quote:Op donderdag 17 oktober 2024 14:24 schreef probeer het volgende:
Eh, ok ...
Definieer psychisch geweld eens.
Wanneer vrouwen pms hebben en beginnen te zeurenquote:Op donderdag 17 oktober 2024 14:24 schreef probeer het volgende:
Eh, ok ...
Definieer psychisch geweld eens.
Nee, het strafrecht is er niet om relaties van vrouwen die een verkeerde man hebben uitgekozen in goede banen te leiden. Nee, je kunt niet zomaar daden onder een strafbaar feit brengen, een voorafgaande strafbepaling is een van de meest fundamentele rechtsbeginselen.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 14:22 schreef ChrisCarter het volgende:
Op papier prima ontwikkelingen natuurlijk, maar ben wel benieuwd wat er dan onder de waaier van psychisch geweld geschaard (kan) word(en).
Zit er dan zo'n maas in ons huidige strafrecht dat we dit niet onder andere artikelen al kunnen opvoeren?
De bewijslast is de last om het bewijs voor het gestelde te leveren. De bewijslast ligt in strafzaken volledig bij de OvJ. Schuld is nou juist wat bewezen moet worden, als het niet lukt dat rond te krijgen heb je geen zaak.quote:Het is op dit moment op basis van het Wetboek van Strafrecht al mogelijk om iemand te vervolgen die zich schuldig maakt aan het toepassen van psychisch geweld, maar het lukt niet altijd om de bewijslast rond te krijgen.
Een slippery slope dus. Als de waaier heel breed is zou je zelfs het verkeerde gebruik van persoonlijke voornaamwoorden 'strafbaar' kunnen stellen met die gedachte.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 14:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, het strafrecht is er niet om relaties van vrouwen die een verkeerde man hebben uitgekozen in goede banen te leiden. Nee, je kunt niet zomaar daden onder een strafbaar feit brengen, een voorafgaande strafbepaling is een van de meest fundamentele rechtsbeginselen.
Het is ook wel weer van een bedroevend niveau.
[..]
De bewijslast is de last om het bewijs voor het gestelde te leveren. De bewijslast ligt in strafzaken volledig bij de OvJ. Schuld is nou juist wat bewezen moet worden, als het niet lukt dat rond te krijgen heb je geen zaak.
Ik zou ook niet weten hoe je iemadn voor "psychische mishandeling" veroordeeld zou kunnen krijgen, hoezeer het OM zich de laatste tijd ook almacht toekent om te oordelen zonder basis in de wet.
Het heeft veel weg van terrorisme vind ikquote:Op donderdag 17 oktober 2024 14:30 schreef Elan het volgende:
Waar kan ik mijn vrouw aangeven als ze weer eens ongesteld moet worden of ik mijn sokken heb laten liggen?
Je weet dat hashtags op FOK! geen kut doen?quote:Op donderdag 17 oktober 2024 14:27 schreef AgLarrr het volgende:
Alleen voor vrouwen? Of voor iedereen?
#respecteer de grondwet #respecteer de rechtsstaat.
Zal wel weer eenrichtingsverkeer worden vrees ik. Wij mannen worden maatschappelijk en sociaal onderdrukt om onze gevoelens te uiten.quote:Op donderdag 17 oktober 2024 14:32 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Het heeft veel weg van terrorisme vind ik
Alleen maar goed dat het nu eindelijk wordt aangepakt
Ja, en dan heb je een signaal gesignaleerd dat er eventueel op zou kunen duiden dat psychisch geweld plaatsvindt. En dan? Een signaal is geen bewijs. Hoe ga je bij een fysiek lastig tastbaar feit van een mogelijk signaal naar een onomstotelijk bewijs?quote:Naast het wetsvoorstel wordt er ook ingezet op het verbeteren van de bewijsvoering voor psychisch geweld. Het is op dit moment op basis van het Wetboek van Strafrecht al mogelijk om iemand te vervolgen die zich schuldig maakt aan het toepassen van psychisch geweld, maar het lukt niet altijd om de bewijslast rond te krijgen. Daarom gaat er begin 2025 een pilot van start. De pilot moet duidelijke werkafspraken opleveren om de bewijsvoering te verbeteren. Er zal concreet gemaakt worden welke feiten en informatie opgenomen moeten worden in het dossier, zodat het Openbaar Ministerie goed in staat wordt gesteld om tot vervolging over te gaan. Ook wordt ingezet op deskundigheidsbevordering zodat signalen van psychisch geweld door de verschillende instanties sneller en beter herkend worden. Een voorbeeld van zo'n signaal is dat iemand niet durft te spreken in het bijzijn van diens partner. Samen met de strafbaarstelling moet dat ervoor zorgen dat psychisch geweld beter bestraft kan worden.
sowieso spaties in hashtagsquote:Op donderdag 17 oktober 2024 14:36 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Je weet dat hashtags op FOK! geen kut doen?
quote:Op donderdag 17 oktober 2024 14:38 schreef sp3c het volgende:
dit gaat mijn baas niet leuk vinden jongons
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De volgende stap is natuurlijk dreigend psychisch geweld strafbaar stellen. De kans op psychisch geweld.
quote:Op donderdag 17 oktober 2024 14:39 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]poging tot psychisch geweld bij slechte grappenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De volgende stap is natuurlijk dreigend psychisch geweld strafbaar stellen. De kans op psychisch geweld.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
Bij het Kremlinquote:Op donderdag 17 oktober 2024 14:30 schreef Elan het volgende:
Waar kan ik mijn vrouw aangeven als ze weer eens ongesteld moet worden of ik mijn sokken heb laten liggen?
Geluidsopname makenquote:Op donderdag 17 oktober 2024 14:39 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Wat betekent dat concreet? Hoe bewijs je dat? Fysieke mishandeling bewijzen is vaak al lastig genoeg, hoe wil je dat doen bij iets dat geen lichamelijke sporen achterlaat?
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |