Er is vooral sprake van ongekend politiek amateurisme. Onbestaanbaar voor zo’n partij die toch een aantal hele ervaren mensen in de gelederen heeft.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 22:57 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Nou ja, er is bij die club en achterban nu natuurlijk sprake van totale ontreddering.
Denk dat het zelfs waarschijnlijker is dat Geert lid wordt van de PvdDquote:Op dinsdag 15 oktober 2024 22:59 schreef -XOR- het volgende:
Ik vermoed overigens dat er op een gegeven moment een fusie gaat komen tussen VVD en PVV zoals GL/PvdA.
Als Wilders met pensioen gaat lijkt me dat de enige optie. Alsof daar iemand zit die hem kan opvolgen, dan heb je NSC scenario qua zetels.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 22:59 schreef -XOR- het volgende:
Ik vermoed overigens dat er op een gegeven moment een fusie gaat komen tussen VVD en PVV zoals GL/PvdA.
Klopt, daar staat de Al Aqsa moskee, de op 2 na heiligste moskee voor de moslims. Dat maakt dit conflict ook zo onmogelijk en daarom loopt het feitelijk al 100 jaar: de Joden willen de herbouw van de tempel niet opgeven, de moslims willen hun moskee niet opgeven en een rijk en invloedrijk deel van de (met name Amerikaanse, maar ook wel Europese) christenen steunt de Joden. Lijkt me een onoplosbaar conflict.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 22:57 schreef Lord-Ronddraai het volgende: [..] Voor die derde tempel moet een vrij belangrijke en historische moskee gesloopt worden toch? Ongeveer de grootste middelvinger die Israel naar Islamitische landen kan zetten geloof ik.
Maar dit kabinet valt niet door de PVV. Daar zorgt Wilders wel voor. Die doet gewoon zulke gekke dingen dat uiteindelijk een ander breekt.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 23:00 schreef Mikeytt het volgende:
Nog niet gesproken van het feit dat VVD zichzelf in de voet zou schieten als ze de PVV nogmaals een kans geven indien het kabinet door PVV valt.
Is er geen optie om die tempel op een andere plek te bouwen dan. Of wat te denken van een multipurpose moskee/tempel. Dat lijkt me pas een prachtig symbool eigenlijk een compromis waar die moskee en tempel zij aan zij staan of iets dergelijks.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 23:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Klopt, daar staat de Al Aqsa moskee, de op 2 na heiligste moskee voor de moslims. Dat maakt dit conflict ook zo onmogelijk en daarom loopt het feitelijk al 100 jaar: de Joden willen de herbouw van de tempel niet opgeven, de moslims willen hun moskee niet opgeven en een rijk en invloedrijk deel van de (met name Amerikaanse, maar ook wel Europese) christenen steunt de Joden. Lijkt me een onoplosbaar conflict.
Maar zelfs al vind je dat de tempel herbouwd moet worden, dan kun je nog wel afstand nemen van crimineel Netanyahu en zijn huidige oorlogszuchtige beleid. En dat mis ik teveel bij de CU, al sijpelt het er af en toe doorheen.
Een cordon sanitare tegen een partij met een zeteltje of 40 is electorale zelfmoord.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 23:03 schreef Mikeytt het volgende:
Cordon sanitair tegen de PVV moet weer worden ingesteld. Binnen de VVD is er weer groeiende weerstand intern tegen de samenwerking met de PVV. Dat gaat tijdens de verkiezingen voor een daling in zetels zorgen.
De VVD (het laagste van het laagste) zette zelf de deur open en voerde campagne met migratie. De door hun neergezette pionen in de media deden dat spel mee. Het gaat nu al twee jaar elke dag over migratie.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 23:03 schreef Mikeytt het volgende:
Cordon sanitair tegen de PVV moet weer worden ingesteld. Binnen de VVD is er weer groeiende weerstand intern tegen de samenwerking met de PVV. Dat gaat tijdens de verkiezingen voor een daling in zetels zorgen.
Kabinet laten vallen op iets anders dan migratie. Is de enige optie.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 23:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een cordon sanitare tegen een partij met een zeteltje of 40 is electorale zelfmoord.
De tempel is zo heilig, daar mogen zelfs de Joden niet bij komen (alleen in de voorhof, in het heilige alleen de priesters en in het heilige der heiligen alleen de hogepriester 1 keer per jaar). Dus nee, delen is geen optie.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 23:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Is er geen optie om die tempel op een andere plek te bouwen dan. Of wat te denken van een multipurpose moskee/tempel. Dat lijkt me pas een prachtig symbool eigenlijk een compromis waar die moskee en tempel zij aan zij staan of iets dergelijks.
Anderzijds heeft de PVV zo'n beetje hun plafond bereikt. Ze hebben zo'n beetje de max van de VVD afgesnoept afgelopen verkiezingen, en meer niet-stemmers trekken zal moeilijk zijn.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 23:02 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar dit kabinet valt niet door de PVV. Daar zorgt Wilders wel voor. Die doet gewoon zulke gekke dingen dat uiteindelijk een ander breekt.
Maar goed, het is leuke borrelpraat. Want wie hat een week voor de stembusgang voorzien dat Wilders zo groot zou worden. Volgens mij niemand. Er kan en gaat in een campagne genoeg gebeuren.
Natuurlijk niet. PVV heeft dan geen opties meer (CDA and friends hebben de deur dicht). Die kiezers stappen weer massaal over naar de maatpakfascisten of blijven thuis.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 23:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een cordon sanitare tegen een partij met een zeteltje of 40 is electorale zelfmoord.
Hoezo? Politici zijn dit op zijn minst verschuldigd.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 23:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Alsof er in Nederland ooit sprake is geweest van een cordon sanitaire jegens de PVV. Ik vernam laatst hoe het cordon sanitaire in België functioneert. Een lokale afdeling van de N-VA opperde in het kader van de lokale verkiezingen een lokale samenwerking met het Vlaams Belang. Die hadden ‘s avonds nog Bart De Wever aan de telefoon hangen om dat proefballonnetje direct stuk te steken. Ging het er bij de VVD ook maar zo aan toe…quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 22:53 schreef Klopkoek het volgende:
Simpel. Herstel het cordon sanitair. Gedraag je als een lid van RENEW (zelfs ECR houdt afstand tot de Wilders club) en anders neem je maar de trein naar MAGA.
Bij ze op schoot kruipen als een YabYum-girl bij Sam Klepper is dan weer het andere uiterste.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 23:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kan ik me volledig in vinden.quote:Voorzitter, een van de meest indrukwekkende ontmoetingen in mijn leven was in de Palestijnse gebieden, waar ik een geheime ontmoeting tussen een Palestijnse burgemeester en een Israëlische burgemeester van een nederzetting meemaakte.
Zij kwamen met vrees voor grote repercussies samen om het dagelijks leven van hun volk beter te maken. Er heerste veel pijn, woede, onbegrip, trauma en verliezen onderling, maar één ding realiseerden ze: wij gaan beide niet weg, dit is ons land en dus moeten we praten.
Ik realiseerde me die dag dat dit de leiders van morgen zijn. Dit is het pad richting een duurzame oplossing.
Dit lichtpunt lijkt inmiddels eeuwenlang gelden, want al bijna 8 maanden lijkt er geen einde aan de geweldsspiraal te komen. En de hoop op vrede lijkt uiteen te spatten.
Want hoeveel beelden van Palestijnse moeders die hun kleine kinderen opgraven van ingestorte gebouwen moeten er nog voorbijkomen? Hoeveel verminkte Gazaanse kinderen heb ik al niet voorbijzien komen op social media? Voorzitter, ik rouw om al die duizenden Palestijnse burgerslachtoffers.
En afgelopen week heb ik de documentaire ‘screams before silence’ gezien die ingaat op de massale verkrachtingen en het extreem seksuele geweld op 7 oktober. Ik kon het niet afkijken, het ging door merg en been. En wat is het onverteerbaar voor al die families van Israëlische gegijzelden dat zij, behalve een filmpje af en toe, nog in het ongewis zitten over het lot van hun geliefden. En er is nog steeds geen staakt-het-vuren.
Oorlog is niet normaal. We moeten het vermogen blijven hebben om voorbij het leed te blijven kijken en te hopen op een toekomst voor zowel Israëliërs als Palestijnen. Want een ding is zeker: deze oorlog in Gaza zal niet voor altijd duren.
Prima dat hij het feit meldt dat Hamas menselijke schilden gebruikt, dat is wel bewezen toen gijzelaars werden vastgehouden in een vluchtelingenkamp. Maar hij moet hier ook naar de andere agressor wijzen en aangeven dat die ook fout zitten.quote:Ik bespeur echter geregeld naïviteit over wat er precies speelt in Gaza. We hebben in Hamas te maken met een terreurgroep die haar eigen burgers opoffert als menselijk schild. Bij wie de eigen slachtoffers onderdeel vormen van de strategie. Een buitengewoon wreed plan om internationale steun te vergaren. En het lukt.
Desondanks heeft Israël de dure plicht om verantwoord te blijven handelen. Om zelf rechtvaardig te blijven., zelfs in gevecht met een onrechtvaardige vijand als Hamas. Kan de overheid aangeven waar de laatste staakt-het-vuren onderhandelingen op zijn stukgelopen? En waar kunnen wij bijdragen?
quote:En als we het over die toekomst van Gaza hebben, is er wat ons betreft nog te veel onduidelijkheid. Er zijn door verschillende Israëlische politici extreme uitspraken gedaan, waarbinnen geen toekomst bestaat voor de Palestijnen. Voor onze fractie zijn dat onacceptabele uitspraken. De Israëlische ministers Gallant en Gantz hebben gisteren dan ook terechte kritiek geuit op Netanyahu over het uitblijven van een realistisch plan voor Gaza na de oorlog. Want nogmaals, deze oorlog zal niet voor altijd duren.
Daarom de vraag aan het kabinet: hoe ziet de toekomst van Gaza er na deze oorlog uit en welke concrete gesprekken lopen daarover vooralsnog?
Tot slot de situatie in Rafah: ligt er volgens Nederland een duidelijke en geloofwaardige strategie en evacuatieplan ten aanzien van Rafah? Zo nee is daar uitzicht op en wat betekent dat? Want het lijkt ons heel logisch dat dat er moet liggen.
Voorzitter, die burgervaders toonden moed waar ik nog veel van kan leren. De moed om vooruit te kijken, elkaar in de ogen aan te kijken en te zeggen: wij mogen er beide zijn. Ik bid dat de gehele wereld iets van die moed mag overnemen.
Wacht even: dus we steunen nu Israel maar uiteindelijk moeten die ook hun plaats kennen en worden ze persona non grata midden in hun eigen hoofdstad? Ja?quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 23:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
De tempel is zo heilig, daar mogen zelfs de Joden niet bij komen (alleen in de voorhof, in het heilige alleen de priesters en in het heilige der heiligen alleen de hogepriester 1 keer per jaar). Dus nee, delen is geen optie.
In een gebouw midden in hun hoofdstad.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 23:17 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wacht even: dus we steunen nu Israel maar uiteindelijk moeten die ook hun plaats kennen en worden ze persona non grata midden in hun eigen hoofdstad? Ja?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |