abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215255384
quote:
88s.gif Op zondag 13 oktober 2024 16:58 schreef sp3c het volgende:
al lijkt het me redelijk waarschijnlijk dat er hier een antisemitistisch motief gevonden gaat worden
Misschien. Als er al iets gevonden gaat worden zal dat, vermoed ik, slechts een antizionistisch motief zijn.
  Forum Admin zondag 13 oktober 2024 @ 17:09:32 #52
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_215255389
Ik denk dat je ook wel vrij veilig kan stellen dat vandaag de dag heel veel ''vocale kritiek'' gestoeld is op antisemitisme, want de mensen die het op basis van feiten doen staan doorgaans niet winkelruiten in te trappen en mensen te intimideren.

Dit past prima in dat plaatje.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_215255400
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 17:06 schreef capricia het volgende:

[..]
Was die man daarbij aangesloten dan? Of juist niet?

Wie daarbij aangesloten is zal niet snel op tv de loftrompet over Netanyahu zingen, zoals deze man deed.
  Moderator zondag 13 oktober 2024 @ 17:13:00 #54
236264 crew  capricia
pi_215255407
quote:
2s.gif Op zondag 13 oktober 2024 17:09 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik denk dat je ook wel vrij veilig kan stellen dat vandaag de dag heel veel ''vocale kritiek'' gestoeld is op antisemitisme, want de mensen die het op basis van feiten doen staan doorgaans niet winkelruiten in te trappen en mensen te intimideren.

Dit past prima in dat plaatje.
Juist.
En wat er met de Palestijnen gebeurt, is slechts een stok om weer eens los te gaan. Op de joodse medemens en al het andere van waarde wat weerloos is.
Want over een toekomst voor de Palestijnen heeft niemand het meer.
En dat is eigenlijk gewoon zo triest.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zondag 13 oktober 2024 @ 17:13:51 #55
236264 crew  capricia
pi_215255409
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 17:11 schreef Scribent het volgende:

[..]
Wie daarbij aangesloten is zal niet snel op tv de loftrompet over Netanyahu zingen, zoals deze man deed.
Maar wat heeft dat dan met die man te maken?
There is a name for it:
We call them Poor"
  Forum Admin zondag 13 oktober 2024 @ 17:17:20 #56
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_215255434
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 17:13 schreef capricia het volgende:

[..]
Juist.
En wat er met de Palestijnen gebeurt, is slechts een stok om weer eens los te gaan. Op de joodse medemens en al het andere van waarde wat weerloos is.
Want over een toekomst voor de Palestijnen heeft niemand het meer.
En dat is eigenlijk gewoon zo triest.
Dat zie je eigenlijk elke keer als dit conflict oplaait, dan kruipen de joden (en moslim) haters uit hun holletje om aan hersengymnastiek te doen. Alles om maar niet in letterlijke bewoordingen uit te drukken wat ze echt denken.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator zondag 13 oktober 2024 @ 17:25:03 #57
236264 crew  capricia
pi_215255475
quote:
2s.gif Op zondag 13 oktober 2024 17:17 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat zie je eigenlijk elke keer als dit conflict oplaait, dan kruipen de joden (en moslim) haters uit hun holletje om aan hersengymnastiek te doen. Alles om maar niet in letterlijke bewoordingen uit te drukken wat ze echt denken.
Juist.
En als je echt begaan bent met het lot en de toekomst van de Palestijnen, dan weet je ook dat dit niet helpt. Het is een volk in de verdrukking wat ook een toekomst nodig heeft.
En daar gaat het allang niet meer over.
Heb er soms zo mijn buik van vol.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_215255620
quote:
1s.gif Op zondag 13 oktober 2024 17:13 schreef capricia het volgende:

[..]
Maar wat heeft dat dan met die man te maken?
Niets. Een andere user hier zei dat hij lid was van die stichting, waarop ik zei dat ik van hem in dit topic nog geen 'ander joods geluid' had gehoord. Snap je m.
pi_215255672
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 11:53 schreef golfer het volgende:

[..]
Dus verzonnen door scribent.
Ik vraag me oprecht af wat er met je is gebeurd de afgelopen 5-10 jaar.
pi_215255706
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 17:57 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ik vraag me oprecht af wat er met je is gebeurd de afgelopen 5-10 jaar.
Hallo, wij kennen elkaar niet maar ik word er door sommigen hier van beschuldigd een kloon van jou te zijn :)
  Moderator zondag 13 oktober 2024 @ 18:10:41 #61
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215255742
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 17:05 schreef Scribent het volgende:

[..]
Ah bedoelde je het zo. Ik doelde op een ander joods geluid in de zin van de stichting Een Ander Joods Geluid, die zich onder meer keert tegen het bestempelen als antisemitisch van kritiek op Israël.
Waarom zou die stichting hier van zich laten horen?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zondag 13 oktober 2024 @ 18:12:08 #62
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215255752
Is het een soort Joods inbrekers gilde?
pi_215255780
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 18:10 schreef sp3c het volgende:

[..]
Waarom zou die stichting hier van zich laten horen?
Een user hier (golfer) zegt er lid van te zijn. Waarop ik zei dat ik van hem in dit topic nog bepaald niet 'een ander joods geluid' had gehoord. Snap je m.
  Moderator zondag 13 oktober 2024 @ 18:18:54 #64
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215255796
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 18:17 schreef Scribent het volgende:

[..]
Een user hier (golfer) zegt er lid van te zijn. Waarop ik zei dat ik van hem in dit topic nog bepaald niet 'een ander joods geluid' had gehoord. Snap je m.
Dat komt omdat het topic over een joodse man wiens huis geplunderd is gaat

Niet over een ander of welk ander Joods geluid dan ook
pi_215255839
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 18:02 schreef Scribent het volgende:

[..]
Hallo, wij kennen elkaar niet maar ik word er door sommigen hier van beschuldigd een kloon van jou te zijn :)
Serieus?
pi_215255854
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 18:18 schreef sp3c het volgende:

[..]
Dat komt omdat het topic over een joodse man wiens huis geplunderd is gaat

Niet over een ander of welk ander Joods geluid dan ook
Moet je tegen golfer zeggen, die sleepte die stichting er bij.
pi_215255885
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 17:11 schreef Scribent het volgende:

[..]
Al is deze man volledig voor de standpunten en uitdragingen van Netanyahu, is dat dan een vrijbrief om zijn huis te vernielen? Evenals dat 'anderen' nog veel meer dingen gaan zien als "verwerpelijk" (Joods) als zionistisch of andersinds - zoals een (hanukkah) menora voor het raam, mezuzah aan de deurpost of een davidster om de nek?

Oftewel, wanneer is het een genoeg vrijbrief om te mogen klagen tegen iemand uitsluitend door de dingen die hij aanwijst, draagt of naleeft? Ja, voordat de vraag wordt gesteld aan mij dat dit andersom dan toch ook moet gelden voor elk een andere overtuiging: zeker het zelfde geval. Ik denk dat geweld en vernieling niets gaat helpen in het veranderen van de wensleijke orde in een samneleving.

Het goede voorbeeld geven, aanbrengen van regels en structuur van wenselijkheid en de daarbij behorende rechtspraak, danwel afspraken ook.
pi_215255896
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 18:26 schreef Chadi het volgende:

[..]
Serieus?
Ja, ik neem aan omdat ik - net als jij kennelijk? - geen fan ben van Israël.
pi_215255919
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 18:33 schreef HannahVrede het volgende:

[..]
Al is deze man volledig voor de standpunten en uitdragingen van Netanyahu, is dat dan een vrijbrief om zijn huis te vernielen? Evenals dat 'anderen' nog veel meer dingen gaan zien als "verwerpelijk" (Joods) als zionistisch of andersinds - zoals een (hanukkah) menora voor het raam, mezuzah aan de deurpost of een davidster om de nek?

Oftewel, wanneer is het een genoeg vrijbrief om te mogen klagen tegen iemand uitsluitend door de dingen die hij aanwijst, draagt of naleeft? Ja, voordat de vraag wordt gesteld aan mij dat dit andersom dan toch ook moet gelden voor elk een andere overtuiging: zeker het zelfde geval. Ik denk dat geweld en vernieling niets gaat helpen in het veranderen van de wensleijke orde in een samneleving.

Het goede voorbeeld geven, aanbrengen van regels en structuur van wenselijkheid en de daarbij behorende rechtspraak, danwel afspraken ook.
Voor de 100000e keer: uiteraard is het geen vrijbrief. Maar reken ook niet op mijn medelijden met zo'n man. Dat laat ik graag over aan jullie + de Telegraaf + Geenstijl + PVV etc. Ik reserveer mijn medelijden in deze oorlog voor andere mensen.
  Moderator zondag 13 oktober 2024 @ 18:48:59 #70
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_215255979
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 18:35 schreef Scribent het volgende:

[..]
Ik ook niet maar niemand noemt mij een kloon

Jammer genoeg
pi_215256220
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 11:50 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Geen idee. Zijn er ook:
-mormonen
-voodoo-priesters
-hindoes
-satanisten
-bhagwani's
-sterk hervormden
-taoisten
-scientology-wappen

Die dit hebben veroordeeld?
Niet dat ik weet.
Spelen die ook een rol in dit conflict?
En jij zit daar onrustig, en jij kijkt langs mij heen
En ik hoor in alles wat je zegt, de stem van iemand
Die bang is voor zichzelf
pi_215256242
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 18:35 schreef Scribent het volgende:

[..]
Ze denken te veel vanuit hun kaders. Kunnen het niet geloven dat er mensen zijn die gelijkheid willen en daarom geen fan zijn van zo'n regime
pi_215256466
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 19:23 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ze denken te veel vanuit hun kaders. Kunnen het niet geloven dat er mensen zijn die gelijkheid willen en daarom geen fan zijn van zo'n regime
Ander vul jij even in voor de mensen hier dat zij geen gelijkheid willen, hele tijd vanaf je ivoren toren commentaar geven maar als mensen je dan inhoudelijke vragen stellen dan ben je te laf om eerlijk te antwoorden.
pi_215256481
Hoe je ook in dit conflict staat, mensen hun woningen vernielen moet je gewoon niet willen.
pi_215256493
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2024 19:52 schreef Questular het volgende:

[..]
Ander vul jij even in voor de mensen hier dat zij geen gelijkheid willen, hele tijd vanaf je ivoren toren commentaar geven maar als mensen je dan inhoudelijke vragen stellen dan ben je te laf om eerlijk te antwoorden.
Ja die open zenuw is wel lastig. Het perfecte plaatje brokkelt af. Het enige wat overblijft is een genadeloos racistisch regime waar mensenrechten alleen toegepast worden op aanhangers van het jodendom. De rest telt niet en zijn human animals.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')