Bizar als je erover nadenkt. Bijna de ruimte in en dan terugkeren op een doel van ongeveer 20 bij 20 meter.quote:
Bizar jaquote:Op zondag 13 oktober 2024 16:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Bizar als je erover nadenkt. Bijna de ruimte in en dan terugkeren op een doel van ongeveer 20 bij 20 meter.
Ik vind het zo gaaf dat ze starhopper steeds zo close hebben.. die heeft alles ( nou ja bijna ) gezien en meegemaakt.. van vliegen tot ontploffingen..quote:
Starhopper is wel verplaatst op een mooie plekquote:Op zondag 13 oktober 2024 16:05 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Ik vind het zo gaaf dat ze starhopper steeds zo close hebben.. die heeft alles ( nou ja bijna ) gezien en meegemaakt.. van vliegen tot ontploffingen..
Er schijnt een bar in te zitten..
Alsof je van 5 meter je propje papier of kauwgom recht in de kleine opening van de vuilnisbak gooit. Wat me vaak lukt. Eigenlijk net zo knap.quote:Op zondag 13 oktober 2024 16:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Bizar als je erover nadenkt. Bijna de ruimte in en dan terugkeren op een doel van ongeveer 20 bij 20 meter.
quote:Op zondag 13 oktober 2024 16:14 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Alsof je van 5 meter je propje papier of kauwgom recht in de kleine opening van de vuilnisbak gooit. Wat me vaak lukt. Eigenlijk net zo knap.
quote:
quote:Op maandag 14 oktober 2024 13:42 schreef Starhopper het volgende:
Vanmiddag de lancering van de Europa Clipper
Het was de bedoeling Europa Clipper te lancering met SLS, maar nu is gekozen voor een FH fully expendable. Prijsverschil FH fully expendable circa $200 miljoen tegen SLS circa $2,5 miljardquote:Op maandag 14 oktober 2024 17:44 schreef Tourniquet het volgende:
Interessante missie, nog 22 minuten! NASA-stream:
Maar geen booster-landingen helaas.
Hoezo niet eigenlijk?quote:Op maandag 14 oktober 2024 17:44 schreef Tourniquet het volgende:
Interessante missie, nog 22 minuten! NASA-stream:
Maar geen booster-landingen helaas.
Omdat alle energie nodig is om de satelliet naar Jupiter te krijgen, er is dan geen brandstof meer beschikbaar voor een boostback en/of landing.quote:
Is dit meer energie dan Starship ? Ik heb geen idee meer van verhoudingen.quote:Op maandag 14 oktober 2024 18:00 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Omdat alle energie nodig is om de satelliet naar Jupiter te krijgen, er is dan geen brandstof meer beschikbaar voor een boostback en/of landing.
Bizar wat Musk dan met SpaceX voor elkaar heeft gekregen als je je dit bedenktquote:Op maandag 14 oktober 2024 17:53 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Het was de bedoeling Europa Clipper te lancering met SLS, maar nu is gekozen voor een FH fully expendable. Prijsverschil FH fully expendable circa $200 miljoen tegen SLS circa $2,5 miljard
Nope, Starship kan veel meer met meer massa.quote:Op maandag 14 oktober 2024 18:02 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Is dit meer energie dan Starship ? Ik heb geen idee meer van verhoudingen.
Aha, gewoon oude tech dusquote:Op maandag 14 oktober 2024 18:03 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Nope, Starship kan veel meer met meer massa.
Beelden vanaf Jupiter... de rest gaat in rook opquote:Op maandag 14 oktober 2024 18:04 schreef heywoodu het volgende:
Is de bedoeling dat hier iets van terug komt en zo ja, hoe?
Nee, Starship is (veel) krachtiger.quote:Op maandag 14 oktober 2024 18:02 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Is dit meer energie dan Starship ? Ik heb geen idee meer van verhoudingen.
Nope, fully expendablequote:Op maandag 14 oktober 2024 18:04 schreef heywoodu het volgende:
quote:Op maandag 14 oktober 2024 18:06 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Ik moet nog 20 seconden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alleen de fairings.quote:Op maandag 14 oktober 2024 18:12 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Ik hoor net dat er toch delen hergebruikt gaan worden
SpaceX regelt de raket. NASA de payload. Straks vanaf spacecraft separation is SpaceX klaar en is het verder aan NASA.quote:Op maandag 14 oktober 2024 18:10 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
Ik kijk nu via NASA. Maar hoe werkt dat eigenlijk?
Heeft SpaceX alle regie en controls over de lancering en vlucht? Of hebben ze gewoon het raketje afgeleverd en NASA doet de rest ?
Ah Thanx.quote:Op maandag 14 oktober 2024 18:14 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
SpaceX regelt de raket. NASA de payload. Straks vanaf spacecraft separation is SpaceX klaar en is het verder aan NASA.
Het enige wat van deze lancering hergebruikt gaat worden zijn de fairings.quote:Op maandag 14 oktober 2024 18:04 schreef heywoodu het volgende:
Op de NASA stream is het commentaar van NASA-mensen. Als je af en toe technische call-outs hoort, die zijn van SpaceX.quote:Op maandag 14 oktober 2024 18:15 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Ah Thanx.
Horen we nu NASA medewerkers of SPACEX medewerkers?
Tnx, ben altijd nieuwsgierig naar die rare detailsquote:Op maandag 14 oktober 2024 18:16 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Op de NASA stream is het commentaar van NASA-mensen. Als je af en toe technische call-outs hoort, die zijn van SpaceX.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |