Ja, heel jammer. Ergens heb ik nog een sprankje hoop dat ik Fred nog ga zien, maar het is inmiddels een kleine 2 weken dat ik hem niet meer gezien heb dus het ziet er niet heel hoopvol uit.quote:
Hmm 2 weken is wel lang ja.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 14:05 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ja, heel jammer. Ergens heb ik nog een sprankje hoop dat ik Fred nog ga zien, maar het is inmiddels een kleine 2 weken dat ik hem niet meer gezien heb dus het ziet er niet heel hoopvol uit.
Haha, nee niet helemaal. Er is hier een stichting waar we mee in contact zijn gekomen die dat sponsort.quote:Op donderdag 24 oktober 2024 14:09 schreef Aberkullie het volgende:
Wat een helden zijn jullie.
Doen jullie dat op eigen kosten? Dat steriliseren
Ze lijkt sprekend op onze Bonnie!quote:Op donderdag 24 oktober 2024 14:20 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Haha, nee niet helemaal. Er is hier een stichting waar we mee in contact zijn gekomen die dat sponsort.
Wij moeten dan van tevoren fotos doorgeven vd straatkat die we willen vangen (al gedaan met Beans) en dan aangeven als we hem gevangen hebben. Dan gaan zij bellen met de vet (die kiezen zij dan uit, in de buurt van waar wij wonen) en dan mogen wij hem/haar komen brengen.
We moeten de kat dan ook zelf weer halen nadat ie geholpen is en weer vrijlaten in de area (dus onze straat in dat geval) waar ie gevangen is.
De kooi hebben we wel zelf gekocht, was iets van 45 euro, dus valt nog mee.
En ja, we zijn beiden nogal kattenmensen en we vinden het mega zielig dat die beestjes zo hier in op straat moeten leven. Dus daar willen we graag iets aan proberen te doen. We hebben zelf ook een kat (Falafel ) die we in Nederland ook uit het asiel hebben gehaald. Falafel was in NL ook op straat gevonden, maar is wel gewoon inmiddels mega tam, kan je oppakken aaien en eigenlijk alles mee doen.
Ze lijkt er niet heel veel moeite mee te hebben dat er dus nu en dan ook straatkatten beneden bij ons brokjes eten. Ze heeft het wel in de gaten want ze is wel paar keer komen kijken en heeft ze gezien, en dan krijgt ze wel een beetje een dikke staart en bromt of blaast ze een beetje maar daarna loopt ze weer terug naar boven, dus ze gaat niet echt vol de confrontatie aan gelukkig.
Dit is de Floef:
[ afbeelding ]
Ja toch proberen te vangen, werkhandschoenen aan en stevige trui voor eigen bescherming en de dierenarts hem een spuitje laten geven, een optie?quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 11:05 schreef Boca_Raton het volgende:
Verlos hem uit zijn lijden, ga naar de vet!
Ja dit kán toch niet langer?quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 11:10 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ja toch proberen te vangen, werkhandschoenen aan en stevige trui voor eigen bescherming en de dierenarts hem een spuitje laten geven, een optie?
Of omdat hij nu zo sloompjes is hij wordt overredenquote:Op vrijdag 25 oktober 2024 11:13 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Zou toch proberen hem alsnog te vangen en te laten inslapen. De dood kan langer op zich laten wachten dan je denkt of wilt.
Of heel kwetsbaar wordt voor soortgenoten of andere roofdieren.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 11:25 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Of omdat hij nu zo sloompjes is hij wordt overreden
Bel de vet voor advies. Alsjeblieft.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 11:31 schreef dick_laurent het volgende:
Ja, it breaks my heart too....
Maar ik moet ook aan mijn eigen veiligheid denken. Ik kan idd wel tuinhandschoenen aantrekken en iets met lange mouwen en proberen hem te pakken, maar ik weet gewoon niet hoe dat zal gaan. Stel het beestje gaat toch heftig spartelen en weet me ergens te bijten of krabben, dan moet ik zelf naar de dokter om tetanus of weet ik het voor spuit te halen en daar zit ik echt niet op te wachten.
Tijdje terug al gedaan, de vet reageerde vrij kortaf van, je mag hem langsbrengen: kost 35 euro voor consult. Meer kunnen we niet doen. We komen hem niet halen dat sowieso niet.quote:Op vrijdag 25 oktober 2024 11:34 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Bel de vet voor advies. Alsjeblieft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |