Het zij je vergeven. Zit een goede kop op.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 17:15 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Was een te makkelijk intikkertje. Kon 'm niet laten liggen.
Hongarije is ook top.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 18:48 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Nee joh Slovenië Kroatië ofzo dikke prima
quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:04 schreef CarbonC het volgende:
Begrijp ik nou goed dat de gezondheidsverneukers het land gaan verlaten?
Verdraai het maar weer, je postte letterlijk dat je in de stad Utrecht nergens met je auto in mocht.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 17:51 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat ik er niet mag rijden. Waar ik kom in Utrecht daar mogen geen autos komen ongeacht brandstof soort. Daar bij die racexperience in de buurt
En dan blijkt het om een specifiek gebied te gaan waar überhaupt geen auto's mogen komen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 16:52 schreef Poepz0r het volgende:
Utrecht wat een aids stad is datKan nergens met de auto in ook zo iets belachelijks in dat apengat
Je verwart fijnstof met stikstof (NH3 / NOx).quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 19:37 schreef RamboDirk het volgende:
Goed dat deze armoedestank wordt aangepakt. En wij maar 100 rijden met zijn allen terwijl dat 3x minder uitstoot betreft dan die houtkachels
Als we nu stoppen met houtkachels kunnen we morgen weer bouwen.
Denk het wel eigenlijk, die haalt zijn eigen hout gewoon ergens vandaan en jij mag je doodbetalen aan carbon credits in de winter.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 18:22 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Het is niet snugger om nog (optie tot) houtstook in een huis te installeren.
Die houtstook is ook stikstofoxiden lijkt me?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 20:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je verwart fijnstof met stikstof (NH3 / NOx).
Dieselbusje = pakketbezorger. Ik hou van dit soort naïviteitquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 16:49 schreef CarbonC het volgende:
Nu mensen steeds meer online kopen, rijden er veel dieselbusjes door de stad.
Wen maar aan het idee dat je wat later geholpen wordt dan de rest van het land.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 16:49 schreef CarbonC het volgende:
Ze denkt ook dat het een kwestie van wennen is.
quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 20:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je verwart fijnstof met stikstof (NH3 / NOx).
Te verwaarlozen op het geheel.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 20:14 schreef ludovico het volgende:
[..]
Die houtstook is ook stikstofoxiden lijkt me?
We rijden 100 vanwege de NOx uitstoot van auto's.quote:
Maar anders stoppen mensen toch gewoon met roken als ze geen kanker willen krijgen, waarom moet ik dan stoppen met houtstook?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 20:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Te verwaarlozen op het geheel.
Fijnstof is een ander verhaal, zo'n 20-25% van alle fijnstof is van houtkachels.
Het is meer een vaststelling.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 20:38 schreef ludovico het volgende:
[..]
Maar anders stoppen mensen toch gewoon met roken als ze geen kanker willen krijgen, waarom moet ik dan stoppen met houtstook?
En ik heb niet eens een houtkachel.
Pellets zijn doorgaans al perfect droog en homogeen. Bij houtkachels is dat helaas niet altijd het geval, vocht, minder geschikt haardhout dat toch opgestookt wordt, etc.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 20:54 schreef RealistAtheist het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar het verschil tussen een houtkachel en een pelletkachel. Bij onze pelletkachel zie je alleen een beetje rook bij de eerste ontbranding en daarna niet meer. Wat uiteraard niet betekend dat er geen uitstoot meer is. Maar wel significant minder dan een houtkachel denk ik. Ik zie bij de houtkachels ook een continue rookwalm uit die schoorstenen komen.
Vind je het "ja maar vroeger deden we zus of zo" nou echt zo'n sterk argument? Nou, dan lust ik er ook nog wel een paar hoor.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 17:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoe veel mensen gingen er voor de cv dood aan longziektes waarvan houtvuur totaal de schuldige is?
Kom daar eens mee. Zolang de mens de mens is, zijn er houtvuren.
Maar hey, zo'n wokejankmuilstadsbestuur denkt dat we ver af staan van onze voorouders, dus doen ze maar.
Nee op de boot kan je maar op twee manieren verwarmenquote:
Vaar dan lekker ergens heen waar het warm is, in plaats van hier triomfantelijk komen te verkondigen hoe je weetikveelhoeveel liter ranzige diesel gaat verstoken.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 21:46 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Nee op de boot kan je maar op twee manieren verwarmen
Diesel kachel .
Hout kachel .
Je kan electrische verwarming maar de kosten van stroom is 60cent per 1 kwh.
Maar dat is alleen als je op de haven walstroom zit
Verwarmen op een anderen manier is gewoon niet mogelijk.
De zonnepanelen heb je in de winter dus geen zak aan.
Verder ouwe diesel moet een keer op.
Of ik het nu verstookt of een energiecentrale die het verbrand om zogenaamd stroom te maken voor groene electrische wagens
In afrika daar mengt men de afgewerkte olie van nederlandsche containerschepen met goede diesel en verkoopt hetquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 18:41 schreef suijkerbuijk het volgende:
Deze winter ga ik lekker vuildiesel stoken als verwarming.
Diesel is oud geworden.
Dus even 150liter weg branden.
Zo heb ik.mijn verplichtingen weer gedaan voor vervuiling.
Geniet er van .
Tuurlijk.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 21:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
In afrika daar mengt men de afgewerkte olie van nederlandsche containerschepen met goede diesel en verkoopt het
Wij zijn het kwijt en in afrika daar vangt men er wat lokale valuta voor
Wel als een of andere milieumuts nu opeens met een vingertje komt wijzen naar een eigen agenda.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 21:43 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Vind je het "ja maar vroeger deden we zus of zo" nou echt zo'n sterk argument? Nou, dan lust ik er ook nog wel een paar hoor.
Hahahahaquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 18:44 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Rustaaagh sta aan jouw kant maat. Belgjes geven geen fuck om klimaat waanzin en woke
Past niet in je straatje. Daarom vind jd dat niet.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 23:36 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nou, nee. Ook dan niet.
Een slecht argument blijft een slecht argument.
Dan kunnen ze de belasting op aardgas wel afschaffenquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 16:49 schreef CarbonC het volgende:
Eindelijk worden die kankerkachels verboden.
https://nos.nl/artikel/23(...)van-fijnstofuitstoot
https://www.tno.nl/nl/new(...)t-overlast-houtrook/
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Uiteindelijk wel, maar waar zou de priorteit moeten liggen?quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 13:54 schreef Red_85 het volgende:
https://www.eneco.nl/over(...)rmte/bwi-lage-weide/
Deze gaat dan natuurlijk ook dicht.
Wc eend resultaat van een wc eend onderzoek.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 14:17 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Uiteindelijk wel, maar waar zou de priorteit moeten liggen?
[ afbeelding ]
Nee. Onafhankelijk onderzoek. Maar dat weet je zelf ook wel.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 15:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wc eend resultaat van een wc eend onderzoek.
Houtrookvrij.nl is alles behalve onafhankelijk, maar dat weet je zelf ook wel.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 15:59 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Nee. Onafhankelijk onderzoek. Maar dat weet je zelf ook wel.
Exact. Bovendien; een huis kan niet strafbaar zijn. Krijgt dan diegene die het aangestoken heeft de boete? Hoe bepaal je dat?quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 22:27 schreef VEM2012 het volgende:
Is het juridisch wel mogelijk om te handhaven vraag ik mij af…
Maar wel ook de CO2. Hout is een veel minder efficiënte brandstof dan kolen of olie, je hebt er ongeveer twee keer zoveel van nodig voor dezelfde hoeveelheid energie, waardoor de CO2 uitstoot ook ongeveer twee keer zo hoog is.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 20:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
We rijden 100 vanwege de NOx uitstoot van auto's.
Het probleem met houtkachels is de fijnstofuitstoot, niet NH3 of NOx.
Vroeger, toen de meerderheid nog rookte, was de lucht binnen alleen te harden voor die rokers. Want zij roken het niet. Andere mensen gingen al snel over hun nek.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 20:38 schreef Fleischmeister het volgende:
Op sommige dagen kan je het in de hele wijk ruiken als de buren hun vuurkorf hebben aangestoken, moet iedereen hun ramen dicht doen omdat de lucht niet te harden is. Dat mag m.i. best z.s.m. landelijk verboden worden.
CO2 van hout kan je niet zomaar optellen bij de CO2-uitstoot, dat is de korte CO2-cyclus.quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 23:40 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Maar wel ook de CO2. Hout is een veel minder efficiënte brandstof dan kolen of olie, je hebt er ongeveer twee keer zoveel van nodig voor dezelfde hoeveelheid energie, waardoor de CO2 uitstoot ook ongeveer twee keer zo hoog is.
Dus, bomen die je verstookt produceren dezelfde hoeveelheid CO2 als de bomen die je niet verstookt? Of mag je ieder jaar maar 10% verstoken als het 10 jaar duurt om die bomen te groeien? En wie gaat er op toezien dat die bomen ook geplant worden en opgroeien?quote:Op zaterdag 19 oktober 2024 23:46 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
CO2 van hout kan je niet zomaar optellen bij de CO2-uitstoot, dat is de korte CO2-cyclus.
Hout heeft CO2 opgenomen tijdens de groei en dat komt vrij bij het verbranden.
Zolang het om afval- of snoeihout gaat of desnoods productiebos, dan komt er netto geen grammetje CO2 bij door houtverbranding in je houtkachel.
Ik heb het dan puur over hout dat beschikbaar komt als afvalhout, door kap van zieke bomen, snoeihout, etc.
Als je schepen vol gaat halen, zoals voor biomassacentrales, dan houdt de groei dat niet bij.
Fossiele brandstoffen zijn sowieso onderdeel van de lange CO2-cyclus, dus wat je nu uitstoot duurt miljoenen jaren om weer opgenomen te worden.
Dus dan maak je maatregelen ten opzichte van soort hout, of uitstoot, of klachten van omwonenden, of desnoods die stookwijker. Of je verplicht tot een filter in de schoorsteen tegen fijnstof ofzo. Gewoon, even nadenken en iets verzinnen. Het gaat hier feitelijk om een biomassacentrale thuis, dat was toch goed wegens lage netto CO2? Verbieden getuigt weer van zo'n ontzettende intellectuele armoede, is dat nou het beste dat we kunnen verzinnen?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 16:57 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Blijkbaar is het nodig. Ik woon in Utrecht (stad), en in mijn wijk heb je ook een paar asociale downies die in de winter dag in dag uit hun natte hout in de kachel flikkeren en dus ook doodleuk stoken op alle dagen dat de omstandigheden daar niet geschikt voor zijn.
Het resultaat is dat de hele wijk continu mag 'meegenieten'. Het maakt nogal uit of je ergens achteraf woont waar niemand er last van heeft, of dat je een hele buurt tot last bent.
Ik kan me voorstellen dat in steden overlast kan zijn. Goed stoken is overigens ook een kunst die niet iedereen in de vingers heeft. Vochtig hout, weinig trek in de kachel, smeulend hout, schoorstenen die niet hoog genoeg zijn, of lieden die denken dat hun kachel een verlengstuk is van de afvalbak. Dan verpest je het voor een ander.quote:Op zondag 20 oktober 2024 04:46 schreef raptorix het volgende:
Mogen ze in Amsterdam ook wel doen, niet vanwege het milieu maar wel om de enorm gore teringrook, je merkt het vooral bij woonboten omdat de schoorstenen daar op straatniveau liggen.Niet te harden af en toe.
Dan kunnen we heel gemakkelijk op de zorgkosten bezuinigen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 21:43 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Vind je het "ja maar vroeger deden we zus of zo" nou echt zo'n sterk argument? Nou, dan lust ik er ook nog wel een paar hoor.
Ik ben ansich niet tegen houtstook, maar zoals ik zeg bij woonboten geeft het echt veel overlast, ik ben zelf geen astma patient maar op sommige dagen slaat het echt op mijn keel als ik over straat loop. Daarnaast zit ik ook in een gebied met al relatief slechte lucht door het verkeer.quote:Op zondag 20 oktober 2024 06:58 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat in steden overlast kan zijn. Goed stoken is overigens ook een kunst die niet iedereen in de vingers heeft. Vochtig hout, weinig trek in de kachel, smeulend hout, schoorstenen die niet hoog genoeg zijn, of lieden die denken dat hun kachel een verlengstuk is van de afvalbak. Dan verpest je het voor een ander.
Ik vind het te ver gaan om houtstook te verbieden overigens, dat er regels zijn in steden snap ik dan wel weer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |