En vandaag vangen en opsluiten in de badkamer (of een andere ruimte) geen optie?quote:Op zondag 13 oktober 2024 13:16 schreef dick_laurent het volgende:
Thanks voor de snelle reacties.
We hebben zojuist ook dezelfde foto al naar onze DA geforward met de vraag of ze alvast een inschatting konden maken wat te doen, mochten we met Fred aankomen.
Timing is wel shit want toevallig morgen wordt onze oude poort beneden vervangen en dat is precies bij de plek waar Fred zn mandje nu staat.
Door die commotie zal ie morgen dus zeer waarschijnlijk vluchten en dan is het even afwachten wanneer ie terug komt... Vandaag is DA dicht dus vandaag vangen en gaan is helaas geen optie.
Hmm als ik hem vang wil ik liefste wel meteen met hem naar DA kunnen.quote:Op zondag 13 oktober 2024 13:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
En vandaag vangen en opsluiten in de badkamer (of een andere ruimte) geen optie?
Hi, yes kleine update. Niet echt perse 'goed nieuws' so far.quote:Op vrijdag 18 oktober 2024 11:18 schreef Ama het volgende:
Heb je nog een update?
Op die laatste foto vind ik Fred er ook niet eens zo slecht uitzien hoor , als je die plekken op zijn koppie even weg denkt. Hij eet zo te zien wel goed en zijn vacht ziet er verder ook prima uit. Ik heb wel echt goede hoop als je het voor elkaar krijgt dat het helemaal goed komt met Fred!
Ja, heel jammer. Ergens heb ik nog een sprankje hoop dat ik Fred nog ga zien, maar het is inmiddels een kleine 2 weken dat ik hem niet meer gezien heb dus het ziet er niet heel hoopvol uit.quote:
Hmm 2 weken is wel lang ja.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 14:05 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja, heel jammer. Ergens heb ik nog een sprankje hoop dat ik Fred nog ga zien, maar het is inmiddels een kleine 2 weken dat ik hem niet meer gezien heb dus het ziet er niet heel hoopvol uit.
Haha, nee niet helemaal. Er is hier een stichting waar we mee in contact zijn gekomen die dat sponsort.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 14:09 schreef Aberkullie het volgende:
Wat een helden zijn jullie.
Doen jullie dat op eigen kosten? Dat steriliseren
Ze lijkt sprekend op onze Bonnie!quote:Op donderdag 24 oktober 2024 14:20 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Haha, nee niet helemaal. Er is hier een stichting waar we mee in contact zijn gekomen die dat sponsort.
Wij moeten dan van tevoren fotos doorgeven vd straatkat die we willen vangen (al gedaan met Beans) en dan aangeven als we hem gevangen hebben. Dan gaan zij bellen met de vet (die kiezen zij dan uit, in de buurt van waar wij wonen) en dan mogen wij hem/haar komen brengen.
We moeten de kat dan ook zelf weer halen nadat ie geholpen is en weer vrijlaten in de area (dus onze straat in dat geval) waar ie gevangen is.
De kooi hebben we wel zelf gekocht, was iets van 45 euro, dus valt nog mee.
En ja, we zijn beiden nogal kattenmensen en we vinden het mega zielig dat die beestjes zo hier in op straat moeten leven. Dus daar willen we graag iets aan proberen te doen. We hebben zelf ook een kat (Falafel ) die we in Nederland ook uit het asiel hebben gehaald. Falafel was in NL ook op straat gevonden, maar is wel gewoon inmiddels mega tam, kan je oppakken aaien en eigenlijk alles mee doen.
Ze lijkt er niet heel veel moeite mee te hebben dat er dus nu en dan ook straatkatten beneden bij ons brokjes eten. Ze heeft het wel in de gaten want ze is wel paar keer komen kijken en heeft ze gezien, en dan krijgt ze wel een beetje een dikke staart en bromt of blaast ze een beetje maar daarna loopt ze weer terug naar boven, dus ze gaat niet echt vol de confrontatie aan gelukkig.
Dit is de Floef:
[ afbeelding ]
Ja toch proberen te vangen, werkhandschoenen aan en stevige trui voor eigen bescherming en de dierenarts hem een spuitje laten geven, een optie?quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 11:05 schreef Boca_Raton het volgende:
Verlos hem uit zijn lijden, ga naar de vet!
Ja dit kán toch niet langer?quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 11:10 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ja toch proberen te vangen, werkhandschoenen aan en stevige trui voor eigen bescherming en de dierenarts hem een spuitje laten geven, een optie?
Of omdat hij nu zo sloompjes is hij wordt overredenquote:Op vrijdag 25 oktober 2024 11:13 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Zou toch proberen hem alsnog te vangen en te laten inslapen. De dood kan langer op zich laten wachten dan je denkt of wilt.
Of heel kwetsbaar wordt voor soortgenoten of andere roofdieren.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 11:25 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Of omdat hij nu zo sloompjes is hij wordt overreden
Bel de vet voor advies. Alsjeblieft.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 11:31 schreef dick_laurent het volgende:
Ja, it breaks my heart too....
Maar ik moet ook aan mijn eigen veiligheid denken. Ik kan idd wel tuinhandschoenen aantrekken en iets met lange mouwen en proberen hem te pakken, maar ik weet gewoon niet hoe dat zal gaan. Stel het beestje gaat toch heftig spartelen en weet me ergens te bijten of krabben, dan moet ik zelf naar de dokter om tetanus of weet ik het voor spuit te halen en daar zit ik echt niet op te wachten.
Tijdje terug al gedaan, de vet reageerde vrij kortaf van, je mag hem langsbrengen: kost 35 euro voor consult. Meer kunnen we niet doen. We komen hem niet halen dat sowieso niet.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 11:34 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Bel de vet voor advies. Alsjeblieft.
Ik begrijp ook wel dat je om je eigen veiligheid moet denken hoorquote:Op vrijdag 25 oktober 2024 11:38 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Tijdje terug al gedaan, de vet reageerde vrij kortaf van, je mag hem langsbrengen: kost 35 euro voor consult. Meer kunnen we niet doen. We komen hem niet halen dat sowieso niet.
As I said, het straatkatten probleem hier in Spanje is vrij heftig en de vets hebben het druk zat, de straatkatten boeit ze echt niet, daar hebben ze gewoon niet handjes genoeg voor.
Maar eerder wilde je hem toch wel naar de dierenarts brengen? Toen was hij ook niet gezond en had waarschijnlijk ook veel harder gevochten. Tetanusinfecties kun je ook van een beet van een gezond dier krijgen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 11:31 schreef dick_laurent het volgende:
Ja, it breaks my heart too....
Maar ik moet ook aan mijn eigen veiligheid denken. Ik kan idd wel tuinhandschoenen aantrekken en iets met lange mouwen en proberen hem te pakken, maar ik weet gewoon niet hoe dat zal gaan. Stel het beestje gaat toch heftig spartelen en weet me ergens te bijten of krabben, dan moet ik zelf naar de dokter om tetanus of weet ik het voor spuit te halen en daar zit ik echt niet op te wachten.
Er was eerder volgens mij sprake van vangen met een vangkooi.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 12:20 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Maar eerder wilde je hem toch wel naar de dierenarts brengen? Toen was hij ook niet gezond en had waarschijnlijk ook veel harder gevochten. Tetanusinfecties kun je ook van een beet van een gezond dier krijgen.
Klopt, dat was/is de missie. Het zijn en blijven straatkatten en die kan je niet zoals je gewone huiskat even benaderen en aaien of zelfs oppakken. En ook al zou dat misschien bij Fred nu mogelijk zijn door zijn zeer zieke staat, ik neem er wel echt een risico mee als ik dat doe en dat durf ik gewoon niet, sorry.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 13:15 schreef Verida het volgende:
[..]
Er was eerder volgens mij sprake van vangen met een vangkooi.
Dat gaat wel wat makkelijker als hij nog zou eten.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 13:15 schreef Verida het volgende:
[..]
Er was eerder volgens mij sprake van vangen met een vangkooi.
je hoeft tegen mij geen sorry te zeggen hoor, ik begrijp je helemaal.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 13:28 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Klopt, dat was/is de missie. Het zijn en blijven straatkatten en die kan je niet zoals je gewone huiskat even benaderen en aaien of zelfs oppakken. En ook al zou dat misschien bij Fred nu mogelijk zijn door zijn zeer zieke staat, ik neem er wel echt een risico mee als ik dat doe en dat durf ik gewoon niet, sorry.
Oké, duidelijk Hoop dat het snel gaat voor het beestje dan. Als hij niet meer eet en drinkt zal het niet meer zo lang duren.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 13:28 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Klopt, dat was/is de missie. Het zijn en blijven straatkatten en die kan je niet zoals je gewone huiskat even benaderen en aaien of zelfs oppakken. En ook al zou dat misschien bij Fred nu mogelijk zijn door zijn zeer zieke staat, ik neem er wel echt een risico mee als ik dat doe en dat durf ik gewoon niet, sorry.
Ik heb het hier niet gemeld omdat de gemoederen over Fred een beetje hoog in emotie werden merkte ik, maar ik heb Fred nog 1X gezien voor dat de regenbuien kwamen, ongeveer 3 dagen terug.quote:
Ontzettend lief dat je hem nog gevoerd hebt. Ondanks dat er een boete boven je hoofd hing. Ik zal maar niet vragen hoe Fredje er uitzag. Hopelijk komt ie nog terug en dan maar kijken wat en of er iets gedaan kan worden…quote:Op woensdag 30 oktober 2024 10:44 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik heb het hier niet gemeld omdat de gemoederen over Fred een beetje hoog in emotie werden merkte ik, maar ik heb Fred nog 1X gezien voor dat de regenbuien kwamen, ongeveer 3 dagen terug.
Hij liep verderop in ons straatje en ik heb toen een hand vol met brokjes neergelegd vlak bij hem.
In eerste instantie had hij geen interesse, maar..... toen ik paar meter wegliep en verderop ging toekijken, zag ik hem er toch van eten! Dus hij at wel nog in ieder geval.
Echter, voor jullie info, ik zit ook met "legale" kwesties hier. Ik mag wettelijk de straatkatten alleen voeren en vangen op eigen terrein
En geloof mij, veel buren hier hebben een schijthekel aan straatkatten en als die mij eentje zien voeren op straat dan zullen ze zeer waarschijnlijk snel de politie bellen om me aan te geven en kan ik in het slechtste geval een boete van 500 euro verwachten!
Het feit dat ik Fred bij uitzondering dus brokjes gaf op straat nam ik al een risico mee, dus keep that in mind.
Als Fred bij ons weer binnen de poort komt (zoals Beans dus keer op keer deed) heb ik vrij spel, het is immers dan binnen mijn eigen tuin/terrein. Maar ja, Fred kwam for some reason niet meer, dus dan kan ik vrij weinig.
Nu Beans gevangen is, is die missie voltooid en ga ik natuurlijk - mocht Fred toch op de een of andere manier weer opduiken - Fred proberen te vangen. Maar nogmaals, hij moet dan echt weer naar onze poort komen....
Tof! Hij haat je, maar het is voor een goed doel!quote:Op woensdag 30 oktober 2024 10:27 schreef dick_laurent het volgende:
Dames en heren, we hebben een succes geboekt:
[ afbeelding ]
fijn om te lezen dat beans de vangkooi en de dierenarts niet in verband heeft gebracht met jou en jouw voer En het ziet er naar uit dat hij de operatie goed heeft doorstaan <3quote:Op zaterdag 2 november 2024 16:28 schreef dick_laurent het volgende:
Nou, ik had verwacht dat Beans na zijn traumatische 'gevangen-worden en ballen eraf ervaring' zich nu een flinke poos niet zou laten zien...
Maar niets is minder waar. Gister en vandaag lag Beansy weer chillend voor onze poort, wachtend tot deze open ging zodat ie zijn gratis maaltijd weer kon nuttigen. Like nothing ever happened haha.
[ afbeelding ]
We kunnen hem nog steeds niet echt benaderen, dan rent ie weg. Maar het vertrouwen dat ie bij ons een veilig eetplekje heeft is er duidelijk nog steeds.
Fred nog steeds niet gezien, helaas.
We hebben een dichte kattenbak omgebouwd tot ligplek, met een dekentje er in. Die staat ook beneden, echter tot nu toe ligt er (nog) niemand in.quote:Op vrijdag 8 november 2024 08:37 schreef valentijn101 het volgende:
Geen idee waar je precies woont maar hoe is de temperatuur ‘s nachts bij jullie?
Ik kijk al uit naar het volgende project: - Warme huisjes/ slaapplekken bouwen voor de katten
Ik mag dan wel een kattenfluisteraar zijn, maar actief vragen stellen en antwoord krijgen van katten is me nog niet gelukt.quote:Op maandag 11 november 2024 10:07 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik hoop op ‘Fred’. Blinky zegt mij minder. Maar wat fijn te lezen dat hij ook elders verzorgd wordt. Maar zijn achterkantje, doet dat hem pijn?
Als hij nog naar de dierenarts moet voor een ingreep is het dan mogelijk dat er een zalfje of iets dergelijks mee terug gaat? Hij kan toch niet met zo’n pijnlijk en misschien jeukend achterkantje blijven lopen?quote:Op maandag 11 november 2024 10:12 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik mag dan wel een kattenfluisteraar zijn, maar actief vragen stellen en antwoord krijgen van katten is me nog niet gelukt.
Maar ik gok dat het niet prettig is voor hem nee.
Ja, daar zeg je wat. Het is en blijft een straatkat, die kan je niet benaderen, oppakken of zelfs aaien.... Dus een zalfje op zo'n delicate plek smeren zal niet zo gemakkelijk gaan vrees ik.quote:Op maandag 11 november 2024 10:15 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Als hij nog naar de dierenarts moet voor een ingreep is het dan mogelijk dat er een zalfje of iets dergelijks mee terug gaat? Hij kan toch niet met zo’n pijnlijk en misschien jeukend achterkantje blijven lopen?
Dat begrijp ik, dat kan helemaal niet om het zelf aan te brengen… ach jongens wat jammer. Ja, misschien de Britten nog. Daar maar even op hopen!quote:Op maandag 11 november 2024 10:24 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja, daar zeg je wat. Het is en blijft een straatkat, die kan je niet benaderen, oppakken of zelfs aaien.... Dus een zalfje op zo'n delicate plek smeren zal niet zo gemakkelijk gaan vrees ik.
Beste optie is dan gok ik een paar bijthandschoenen kopen, en hem echt in huis nemen zodat je hem op een kamertje kan opsluiten en met die handschoenen aan dagelijks kan pakken, in bedwang houden etc en het kan aanbrengen.
FYI Voor ons gaat dit erg lastig worden. We werken beiden vanuit huis en ons huis heeft 3 slaapkamers; werkkamer voor mij en voor vrouwlief en slaapkamer.
Een straatkat in een van onze werkkamers opsluiten gaat echt niet werken voor ons ben ik bang. Ik zal binnenkort nog eens een praatje met het UK stel maken en kijken of zij mogelijk open staan om hem post-operatie in huis te nemen.
Ach wat een snuitje. Zijn veel katten daar zwart/wit?quote:Op maandag 11 november 2024 10:41 schreef dick_laurent het volgende:
Om nog even in positieve toon te eindigen
Beans eet inmiddels echt vrij gemakkelijk uit het lepeltje in mijn hand. Ik heb hem soort van indirect weten aan te raken door mijn vinger wat uit te steken tegen zijn koppie aan als ie van het lepeltje likt. Maar zodra hij mijn vinger voelt deinst ie meteen terug.
Hij is denk ik nog nooit geaaid of uberhaupt door een mens aangeraakt, want hij lijkt mijn hand vooral totaal niet te snappen. Als ik die uitsteek naar hem snuft ie er heel kort en voorzichtig aan en gaat dan meteen weer terug naar achteren zo van "dit vind ik raar!"
Echter het lepeltje met voer snapt ie inmiddels heel goed vanmorgen ook foto's kunnen maken
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Toevallig alleen Beans en Fred eigenlijk. Bob is helemaal zwart en er zijn nog een paar tabby-cats verderop in de straat maar die komen tot nu toe niet naar onze poort. Eigenlijk wel prima want ik voer momenteel 3 boys alquote:Op maandag 11 november 2024 10:46 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ach wat een snuitje. Zijn veel katten daar zwart/wit?
Hij zal misschien nooit helemaal super tam worden maar ik denk dat je met wat geduld best wel ver gaat komen als ik dit zo zie.quote:Op maandag 11 november 2024 10:41 schreef dick_laurent het volgende:
Om nog even in positieve toon te eindigen
Beans eet inmiddels echt vrij gemakkelijk uit het lepeltje in mijn hand. Ik heb hem soort van indirect weten aan te raken door mijn vinger wat uit te steken tegen zijn koppie aan als ie van het lepeltje likt. Maar zodra hij mijn vinger voelt deinst ie meteen terug.
Hij is denk ik nog nooit geaaid of uberhaupt door een mens aangeraakt, want hij lijkt mijn hand vooral totaal niet te snappen. Als ik die uitsteek naar hem snuft ie er heel kort en voorzichtig aan en gaat dan meteen weer terug naar achteren zo van "dit vind ik raar!"
Echter het lepeltje met voer snapt ie inmiddels heel goed vanmorgen ook foto's kunnen maken
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ah nieuws van Fredje Fijn dat zijn snoetje minder rood is. Hopelijk zijn achterkantje ook gauw. Bedankt dat je hem voert!quote:Op dinsdag 12 november 2024 11:58 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Toevallig alleen Beans en Fred eigenlijk. Bob is helemaal zwart en er zijn nog een paar tabby-cats verderop in de straat maar die komen tot nu toe niet naar onze poort. Eigenlijk wel prima want ik voer momenteel 3 boys al
Fred was vanmorgen overigens weer vd partij en heeft wat gegeten. Zijn koppie lijkt in ieder geval echt minder rood en alle wonden rond zijn ogen zijn redelijk geheeld, het is iets....
Hij is nog steeds een enorme schijterd hoor. Deze kat is echt in het "wild" geboren, dat merk je aan alles.quote:Op dinsdag 12 november 2024 12:08 schreef Ama het volgende:
[..]
Hij zal misschien nooit helemaal super tam worden maar ik denk dat je met wat geduld best wel ver gaat komen als ik dit zo zie.
Wat een ideequote:Op dinsdag 12 november 2024 15:32 schreef valentijn101 het volgende:
Lukt het om duidelijke foto’s van de mankementen van Fred te maken? Misschien kan een dierenarts op basis van de foto’s antibiotica voorschrijven die je door het voer van hem kunt mengen.
Haar ook wat extra lekkers geven?quote:Op woensdag 13 november 2024 18:04 schreef dick_laurent het volgende:
Ik heb inmiddels wel te doen met onze eigen Floef...
Regelmatig loopt ze luid snuffend rond met grote ogen en als ze een vd straatboys ziet dan zit ze met grote ogen op een afstandje toe te kijken en hoor ik dr af en toe een beetje grommend mauwen. 🫣
Haha zij komt niks tekort hoor. Is een aardig stevige damequote:Op woensdag 13 november 2024 18:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Haar ook wat extra lekkers geven?
Goed nieuws en hopelijk kan de vet wat voor Fredje doen. Zijn er geen middeltjes in de handel waarmee hij wat rustiger wordt?quote:Op zaterdag 16 november 2024 10:10 schreef dick_laurent het volgende:
Nou, vrouwlief en ik hebben besloten, as woensdag gaan we de val zetten voor Fred. Zij heeft woensdagochtend vrij en dan dus tijd om, indien hij in de val is gelopen, hem meteen naar de vet te brengen. Benieuwd wat de vet gaat zeggen over zijn toestand. Ik zou in ieder geval ook alvast rekening houden met een mogelijke negatieve uitkomst. Om realistisch te blijven...
Maar goed! Wordt vervolgd.
Vast wel, maar ja hem vangen gaat hoe dan ook een stressvolle ervaring worden. Ben meer benieuwd wat de vet gaat zeggen over zijn algehele staat en of hij nog een goede kans heeft op herstel.quote:Op zaterdag 16 november 2024 11:03 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Goed nieuws en hopelijk kan de vet wat voor Fredje doen. Zijn er geen middeltjes in de handel waarmee hij wat rustiger wordt?
Hierquote:Op zaterdag 16 november 2024 12:42 schreef Boca_Raton het volgende:
Dat begrijp ik. Hopelijk kan hij toe met een zalf of met antibiotica. Het is afwachten wat de dierenarts zegt… A.s. woensdag dus.
Waar zijn de andere fans van Fred? Of dring ik me teveel op?
Hij moest eens weten wat hem te wachten staat erg leuke updates en foto's!quote:Op woensdag 13 november 2024 16:52 schreef dick_laurent het volgende:
Fred is een brutale klojo. Want vandaag gebeurde dit...
[ afbeelding ]
Meneer zat op de veranda en toen ik de deur open zette en een schoteltje voer aanbood kwam ie, zij het heel voorzichtig, naar binnen en begon ie te eten.
Zalf smeren op een straatkat die niet tam is lijkt me verdomd lastig tbh.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:42 schreef Boca_Raton het volgende:
Dat begrijp ik. Hopelijk kan hij toe met een zalf of met antibiotica. Het is afwachten wat de dierenarts zegt… A.s. woensdag dus.
Fredbaasquote:Op zaterdag 16 november 2024 12:42 schreef Boca_Raton het volgende:
Aanwezigquote:Op zaterdag 16 november 2024 12:42 schreef Boca_Raton het volgende:
Ja…. Is zo. Maar de wonde(re)n zijn de wereld nog niet uit…quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:47 schreef Ama het volgende:
[..]
Zalf smeren op een straatkat die niet tam is lijkt me verdomd lastig tbh.
Het zijn ook niet zo zeer verwachtingen, het is hoop. Want wat is het leven zonder hoopquote:Op zaterdag 16 november 2024 14:41 schreef dick_laurent het volgende:
Houd de verwachtingen ajb wel een beetje laag mensen
Fred is een straatkat die nul zorg en inentingen heeft gehad in zijn leven. Er is een behoorlijke kans dat ie Felv heeft (kattenleukemie) en een gemiddelde straatkat hier wordt een jaar of 3 a 4.
We hebben het hier niet over een huiskat die alle inentingen en zorg braaf heeft gekregen, helaas.
Ben je niet bang dat ze jouw floef ziek kunnen maken met alles wat je eventueel zou kunnen overdragen? Zou daar toch wel behoorlijk angstig voor zijn, ook al laat ik mijn kat ook niet inenten.quote:Op zaterdag 16 november 2024 14:41 schreef dick_laurent het volgende:
Houd de verwachtingen ajb wel een beetje laag mensen
Fred is een straatkat die nul zorg en inentingen heeft gehad in zijn leven. Er is een behoorlijke kans dat ie Felv heeft (kattenleukemie) en een gemiddelde straatkat hier wordt een jaar of 3 a 4.
We hebben het hier niet over een huiskat die alle inentingen en zorg braaf heeft gekregen, helaas.
Floef heeft alle mogelijke inentingen en krijgt ook jaarlijks een herhaalcoctail.quote:Op zaterdag 16 november 2024 15:16 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ben je niet bang dat ze jouw floef ziek kunnen maken met alles wat je eventueel zou kunnen overdragen? Zou daar toch wel behoorlijk angstig voor zijn, ook al laat ik mijn kat ook niet inenten.
Ah, begrijpelijk ja in een omgeving met zo veel straatkatten. Zolang de kitzilla maar eigen territorium heeft waar de straatkatten absoluut niet mogen komen, zal het ook wel loslopen. Heb ook weleens honden in huis gehad en daar was de prins het dan ook niet mee eens, maar hij ziet het nog steeds als zijn domeinquote:Op zaterdag 16 november 2024 15:38 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Floef heeft alle mogelijke inentingen en krijgt ook jaarlijks een herhaalcoctail.
Zij is zelf ook heel veel buiten (bijna continu eigenlijk ) dus ze kwam hoe dan ook in aanraking met de straatkatten dus daarom zorgen we dat ze zo goed mogelijk beschermd is.
Ik ben dol op pet remedy spray, dat werkte hier heel goed, ook op mezelfquote:Op zaterdag 16 november 2024 11:03 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Goed nieuws en hopelijk kan de vet wat voor Fredje doen. Zijn er geen middeltjes in de handel waarmee hij wat rustiger wordt?
Ik kan met mijn kat ook telepathisch communiceren, dus wellicht dat Fred wel vaag iets heeft opgevangen. Hij komt vast wel weer terug, die lekkernijen zijn te verleidelijk om links te laten liggen.quote:Op maandag 18 november 2024 16:45 schreef dick_laurent het volgende:
Pfff... ik begin te denken dat Fred helderziende krachten heeft ofzo
Hij is echt een dikke week iedere dag hier de tuin in komen sluipen en lag zelfs met regelmaat brutaal gewoon te chillen op onze veranda...
En sinds wij besloten hebben dat we m woensdag willen gaan vangen... is ie foetsie! Geen grap!!
Ik heb hem sinds het weekend al niet meer gezien. Hččl bizar dit Hij trollt ons keihard geloof ik
Nee, wij hebben geen direct contact met de vet buiten het brengen en halen. Contact gaat verder via die vrouw van die stichting (allemaal in het Spaans) en die zei dat ze hem een shot antibiotics hadden gegeven tegen mogelijke infecties (en dat ie nu gecastreerd is uiteraard). Meer info hebben we niet gehad dus ja, ik vind het oke verder.quote:Op dinsdag 19 november 2024 20:34 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Tegen zijn mogelijke ontstekingen? Is het niet duidelijk geworden wat hij heeft?
Fijn dat het goed gaat.
het kan ook zo zijn dat het een standaard procedure is om na een ingreep een flinke booster antibiotica te geven.quote:Op dinsdag 19 november 2024 20:56 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nee, wij hebben geen direct contact met de vet buiten het brengen en halen. Contact gaat verder via die vrouw van die stichting (allemaal in het Spaans) en die zei dat ze hem een shot antibiotics hadden gegeven tegen mogelijke infecties (en dat ie nu gecastreerd is uiteraard). Meer info hebben we niet gehad dus ja, ik vind het oke verder.
Nu is het afwachten hoe het met 'm zal gaan.
Ik had een kat die we als kitten op straat hadden gevonden en zij is ook nooit helemaal fan geworden van aaien enz maar spelen vindt ze wel leuk ja.quote:Op maandag 25 november 2024 11:59 schreef Candaasje het volgende:
Ik vind dit wel een feelgoodtopic hoor
Fred draait vast wel weer bij, die moet gewoon even zijn avontuur verwerken. En het is een eigenzinnige, die doen hun eigen ding.
Leuk dat Beans steeds meer vertrouwen krijgt! Je zou ook eens kunnen kijken of hij het leuk vindt om te spelen.
Wij hebben zelf een kater, en hoewel hij wel gewoon 'huiskat' is, is het echt een rooie, en vindt hij aanhalen/knuffelen maar zo-zo. Maar af en toe lekker achter een speelgoedvis (aan een wat dikker elastiek) of een balletje aanjagen, liefst vanuit een hinderlaag achter de deur/in de bosjes, vindt ie wel heel tof.
Dan heb je geen fysiek contact, maar bouw je wel verder een band op, als Beans het ook ziet zitten natuurlijk
Wat een herkenbaar gevoel... Ik vind je een held!quote:Op vrijdag 29 november 2024 10:14 schreef dick_laurent het volgende:
Voor mij hebben ze allemaal een gunfactor omdat ze op straat geboren zijn en niemand naar ze omkijkt of ze überhaupt probeert te helpen...
Plus ze worden gehaat hier door de meeste bewoners. Ze zien ze echt als een "pest", als ongedierte.
Het is ook niet ongewoon dat mensen ze proberen te vergiftigen of zelfs afschieten (al is dat laatste meer iets van het platteland).
Oh wat naar. Hopelijk is het wat onschuldigs. Misschien verwond door een andere kat.quote:Op maandag 2 december 2024 10:30 schreef dick_laurent het volgende:
Pff, nou geen straatkatten nieuws maar onze eigen Floef heeft sinds dit weekend opeens een half open hangend bekje en kwijlt flink en wilt geen brokjes meer eten.
Natvoer (geprakt) at ze gelukkig wel nog... Vanmiddag om 17u kunnen we met haar terecht bij de vet. Ik hoop echt dat het gewoon iets van een tand is ofzo die misschien los zit of ontstoken is en niks ernstigers. Ze is pas 4 jaar.
Update graag! Hopelijk valt het mee met haar gezondheidquote:Op maandag 2 december 2024 10:30 schreef dick_laurent het volgende:
Pff, nou geen straatkatten nieuws maar onze eigen Floef heeft sinds dit weekend opeens een half open hangend bekje en kwijlt flink en wilt geen brokjes meer eten.
Natvoer (geprakt) at ze gelukkig wel nog... Vanmiddag om 17u kunnen we met haar terecht bij de vet. Ik hoop echt dat het gewoon iets van een tand is ofzo die misschien los zit of ontstoken is en niks ernstigers. Ze is pas 4 jaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |