abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 24 oktober 2024 @ 14:02:22 #26
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_215361542
Well, kleine update...

Fred is helaas niet meer gezien sinds mijn laatste post. Mijn vermoeden is dat hij ofwel inmiddels overleden is (hij zag er toch echt helaas slechter uit dan de foto's deden vermoeden) of dat hij misschien gewoon elders zijn heil heeft gevonden. Ik zal het nooit weten. Helaas, maar niks aan te doen :{

Maar, mijn vrouw en ik zijn nog steeds bezig met een missie om (een deel van) de straatkatten hier in onze straat te vangen en te brengen naar de vet voor castratie/sterilisatie. En inmiddels heeft zich sinds een week ongeveer een nieuwe kandidaat aangediend. Meet: Beans! O+

Beans komt met regelmaat tegenwoordig - eigenlijk gewoon iedere dag- naar onze poort en dan laten we hem binnen en geven we hem brokjes en water. Beans is, net als alle andere straatkatten, ook heel schichtig en loopt alleen naar zijn eetbakje als wij minimaal een meter of twee afstand nemen, en dan houdt ie ons in de gaten of we geen "sudden moves" maken.

Het plan is dus om hem met een kooi die we inmiddels van Amazon gekocht hebben binnenkort te vangen zodat we hem naar de dierenarts kunnen. Zal hij niet gaan waarderen, maar het is uiteindelijk alleen maar beter als we de polulatie kunnen indammen.
  roze donderdag 24 oktober 2024 @ 14:03:08 #27
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_215361549
Aaah nee Fred. :'(
Your beauty never ever scared me.
  roze donderdag 24 oktober 2024 @ 14:04:49 #28
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_215361565
Beans is wel cute. O+ -blijft volgen voor Beans zijn/haar avonturen-
  Moderator donderdag 24 oktober 2024 @ 14:05:56 #29
Dick Laurent Is Dead
pi_215361576
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 14:03 schreef Ama het volgende:
Aaah nee Fred. :'(
Ja, heel jammer. Ergens heb ik nog een sprankje hoop dat ik Fred nog ga zien, maar het is inmiddels een kleine 2 weken dat ik hem niet meer gezien heb dus het ziet er niet heel hoopvol uit.
  roze donderdag 24 oktober 2024 @ 14:08:12 #30
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_215361601
quote:
9s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 14:05 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Ja, heel jammer. Ergens heb ik nog een sprankje hoop dat ik Fred nog ga zien, maar het is inmiddels een kleine 2 weken dat ik hem niet meer gezien heb dus het ziet er niet heel hoopvol uit.
Hmm 2 weken is wel lang ja. ;(
pi_215361611
Wat een helden zijn jullie.

Doen jullie dat op eigen kosten? Dat steriliseren
Sicker than your average.
pi_215361651
Gelukkig zijn er nog mensen met een goed hart. O+
pi_215361695
Ik hou wel van dit soort goeddoenerij. Vooral als het om katten gaat. :*

Goed bezig, @dick_laurent !
  Moderator donderdag 24 oktober 2024 @ 14:20:58 #34
Dick Laurent Is Dead
pi_215361700
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 14:09 schreef Aberkullie het volgende:
Wat een helden zijn jullie.

Doen jullie dat op eigen kosten? Dat steriliseren
Haha, nee niet helemaal. Er is hier een stichting waar we mee in contact zijn gekomen die dat sponsort.
Wij moeten dan van tevoren fotos doorgeven vd straatkat die we willen vangen (al gedaan met Beans) en dan aangeven als we hem gevangen hebben. Dan gaan zij bellen met de vet (die kiezen zij dan uit, in de buurt van waar wij wonen) en dan mogen wij hem/haar komen brengen.

We moeten de kat dan ook zelf weer halen nadat ie geholpen is en weer vrijlaten in de area (dus onze straat in dat geval) waar ie gevangen is.
De kooi hebben we wel zelf gekocht, was iets van 45 euro, dus valt nog mee.

En ja, we zijn beiden nogal kattenmensen en we vinden het mega zielig dat die beestjes zo hier in op straat moeten leven. Dus daar willen we graag iets aan proberen te doen. We hebben zelf ook een kat (Falafel O+ ) die we in Nederland ook uit het asiel hebben gehaald. Falafel was in NL ook op straat gevonden, maar is wel gewoon inmiddels mega tam, kan je oppakken aaien en eigenlijk alles mee doen.

Ze lijkt er niet heel veel moeite mee te hebben dat er dus nu en dan ook straatkatten beneden bij ons brokjes eten. Ze heeft het wel in de gaten want ze is wel paar keer komen kijken en heeft ze gezien, en dan krijgt ze wel een beetje een dikke staart en bromt of blaast ze een beetje maar daarna loopt ze weer terug naar boven, dus ze gaat niet echt vol de confrontatie aan gelukkig.
Dit is de Floef:

pi_215362326
quote:
7s.gif Op donderdag 24 oktober 2024 14:20 schreef dick_laurent het volgende:

[..]
Haha, nee niet helemaal. Er is hier een stichting waar we mee in contact zijn gekomen die dat sponsort.
Wij moeten dan van tevoren fotos doorgeven vd straatkat die we willen vangen (al gedaan met Beans) en dan aangeven als we hem gevangen hebben. Dan gaan zij bellen met de vet (die kiezen zij dan uit, in de buurt van waar wij wonen) en dan mogen wij hem/haar komen brengen.

We moeten de kat dan ook zelf weer halen nadat ie geholpen is en weer vrijlaten in de area (dus onze straat in dat geval) waar ie gevangen is.
De kooi hebben we wel zelf gekocht, was iets van 45 euro, dus valt nog mee.

En ja, we zijn beiden nogal kattenmensen en we vinden het mega zielig dat die beestjes zo hier in op straat moeten leven. Dus daar willen we graag iets aan proberen te doen. We hebben zelf ook een kat (Falafel O+ ) die we in Nederland ook uit het asiel hebben gehaald. Falafel was in NL ook op straat gevonden, maar is wel gewoon inmiddels mega tam, kan je oppakken aaien en eigenlijk alles mee doen.

Ze lijkt er niet heel veel moeite mee te hebben dat er dus nu en dan ook straatkatten beneden bij ons brokjes eten. Ze heeft het wel in de gaten want ze is wel paar keer komen kijken en heeft ze gezien, en dan krijgt ze wel een beetje een dikke staart en bromt of blaast ze een beetje maar daarna loopt ze weer terug naar boven, dus ze gaat niet echt vol de confrontatie aan gelukkig.
Dit is de Floef:

[ afbeelding ]
Ze lijkt sprekend op onze Bonnie! O+
  Moderator vrijdag 25 oktober 2024 @ 10:55:33 #36
Dick Laurent Is Dead
pi_215369450
Holy moly.... hoe toevallig. Ga ik vanmorgen naar onze poort om te kijken of ik Beans zie. Zit er een zwart witte kat voor de poort. Dus ik denk, oh da's Beans.... doe ik open:

Is het Fred. :o

Maar voordat ik jullie hoop geef, ik vrees dat het echt game over is voor Fredje ;(
Hij is echt vel over been nu, beweegt en loopt heel heel langzaam, bijna in slow-motion. En hij wilt niet meer eten. Ik heb het bakje met brokjes vlak voor zijn neus gezet, en eerst snuffelde hij er wel soort van aan, maar daarna draaide hij zich langzaam om en ging hij weer.

Hij is zo zwak dat ik hem wellicht zo zou kunnen pakken. Hij beweegt echt heel langzaam, maar het beestje is vel over been, ik kan zijn ribben tellen en heeft flinke wonden / abces bij zijn achterste. Als ik hem pak en hij gaat met zijn laatste krachten in de paniek-modus dan zal hij mij ook verwonden en mogelijk is het dan allemaal teveel voor hem. Bah, heel naar dit om zo te moeten aanzien, wou dat ik wat kon doen voor hem ;(
  roze vrijdag 25 oktober 2024 @ 10:58:33 #37
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_215369466
Arme Fred ;(
pi_215369477
Oh arme Fred -O-
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 11:05:58 #39
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215369505
Verlos hem uit zijn lijden, ga naar de vet!
pi_215369528
Neee Fred :'(
Sicker than your average.
pi_215369544
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 11:05 schreef Boca_Raton het volgende:
Verlos hem uit zijn lijden, ga naar de vet!
Ja toch proberen te vangen, werkhandschoenen aan en stevige trui voor eigen bescherming en de dierenarts hem een spuitje laten geven, een optie?
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 11:11:37 #42
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215369557
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 11:10 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Ja toch proberen te vangen, werkhandschoenen aan en stevige trui voor eigen bescherming en de dierenarts hem een spuitje laten geven, een optie?
Ja dit kán toch niet langer?
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 11:13:50 #43
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_215369576
Zou toch proberen hem alsnog te vangen en te laten inslapen. De dood kan langer op zich laten wachten dan je denkt of wilt.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_215369723
quote:
9s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 11:13 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Zou toch proberen hem alsnog te vangen en te laten inslapen. De dood kan langer op zich laten wachten dan je denkt of wilt.
Of omdat hij nu zo sloompjes is hij wordt overreden ;(

Hoop dat als je 'm niet meer ziet Dick dat hij dan een rustig plekje heeft uitgezocht om te sterven.
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 11:27:50 #45
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_215369756
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 11:25 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Of omdat hij nu zo sloompjes is hij wordt overreden ;(
Of heel kwetsbaar wordt voor soortgenoten of andere roofdieren.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 11:29:29 #46
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215369772
Maar hoe dan ook, het beeske moet niet langer lijden ;(
  Moderator vrijdag 25 oktober 2024 @ 11:31:11 #47
Dick Laurent Is Dead
pi_215369797
Ja, it breaks my heart too.... :'(
Maar ik moet ook aan mijn eigen veiligheid denken. Ik kan idd wel tuinhandschoenen aantrekken en iets met lange mouwen en proberen hem te pakken, maar ik weet gewoon niet hoe dat zal gaan. Stel het beestje gaat toch heftig spartelen en weet me ergens te bijten of krabben, dan moet ik zelf naar de dokter om tetanus of weet ik het voor spuit te halen en daar zit ik echt niet op te wachten.
  vrijdag 25 oktober 2024 @ 11:34:22 #48
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_215369829
quote:
9s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 11:31 schreef dick_laurent het volgende:
Ja, it breaks my heart too.... :'(
Maar ik moet ook aan mijn eigen veiligheid denken. Ik kan idd wel tuinhandschoenen aantrekken en iets met lange mouwen en proberen hem te pakken, maar ik weet gewoon niet hoe dat zal gaan. Stel het beestje gaat toch heftig spartelen en weet me ergens te bijten of krabben, dan moet ik zelf naar de dokter om tetanus of weet ik het voor spuit te halen en daar zit ik echt niet op te wachten.
Bel de vet voor advies. Alsjeblieft.
  Moderator vrijdag 25 oktober 2024 @ 11:38:30 #49
Dick Laurent Is Dead
pi_215369865
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2024 11:34 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Bel de vet voor advies. Alsjeblieft.
Tijdje terug al gedaan, de vet reageerde vrij kortaf van, je mag hem langsbrengen: kost 35 euro voor consult. Meer kunnen we niet doen. We komen hem niet halen dat sowieso niet.

As I said, het straatkatten probleem hier in Spanje is vrij heftig en de vets hebben het druk zat, de straatkatten boeit ze echt niet, daar hebben ze gewoon niet handjes genoeg voor.
pi_215369881
Geweldig dat jullie dit voor die katten doen
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')