Klopt, en alle instanties die zijn aangesloten op digid krijgen ook bericht van dat overlijden en starten daarmee automatisch overlijdensprocessen op aan hun kant. Dus bijvoorbeeld de Sociale Verzekeringsbank (voor OAW) en pensioenfondsen, die weten er direct van en doen hun ding.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 14:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Bij mijn weten wordt de DigiD vrij snel na het overlijden geblokkeerd. Dat is een van de meldingen die automatisch gaan. Waarvoor zou het nog zin hebben daar in te kunnen?
En volgens mij is het zoveel mogelijk uitsluiten van de broer van TS een belangrijk doel van moeder.
Wij konden dit voorjaar met de DigiD van mijn vader nog gewoon de aangifte IB doen, 3 of 4 maanden na zijn overlijden.quote:Op woensdag 23 oktober 2024 14:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Bij mijn weten wordt de DigiD vrij snel na het overlijden geblokkeerd. Dat is een van de meldingen die automatisch gaan. Waarvoor zou het nog zin hebben daar in te kunnen?
En volgens mij is het zoveel mogelijk uitsluiten van de broer van TS een belangrijk doel van moeder.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank je welquote:Op vrijdag 25 oktober 2024 14:51 schreef Schanu het volgende:
Geen inhoudelijke toevoegingen, maar wil je wel heel erg veel sterkte wensen, wat een moeilijke tijd moet dit voor je zijn.
quote:Op dinsdag 5 november 2024 13:32 schreef Leandra het volgende:
Ik denk dat het juist heel goed is dat je je realiseert wat voor effect op jou gaat hebben en dat je dan juist de (mantel)zorg nodig hebt die dan niet meer beschikbaar is.
Het handigst zou zijn om nu (wellicht samen met moeder en die vriendin) te kijken naar alternatieve (mantel)zorg voor jou, of begeleiding waardoor je het ook redt.
Dat je zo goed weet wat er mis zal gaan is juist heel goed, want dan kunnen jullie nu proberen bij te sturen zodat er tegen die tijd de steun is die je nodig hebt, dat scheelt je moeder waarschijnlijk ook slapeloze nachten
Ik vind het juist heel goed en knap zoals jullie erin staan.
Daarom, ben ook weer rustigquote:Op dinsdag 5 november 2024 14:07 schreef Lienekien het volgende:
Er komt vast een oplossing. Het is nog niet zo ver.
Ik werk voor zo'n organisatiequote:Op dinsdag 5 november 2024 15:25 schreef Rene het volgende:
Logisch dat je hierover nadenkt CoS. Je kan ook altijd het maatschappelijk werk inzetten voor iets als een maatje buiten je hulp om. Voor zover mij bekend is zijn dergelijke organisaties wel te vinden!
Dat weet ik wel zekerquote:Op dinsdag 5 november 2024 15:41 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik werk voor zo'n organisatie![]()
Voor het professionele heb je idd maatschappelijk werk.
Soms is nl een problematiek te groot en verwijzen wij door naar maatschappelijk werk.
Andersom gebeurt het ook dat woningbouw, maatschappelijk werk of bijvoorbeeld de gemeente mensen met ons in contact brengt.
Zijn allemaal korte lijntjes die we met elkaar hebben.
Dat is er vast en zeker in het hoge noorden ook
Heelveel sterkte met alles
Ik werk dus in zo'n WIJ-teamquote:Op dinsdag 5 november 2024 15:54 schreef ChildoftheStars het volgende:
Haha gelukkig maar voor ons Noorderlingen
Bespreek dit eerst met mijn begeleiding en als dat moeilijk is voor hen ga ik naar het WIJ-team.
Er is vast wel een oplossing voor
Ik heb een goede vriendenkring. Alleen degene die het meest dichtbij wonen is anderhalf uur reizen, beetje onhandig
Ah oké, had ik niet helemaal goed begrepen. Sorry!quote:Op dinsdag 5 november 2024 16:03 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik werk dus in zo'n WIJ-team![]()
Die gaan je vast en zeker goed (op weg) kunnen helpen mocht dat nodig zijn tzt
Deze vraag kan misschien kwetsend over komen, maar is absoluut niet zo bedoeld. Alleen maar helpend.quote:Op dinsdag 5 november 2024 14:16 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Daarom, ben ook weer rustig
Sterkte iigquote:Op donderdag 26 februari 2026 15:43 schreef ChildoftheStars het volgende:
Update
Mijn moeder zit in een euthanasietraject
Dus ik lees dit topic nog even door
Ook kijk ik naar de "to do list" van de overheid
Als het goed is regelt de notaris veel dingen. Bel eerst de uitvaartondernemer en de notaris. Dan bel ik mijn broer en ga ik alles regelen
Nu lees ik alles terug en stel nog eventuele vragen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |