Wat zijn die uitspraken en waar kan ik die vinden?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 13:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Bron is haar uitspraken op die persconferentie.
Deze man heeft gewoon geen politiek mandaat en mag bij de gratie van Wilders de baas spelen... zijn fout is vooral dat hij uberhaupt aan dit verhaal begonnen is, want hij had het kunnen weten...quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 13:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, helaas is de omschrijving die ik eerder al gaf wel echt accuraat: hij is het minst populaire jongetje van de klas die een klasseproject mag leiden, maar aan niemand durft te vragen wat ze aan het doen zijn en natuurlijk ook niemand durft te corrigeren.
Valt me wel erg van hem tegen, als directeur-generaal van de AIVD of NCTV heb je toch wel leidinggevende capaciteiten, zou je zeggen.
Waarom de opvang uitbesteden als je het ook zelf kan doen?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 12:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Segers heeft idd altijd iets aan de rechterkant van de CU gezeten (maakt hem niet per sé rechts), al heeft hij ook meegeschreven aan het behoorlijk linkse nieuwe visiestuk.
Maar opvang regelen in andere landen zijn ook genoeg andere politici voor. Ik zou ook niet echt een probleem hebben met goede opvangkampen, met genoeg ruimte, eten, scholing, activiteiten, in Ghana of Zuid-Afrika. Ook Klaver gaf dat gewoon aan met de opmerking dat niemand een bezwaar heeft als het juridisch allemaal kan. Alleen weten we allemaal dat een goede opvang, met al die genoemde zaken, in een land zonder dictator waar het Internationaal Strafhof onderzoek naar doet, een utopie is.
En gewoon geen politieke ervaring. Met een type als Plasterk was het vast ook een drama geworden, maar die had zich wel beter staande gehouden in debatten. En had veel beter aangevoeld hoe bepalend beeldvorming kan zijn.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 13:54 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Deze man heeft gewoon geen politiek mandaat en mag bij de gratie van Wilders de baas spelen... zijn fout is vooral dat hij uberhaupt aan dit verhaal begonnen is, want hij had het kunnen weten...
Eens dat we het prima zelf kunnen, maar het op een juridisch verantwoordde wijze met inachtneming van alle mensenrechten op een andere plek doen is wat mij betreft echt niet zo verkeerd. Wel een stuk duurder en ingewikkelder, aangezien wij verantwoordelijk blijven en dus toezicht moeten houden. En nog steeds net zo goed moeten werken aan de terugkeer van die mensen. Maar het zou de asielzoekerscentra of andere opvangplekken hier wat kunnen ontlasten. We hebben momenteel niet echt een goede locatie voor de opvang van uitgeprocedeerde asielzoekers, waardoor ze vaak op straat belanden.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 13:58 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Waarom de opvang uitbesteden als je het ook zelf kan doen?
Hij had wat kunnen weten?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 13:54 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Deze man heeft gewoon geen politiek mandaat en mag bij de gratie van Wilders de baas spelen... zijn fout is vooral dat hij uberhaupt aan dit verhaal begonnen is, want hij had het kunnen weten...
Heb je nog een link naar die persconferentie ofzo?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 14:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eens dat we het prima zelf kunnen, maar het op een juridisch verantwoordde wijze met inachtneming van alle mensenrechten op een andere plek doen is wat mij betreft echt niet zo verkeerd. Wel een stuk duurder en ingewikkelder, aangezien wij verantwoordelijk blijven en dus toezicht moeten houden. En nog steeds net zo goed moeten werken aan de terugkeer van die mensen. Maar het zou de asielzoekerscentra of andere opvangplekken hier wat kunnen ontlasten. We hebben momenteel niet echt een goede locatie voor de opvang van uitgeprocedeerde asielzoekers, waardoor ze vaak op straat belanden.
Dat hij een vleugellamme premier zou zijn bij de gratie van Wildersquote:
Nou ja, dat hadden ze ook gewoon moeten doen, maar een VVD en NSC wilden nog een beetje de schijn op houden.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 14:03 schreef TheVulture het volgende:
Ik begin bijna te denken dat je Wilders ook gewoon premier had moeten maken, een extra opperclown had ook niet veel meer uitgemaakt. En je had 'm meteen de wind uit de zeilen genomen om van de zijkant te kunnen blijven manipuleren...
Maar dat is hij niet.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 14:04 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat hij een vleugellamme premier zou zijn bij de gratie van Wilders
okquote:
https://www.ad.nl/politie(...)-in-afrika~a149349c/quote:Klever oppert voor de camera's dat Oeganda mogelijk in Nederland afgewezen asielzoekers kan opvangen, in ruil voor een vergoeding: ,,Uitgeprocedeerde asielzoekers moeten terugkeren naar hun land van herkomst. We hebben een lange relatie met Oeganda en het is een gastvrij land, ze vangen 1,7 miljoen vluchtelingen op. Dus het is zeker de moeite waard om het uit te zoeken. Maar de bal ligt hier echt bij asielminister Faber.”
Gevraagd om een toelichting meldt de woordvoerder van PVV-minister Klever dat het om een plan ‘in een heel pril stadium’ gaat: ,,Er moet eerst worden uitgezocht wat de wensen van Oeganda en Nederland zijn en wat juridisch mogelijk en wenselijk is. Maar het is het waard om verder te onderzoeken, samen met collega Faber.’’
Secretaris-generaal van een ministerie, dan ben je politiek toch geen groentje zou ik denken. Op die plek weet je toch ook wel wat beeldvorming doet?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 14:01 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
En gewoon geen politieke ervaring. Met een type als Plasterk was het vast ook een drama geworden, maar die had zich wel beter staande gehouden in debatten. En had veel beter aangevoeld hoe bepalend beeldvorming kan zijn.
Heb je nog een link naar die persconferentie?quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 14:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Secretaris-generaal van een ministerie, dan ben je politiek toch geen groentje zou ik denken. Op die plek weet je toch ook wel wat beeldvorming doet?
Al gaat het hier niet om beeldvorming, het gaat er om dat zijn ministers volledig aan het freewheelen zijn. Ze zwalken ook heen en weer. Faber met haar bordjes en andere onzin, Klever hier nu mee, Jansen met zijn gezwalk rondom emissieloze gebieden (daar hebben ondernemers veel last van), Wiersma met haar weigering beleid te maken waar de boeren echt vanuit kunnen gaan. Dat is geen beeldvorming, dat is gewoon echt gepruts waar Nederland schade door lijdt.
Denk dat hij dan allang het staatsnoodrecht had uitgeroepen, de NSC allang de daaropvolgende goedkeuringswet had afgewezen en het kabinet al was gevallenquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 14:03 schreef TheVulture het volgende:
Ik begin bijna te denken dat je Wilders ook gewoon premier had moeten maken, een extra opperclown had ook niet veel meer uitgemaakt. En je had 'm meteen de wind uit de zeilen genomen om van de zijkant te kunnen blijven manipuleren...
Opvang is niet het probleem, gemeentes die weigeren op te vangen is het probleemquote:Op vrijdag 18 oktober 2024 14:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eens dat we het prima zelf kunnen, maar het op een juridisch verantwoordde wijze met inachtneming van alle mensenrechten op een andere plek doen is wat mij betreft echt niet zo verkeerd. Wel een stuk duurder en ingewikkelder, aangezien wij verantwoordelijk blijven en dus toezicht moeten houden. En nog steeds net zo goed moeten werken aan de terugkeer van die mensen. Maar het zou de asielzoekerscentra of andere opvangplekken hier wat kunnen ontlasten. We hebben momenteel niet echt een goede locatie voor de opvang van uitgeprocedeerde asielzoekers, waardoor ze vaak op straat belanden.
Eens. Maar dat gaat over asielzoekers in de procedure, als uitgeprocedeerde asielzoeker heb je eigenlijk geen recht meer op een verblijf in een asielzoekerscentrum. Maar een andere opvang hebben we ook niet.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 14:09 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Opvang is niet het probleem, gemeentes die weigeren op te vangen is het probleem
Daarom is de spreidingswet ook een goed idee.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 14:09 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Opvang is niet het probleem, gemeentes die weigeren op te vangen is het probleem
Die kwam al voorbij. En zie ook de post van Bluesdude. In de basis heeft Klever niet gezegd dat ze concreet gesproken heeft over het plan met de Oegandese minister.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 14:10 schreef Perrin het volgende:
Treurig hoe we als land zijn afgegleden in zo'n korte tijd.
[ x ]
Gedeeltelijk mee eens. Ik denk dat de aanpak van het staatsnoodrecht wel echt gepruts is, dat gaat inhoudelijk gewoon niet goed. Hetzelfde met het afschieten van de stikstofplannen van de provincies voordat je zelf iets beters hebt. Ook gepruts.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 14:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Secretaris-generaal van een ministerie, dan ben je politiek toch geen groentje zou ik denken. Op die plek weet je toch ook wel wat beeldvorming doet?
Al gaat het hier niet om beeldvorming, het gaat er om dat zijn ministers volledig aan het freewheelen zijn. Ze zwalken ook heen en weer. Faber met haar bordjes en andere onzin, Klever hier nu mee, Jansen met zijn gezwalk rondom emissieloze gebieden (daar hebben ondernemers veel last van), Wiersma met haar weigering beleid te maken waar de boeren echt vanuit kunnen gaan. Dat is geen beeldvorming, dat is gewoon echt gepruts waar Nederland schade door lijdt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |