quote:
Op vrijdag 14 november 2025 20:47 schreef vosss het volgende:[..]
Deze heeft niks te maken met de Kei cars of hun wetgeving.
Qua formaat wel ongeveer hetzelfde. Deze is net 3 meter en dat is dan al de lange uitvoering.
Zeker leuk voor in de stad, maar wij wonen in een dorpje en mijn vrouw gebruikt hem voor naar werk te gaan een paar dorpen verderop, enkel iets van 30km ofzo. Dat gaat prima. En voor naar een van de bossen en/of wandelgebieden hier een beetje in de buurt te gaan met de hond

En met 100km range kom je toch best verassend ver.
Ps: de voor zover ik weet enige echte echte kei car die momenteel te koop staat in Nederland heb ik overwogen om te kopen.
https://www.marktplaats.n(...)autozam-az-1-bj-1994Die dus.

Dat kan, dat de jouwe niks te maken heeft met Kei cars. Maar als ze er zo uitzien zijn ze vaak wel oorspronkelijk ontworpen om aan Japanse wetgeving voor Kei cars te voldoen, dus vandaar dat ik ze dan zo noem. Ik ben geen purist dus voor mij zijn het ook Kei cars als ze buiten Japan geleverd worden

.
Mooi om te lezen dat deze goed bevalt voor jullie gebruik. Ik denk dat die range van 100km voor mij wel een dingetje zou zijn, maar daarom rijd ik natuurlijk wat anders

.
En leuk ontwerp, die Suzuki. Het is jammer dat ik eigenlijk nooit genoeg beenruimte heb in dergelijke auto's, anders had ik waarschijnlijk wel iets heel kleins te rijden, mits comfortabel en lange range natuurlijk.
quote:
Op vrijdag 14 november 2025 22:16 schreef r_one het volgende:[..]
Design van de 508. De First Edition (basis de GT) onderscheidt zich alleen op details en opties.
[..]
De Spider was niet bepaald als scheurijzer bedoeld, wel op heerlijk te cruisen. Sowieso lustte hij een behoorlijke slok door z'n relatief hoge gewicht. Je bent meer geld kwijt aan de pomp dan aan bekeuringen.
[..]
Olio, Aqua, Benzina
En de drie separate lampenunits
Pininfarina

[..]
Ook Pininfarina
En daarvoor nog een Calibra,
Bertone
Ja, ik heb wat met coupé gelijnde auto's (alleen de Brera vond ik lelijk, vandaar de Spider) en dat is juist wat me in de 508 aanspreekt. Audi A5 of A7 (Sportback) vind ik ook machtig mooi maar net een klasse te duur.
Ah, my bad. Het design van de 508.
Ah ja, zo'n Spider is een cabrio en dan zit je natuurlijk met het gewicht om het gebrek aan dak te compenseren en toch een beetje goede rijeigenschappen te houden.
Sowieso

Pininfarina

.
Calibra vond ik qua uiterlijk ook erg mooi. Ik heb zelf een Astra F gehad en daar reed ik altijd hard mee, maar dat was met name omdat ik de stoelen verschrikkelijk vond en er zo snel mogelijk weer uit wou

. Maar qua design heeft Opel ook veel leuk spul gehad.
Ik snap wat je ziet in Coupé gelijnde auto's. Ik heb zelf een iets andere voorkeur (die ik op het moment niet even goed kan benoemen), maar ik snap je zeker.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!