. Ik hou van gereedschap! Maar een koevoet heb ik nooit nodig gehad. Hebben je pubers zich verschanst?
Aldus.
pi_215535538
quote:
2s.gif Op zaterdag 9 november 2024 19:36 schreef Z het volgende:
Ik zit goed in mijn gereedschap. Ik hou van gereedschap! Maar een koevoet heb ik nooit nodig gehad. Hebben je pubers zich verschanst?
En zo sprak de man met de koevoet: ik hoef geen nieuwe schoenen
Juin uit Eigen Tuin!
pi_215544843
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2024 18:22 schreef Lienekien het volgende:
Ik zit te wachten tot we de bioscoopzaal in kunnen.
Hoe was de film?
I intend to live forever, or die trying.
  zondag 10 november 2024 @ 21:23:27 #53
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215545006
quote:
5s.gif Op zondag 10 november 2024 21:08 schreef dwerg het volgende:

[..]
Hoe was de film?
Je had niet van tevoren gezegd dat ik het boek had gelezen.
  donderdag 14 november 2024 @ 10:04:29 #54
37950 JAM
pi_215576433
quote:
11s.gif Op zaterdag 9 november 2024 18:07 schreef Gellius het volgende:
Zo heb ik mij genoodzaakt gezien vandaag een koevoet aan te schaffen. Ik heb dat bij een prachtige familiezaak in ijzerwaren gedaan. Nu jij weer, Lienekien.
Nu vraag ik me af, G., hoe vaak in je vast nog lange, gelukkige en gezonde leventje denk je nu nog die koevoet (ook geen idee waarom dat woord nu weer gecursiveerd moet worden) te gaan gebruiken? Zo vraag ik me ook af (daar Z ook goed in zijn gereedschap zit) waar is dat toch allemaal in godsnaam voor nodig? Waarom heb ik zelf drie (drie!) hamers? Stel je nu toch eens voor dat je al dat gereedschap van jullie tezamen zouden brengen; ik doe gek, doe het gereedschap van je buren er ook bij. Ik vraag me af hoeveel hamers er dan eens tezamen zouden komen!
Nu, dat is toch van een ziekelijke spilzucht? En dat allemaal om maar de perverse winkeliersdromen van die ijzerwarenfamilieën in stand te houden! Hadden die mensen geen fatsoenlijk beroep kunnen kiezen, zoals soldaat, of dierenarts?

Ach, maar G., ik zie dat de vraag aan Lienekien was gericht, dus waar bemoei ik me toch ook eigenlijk weer mee. Kom op Lienekien, vooruit met die geit.

[ Bericht 2% gewijzigd door JAM op 14-11-2024 10:22:54 ]
  donderdag 14 november 2024 @ 10:18:05 #55
37950 JAM
pi_215576494
Nu ik er over nadenk, dat van die soldaten, dat is trouwens ook een hele vreemde bedoening. Dan betaalt een land iemand om iemand uit een ander land dood te schieten (o.i.d.) en dat gaat vaak dan ook nog mis,- dat ze dan zelf doodgeschoten worden, bijvoorbeeld. Dat is toch helemaal niet efficiënt. Wat kost een soldaat wel niet, over zijn soldatenleven genomen? Dat moet opgeleid worden, gesalarieerd, bewapend, de hele reutemeteut. Ik schat zo, maar daar kan iemand anders vast iets verstandigers over zeggen, dat je aan een doordeweekse boerenkutsoldaat (eentje met een helm en een geweer, dus niet eens met een tank of een bommenwerper - praat me daar al helemaal niet van!) al gauw enkele tonnnen, zo niet miljoenen kwijt bent om dat allemaal op te leiden, te salariëren en te bewapenen en dan - nu wordt het al helemaal een crime - zal je zien dat het leeuwendeel van die soldaten niet eens een andere soldaat doodschieten!
Wat nu, als we in plaats daarvan, tegen de burgers van de vijandige macht zeggen: 'U krijgt van mij 10.000 euro, we zijn gek, u krijgt van mij 20.000 euro, we zijn helemaal van de wilde ratten bezeken, u krijgt van mij 50.000 euro als u uw buurman uit het raam kiepert.' Nou, in elk land op de wereld zijn gelukkig genoeg hebzuchtige psychopaten te vinden die daar maar al te graag op in zullen gaan, die nu dus noodgedwongen maar allemaal het leger in moeten gaan waar ze én veel minder verdienen, én het ons veel meer kost, én ze soms jaren moeten wachten op ook maar het kleinste kansje - als die zich al voordoet - om die moorddadige fantasieën te bevredigen. Nee, jongens en meisjes, nee, zeg ik. Dat kan dus allemaal een heel stuk verstandiger.

[ Bericht 0% gewijzigd door JAM op 14-11-2024 10:23:14 ]
  donderdag 14 november 2024 @ 10:20:51 #56
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215576505
Wat een geouwehoer.
  donderdag 14 november 2024 @ 10:22:04 #57
37950 JAM
pi_215576509
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2024 10:20 schreef Lienekien het volgende:
Wat een geouwehoer.
Als we het maar gezellig hebben, Lien. O+.
  donderdag 14 november 2024 @ 12:00:59 #58
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215577276
Waar vind je nog gezelligheid?
pi_215577803
Ik denk dat ik de koevoet precies één keer nodig zal hebben. Of nodig gehad heb. Het is al gedaan. Nu mag hij stil rusten in de gereedschapskist en als ik er niet meer ben zullen mijn kinderen de koevoet op een dag tonen aan hun eigen kinderen, die dan vol ontzag zullen prevelen: "grootvader's koevoet... wat ziet hij er prachtig uit nog".
  donderdag 14 november 2024 @ 13:03:22 #60
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215577838
Hebben jullie geen straatapp waarin je even een koevoet te leen kon vragen?
pi_215577913
Daar heb ik toch allemaal helemaal geen tijd voor, Liene.
  donderdag 14 november 2024 @ 13:13:37 #62
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215577927
quote:
10s.gif Op donderdag 14 november 2024 13:11 schreef Gellius het volgende:
Daar heb ik toch allemaal helemaal geen tijd voor, Liene.
Je maakt geenszins die indruk.
pi_215578040
quote:
10s.gif Op donderdag 14 november 2024 13:11 schreef Gellius het volgende:
Daar heb had ik toch allemaal helemaal geen tijd voor, Liene.
  donderdag 14 november 2024 @ 13:30:47 #64
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215578048
quote:
14s.gif Op donderdag 14 november 2024 13:29 schreef Gellius het volgende:

[..]

Oh, haastklus.
  donderdag 14 november 2024 @ 15:19:01 #65
37950 JAM
pi_215578759
quote:
14s.gif Op donderdag 14 november 2024 13:00 schreef Gellius het volgende:
Ik denk dat ik de koevoet precies één keer nodig zal hebben. Of nodig gehad heb. Het is al gedaan. Nu mag hij stil rusten in de gereedschapskist en als ik er niet meer ben zullen mijn kinderen de koevoet op een dag tonen aan hun eigen kinderen, die dan vol ontzag zullen prevelen: "grootvader's koevoet... wat ziet hij er prachtig uit nog".
Kijk, om precies diezelfde reden heb ik de afgelopen jaren dus ook allerhande naziparaphernalia aangeschaft, via veilingen en beurzen, enzo. Niet omdat ik nu zo graag als verkapte antisemiet herinnerd wil worden (dat is slechts een fijne bijkomstigheid omdat ik meen dat daarmee het verlies van zo'n lief vaderke als ik dan net iets draaglijker wordt, zie hiervoor ook de prachtige film Le Temps qui rest van François Ozon), maar ook omdat die dingen toch een waarde een stuk beter behouden dan een koevoet, G. Dan levert het de kindjes ook nog wat op als ze dat dan zelf weer eens naar een veiling sjouwen, hoewel, ik moet erkennen, je met zo'n koevoet dan ook wel weer een mooie kraak kan zetten die wellicht nog veel meer oplevert.

[ Bericht 1% gewijzigd door JAM op 14-11-2024 15:24:20 ]
  donderdag 14 november 2024 @ 16:00:36 #66
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215579060
Godsamme.
pi_215579558
Zou jij eventueel een koevoet voor mij te leen hebben gehad als wij in dezelfde straatapp hadden gezeten, Lieneke?
  donderdag 14 november 2024 @ 17:30:09 #68
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215579633
quote:
3s.gif Op donderdag 14 november 2024 17:18 schreef Gellius het volgende:
Zou jij eventueel een koevoet voor mij te leen hebben gehad als wij in dezelfde straatapp hadden gezeten, Lieneke?
Wie weet.
pi_215579675
Godskolere L.
pi_215579684
Ik weet nu in ieder geval waar ik een koevoet kan lenen.
Aldus.
pi_215579708
Het is een zwarte!
  donderdag 14 november 2024 @ 17:57:25 #72
37950 JAM
pi_215579833
quote:
17s.gif Op donderdag 14 november 2024 17:40 schreef Gellius het volgende:
Het is een zwarte!
...zoiets haal je niet in je huis,
omdat je het noodloot dan tartte.
  donderdag 14 november 2024 @ 17:58:50 #73
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215579844
quote:
9s.gif Op donderdag 14 november 2024 17:36 schreef Gellius het volgende:
Godskolere L.
Stel dan niet van die domme vragen.
  donderdag 14 november 2024 @ 17:59:50 #74
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215579851
quote:
6s.gif Op donderdag 14 november 2024 17:57 schreef JAM het volgende:

[..]
...zoiets haal je niet in je huis,
omdat je het noodloot dan tartte.
Aan welke boom groeit de noodloot?
  donderdag 14 november 2024 @ 18:01:42 #75
37950 JAM
pi_215579862
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2024 17:59 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Zoals we hier in het Haagse zeggen: 'Aan de kankerboom waar de hele dag die geile pleurisduiven elkaar af in liggen te kluiven en mijn auto onder te schijten'. De vrucht van de kankerboom is de noodloot.
pi_215581042
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2024 17:58 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Stel dan niet van die domme vragen.
Godsallemachtig Liene. Je stelde het zelf notabene voor.
  donderdag 14 november 2024 @ 20:17:11 #77
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215581065
quote:
10s.gif Op donderdag 14 november 2024 20:15 schreef Gellius het volgende:

[..]
Godsallemachtig Liene. Je stelde het zelf notabene voor.
Welnee.
pi_215581088
Oh dat is raar, ik dacht eigenlijk van wel.
  donderdag 14 november 2024 @ 20:19:36 #79
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215581105
Zeker niet.
pi_215581118
Vreemd. Nou ja.

Heb je überhaupt sowieso een koevoet?
  donderdag 14 november 2024 @ 20:22:55 #81
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215581163
Ik heb diverse lijntjes naar koevoeten.
pi_215581207
Logisch. Er bestaan vast vele proximitykoevoetgebruikers.

Mij is dat wat te opportunistisch.
  donderdag 14 november 2024 @ 20:27:23 #83
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215581254
Ik kan binnen een uur een koevoet hebben.
pi_215581315
Allicht, ik ook. Gewoon bij het familie-ijzerwarenwinkeltje op de hoek.
pi_215581697
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2024 17:59 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Aan de Walnood.
Aldus.
pi_215581803
quote:
1s.gif Op donderdag 14 november 2024 20:22 schreef Lienekien het volgende:
Ik heb diverse lijntjes naar koevoeten.
Ook naar Woningcoöperatie De Koevoet?
  donderdag 14 november 2024 @ 21:02:00 #87
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_215581910
quote:
5s.gif Op donderdag 14 november 2024 20:55 schreef sigme het volgende:

[..]
Ook naar Woningcoöperatie De Koevoet?
Niet direct, maar via jou wel?
pi_215582005
Ik vermoed via de straat-app, L.
pi_215582158
quote:
11s.gif Op donderdag 14 november 2024 21:02 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Niet direct, maar via jou wel?
Ja.
Ik heb ook wel zelf een koevoet. Veel gebruikt zelfs. Mag je altijd lenen hoor.
  vrijdag 15 november 2024 @ 02:58:51 #90
37950 JAM
pi_215583847
Ik vind het allemaal ronduit verdacht. Al dat provinciaalse volk dat maar met al die koevoeten banjeert.

[ Bericht 22% gewijzigd door JAM op 15-11-2024 03:07:35 ]
  vrijdag 15 november 2024 @ 03:02:55 #91
37950 JAM
pi_215583849
quote:
7s.gif Op donderdag 14 november 2024 21:20 schreef sigme het volgende:

[..]
Ja.
Ik heb ook wel zelf een koevoet. Veel gebruikt zelfs. Mag je altijd lenen hoor.
Zie hier ook, G. Die koevoet (breekijzer, dus) had je helemaal niet kopen hoeven doen moeten zijn geworden en gedaan. Dat had je gewoon bij S. kunnen lenen! Smijt de rest van je hamers ook maar in de sloot. Mijn God zeg, het Koninkrijk is verloren. Leve de Republiek!

[ Bericht 1% gewijzigd door JAM op 15-11-2024 03:49:36 ]
  vrijdag 15 november 2024 @ 03:50:06 #92
37950 JAM
pi_215583897
Volgens de computer zijn G. en L. aan het flirten, trouwens.
  vrijdag 15 november 2024 @ 03:54:51 #93
37950 JAM
pi_215583904
Ooit zat ik in een café in Leuven. Daar was een man en die vroeg mij: 'Amai, wil u nu echt eens goed lachen?' Ik antwoordde: 'Ja hoor.' Daarna pakte hij zijn telefoon, belde hij het een of ander nummer en sprak: 'Ik heb een bom onder het Brussels parlement geplaatst. Maar let op hè, dat is een virtuele bom.' Toen hing hij op en zei hij: 'Nou goed, Hollander, we gaan zo eens lachen. Geef mij nog maar eens een Steenbrugge.' Dat kocht ik niet voor hem, trouwens, omdat er toen net een nieuwe jonge uit Letland of wat dan ook achter de bar stond die dacht dat whiskey in dezelfde glazen en in dezelfde maat als cola geserveerd moest worden, dus daarom dus ja, inderdaad whiskey.
Niet veel later kwam er toen een arrestatieteam die kroeg inlopen (jongens van de DGJ dus, en nou ja, ingelopen, gestormd. allerhande konsternij - DAT IS TOCH GODDOMME EEN WOORD, OF NIET?!) die hem meenam met veel geweld onder zijn gezang: 'Amai, amai, 't was een virtuele bom! Een virtuele bom!' Goed gelachen hebben we toen. Goed gelachen.
  vrijdag 15 november 2024 @ 04:05:50 #94
37950 JAM
pi_215583919
Herman Brusselmans heeft eens een boekje geschreven over twee oudere vrouwen (wat toch iets heel anders is dan oude vrouwen, vreemd eigenlijk hoe dat gaat in onze taal) die 's middags op café gaan en daar dan een paar flesjes Steenbrugge Bruin met elkander drinken, wat oudehoeren, en dan weer huiswaarts gaan. Wat ze dan thuis doen, dat vertelt het verhaal niet, maar het is toch een hele plezante vertelling. Ik zal eens opzoeken hoe dat boekje eens heet.
  vrijdag 15 november 2024 @ 04:06:43 #95
37950 JAM
pi_215583920
Ik denk nu eigenlijk: misschien heb ik me dat wel ingebeeld. Misschien bestaat dat boekje helemaal wel niet.
  vrijdag 15 november 2024 @ 04:07:34 #96
37950 JAM
pi_215583921
Nee, dat bestaat wel.
  vrijdag 15 november 2024 @ 04:09:28 #97
37950 JAM
pi_215583926
EENS; DE HELE DAG.

Hamburgers eten. Kanonnen afvuren.
Waarom is de wortel van vier toch geen min twee?

...als je eens een paddenstoel opeet, dan kan je doodgaan.
pi_215590049
Kan ik alweer doorgaan met flirten?
  Moderator vrijdag 15 november 2024 @ 18:15:02 #99
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215590181
Ik heb een heel klein koevoetje van een cm of 30. Toch zeer bruikbaar ondanks de verminderde hefboomwerking.

Ik heb gespeeld met het idee om de voet aan een kalf toe te schrijven maar, dat lijkt me een grapje die hier niet in goede aarde valt. Iets met laaghangend fruit.

[ Bericht 22% gewijzigd door Bosbeetle op 15-11-2024 18:27:30 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 15 november 2024 @ 19:20:10 #100
37950 JAM
pi_215590874
quote:
88s.gif Op vrijdag 15 november 2024 18:15 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb een heel klein koevoetje van een cm of 30. Toch zeer bruikbaar ondanks de verminderde hefboomwerking.

Ik heb gespeeld met het idee om de voet aan een kalf toe te schrijven maar, dat lijkt me een grapje die hier niet in goede aarde valt. Iets met laaghangend fruit.
Tot vandaag (dus tot ik dit bericht las) had ik nog nooit het verband gelegd tussen een koevoet en de voeten (of poten) van koeien. Zo zie je maar weer. Daar heb ik dus bijna veertig jaar over gedaan.
  Moderator vrijdag 15 november 2024 @ 21:02:44 #101
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_215592005
quote:
11s.gif Op vrijdag 15 november 2024 19:20 schreef JAM het volgende:

[..]
Tot vandaag (dus tot ik dit bericht las) had ik nog nooit het verband gelegd tussen een koevoet en de voeten (of poten) van koeien. Zo zie je maar weer. Daar heb ik dus bijna veertig jaar over gedaan.

Je kunt er zo een spijkertje mee uitwippen :Y
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_215635021

Rest de vraag: wat te doen met het boek?
pi_215636160
Is het al uit?
pi_215636205
quote:
7s.gif Op woensdag 20 november 2024 17:11 schreef Gellius het volgende:
Is het al uit?
Uiteraard, anders was de vraag voortijdig.
pi_215636280
Nou ja, je weet het nooit natuurlijk.
pi_215637995
Overigens denk ik dat Willem B die ruime, oningevulde ruimte op de foto moeiteloos het decor gemaakt had van wat onmogelijke figuren met lastig in te voelen beweegredenen en zich daarbij een ietwat schurende opmerking over afhangende ledematen (niet in de foto) had veroorloofd.
pi_215640994
Dit was mijn eerste Brakman, dus ik had dat niet zo kunnen voorzien. De afhangende ledematen zijn me wel opgevallen in deze eersteling, maar niet zozeer als terugkerend motief. Het leek hier specifiek te horen bij de wijze waarop de blauwzilveren koning benaderd diende te worden.

Een tweede Brakman heb ik niet bij mij, en de zojuist aangeschafte e-book is van Tommy met de mooie ogen. Daar mag ik pas in beginnen als het daglicht niet meer toereikend is voor een echt boek. Het onderhanden papieren boek is van Irving.
pi_215654150
Die afhangende handen en armen zijn wel degelijk een motief bij onze Willem. Ik zou even moeten nazoeken in welke roman de ik-figuur (van bescheiden komaf, maar in zijn ziel natuurlijk een kunstenaar) op zeer subtiele maar niet mis te verstane wijze met zo'n achteloos afhangend ledemaat wordt duidelijk gemaakt dat hij er niet bijhoort, zijn hand (!) overspeeld heeft en teruggeworpen gaat worden in de grijze brij der nietszeggendheid.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gellius op 22-11-2024 18:41:16 ]
  vrijdag 29 november 2024 @ 17:46:07 #109
37950 JAM
pi_215716966
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 november 2024 18:25 schreef Gellius het volgende:
Die afhangende handen en armen zijn wel degelijk een motief bij onze Willem. Ik zou even moeten nazoeken in welke roman de ik-figuur (van bescheiden komaf, maar in zijn ziel natuurlijk een kunstenaar) op zeer subtiele maar niet mis te verstane wijze met zo'n achteloos afhangend ledemaat wordt duidelijk gemaakt dat hij er niet bijhoort, zijn hand (!) overspeeld heeft en teruggeworpen gaat worden in de grijze brij der nietszeggendheid.
Nou, G. We zitten nu al ruim een week in spanning. Heb je het nog eens nagezocht?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_215722224
Eh nee?
  zondag 1 december 2024 @ 16:28:45 #111
37950 JAM
pi_215736962
quote:
5s.gif Op zaterdag 30 november 2024 12:00 schreef Gellius het volgende:
Eh nee?
Heb je het nu nog steeds niet nagezocht, G.?
pi_215739115
Ik heb het nog steeds niet nagezocht, JAM.
  zondag 1 december 2024 @ 19:33:27 #113
37950 JAM
pi_215740140
quote:
7s.gif Op zondag 1 december 2024 18:22 schreef Gellius het volgende:
Ik heb het nog steeds niet nagezocht, JAM.
Schandalig gedrag dit weer. Schandalig.
pi_215749869
Jullie kunnen toch gewoon 'je eigen research doen'?
  maandag 2 december 2024 @ 19:10:58 #115
37950 JAM
pi_215750184
quote:
2s.gif Op maandag 2 december 2024 18:34 schreef Gellius het volgende:
Jullie kunnen toch gewoon 'je eigen research doen'?
Zeg, we hebben het hier niet over een afslankkuurtje of de landelijke politiek, G.- het gaat hier toch wel over werk en leven van Willem Brakman. Je moest er toch niet denken dat iedereen zich maar vrij en geroepen voelt om daar zelf hun 'eigen research' naar te doen? Nee, G., zoek jij dat maar eens lekker voor ons uit!
pi_215750415
Dit raakt wel aan een gevoelig thema in huize Gellius. Er is namelijk in mijn boekenkast geen Orde. Ik kan vrij eenvoudig 'een Brakman' vinden, maar als dat na inspectie niet de juiste blijkt te zijn, qua afhangende ledematen, is het niet zo dat 'de volgende Brakman' daar pal naast staat. Die staat mogenlijk heel ergens anders. De teerbeminde wordt daar horendol van.
pi_215750617
Gottegottegod wat kom je ook een hoop onzin tegen als je zo es loopt te koekeloeren. Anna Enquist... Susan Smit... A. F.Th van der Heijden... Arthur Japin... wie verzint dat allemaal?
pi_215750647
quote:
9s.gif Op maandag 2 december 2024 19:29 schreef Gellius het volgende:
Dit raakt wel aan een gevoelig thema in huize Gellius. Er is namelijk in mijn boekenkast geen Orde. Ik kan vrij eenvoudig 'een Brakman' vinden, maar als dat na inspectie niet de juiste blijkt te zijn, qua afhangende ledematen, is het niet zo dat 'de volgende Brakman' daar pal naast staat. Die staat mogenlijk heel ergens anders. De teerbeminde wordt daar horendol van.
Kijk, nu wordt het interessant. Welke ordening is er wel, in de boekenkast in huize Gellius?
pi_215750718
quote:
9s.gif Op maandag 2 december 2024 19:29 schreef Gellius het volgende:
() mogenlijk ()
Mijn lief (de Ankersmitkanjer) valt hier over.
pi_215751581
quote:
7s.gif Op maandag 2 december 2024 19:50 schreef sigme het volgende:

[..]
Mijn lief (de Ankersmitkanjer) valt hier over.
Dat is terecht.

Over het onderwerp van de boekenkastordening - dat is een organische Sitzkrieg. Waar de teerbeminde een vorm van orde blijft proberen aan te brengen, weet ik (in een ander deel) de wanorde te handhaven. Om het even concreet te maken: ik vind dat de gebonden boeken bij de gebonden boeken horen, en de pockets ergens anders. De Tb wil alfabetiseren. Ik wil bovendien de 'Amsterdam' boeken bij elkaar, of dat nu monografie of fictie is, maar zij houdt niet van thematiseren. Het eindresultaat is dat we allebei nooit een boek kunnen vinden, en ik kan daar goed mee leven, maar zij niet. Het is een goed huwelijk hoor.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gellius op 02-12-2024 21:18:33 ]
pi_215751704
O+
pi_215751744
quote:
17s.gif Op maandag 2 december 2024 21:18 schreef sigme het volgende:
O+
Evenzogoed kost dit jaren van mijn leven, hoor.
pi_215751922
quote:
4s.gif Op maandag 2 december 2024 21:21 schreef Gellius het volgende:

[..]
Evenzogoed kost dit jaren van mijn leven, hoor.
Daartoe heb je die jaren. Wat moet je anders met je tijd?
  donderdag 5 december 2024 @ 00:47:16 #124
37950 JAM
pi_215772526
quote:
7s.gif Op maandag 2 december 2024 21:42 schreef sigme het volgende:

[..]
Daartoe heb je die jaren. Wat moet je anders met je tijd?
Allicht dat van die afhangende handen en armen eens nazoeken!
pi_215796230
Ik heb es effe wat rondgebladerd en het is inderdaad "Een weekend in Oosteinde", JAM.
  zaterdag 7 december 2024 @ 14:56:23 #126
37950 JAM
pi_215797137
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 december 2024 13:30 schreef Gellius het volgende:
Ik heb es effe wat rondgebladerd en het is inderdaad "Een weekend in Oosteinde", JAM.
Zeg je me dat nu alleen om me te plezieren en er vanaf te zijn, of heb je daadwerkelijk effe wat rondgebladerd, G.? Ik vind het bijzonder verdacht.
pi_215797469
Nee, zo steek ik niet in elkaar JAM. Ik ben zelfs aan het herlezen en ben al wat inleidende beschietingen van Brakman op het handenfront tegen gekomen.

Blok en de veel verfijnder officierszoon Camonier, pas over uit Indië, zitten in een paar strandstoelen bij de boulevard van Scheveningen.

quote:
Een ober slofte op hen toe, de man droeg dikke, sombere schoenen met dikke gummizolen, die een piepend geluid maakten als hij de even liet schuren over het zand. Natuurlijk hield de routinier met zijn neus van vader op zoon stil voor de stoel van Camonier, en die bestelde zonder stemverheffing en met even zichtbaar cirkelende hand witte wijn en twee gebakjes. Dat zette de ober bijna in draf, hij haalde zelfs nog even een tafeltje en snelde heen en weer alsof alles hem tot een eer was geworden.
pi_217206635
@I.R.Baboon

Tamelijk onbegrijpelijk trailer niet?
Bekijk deze YouTube-video
Aldus.
pi_217624599
Weet je wat ook onbegrijpelijk is, zij het dan geen trailer:

- het einde van de Ceintuurbaan. WTF.
- sneakers en wandelschoenen van de Decathlon.
- liefhebbers van Arthur Japin
pi_217640052
Alles hat ein Ende nur die Centuurbaan hat vier.
Aldus.
pi_217655770
Bericht uit de provincie.

Er is mij een schaap verscheurd.

BIJ12 (wie kent het niet?) heeft laten weten dat is vastgesteld dat de boosdoener gebruik heeft gemaakt van wolfspeeksel. Vandaag stuurden zij mij een besluitbrief. Er is een tegemoetkoming toegekend. Met aftrek op de standaardwaarde van een schaap wegens provincialiteit van betreffende schaap.
pi_217658288
En wat blijft er dan over?
Aldus.
pi_217659459
  zaterdag 17 mei 2025 @ 08:27:37 #134
249756 Symphonic
Look o Look
pi_217659679
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 17:46 schreef sigme het volgende:

BIJ12 (wie kent het niet?) heeft laten weten dat is vastgesteld dat de boosdoener gebruik heeft gemaakt van wolfspeeksel. Vandaag stuurden zij mij een besluitbrief. Er is een tegemoetkoming toegekend. Met aftrek op de standaardwaarde van een schaap wegens provincialiteit van betreffende schaap.
Er is mij een schaap verscheurd
Zonder dat kortzichtige beleid
Was dat nooit gebeurd
Juin uit Eigen Tuin!
pi_217661637
Prooidierencode.
Aldus.
pi_217686334
En snokhard een negatieve toeslag in het kader van de rassenlijst.
  maandag 30 juni 2025 @ 16:16:17 #137
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_218082377
Is het nog steeds de bedoeling om lang niet te reageren in dit topic?
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
  maandag 30 juni 2025 @ 16:56:52 #138
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_218082669
Voor je het weet gaat er weer iemand ‘godsallemachtig’ roepen.
pi_218083059
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 16:16 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Is het nog steeds de bedoeling om lang niet te reageren in dit topic?
Nee dan moet je in Raad-je-Plaatje zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Z op 30-06-2025 18:03:13 ]
Aldus.
pi_218083254
Godsallemachtig
pi_218083270
waarbij moet worden aangetekend dat ik onlangs in Hoogeveen (of all places) door een spreker kreeg toegeworpen
"De mens lijdt het meest......"

De zaal mocht antwoorden en hield zorgvuldig de waffel gesloten, dus toen heb ik het rijmpje maar afgemaakt, maar wel met wat meer regels dan verwacht. Tot god aan toe.

Vandaag zocht liefste naar de bron van het rijmpje en stuitte op nog meer dichtregels, maar die vind ik van te hoog sinterklaasgehalte om te gaan onthouden.
  maandag 30 juni 2025 @ 18:47:42 #142
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218083350
quote:
7s.gif Op maandag 30 juni 2025 18:35 schreef sigme het volgende:
waarbij moet worden aangetekend dat ik onlangs in Hoogeveen (of all places) door een spreker kreeg toegeworpen
"De mens lijdt het meest......"

De zaal mocht antwoorden en hield zorgvuldig de waffel gesloten, dus toen heb ik het rijmpje maar afgemaakt, maar wel met wat meer regels dan verwacht. Tot god aan toe.

Vandaag zocht liefste naar de bron van het rijmpje en stuitte op nog meer dichtregels, maar die vind ik van te hoog sinterklaasgehalte om te gaan onthouden.
Ik wist niet eens dat het na 'door het lijden dat men vreest' nog verder ging! Dat heb ik toch maar weer geleerd vandaag..
The End Times are wild
pi_218083360
Dat weet vrijwel niemand, LXIV, dus dat is een schot voor open doel voor een volleerd betweter als ik.
  maandag 30 juni 2025 @ 18:50:56 #144
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218083378
quote:
80s.gif Op maandag 30 juni 2025 18:49 schreef sigme het volgende:
Dat weet vrijwel niemand, LXIV, dus dat is een schot voor open doel voor een volleerd betweter als ik.
En dan nog wel voor een volle zaal!
The End Times are wild
pi_218083394
Nou nou, dat nou ook weer niet hoor.

Het was een soort promotiedagje voor https://www.aofondsrijk.nl en dat een is leutig uitstapje als je de collega's wel een dagje kan missen, maar meer moet je je er niet van voorstellen. Dus zeg 20 man (m/v) in een bioscoopzaal.
  maandag 30 juni 2025 @ 18:57:54 #146
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218083422
quote:
11s.gif Op maandag 30 juni 2025 18:53 schreef sigme het volgende:
Nou nou, dat nou ook weer niet hoor.

Het was een soort promotiedagje voor https://www.aofondsrijk.nl en dat een is leutig uitstapje als je de collega's wel een dagje kan missen, maar meer moet je je er niet van voorstellen. Dus zeg 20 man (m/v) in een bioscoopzaal.
Hoe is het verder gesteld met de land en tuinbouw in het Hoge Noorden? De vorst de grond al uit?
Hier heb ik mag ik wel zeggen het beste jaar sinds heugenis. Echt alles heeft het goed gedaan. Zo veel fruit, emmers vol letterlijk. Maar jam van gemaakt, heerlijk en al veel weg kunnen geven. Dan had ik in mei al aardappels van de koude grond en worden nu mijn tomaten al rijp. Een van de zeldzame jaren dat echt alles het goed doet. Zelfs mijn qumquat en mandarijnenboompje zijn in bloei gekomen en voor het eerst heb ik ook nectarines die er niet voortijdig afgevallen zijn!
The End Times are wild
pi_218084357
Geen idee, LXIV. Alle tijd en aandacht wordt opgeslokt door Mooitje.

maandag 30 juni 2025 @ 20:34:37 #148
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218084371
quote:
17s.gif Op maandag 30 juni 2025 20:32 schreef sigme het volgende:
Geen idee, LXIV. Alle tijd en aandacht wordt opgeslokt door Mooitje.

[ afbeelding ]
Een mooitje inderdaad. Maar niet vergeten ook nog wat tijd&aandacht aan je geliefde te geven!
The End Times are wild
  woensdag 2 juli 2025 @ 08:18:35 #149
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_218096918
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 17:46 schreef sigme het volgende:

Wolfspeeksel
werd gebruikt
door de boosdoener.
Dat stond in de
besluitbrief.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')